Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Veteraanit / Vs: Amazoniin erilaista jarrutehostajaa(?)
« Uusin viesti kirjoittanut lolvo_ tänään kello 10:08:09 »
Tuollaisenhan voi piilottaa vaikka kojetaulun alle. Vetää vaan jarruputket ja alipainelinjan hyttiin.


Juuri tämä kävikin mielessä että siirtäis vallan konehuoneesta pois mutta en uskaltanut ääneen sitä sanoa  :D

Tämä vaihtoehto vois olla kyllä parempikin kuin hyvä vaihtoehto. Täytyy vielä sulatella ja pohtia asiaa, tarvii kuitenkin valita mahdollisimman passelin kokoinen että mahtuu kojetaulun alle fiksusti. Ei sielläkään loppupeleissä liikaa tilaa ole. Tosin tuo morrisin tehostin vaikuttaa kyllä koonsa puolesta siltä että tuskin pienempiäkään mahtaa löytyä.
2
Projektipäiväkirjat / Vs: "Driftbil" 242 rakentelua
« Uusin viesti kirjoittanut Keme tänään kello 10:07:19 »
Tekniikaksi tähän tuleekin pitkäisku Vinokone turbolla.. Kanneksi valikoitu 531, jonka noudin tänään..

..joka myös pääsee jossain kohtaa paikalliselle kansivelholle työstöön. Nokka-akseli customi tai aftermarketti hyvillä specseillä. Lohko öljysuihkuilla ja kammeksi joko aito pentalainen tai tommone aftermarket billetti. Kattoo mitä tulee vastaan. Tilavuudeksi tulee siis n. 2.5 litraa. Männiksi vois ostaa suosiolla Wisecot. Veiveiksi h-rofiilit. Ahtimeksi kunnon kuulalaakeri turboa paremman heräävyden takia. Garretin tuotteet vaikuttais iha sopivilta omaan käyttöön.

Tekeekö tota pakettia alle 6000 eurolla? Yläkertaan 1500e, kellariin 2500e ja ahtimeen 2000e?
3
Yleinen keskustelu / Tuontiautojen ruostesuojaus?
« Uusin viesti kirjoittanut JoHu tänään kello 10:03:07 »
Autokuume vaivaa ja nykyisen Jaguar X-Typen tilalle Jaguar XF farkun ohella myös Volvo V60 erittäin hyvänä vaihtoehtona. Lähinnä mallisarjan loppupuoliskon D2 ja D3 mallit hyvin varusteltuina (nahkasisusta, vakkari, vetokoukku, lohkolämppäri, mielellään myös webasto ja sähköpenkit) ja alle 200tkm ajettuina ja hinnat mielellään 15 tonnin kiehmuroissa. Autoa olis ajatus pitää 5-10v ja vuodessa kertyy about 20tkm, voi kertyä 25tkm:kin. Ja asiaan:

V60:siä vaikuttaa myynnissä olevan useampia tuontiautoina? Onko Volvojen ruostesuojauksessa eroja, onko kyseessä suomiauto vai tuontiauto? Tohtiiko tuontiautoa hankkia vai pitääkö varautua, että täytyy käyttää ruostesuojauksessa itse? Olen asiaan vastausta etsinyt, mutta selkeää vastausta en ole löytänyt.

Myös plug-in hybridejä on V60:issä paljon tarjolla. Olen lukenut kauhutarinoita tonnien ja 13 tonnin sähkömoottori- ja akusto remonteista niihin liittyen. Onko vain yksittäis tapauksia vai yleistä? Jos käytetyn hybridin laittaa ja sitä 5-10v ja 100-200tkm pitäisi niin todennäköisyys kalliille hybridi-remontille kasvanee merkittävästi…? Siksi olen lähinnä D2 ja D3 päätynyt etsimään.

Kokemuksia, näkemyksiä ja mielipiteitä ottaisin mielelläni vastaan. :)
4
Muut menopelit / Vs: GMC Typhoon #FinnTyphoon
« Uusin viesti kirjoittanut Keme tänään kello 10:02:21 »
Ihan ei päässy vappuajelulle, mut eipä se mitään. On täs vielä kesää jäljellä.

5
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Volvo V70 D5 2008 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Kojontti tänään kello 09:59:55 »
Terve,

Olen katsellut tuollaista V70stä D5 moottorilla (D5244T4). Enemmän ajettuja olen katsellut n. 300tkm->. Mitä pitäisi ottaa huomioon? Ainakin nuo hihnaongelmat on ilmeisesti sellainen että jos ei näy merkintöjä niin ajattelin uusia heti. Miten tuo automaattilaatikko, onko vielä mahdollisia murheita noilla kilometreillä? Entä turbo?

Venttiilinnostajat ilmeisesti voivat myös ääntää? Onko tämä millainen remontti tehdä itse?

Mitä muuta tulisi ottaa huomioon? Tarkoituksena löytää luotettava auto työmatkan ajoon.

Laatikkoöljyn vaihtohistoria kannattaa tarkistaa, jos ei noilla kilsoilla tietoa niin jättäisin itse väliin. Muuten ihan perusvarma laite. Takatukivarren etuhelat, alkaa sellainen epämääräinen kitinä jonka suunta on vaikea paikallistaa, niiden vaihto oikealla työkalulla on helpohko ja nopea homma, ilmankin onnistuu mutta huomattavasti isompi työ. Tankkipumppu menee jossain vaiheessa, siihen saa varautua.

Enkä oikein tiedä miksi pitäisi vanhakoppaista katella, paljon enemmän ongelmia sähköpurkkien ja lisälaitteiden kanssa niissä. Lisäksi uudempi on parempi ajettava.
6
Mittaa vastus noiden väyläjohtojen väliltä, high ja low parit. Pitäis saman väylän johtojen väliltä löytyä noin 60 Ohm. Ainakin jos on normaalilla CAN arkkitehtuurilla rakennettu.
7
Meinaa olla ongelmaa Motonetistä ostetun blackbox bluetooth obd lukijan kanssa. Saan siis yhteyden tuohon palikkaan mutta viimeistään siinä kohtaa kun yritän vikakoodeja lukea niin yhteys häviää. Jos seuraa vaan moottorin tietoja, nopeus, moottorin lämpö jne, niin yhteys pelaa paremmin mutta nuo vikakoodit tuntuvat olevan myrkkyä. Liekkö sitten väärä moottori tyyppi valittuna? Olen koittanut CAR scanner sovelluksen kanssa painia ja "platform 3 MY2008-" ei ainakaan toimi vaikka tuon alla listassa lukee v60 2011-2018.. Onko jollain tietoa että millä asetuksilla tuohon saisi yhteyden pysymään? Tuo OBD mokkula on jo kertaalleen takuuseen vaihdettu samojen ongelmien takia mutta ei tullut takuusta sen paremmin toimivaa laitetta
8
Eli Volvon kanssa sellainen ongelma että ajoittain kuuluu kabiiniin kuinka joku puhallin ei oikein osaa päättää puhaltaako vai eikö. Eli noin sekunnin pätkissä puhaltaa kunnolla ja lopettaa yhtä pitkäksi aikaa. Mikähän tässä lie olla?

Toinen ongelma on että ilmastointi puhaltaa välillä kylmää ja välillä lopettaa toimintansa vain jatkaakseen taas jossain välissä. Tässä pätkät ovat olleet selkeästi pitempiä kuin yllä mainitussa. Kompuran magneettikytkimestä on viimeinen prikka viety viime kesänä ja ilmastointi täytetty mutta ei vaikutusta... veikkauksia? Onko mahdollista että joku rele tai sisätilan lämpötila anturi joka määrää ilmastoinnin tehoa olisi menossa? Tässä koitan siis selvitellä olisiko jotain halpaa/helppoa jota kokeilla ennen kuin vien kompuran vaihtoon.. Toimiessaan kuitenkin puhaltaa kylmää
9
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:18:42 »
Tuon hintalapun voisi vielä jotenkin ymmärtää jostain aivan viimeisen päälle ärrästä reilusti alle 100tkm ajettuna mutta että ihan perus melkein karvalakki-vaparista. :2funny:
Juurikin tuo että karvalakki vapari. Jopa T5 mallista tuon voisi ymmärtää.
10
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 ovi ei mene "kiinni"
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 07:36:17 »
Kurkkaa onko se oven johtosarja haitarikumin sisällä missä kunnossa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autoracing  KL-varaosat