Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016

  • 386 Vastauksia
  • 90104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #285 : 10.07.2016, 20:33:56 »
Kuvaa klikkaamalla loput miittikuvat. Jäi tänä vuonna vähän vähemmälle tuo kuvaaminen kun saavuttiin sen verran myöhässä ja pitihän siellä tuttujenkin kanssa rupatella

Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa aleksiu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • RWD-Toys.fi
    • RWD Toys
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #286 : 10.07.2016, 20:45:12 »
"hiukan" on pojilla opeteltavaa melumittauksessa.

Se melumittari kuuluu pitää n. puolen metrin päässä, 45astetta ylöspäin kulmassa - ei vaakatasossa, ei maata vasten, ei sivulle, vaan ylöspäin.
Asfaltti toimii heijastuspintana metelille, joten mittarin saa näyttää kovempia lukemia tuolleen kun sen vie aivan maanläheisyyteen, ja se ei ole todellinen mittaustapa. Jopa katsastuksessa käytetään tätä mittaustapaa, mutta katuautosta saa lähteä 100dB, tuolla 95dB huomioidaan jo valmiiksi se että ajetaan kovilla kierroksilla.

Myöskään sillä ei ole tarkoitus hakea asentoa jolla saadaan hylättyä, vaan se on toi yksi ja ainut asento, ja noin 0.5m ulostulon PÄÄDYSTÄ, eikä vaikka vikan vaimentimen rungosta. Käytännössä kokeneet pitää sen kärjen hiukan irti (~5cm), ja sitä mittaria tuijotetaan ehkä 5sekunttia.

Se melu raja ei myöskään ole 95dB kierroksilla 6000 taikka 3000, vaan 4500. Se on ihan sama lähteekö sieltä vaikka 150dB kierroksilla 9000, melulupa on ahvenistolla tuolle mittauskriteerille ja se on loppupeleissä ainut mikä merkkaa, kunnes onko se nyt Ympäristökeskus sanoo toisin. Motoparkilla esim on muutamassa kohdassa rataa automaattinen valvonta josta tulee näyttöön jos meni yli, se on heidän ympäristöluvassa näin. Kaikkialla muualla yleensä tuo 1metri, 45ast pakoputken päästä ja dB yleensä 95.

Se on myös aivan sama mitä se piikkaa mittauksen aikana, sillä tasakaasu meteliä on tarkoitus mitata, eli jos se piikkaa vaikka 110dB kun sitä oikeata kierroslukua haetaan, ei ole merkitystä, vaan se mitä se näyttää kun kierrokset pysyy tasasena.

AKK Ohjeet: http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1395/katsastuksen_kasikirja_melunmittaus.pdf
Toleranssi on myös 2dB eli todellisuudessa 97dB myös on hyväksyttävä tulos.

Sitten jos on väärä merkki joka menee liian kovaa niin sanotaan suoraa ettei tarvi tulla, niin ei tartte alkaa tämmösiä "yhteistuumin päätettiin tässä että lähtee liian kova meteli". Näillä sanoilla siis RUUTULIPULLA liputettiin pois, vastauksena lipun väritykseen "ei meillä ole mustaa lippua". Noh sitten pitää tulla sanomaan tai jotain huitoa että syy oli muu kuin session loppu, se on ainut oikea aika käyttää ruutulippua. T-paita käy myös mustasta lipusta, ja ellen ihan väärin muista niin lähtöpisteen liput tulee jopa Affen puolesta kun radan vuokraa että mihin se musta katosi?

Toinen uusintamittaus (jota ei ilmeisesti olisi haluttu millään tehdä, puomilta osoteltiin teltalle, teltalta puomille) antoi pitkän yrittelyn jälkeen tuloksen 97dB, vaan taisi olla maan tasosta se ja liian läheltä mitattuna (kaverit seurasi kauempaa sitä toimitusta, mä en näe niin tarkkaan taustapeilistä koska siipipeittää). Me tehtiin omilla laitteilla tarkistusmittaus kun päästiin tallille takaisin, ja siihen 90dB tienoille jäi ... Me ei saatu millään nousemaan meteliä noin kovaksi tasakierroksilla 4500rpm ennen kuin irrotettiin lisävaimennus. Lisävaimennuksella alunperin siis mitattiin 86dB.

Tuota liputusta edeltäneellä kierroksella ohitin puomin rajoittimella 8800rpm (pari kertaa mun mielestä kerkes rajotin käydä ennen jarrutusta), niin tottakai se pitää paljon ääntä siinä kohdassa. Tuon tajusi ensimmäinen joka tuli sanomaan myös että jos kierrokset on reippaasti yli 8k niin meteliä lähtee vähän eri tavalla, päätettiin yhteistuumin tarkistusmitata että saadaan varmuus siihen ettei se käytössä ole muuttunut - ja ei ollut. Yleensä ottaen puomin kohdalla kierrokset haarukassa 8100-8500rpm, jossa tuo kone on vielä huipputehoissakin = meteli kovin.

Muuta huomionarvoista: Sen verran samaa aikaa radalla että 5minuuttinen ohjaajakokous voisi olla jo paikallaan, tai ihan minimissään kaikille lappu missä lukee lippuvärit ja perusteita, kuten miten päästetään nopeampi ohi.

Lisäksi, innokkaimmat teistä voisi ilmottautua Radalle.comille vapaa ehtoiseksi opettelemaan tuota touhua, ihan kaikesta paistoi se läpi ettei ihan hirveästi ole ratapäiviä järjestetty, sellaisena yleisenä kankeutena. Vapaaehtoisvoimin radalle.comikin pyörii.
Tai ainakin vaikka ajamaan Time Attackkia clubi luokassa niin näkee sen harrastajan vinkkelistä miten se homma toimii.

Esimerkiksi puomilla lähettäjän kuuluu näyttää koska meet, niin että lähtijän takana seuraava on niin kaukana ettei jarruttele sitä, eikä lähtijän tarvitse enää yrittää katsella peilestä tuleeko vaiko ei. En tiedä katsoiko lähettäjä näin, mutta varmuus siitä jotenkin jäi puuttumaan.
Vihreä/punainen valoa tähän vissiin jonkin verran käytettiin, mutta yleensä noilla valoilla on mun mielestä näytetty yleisesti että rata käytössä, rata ei käytössä, ja portilla olija käsimerkein tai lipulla näyttää selkeästi koska voi mennä.

Palkintojenjako toinen hyvä esimerkki: Ständi yms. kaikki organisointi 100% valmiiksi, ja sitten vasta keskeytetään muu touhu, eikä että eka keskeytetään ja kaikki sitten odottelee että organisoitte sen jutun.

Ratatoimisto: Siellä on se sininen koppi sitä varten, muissa tapahtumissa sitä käytetään ratatoimistona ja tietääkseni kuuluu ratavuokraan sen käyttöoikeus. Teltta jossa kävin maksamassa jäsenyyden ei tajunnu sitten sanoa että viereiseltä pitää ranneke pummata myös, eikä sieltäkään sanottu ku eka kävin siinä jne.

Teillä on paljon ilmeisesti innokasta porukkaa, vähän organisointia ja kokemusta niin sujuneen paljon helpommin kaikkien kannalta :)
RWD-Toys.fi

Poissa aleksiu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • RWD-Toys.fi
    • RWD Toys
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #287 : 10.07.2016, 20:47:33 »
ongelma taitaa olla ettei oikein kummastakaan päästä pysty venyttämään aikaa. Nyt ysiltä aamulla alkoi telttojen kasaus ja radan pitäjät määrittelee lopetusajan eli klo. 18.

Aikaisemmin telttoja kasaamaan. Radallecom porukka tietääkseni saa tulla vaikka edellisenä iltana.
Me tähdättiin siihen ilmoitettuun klo 11 josta vähän myöhästyttiin kanssa :(
RWD-Toys.fi

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #288 : 10.07.2016, 20:55:59 »
Aikaisemmin telttoja kasaamaan.

Vapaa ehtoisia tarvitaan aina, eli terve tuloa talkoisiin.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5929
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #289 : 10.07.2016, 20:57:07 »


Teillä on paljon ilmeisesti innokasta porukkaa, vähän organisointia ja kokemusta niin sujuneen paljon helpommin kaikkien kannalta :)

Ammattitaitoisia osaajia tarvitaan aina, tervetuloa.  :)

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8931
  • Teiden tukko
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #290 : 10.07.2016, 20:58:57 »
Vapaa ehtoisia tarvitaan aina, eli terve tuloa talkoisiin.

:tykkää: Ja tämä pitää sitten sisällään lippumiesvuorot, katsastusvuorot, ym... :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #291 : 10.07.2016, 21:04:54 »
"hiukan" on pojilla opeteltavaa (blah blah blah...)

Tiedätkö. Kun tämä tapahtuma ei ole varsinaisesti ottaen sellainen, jossa Toyota-merkkisillä autoilla pitää saada ajaa niin maan prkleesti. Tapahtuman idea on siinä, että ihan tavallisille volvoilijoille ja myös vähän enemmän autoansa rakentaneille tarjotaan mahdollisuus ajaa kovaa radalla hallituissa ja turvallisissa olosuhteissa. Ja vähintäänkin yhtä tärkeää on leppoisa yhdessäolo ja muiden autojen katselu, harrastajien tapaaminen jne.

Huomaan, että luulit tulleesi toisenlaiseen tapahtumaan. VRCF:n tapahtumassa emme nipota vääristä merkeistä (kun jäseneksi liittyy) ja muutenkin koetetaan pitää väljänä tätä hommaa, mutta tästä tapahtumasta EI tulla jatkossakaan tekemään pro-ajajien ratapäivää. Suosittelen ihan toisentyyppisiä tapahtumia sinulle, meidän ratapäivät ei ole ehkä sellainen tapahtuma joka sopii sinun harrastukselle, tavoitteemme rata-ajon suhteen ovat kovin vaatimattomat siihen verrattuna mitä itse ilmeisesti haluat.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #292 : 10.07.2016, 21:11:51 »
Tiedätkö. Kun tämä tapahtuma ei ole varsinaisesti ottaen sellainen, jossa Toyota-merkkisillä autoilla pitää saada ajaa niin maan prkleesti. Tapahtuman idea on siinä, että ihan tavallisille volvoilijoille ja myös vähän enemmän autoansa rakentaneille tarjotaan mahdollisuus ajaa kovaa radalla hallituissa ja turvallisissa olosuhteissa. Ja vähintäänkin yhtä tärkeää on leppoisa yhdessäolo ja muiden autojen katselu, harrastajien tapaaminen jne.

Huomaan, että luulit tulleesi toisenlaiseen tapahtumaan. VRCF:n tapahtumassa emme nipota vääristä merkeistä (kun jäseneksi liittyy) ja muutenkin koetetaan pitää väljänä tätä hommaa, mutta tästä tapahtumasta EI tulla jatkossakaan tekemään pro-ajajien ratapäivää. Suosittelen ihan toisentyyppisiä tapahtumia sinulle, meidän ratapäivät ei ole ehkä sellainen tapahtuma joka sopii sinun harrastukselle, tavoitteemme rata-ajon suhteen ovat kovin vaatimattomat siihen verrattuna mitä itse ilmeisesti haluat.

Taavi puhuu asiaa..

Joten kyseinen herra voi seuraavalla kerralla tulla opettamaan käytännön asioissa....
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #293 : 10.07.2016, 21:12:09 »
"hiukan" on pojilla opeteltavaa melumittauksessa.


Hieman voisi myös opetella muuten sitä oleskelua, olit tai olit osa sitä porukkaa joka jätti tojotan siihen ovet levälleen radalta poistuttaessa ja ainut vapaa ajorata mistä pääs ohi, niin pyöritte siinä edessä, teki mieli ajaa jo päälle kun ei meinattu tajuta väistää.

Sekä toinen, miksi ihmeessä sitä tojotaa piti kenkiä siinä volvojen välissä? Sekä vissiin järjestäjät jo hieman tais katella läpi melurajotuksien kanssa kikkailua niitten teräsvillojen tms kanssa.

Olisitte voineet ottaa opiksi siltä vanhemmalta mieheltä bemarin kanssa, ajoi oikeasti kovaa sekä käyttäyty kunnolla, vaikkei tainnut volvoharrastaja ollakkaan?

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #294 : 10.07.2016, 21:14:08 »
"hiukan" on pojilla opeteltavaa melumittauksessa.
(paljon tekstiä tässä)
Nyt on pakko todeta että jos oli noin kamalaa, suosittelen jatkossa käymään niissä radalle.comin tapahtumissa. Myös ajotyylisi aiheutti jonkin verran puhetta, ja seurasimme sitä tarkasti - sen puitteissa pysyit hilkulla radalla. Kun melut tuntuivat koventuneen, liputimme sinut ulos.

Radalle.com on yritys, joka tekee tulosta sillä että järjestää ratapäiviä. Tällöin resurssit ja kokemuskin on hyvin erilainen kuin meillä, jossa siviiliammatiltaan ihan muuta tekevät ihmiset tulevat vapaaehtoisesti päiväksi toteuttamaan tapahtumaa ilman palkkaa. Tapahtuma ei todellakaan ole ajamista hampaat irvessä vaan Volvoharrastajien omia ja auton rajoja hakien pääsääntöisesti käyttiksillä. Tapahtuman on tarkoitus toimia myös kevyenä astinlautana rata-ajosta kiinnostuneille, jota varten myös kokemattomammilla on pääsy radalle ja possujunia järjestetään jotta kaikki halukkaat pääsevät tutustumaan rataan. Niiden suosio tuntuu kasvavan vuosi vuodelta.

Radalle.com vuokraa radat usein koko viikonlopuksi. Meillä on organisaatio sen verran kevyt, että erittäin iso osa vapaaehtoisista saapuu paikalle vasta aamulla. Rata on käytössämme aamuyhdeksästä iltakuuteen, eikä ainakaan tänä vuonna kaksi tuntia ollut yhtään liian pitkä aika rakentamiselle.

Voit myös ensi vuonna tulla vapaaehtoiseksi rakentamaan tapahtumaa sekä katsastusrinkiin mittaamaan niitä meluja, jos tuntuu että itselläsi on tähän aiheeseen yhdistystä hyödyttävää kokemusta.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #295 : 10.07.2016, 21:15:51 »
"hiukan" on pojilla opeteltavaa melumittauksessa.

Kateltiin jo paikanpäällä kaverin kanssa että kilpaluokkien rata-autoja ei tarvisi päästää harrasteclubin ajoharjoitteluun mukaan ollenkaan. Oli melut mitä tahansa, niin muutama läheltäpiti-tilanne sielä näkyi omiin silmiin. Ja oli kuljettajien kokemustaso ja osaaminen mikä hyvänsä, niin musta se johtui suuremmilta osin ihan vaan nopeuserosta. Nämä meidän ratapäivien ajoharjoittelut on nimenomaan tarkoitettu rata-ajon harjoittelemiseen. Tämä on juurikin se tilaisuus jossa aloittelijat (VRCF-jäsenet) pääsee harjoittelemaan rata-ajoa ja koko hommaa, clubi tarjoaa sen jäsenilleen ja sen pitää nimenomaan pysyä entry-tasoisena. Kenellekkään ei pitäisi tulla mieleen että VRCF-ratapäivillä ei uskalla lähteä radalle ilman että käy ensin jossain radalle.comissa harjoittelemassa.  :idiot2:

Tähän yhdyn kyllä täysin, on hyvä idea:
Lainaus
Muuta huomionarvoista: Sen verran samaa aikaa radalla että 5minuuttinen ohjaajakokous voisi olla jo paikallaan, tai ihan minimissään kaikille lappu missä lukee lippuvärit ja perusteita, kuten miten päästetään nopeampi ohi.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #296 : 10.07.2016, 21:21:52 »
Kateltiin jo paikanpäällä kaverin kanssa että kilpaluokkien rata-autoja ei tarvisi päästää harrasteclubin ajoharjoitteluun mukaan ollenkaan. Oli melut mitä tahansa, niin muutama läheltäpiti-tilanne sielä näkyi omiin silmiin. Ja oli kuljettajien kokemustaso ja osaaminen mikä hyvänsä, niin musta se johtui suuremmilta osin ihan vaan nopeuserosta. Nämä meidän ratapäivien ajoharjoittelut on nimenomaan tarkoitettu rata-ajon harjoittelemiseen. Tämä on juurikin se tilaisuus jossa aloittelijat (VRCF-jäsenet) pääsee harjoittelemaan rata-ajoa ja koko hommaa, clubi tarjoaa sen jäsenilleen ja sen pitää nimenomaan pysyä entry-tasoisena. Kenellekkään ei pitäisi tulla mieleen että VRCF-ratapäivillä ei uskalla lähteä radalle ilman että käy ensin jossain radalle.comissa harjoittelemassa.  :idiot2:

Tähän yhdyn kyllä täysin, on hyvä idea:


En tiedä miksi, mutta muutama muukin kovaa ajanut auto oli radalla itteni kanssa yhtä aikaa, mutta vain kyseisen tojotan kanssa kävi pari kirosanaa. Bricksin audisti meni kovempaa kuin ite, niin silti hienosti yhteiselo sujui radalla, sekä se punainen M3 ajoi kovempaa kuin kyseinen paal.. tojota, niin hänkin aika herrasmiesmäisesti ohitti ja ajoi. Että ei se ihan täysin siitä nopeuserostakaan johtunut.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #297 : 10.07.2016, 21:24:14 »
Kateltiin jo paikanpäällä kaverin kanssa että kilpaluokkien rata-autoja ei tarvisi päästää harrasteclubin ajoharjoitteluun mukaan ollenkaan. Oli melut mitä tahansa, niin muutama läheltäpiti-tilanne sielä näkyi omiin silmiin. Ja oli kuljettajien kokemustaso ja osaaminen mikä hyvänsä, niin musta se johtui suuremmilta osin ihan vaan nopeuserosta. Nämä meidän ratapäivien ajoharjoittelut on nimenomaan tarkoitettu rata-ajon harjoittelemiseen. Tämä on juurikin se tilaisuus jossa aloittelijat (VRCF-jäsenet) pääsee harjoittelemaan rata-ajoa ja koko hommaa, clubi tarjoaa sen jäsenilleen ja sen pitää nimenomaan pysyä entry-tasoisena. Kenellekkään ei pitäisi tulla mieleen että VRCF-ratapäivillä ei uskalla lähteä radalle ilman että käy ensin jossain radalle.comissa harjoittelemassa.  :idiot2:

Tähän yhdyn kyllä täysin, on hyvä idea:

Nämä kyllä voisi jatkossa karsia pois.

Mutta, olihan viime kesänä myös yksi vastaava auto, eikä siitä aiheutunut mitään ongelmaa/vaaraa, oli tosin volvo...
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #298 : 10.07.2016, 21:28:44 »
Totta totta.. Jurvassakin mahtui Gordini radalle meidän kanssa
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #299 : 10.07.2016, 21:30:33 »
ellen ihan väärin muista niin lähtöpisteen liput tulee jopa Affen puolesta kun radan vuokraa että mihin se musta katosi?

Ei tosiaan saatu radan puolesta mustaa lippua. Sen perään kyseltiinkin, mutta ei löytynyt ja sen jälkeen ei ehditty perään kysellä. Tästä asiasta on jo puhuttu puuhahenkilöiden kesken, tarkoitus olisi hankkia muutama setti lippuja yhdistykselle jatkoa varten.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Autoracing  KL-varaosat