Ateho  Elekma

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 104329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #45 : 13.12.2012, 17:41:26 »
Mitenkähä tuo pervon kytkin kestäs, jos sen laittas turbon littupyörään?

Poissa Laakeririkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #46 : 13.02.2013, 17:02:04 »
Minkäslaiset kytkinlevy vaihtoehdot on vm76 b21 koneen perään? Noin vanhassa vehkeessähän taitaa olla 10 boorinen akseli, niin se rajoittaa vaihtoehtoja rajusti. Vauhtipyöräksi olis tarkotus laittaa pottapyörä trigerillä, jotta lh 2.4 olis helpompi ottaa käyttöön. Tietysti muitakin ideoita saa esittää.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #47 : 13.02.2013, 18:43:17 »
Päivitä tuoreempaan vaihteistoon jos sulla ei ole ylivaihdelodjua. M47 saa ostaa muutamalla kympillä.

Aini nopeusmittarin vaijerilähtö on yksi pulmakulma, no tarvitset nopeustiedon lh boksille, joten sähköisen nopeusmittarin saa samalla sysäyksellä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #48 : 13.02.2013, 20:06:59 »
Noin vanhassa vehkeessähän taitaa olla 10 boorinen akseli, niin se rajoittaa vaihtoehtoja rajusti.
Ääni myös laatikon päivittämiselle, helpottuu levytilanne. Onhan M47:ää mittarivaijerillisenakin, tosin huomattavasti vähemmän tarjolla kuin ilman. Eikä LH:lla pakottavaa tarvetta ole nopeustiedolle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Laakeririkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #49 : 13.02.2013, 20:25:49 »
Toi nopeusmittarin signaalihan pitää joka tapauksessa ottaa perästä. Eihän missään takavedon vaihelaatikossa ole sähköistä nopeusmittarin signaalia, vai onko?  En kyllä haluais luopua tosta vanhanmallin mittaristosta. Noita vaijerillisia laatikoita 22 boorisella akselilla pitäis kyllä löytyä omastakin takaa, joten taidan vaihdella.

Mitä lh. tekee nopeusmittarin anturin signaalilla?
« Viimeksi muokattu: 13.02.2013, 20:32:41 kirjoittanut Laakeririkko »

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 197
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #50 : 19.02.2013, 13:49:58 »
mikähän mahtaa olla turbon 228mm aidon sachssin asetelman numero? paikalliselta fiksukselta myivät turbon asetelman 110€ :D vaparin asetelma oli parikymppiä halvempi kuin tuo joten luulisi siinä jotain eroa olevan. sintterilevyn kanssa ruuvasin paikoilleen ja on käytölleen kuin mikä tahansa muukin kytkin mutta pitää toisin kuin vaikio. tiedä sitten onko siinä jotain vikaa kun ei ole on/off  :idiot2:

semmonen havinto tuli myös tehtyä vaihdon yhteydessä että uusi asetelma oli huomattavasti kevyempi. kytkinpinta oli kapeampi kuin vanhassa vaparin asetelmassa. eli siis ulkohalkaisija sama mutta sisäreikä uudessa isompi.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #51 : 19.02.2013, 13:51:42 »
Toi nopeusmittarin signaalihan pitää joka tapauksessa ottaa perästä. Eihän missään takavedon vaihelaatikossa ole sähköistä nopeusmittarin signaalia, vai onko?  En kyllä haluais luopua tosta vanhanmallin mittaristosta. Noita vaijerillisia laatikoita 22 boorisella akselilla pitäis kyllä löytyä omastakin takaa, joten taidan vaihdella.

Mitä lh. tekee nopeusmittarin anturin signaalilla?
Vanhaan mittaristoon (75-80) käy sähkömittari aika suoraan
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #52 : 19.02.2013, 19:43:07 »
mikähän mahtaa olla turbon 228mm aidon sachssin asetelman numero? paikalliselta fiksukselta myivät turbon asetelman 110€ :D vaparin asetelma oli parikymppiä halvempi kuin tuo joten luulisi siinä jotain eroa olevan. sintterilevyn kanssa ruuvasin paikoilleen ja on käytölleen kuin mikä tahansa muukin kytkin mutta pitää toisin kuin vaikio. tiedä sitten onko siinä jotain vikaa kun ei ole on/off  :idiot2:

semmonen havinto tuli myös tehtyä vaihdon yhteydessä että uusi asetelma oli huomattavasti kevyempi. kytkinpinta oli kapeampi kuin vanhassa vaparin asetelmassa. eli siis ulkohalkaisija sama mutta sisäreikä uudessa isompi.

Muistitkohan shimmata tuon asetelman sintterille? Jos et niin vika lienee siinä. Itselläni oli turbon asetelman kanssa nelilapainen jousittamaton sintteri levy eikä se mitään on/off kytkintä ole vielä nähnytkään.

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 197
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #53 : 19.02.2013, 22:35:19 »
Muistitkohan shimmata tuon asetelman sintterille? Jos et niin vika lienee siinä. Itselläni oli turbon asetelman kanssa nelilapainen jousittamaton sintteri levy eikä se mitään on/off kytkintä ole vielä nähnytkään.

aluksi en simmannut ja silloin kytkimen liike oli puolet siitä mitä kuuluisi olla, toimi kuitenkin moitteetta. parin viikon ajelun jälkeen "ehjänä" ostettu laatikko alkoi paiskomaan kolmosta pois päältä joten se meni vaihtoon ja samalla laitoin 0.4mm prikat asetelman alle koska levy oli sen verran paksumpi kuin massalevy. kyseessä myöskin 4-lapainen jousittamaton levy. siis vikaahan siinä ei ollut vaan tarkoitin sitä kun jotkut haukkuvat jousittamattoman sintterin on/off kytkimeksi jota ei voi käyttää katuautossa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2013, 22:37:01 kirjoittanut pl »

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #54 : 20.02.2013, 00:18:16 »
Muistitkohan shimmata tuon asetelman sintterille? Jos et niin vika lienee siinä. Itselläni oli turbon asetelman kanssa nelilapainen jousittamaton sintteri levy eikä se mitään on/off kytkintä ole vielä nähnytkään.

Minkähän verran tuo turbon asetelma ja 4-lapainen sintteri kestää vääntöä? Ja kasvaako väännönkesto merkittävästi jos laittaa 6-lapaisen sintterin?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Decibelvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • Parasta kyytiä housut jalassa VOLVO
740 b230ft hyvä kytkin ?
« Vastaus #55 : 24.02.2013, 04:20:53 »
Juuh, nyt meni hermo elikkäs elikkäs, rupes painelaakeri uliseen ja vaihdettiin sitten koko kytkinpaketti tietysti se mentiin ensimmäisenä hakeen motonetistä turbon kytkinpaketti, nooh sillä on sen jälkeen ajettu nytten sen noin 4000-5000km ja siinähän se paska luistaa, elikkäs ettisin tietoa semmosesta kytkimestä joka kestää sopivasti tehoa (tällähetkellä ~200hp ja lisää tulee kun saadaan kunnonkytkin).
en ole kumminkaan hakemassa mitään 500e kytkintä vaan jotakin sen 150-250e välillä olevaa joka kestäisi tuon pienentehon mitä tuo myllypitää sisällään

Jos tietää oikeen kytkimen niin pistää linkkiä niin pistän tilaukseen semmotteen
Nyk: Volvo 240 Wagon D24 vm.85 Volvo 850 TDI Sportwagon vm.96
Ex:  Volvo 240 Sedan 2.0l DL vm.88  Volvo STW 960 3.0 24V vm.96 Volvo 740 Estate 2.3l Turbo Intercooler vm.90 Volvo 740 Sedan 2.0L DL vm.88 Volvo 740 Estate GL B200F vm.88 , Volvo 940/740 Sedan (740 86vm kone ,940 vm 92 Kori papereissa 740 vm 86 :) ) B230ET VM.86

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 b230ft hyvä kytkin ?
« Vastaus #56 : 24.02.2013, 05:05:43 »
Juuh, nyt meni hermo elikkäs elikkäs, rupes painelaakeri uliseen ja vaihdettiin sitten koko kytkinpaketti tietysti se mentiin ensimmäisenä hakeen motonetistä turbon kytkinpaketti, nooh sillä on sen jälkeen ajettu nytten sen noin 4000-5000km ja siinähän se paska luistaa, elikkäs ettisin tietoa semmosesta kytkimestä joka kestää sopivasti tehoa (tällähetkellä ~200hp ja lisää tulee kun saadaan kunnonkytkin).
en ole kumminkaan hakemassa mitään 500e kytkintä vaan jotakin sen 150-250e välillä olevaa joka kestäisi tuon pienentehon mitä tuo myllypitää sisällään

Jos tietää oikeen kytkimen niin pistää linkkiä niin pistän tilaukseen semmotteen

Ei tohon rahaan taida saada kun sintteri levyn nykyiseen asetelmaan...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft hyvä kytkin ?
« Vastaus #57 : 24.02.2013, 09:01:52 »
sachs sre -763 asetelma vain sinne(jos pottapyörä). Maksaa sen 300-400e mutta halvemmallakaan et tule pääsemään.

Poissa Decibelvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • Parasta kyytiä housut jalassa VOLVO
Vs: 740 b230ft hyvä kytkin ?
« Vastaus #58 : 24.02.2013, 13:03:29 »
Josse niin sitten menee ettei halvemmalla pääse niin yritetään mennä sopivalla hinnalla ja hyvällä laadulla.
eli mikä setti pitäis ostaa, tuosta Sachs sre -763 oon lukenu ja se ainakin toimii kunnolla mites itselevy sitten ?
Nyk: Volvo 240 Wagon D24 vm.85 Volvo 850 TDI Sportwagon vm.96
Ex:  Volvo 240 Sedan 2.0l DL vm.88  Volvo STW 960 3.0 24V vm.96 Volvo 740 Estate 2.3l Turbo Intercooler vm.90 Volvo 740 Sedan 2.0L DL vm.88 Volvo 740 Estate GL B200F vm.88 , Volvo 940/740 Sedan (740 86vm kone ,940 vm 92 Kori papereissa 740 vm 86 :) ) B230ET VM.86

Poissa Decibelvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • Parasta kyytiä housut jalassa VOLVO
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #59 : 24.02.2013, 13:27:18 »
kattelin Race.fi sivulta kytkimiä ja ootteko mitä mieltä
- 2,3ltr ohc 2316cc b230a engine(s). years: 08/84-10/86. kvr 3pcs kit. disc 228mm 22 splines BDC9069KVR ja hintaa 422.00€
onko kellään kokemusta tämmötteestä ?
Nyk: Volvo 240 Wagon D24 vm.85 Volvo 850 TDI Sportwagon vm.96
Ex:  Volvo 240 Sedan 2.0l DL vm.88  Volvo STW 960 3.0 24V vm.96 Volvo 740 Estate 2.3l Turbo Intercooler vm.90 Volvo 740 Sedan 2.0L DL vm.88 Volvo 740 Estate GL B200F vm.88 , Volvo 940/740 Sedan (740 86vm kone ,940 vm 92 Kori papereissa 740 vm 86 :) ) B230ET VM.86

 

Carcom Oy  Ateho