Hei!
Jostain syystä tämä yksilö ei ole ollut oikein lämmin auto muutenkaan. Mutta viimeisimmällä reissulla meinasi paleltua.
(Nesteet ja termostaatti on kokeiltu vaihtaa ja keula tukossa pahvilla)
Tässähän ei ole lämmityksessä säätöä eri puolille autoa. Eli eikö samaa ilmaa pitäisi tulla molemmin puolin autoa.
Autossa ei ole ilmastointia.
Mutta alkoi jostain syystä puhaltamaan kuskinpuolelle kylmää ilmaa ja apukuskin puolella puhaltaa vähän lämpöiseltä tuntuvaa ilmaa.
Lämpötilan säädin, pyöreä malliltaan, on siis kuumalla. Sen pitäisi kääntää sitä kennon läppää kyllä.
Valitsin millä se puhaltaa, joko lasille, jalkoihin tai sivuille toimii, mutta sama tilanne pysyy, että aina kuskin puolella tulee kylmää ja apukuskille sitä vähän lämmintä.
Tämä siis riippumatta mihin ohjaa puhalluksen. Jopa tuulilasi jakautui samalla lailla kuskin ja apukuskin puolelle.
Missä ihmeessä siellä on röörit noin, että miten voi olla mahdollista, että tulee eri puolille eri lämpöistä ilmaa?
Jotenkin olisi kuvitellut, että ilma jakaantuisi eri puolille autoa vasta kennon jälkeen?
Sen verran jo katsoin, että kuskin jalkatilasta kennon kotelolle. Siinä kotelon alla on ne kaksi ihme lyhyttä haitariputkea, mitä menee kotelosta lattiaan. Niin ne näytti ainakin olevan nätisti paikoillaan. En kyllä ymmärrä mikä niidenkin tarkoitus on?
Onko osoittaa selvää paikkaa missä vika olisi?
Ei viitsisi tähtitaivaan alla alkaa purkaa koko autoa vikaa etsiessä...
Kiitos vastauksista,
Tero