Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Super Rock Amazon T5

  • 91 Vastauksia
  • 36180 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #60 : 16.01.2013, 12:11:47 »
Nonnii tässä hieman kuvatuksia saavutuksista:








- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #61 : 16.01.2013, 13:26:25 »
tuleeko flippikeula?  :P

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #62 : 16.01.2013, 13:38:56 »
Onkos ihmisillä ajatuksia taka-akselista mikä kannattas ujuttaa tämmöseen peliin? Itsellä ensimmäisenä mielessä volvon oma 1031 ja siihen kunnon lukko tai toinen varma vaihtoehtohan on hiacen akseli..

Tänään sais silpottua keulan runkopalkkeja lukuun ottamatta pois ja yli puolet tulipellistä lähti sen siliän tien, Super luokan pykälät puhuu että tulipeltiä saa siirtää 30cm niin tässä se tulee olemaan a-pilareiden kohdalla/ jopa muutamia senttejä takana päin  :buck2:

http://www.summitracing.com/parts/hdt-rn-013-55-h/overview/
Amazonin taka-akselin leveys on 1368mm, kun tuo olis 1395mm.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2013, 13:49:52 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa Aapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #63 : 16.01.2013, 20:14:52 »
Onkos ihmisillä ajatuksia taka-akselista mikä kannattas ujuttaa tämmöseen peliin? Itsellä ensimmäisenä mielessä volvon oma 1031 ja siihen kunnon lukko tai toinen varma vaihtoehtohan on hiacen akseli..

Tänään sais silpottua keulan runkopalkkeja lukuun ottamatta pois ja yli puolet tulipellistä lähti sen siliän tien, Super luokan pykälät puhuu että tulipeltiä saa siirtää 30cm niin tässä se tulee olemaan a-pilareiden kohdalla/ jopa muutamia senttejä takana päin  :buck2:

Kumpikin varmaan keston ja välitysten saannin puolesta hyviä. Hiacen perään välitykset mahtaa olla hieman halvempia.
Mitenhän Hiacen oma lukkoperä toimisi?

Poissa jupe_e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #64 : 16.01.2013, 22:57:11 »
Kumpikin varmaan keston ja välitysten saannin puolesta hyviä. Hiacen perään välitykset mahtaa olla hieman halvempia.
Mitenhän Hiacen oma lukkoperä toimisi?
Kalle ainakin särki noita Volvon vetareita dexi+t5 yhdistelmällä ihan urakalla. Vaihto sit Hiacen akselin ja murheet loppu siihen.

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #65 : 17.01.2013, 11:01:50 »
Alkuperäseen suunnitelmaan piti tulla flippikeula mutta pitää miettä toinaako rallikäyttöön tehdä.. Houkuttas kyl tehä ja toisaalta konehuoneeseen pääsis paremmin käsiks jos ois flippi ku moottori tulee niin syvälle tuonne.

Tommonen akseli toimis varmast mutta ihan liian kallis budjettii  ;D hiacen akseli ois kans passeli ja saattas toimia omalla lukollaan ihan ok mutta taidan laittaa tähön 1031:sen kunnon lukolla ja vetareilla. Mutta en pois sulje sitä haisun akselia vielä
- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #66 : 17.01.2013, 11:09:05 »
Mä kannatan ehdottomasti Hiacen tai Hiluxin akselia. Niissä on valmiiksi kilpakäyttöön soveltuva välityskin ja jos on lukko valmiina, niin ei koko perää tarvitse edes avata. Eikä sitten ainakaan mene ihan heti rikki.

Poissa joneee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • Amazon b20 -68
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #67 : 17.01.2013, 12:17:05 »
Miks ei just nimenomaa rallikäyttöön tota flippiä? Olis reilusti enemmän tilaa ja helppoutta tehdä varikolla nopeesti huollot ja remontit, jos tarvetta..

Kaverilla on flippikeulallinen PV, niin sitä kun on katellut ja tuumaillut ni on kyllä ruvennut himottamaan omaankin amaan sellanen.  :buck2:

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #68 : 17.01.2013, 13:52:17 »
Mä kannatan ehdottomasti Hiacen tai Hiluxin akselia. Niissä on valmiiksi kilpakäyttöön soveltuva välityskin ja jos on lukko valmiina, niin ei koko perää tarvitse edes avata. Eikä sitten ainakaan mene ihan heti rikki.

Hiacen lukko nyt on semmonen "liikkeellelähtöavustin" vakiona. Jos siitä meinaa pitävän saada, sitä on simmattava kireämmälle ja sittenkään se ei ymmärrä momentista mitään, eli lukon jännitys on aina vakio. Ainakin itelläni sprinttikäytössä huimat noin 140hp/170Nm olivat lopulta venttiilinjousella ja parilla korilevyllä kiristetylle Hiacen lukolle liikaa. Mutta saattaahan se vaikka toimiakin. Parempana pitäisin kyllä 1031 perää Danan tai SSF:n lukolla ja Karpiolan kepeillä. Se oli jotain 5-7 kg kavennettua Haisun perää kevyempikin, jos en nyt pahasti pieleen muista.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa jupe_e

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #69 : 17.01.2013, 18:14:23 »
Hiacen lukko nyt on semmonen "liikkeellelähtöavustin" vakiona. Jos siitä meinaa pitävän saada, sitä on simmattava kireämmälle ja sittenkään se ei ymmärrä momentista mitään, eli lukon jännitys on aina vakio. Ainakin itelläni sprinttikäytössä huimat noin 140hp/170Nm olivat lopulta venttiilinjousella ja parilla korilevyllä kiristetylle Hiacen lukolle liikaa. Mutta saattaahan se vaikka toimiakin. Parempana pitäisin kyllä 1031 perää Danan tai SSF:n lukolla ja Karpiolan kepeillä. Se oli jotain 5-7 kg kavennettua Haisun perää kevyempikin, jos en nyt pahasti pieleen muista.
Samoja kokemuksia noista lukoista. Ei vaan tahdo mutkapätkää kestää, vaikka kuinka shimmailis.

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #70 : 17.01.2013, 22:56:59 »
Näinhä sen on et haisun akseli on ¨reilusti¨ painavampi ku volvon jne. ja luultavasti täältä kyliltä saan volvon akselin tai riippuu onko se nyt oikeanlainenm, kuha kaveri selvittäs nii siihen sit kunnon lukko ja karpiolan vetarit ja välitys 5 alkava..

Luultavasti rakennan sen flippikeulan tähän juurikin noista syistä että pääsee helpommin käsiks konehuoneesee mutta pitää vaa toteuttaa se silleen että helppo korjata taikka rakentaa uusi kun tuossa lajissa ei tunnu selviävän ilman kolhuja

Tänään sain jopa laatikkotunnelin leikeltyä irti, aikaa vein vähän tuo kakkos auton (mazda 323) laitto keskellä lappeenrannan keskustaa maksullisella p-paikalla,prkl.. Eilen alko kytkin yhtäkkiä oireilee ja tänää sit työsylinteri työns nesteet pihalle siihe keskustaa ja kytkin jumitti kiinni nii ei päässy ajaa es fulleri tyylillä.. Ei ku uusia/tiivisteitä kyselemään nii mistää löytyny mut onneks tuli hankittua toinen mokoma 323 matukka aikoja sit purkuautoks nii siitä sai sylkän, oli muute pirun kylmä ku -20+tuuli päälle  :buck2:
- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #71 : 18.01.2013, 01:12:26 »
jaa asutko sie lappeenrannassa ??? :)

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #72 : 18.01.2013, 09:55:44 »
Juu täälhä sitä on tullu asuttua koko aja  :D kerra oon vissii siut nähny liikentees jossai tos bilteman nurkil mut enpä oo sanonu mitää täälläkää ja miitteihi en oo ikin kerenny tulla ku työt on melkee aina tiellä..
- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #73 : 21.01.2013, 05:27:44 »
Kalle ainakin särki noita Volvon vetareita dexi+t5 yhdistelmällä ihan urakalla. Vaihto sit Hiacen akselin ja murheet loppu siihen.

Mä en oo saanu viel poikki yhtään tikkua. Mulla on ns. sorvatut vetarit, pääsee kiertymään poorista-laakeri välillä. Yhen oon joutunu vaihtamaan, ku meni laippa kieroksi, oon ajanu sen varmaan johonki  :( Karpiolan vetarit on 300e+alv kappale.

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Vs: Super Rock Amazon T5
« Vastaus #74 : 21.01.2013, 12:11:48 »
Ei tullu lotossa mitään nii voi unohtaa karpiolan vetarit  ;D ei vaineskaa, kalliitha ne on mut kestävät ninni pitää katella ajan myötä et lähteeks orkkis vetareil kokeilee.. hajoo jos hajoo
- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

 

Ateho  Elekma