Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016

  • 386 Vastauksia
  • 90020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #315 : 10.07.2016, 22:38:56 »
Tämä vuosi oli ensimmäinen, kun radalla oli oikeasti hieman ruuhkaakin. Tähän asti (vuodesta 2011 olen näissä joka vuosi ollut) ongelmana on ollut pikemminkin se, että radalla ajajia on turhan vähän.

Sinänsä positiivista, että ens vuodeksi pitää kehittää paremmaksi näitä rata-ajon järjestelyitä.
Osansa ruuhkaan toi varmasti myös se, että rata oli tänä vuonna harvinaisen monta kertaa suljettu jos jonkin äksidentin takia. Yhteensä kolme uloshinattua autoa, yksi valliin ajanut ja yksi radanrasvaaja yhteissummana paikkaa kyllä todellakin menneiden vuosien "tapahtumaköyhät" ratapäivät.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #316 : 10.07.2016, 22:44:32 »
Osansa ruuhkaan toi varmasti myös se, että rata oli tänä vuonna harvinaisen monta kertaa suljettu jos jonkin äksidentin takia. Yhteensä kolme uloshinattua autoa, yksi valliin ajanut ja yksi radanrasvaaja yhteissummana paikkaa kyllä todellakin menneiden vuosien "tapahtumaköyhät" ratapäivät.
= Motorsporttia *taavih-> *taavih-> *taavih-> *taavih-> *taavih-> *taavih->
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #317 : 10.07.2016, 22:44:52 »
Onneksi ME täällä olemme ihan hiljaa, eikä koskaan muistella menneitä  :D
S*
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #318 : 10.07.2016, 22:58:19 »
Noo, ens kerralla sitten PJ polttaa autonsa niin kaikki unohtaa valliin ajamisen  :D :D

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6872
  • Kaikkee sitä...
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #319 : 10.07.2016, 23:29:58 »
Olisitte voineet ottaa opiksi siltä vanhemmalta mieheltä bemarin kanssa, ajoi oikeasti kovaa sekä käyttäyty kunnolla, vaikkei tainnut volvoharrastaja ollakkaan?

Juuri näin! Kiitteli kovasti kun kävin viemässä autosta irronneen osan ja samalla kehui hyvin järjestettyä tapahtumaa. Ainoa asia mistä antoi pientä palautetta oli hitaampien ohitus. Sanoi että ohitettavan kannattaisi pitää ajolinjansa eikä väistää (ainakaan viime hetkellä). Nopeampi kuulemma löytää ohituspaikan joka tapauksessa...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #320 : 11.07.2016, 00:23:19 »
"Harmi" ettei Anniina vessareissusta johtuen (kyllä, prinsessatkin käyvät kusella  ;)) kerennyt kyytiin.......................................... .............
Vaikka mun seiska käy bensalla nii en mä silti käy kusella :D mut nii, on toi melko mies ku tietämättäänki jo ottaa iskut mun puolesta vastaan S*

Kiitos järjestäjille, pääsimpähän ruttusen 440:n kyytiin radallekki possujunan lisäksi  :idiot2: :2funny: enkä ees kiljunu niinku viimevuonna kaziganthin lankun kyytisä.. btw en tätä natsia nähny :(
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa aleksiu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • RWD-Toys.fi
    • RWD Toys
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #321 : 11.07.2016, 01:36:15 »
Eh mun asenne? Sääntöjen mukaan mentiin, ja hyväksytty katsastus tarra lasissa. Melurajat oli tiedossa kyllä, mutta ei tietoa mitä viisari tulee näyttämään tuolla putkistolla, edellisellä putkistolla oli 84dB mut vika oli kammiovaimennin ja sen aikasella eculla monttu vääntökäyräs just 4500rpm kohdalla, vaikka lauloikin samat huipputehot.

Rakentavaa kritiikkiäkö ei saisi antaa?
Hyökätään sitten asiaa vastaan haukkumalla sanansaattaja? :D
Sattumoisin, tulin tuonne kesämiittiin koska kerholainen jonka palkitsitte kutsui ;)

Noi pakoputki "viritelmät" -> Lisätään sääntöjä jälkikäteen? :D  Vai menikö se niin että eri merkkisellä autolla olikin eri säännöt? ;)

pointti on että se pysyy siellä luotettavasti, yhdellähän oli hylsy putkessa, jollain mikä näytti että oisko ollu klemmarilla? Myöhemmin katselin että mäkeenhän se oli lentäny. Joillakin on myös tapana poistaa heti hyväksyttyjen melujen jälkeen.
Tukittiin reippaasti vaikka riskinä on että pakovenat palaa ja tuo konetyyppi on erittäin herkkä pakovastukselle (tiputus 2.5" -> 2" putkistoon voi ottaa 1/3 tehoista pois).
Btw, teräsvillasta ne äänenvaimentimetkin on tehty ennen vanhaa.
Meteliksi siis mitattiin 86dB, ja tietääkseni myös tarkistusmittauksella mitattiin sama tai hyvin lähelle.

Se lisävaimennin klemmarilla kiinni muuten huojui aika voimakkaasti, vähän näytti mahtaakohan lentää mäkeen. Sanoisin että ennemmin villat putkeen ja ristikko eteen ettei pääse pois, kuin tommonen useamman kilon kimpale joka voi irrota ... Sekun irtoo ja osuu takana tulevan tuulilasiin sopivasti vaikkapa 60km/h nopeuserotuksella niin siitä tulee ruumiita aikas helpolla!

Katsuri mietti että pysyykö lisävaimennus, ja se tarkistettiin ekan session jälkeen. Tässä siis EI pitäisi olla mitään napistavaa. Systeemi oli vielä täysin ehjä kun se purettiin tallille päästyämme. Se teräsvilla oli myös kerissä laitettu sinne ettei pääse vain pienissä määrissä poistumaan (se tulee keränä kun ostaa).

DB Killereissäkään ei pitäisi olla napistavaa -> Moni vaimennin tulee tehtaalta niitten kanssa, yhdellä M4:llä kiinnitettävänä, juuri sellaisia tilanteita varten kun äänet pitää saada kuriin.

HUOM: Corolla on täysin katulaillinen, rekisterissä, muutos leimattu jo vuosia sitten tuolle tekniikalle, ja SÄÄNTÖJEN mukainen eli liikennevakuutus toki voimassa jos radalla sattuu jotain.

Yhtäkään ohitusta en tehnyt riskillä. Ohitin vain jos oli tilaa mennä.
Täsmälleen sama tyyli kuin aina ennenkin ja monella muullakin jotka ajaa paljon radalla, ja koskaan, HUOM: koskaan siitä ei ole kukaan napissut mitään. Ei edes radalle.com "omalla autolla" vuorolla, siellä joskus portilta muistutetaan että on "omalla autolla" vuoro että varovaisuutta kulkevat vähän hitaasti, mut ei muuta.

Juuri tuo mitä vanha herra sanoi, kyllä se nopeampi paikkansa löytää joka tapauksessa. Riskillä ohitus on yleensä OHITTAJALLE riski, ei ohitettavalle jos ohitettava ei ala panikoimaan tai urpoilemaan, kuten liinat kiinni yhtäkkiä ... Kuten eräs keltainen T5 ...??? meinas olla pieni tilanne alussa hevosenkengässä kun luulin että se menee mut sen vauhdit yhtäkkiä putos enkä huomannut jarruvaloja, lienekkö rullaillu vapaalla tjsp? Oli kuitenki lähellä normaali ajolinjaa siellä päällä

Ohitettavan on kaikista paras jatkaa omaa linjaa, omalla vauhdillaan, ei mitään yllätyksiä TAI jos näkee jo kaukaata niin sitten voi näyttää vilkkua siihen laitaan missä aikoo pysyä ohituksen ajan.


Jollekkin tosiaan tööttäsin muistaakseni ennen tarun mutkaa, aiheutti vaaraa / blokkaili tjsp. Sitä vartenha se äänimerkki on, että herätetään huomio :)
En ole koskaan ennen tarvinnut tööttiä radalla, kesti sen hakeminenki ku meinannu muistaa missä kaukana se nappi olikaan :)


Pahoittelen sille jonka edessä hetken olin varikkopilttuitten edessä, tarkoitus ei ollu blokata pääsyä, en vain huomannut että olit tulossa ennen kuin olit vierellä. En kyllä tajunnu että olisit varsinaisesti joutunu venailemaankaan? Ei me siinä verkon luona hirveän kauaa muutenkaan oltu.

Ovet jätin auki, mutta pysyi omalla kaistalla, eli ns. huolto-alueelle jolla saakin olla esteitä eikä kuulu ajaa jos sitä käytetään.
Hiukan pakollista koska corollassa on hyvin äkkiä 100c+, ja paikallaankin se 50c+ ellei tuuleta vähän. Sillä ajaminen on vähän kuin menisit saunaan nostelemaan puntteja kun vedät steppi tanssia samaan aikaa :D
Voi tulla sanomaan ihan rohkeasti myös jos oli tiellä tjsp. Ei tartte pelätä, en mä pure tai lyö :D


Vanhan herran kanssa juteltiin aika pitkään, ja käytiin ajamassakin peräkkäin. Kovaa meni M3 kyllä! :) Sillähän oli siinä ihan kunnon sliksitkin alla ilmeisesti, ja se pari kierrosta peräkanaan oli hyvä kokemus kyllä :) Saatto tulla videollekkin, en ole vielä tarkistanut.

Btw, kuten taisin mainita niin Radallecom pyörii myös suurelta osin vapaaehtoisvoimin, onhan se Oy, mutta ei Akinaattori sillä rahaa tahko siihen mallii että kaikki olisi palkattua väkeä. Niitten sivuilla on lomakkeet mistä voi ilmottautua, ja pari kertaa vuodessa taitaa olla orientoituminen uusille vapaa ehtoisille tjsp.
Sieltä kannattaa käydä ottamassa mallia, ei se aina niiltäkään suju, mutta pysyvät hyvin aikatauluissa nykyisin jne.
RWD-Toys.fi

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #322 : 11.07.2016, 06:52:47 »
Noi pakoputki "viritelmät" -> Lisätään sääntöjä jälkikäteen? :D  Vai menikö se niin että eri merkkisellä autolla olikin eri säännöt? ;)

Oli sielä muutama muukin erimerkkinen auto ja ne oli oikeasti hiljaisia (ja varmasti tehokkaampiakin), niinkuin oli useampi monta sataa hevosvoimaa ulos työntävä Volvokin.  ::)

Btw, kuten taisin mainita niin Radallecom pyörii myös suurelta osin vapaaehtoisvoimin, onhan se Oy, mutta ei Akinaattori sillä rahaa tahko siihen mallii että kaikki olisi palkattua väkeä. Niitten sivuilla on lomakkeet mistä voi ilmottautua, ja pari kertaa vuodessa taitaa olla orientoituminen uusille vapaa ehtoisille tjsp.
Sieltä kannattaa käydä ottamassa mallia, ei se aina niiltäkään suju, mutta pysyvät hyvin aikatauluissa nykyisin jne.

En näe mitään syytä, miksi meistä kenenkään pitäisi käydä jonkun muun tapahtumassa varta vasten ottamassa toiminnasta mallia. VRCF järjestää kerran kesässä rataharjoittelumahdollisuuden, radalle.com järjestää kymmenkunta kesässä.  ::)




Kiitos täältäkin hienosta miitistä. -H- Laskiko kukaan, montako autoa suurinpiirtein oli paikalla? ???

Itse en kerinnyt paljoa ihmisiä jututtamaan tai edes varikkoa kiertämään läpi. Oli kokoajan jotain puuhaa...
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa alekhi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #323 : 11.07.2016, 07:33:44 »
Kuka napsi kuvia radalta portin vieressä? Mielenkiinnolla odotan nähdä kuvia omasta menopelistä. :)
Volvo S80 D5 AWD Executive '2011

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #324 : 11.07.2016, 08:09:14 »
Kuka napsi kuvia radalta portin vieressä? Mielenkiinnolla odotan nähdä kuvia omasta menopelistä. :)
Timo_R oli ainakin jossakin vaiheessa kuvailemassa siinä.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #325 : 11.07.2016, 08:19:49 »
Rakentavaa kritiikkiäkö ei saisi antaa?

Kyllä, rakentava kritiikki järjestelyistä on enemmän kuin paikallaan.

Tervetuloa uudestaan ensi vuonna, nyt varmaan jo tiedät tapahtuman luonteen ja osaat suhtautua siihen sen mukaisesti. Vielä parempi, jos tuot oman osaamisesi positiivisella tavalla mukaan toimintaan ja tulet talkooporukkaan mukaan. Osaavista käsistä on aina pula. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1850
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #326 : 11.07.2016, 08:26:38 »
Ja kuten täällä on jo vähän mainittu, niin joku infolappu eri lippujen merkityksistä ja rata-ajon yleisistä säännöistä ei olis pahitteeks antaa mukaan vaikka siinä, kun ilmoittautuu radalle :)

Infolappuja oli saatavilla ratatoimistolta. Lapussa on listattuna kaikki rata-ajoon liittyvät ohjeistukset, sisältäen myös eri lippujen värit ja käyttötarkoitukset. Pahoittelut, jos tällainen lappu on sinulle jäänyt antamatta.  :-[

Kirjataan tästä kehitysehdotuksena seuraavalle vuodelle esim. että jokaisen tulee lukea nuo ohjeistukset ja ottaa ne mukaansa ennen vastuuvapauslomakkeen allekirjoittamista.
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #327 : 11.07.2016, 08:28:26 »
Noi pakoputki "viritelmät" -> Lisätään sääntöjä jälkikäteen? :D  Vai menikö se niin että eri merkkisellä autolla olikin eri säännöt? ;)

Tässä topicissa on asiasta yhdistyksen nykyisen puheenjohtajan, sihteerin ja entisen puheenjohtajan lausunto. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=77184.msg1061091848#msg1061091848

Kirjoitettu hyvissä ajoin ennen ratapäiviä. Ollut kaikkien luettavissa täysin vapaasti.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #328 : 11.07.2016, 08:41:12 »
Tuosta ohittamisesta vielä sen verran, että vrcf ratapäivillähän nopea väistää eikä lähdetä tunkemaan pieniin rakoihin ellei edessä oleva väistä vilkulla, mutta hitaamman pitäisi kyllä myös osata väistää vilkulla jos takana on nopeampi. Bemari mies sanoi, että nopeempi löytää ohituspaikan, mutta jos edellä oleva ei väistä kurviosuudella vilkun kanssa ei sitä uskalla ohittaa ja itse esimerkiksi en päässyt kenestäkään ohi suoralla ellei toinen hidastanut.
citikka

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4098
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #329 : 11.07.2016, 10:28:51 »
Tuosta ohittamisesta vielä sen verran, että vrcf ratapäivillähän nopea väistää eikä lähdetä tunkemaan pieniin rakoihin ellei edessä oleva väistä vilkulla, mutta hitaamman pitäisi kyllä myös osata väistää vilkulla jos takana on nopeampi.   Bemari mies sanoi, että nopeempi löytää ohituspaikan, mutta jos edellä oleva ei väistä kurviosuudella vilkun kanssa ei sitä uskalla ohittaa ja itse esimerkiksi en päässyt kenestäkään ohi suoralla ellei toinen hidastanut.

Tuo on toiminut kaikki nämä vuodet jotka olemme tätä erittäin mukavaa rata-ajoharjoittelua / kokeilua suorittaneet, en todella näe mitään syytä muuttaa käytäntöä siitä että ohittaminen tapahtuu "aina" ohittajan vastuulla. Pelimies osaa ja pystyy ajamaan vaikka koko radan ympäri hitaamman poukkoilijan perässä mikäli sitä turvallista ohituspaikkaa ei muuten löydy. Se että kilpuri kulkee kovaa ja menohaluja on vaikka kuinka, niin tapahtuman luonne on kyllä meillä ollut aina sen suuntainen että siellä nyt ei varsinaisesti niitä rataennätyksiä olla jahtaamassa. En täten myöskään näe että olisi syytä millään tavoin erottaa meitä osaamattomia pois sieltä jaloista jos pro luokan kuskit haluavat mennä isoa kovaa, sille isolle kovalle on sitten niitä "oikeitakin" tapahtumia.

Niin missään tapauksessa en tarkoita että nämä ratakokemusta omaavat kuskit eivät olisi tervetulleita tapahtumaan mutta sitä tarkoitan että kaikkia näiden kuskien mahdollisesti kaipaamia muutoksia nyt emme valitettavasti ole ihan kypsiä sellaisenaan toteuttamaan ja en tiedä olisiko se tarpeenkaan koska kyseessä ei ole kilpa-ajoharjoittelu.

Ehkä kaikkien olisikin hyvä sopeutua tämän ratapäivän hieman erilaiseen menoon ;)

Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

 

Autoracing  KL-varaosat