Futurez  Kulkukoira

Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.

  • 197 Vastauksia
  • 134928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #105 : 27.01.2014, 23:50:17 »
No kyllä siinä jotain vikaa on jos jää raolleen. Onko mahdollisuus vaihtaa jäykempää jousta sisälle?

Ainakin tällä hetkellä niin jäykkä jousi että sitä ei käsin(kahdella peukalolla) kunnolla saa edes painettua auki. joten siitä en usko johtuvan. voiko alipaine olla liian suuri  ? vai mitä siinä voisi olla, dumppi meinaan kyllä liikkuu herkästi muuten.
volvoja - onhan noita.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #106 : 28.01.2014, 22:16:33 »
Meneekö dumppi kiinni kun sammuttaa auton tai auto sammuu? Jos näin niin jäykempi jousi vaan sisälle.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #107 : 28.01.2014, 22:27:09 »
Meneekö dumppi kiinni kun sammuttaa auton tai auto sammuu? Jos näin niin jäykempi jousi vaan sisälle.
menee kiinni, kuinka jäykkä jousi dumppiin oikeen kuuluu pistää?!  :idiot2:
volvoja - onhan noita.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #108 : 28.01.2014, 22:41:23 »
menee kiinni, kuinka jäykkä jousi dumppiin oikeen kuuluu pistää?!  :idiot2:
Niin tiukka että alipaine ei vedä sitä auki.
Joskus kun itse dumppeja sorvailtiin niin haettiin Etra:sta pussillinen jousia ja kokeilemalla piti hakea sopivan tiukka jousi.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #109 : 28.01.2014, 22:47:59 »
Niin tiukka että alipaine ei vedä sitä auki.
Joskus kun itse dumppeja sorvailtiin niin haettiin Etra:sta pussillinen jousia ja kokeilemalla piti hakea sopivan tiukka jousi.

samanen dumppi kuitenkin toimi 200sx normaalisti ja alipainetta kuitenkin (ainakin mittarin mukaan) samanverran kummassakin.
volvoja - onhan noita.

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #110 : 01.02.2014, 19:38:28 »
Mistä alipaine otettu?
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #111 : 01.02.2014, 23:33:49 »
Mistä alipaine otettu?

Y-haaralla letkusta joka menee hukkaportille
volvoja - onhan noita.

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #112 : 02.02.2014, 00:05:49 »
Tuleeks sulla hukkaportin ohjaus imusarjalta?

http://www.nukeperformance.com/pdf/nuke_spare_bovsprings2011_01.pdf

Varmaan tollanen musta jousi pitäis sulta löytyä? Tosin mullakin 240 näyttää tyhjäkäynnillä mittarin mukaan -0,8bar.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2014, 00:12:18 kirjoittanut Pöndeix »
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #113 : 02.02.2014, 10:24:46 »
Tuleeks sulla hukkaportin ohjaus imusarjalta?

http://www.nukeperformance.com/pdf/nuke_spare_bovsprings2011_01.pdf

Varmaan tollanen musta jousi pitäis sulta löytyä? Tosin mullakin 240 näyttää tyhjäkäynnillä mittarin mukaan -0,8bar.

Musta jousi löytyy, imusarjalta tulee, siitä pässinsarvien välistä, mistä suurin osa alipaine/paine letkuista lähtee.. -0,8bar näyttää mullakin. pitäis varmaan kokeilla sitä tupla jousta  :idiot2:
volvoja - onhan noita.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #114 : 13.02.2014, 03:11:54 »
Yksi mielipide lisää.
Otin eilen keskiviikkona koko dumppi härveli pois harrastajan neuvosta koska sotki seoksia.
On ilmamäärämittari eli ns. kierrättävää mallia.
Noissa on mulla joku kirous kolmas meneillään ja se viimeinen!
-20-27 ja pakkasella jumitti ilmeisesti auki ja ahdot hävi teki vedossa ihme nykyjä....

Mut perskele mitkä kukkopilli efektit tuli
-Wasgate.....: http://www.youtube.com/watch?v=x-XVjJHbcj0 testiä yön hämärillä tunteina.

Ps. Jos nuo joku haluaa nuo vanhat saa kysyä yv.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #115 : 13.02.2014, 08:32:54 »
Ja mikä oli se HILJAISIN jälkiasennettavissa oleva dumppi/bässi? Olettaisin että tässä kohden dumpit kannattanee unohtaa.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #116 : 13.02.2014, 09:02:13 »
Ja mikä oli se HILJAISIN jälkiasennettavissa oleva dumppi/bässi? Olettaisin että tässä kohden dumpit kannattanee unohtaa.
Varmaankin synapse engineeringin tekeleet.. http://www.youtube.com/watch?v=2TR0ZnpW4IE
Mulla on toi vanhempi malli kasipätkässä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #117 : 13.02.2014, 22:36:53 »
Varmaankin synapse engineeringin tekeleet.. http://www.youtube.com/watch?v=2TR0ZnpW4IE
Mulla on toi vanhempi malli kasipätkässä.
Tuntus noilla hintaakin olevan  :(
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #118 : 16.02.2014, 19:01:42 »
Mulla olis mun vanha dumppi vieläki pölyttymässä kaapissa näköjään.
Ei mitään hajua merkistä/mallista, toimivana irti otettu en tiiä miten
ton säätäminen onnistuu, ei ainakaa ihan pienillä paineilla vielä
kauheesti auennu (=ahdin sakkaa).
Jonkulaisella kierteellä on toi alipainenippa, olisko siinä samassa
säätö, ku tuntuu aika umpirakeinteiselta muuten?
Tossa videossa voi pari tuhnausta kuulla sakkauksen seasta:
http://www.youtube.com/watch?v=Z7l5jN6gbQ0
Ja tuosta löyty näköjään video kuvattuna dumppi läheltä:
http://yesse.kuvat.fi/kuvat/Volvo+S40/Pellin+alla/Suhahdukset.wmv
Ja tässä miltä kabiiniin kuulostaa:
http://www.youtube.com/watch?v=TgNZ8Q84lE4

Olisko käyttistä?
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #119 : 16.02.2014, 20:15:59 »
Kaupat vetämässä bybassistä, sopinee paremmin (hiljaisempi) tähän kokoonpanoon  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Samppasport  Futurez