Ympyrä sulkeutui kun tämä jo legendaarinen The Saint liittyi kalustooni 27.5.2017. Auto on vuoden -63 Volvo P1800S ja yksi alkuperäinen 42 Suomiautosta.
Tämä Pyhimys ja tallissani jo oleva valkoinen Amazon liittyvät vahvasti yhteen alkuperäisen rakentajan toimesta ja myös hankintahistoriassa on yhteistä tarinaa.
Pyhimyksessä oleva moottori oli alunperin valkoisessa Amazonissa ja Amazonin hankinkin aikoinaan rullaavana. Nyt Amazonin moottori siis palasi kotiin, mutta eri korissa.
Faktaruutu-Moottori: B254T kadulla 138hv/217nm ja radalla 496hv/595nm
-Kytkin: SRE 618+jousitettu levy x 2
-Vaihteisto: BMW 265 Getrag
-Kardaani: BMW / Volvo 940 / Toyota Hilux
-Perä: Toyota Hilux, TrueTrac lukolla, 3,9:1 välitys
-BC-racing säädettävä coilover alustasarja
-Ohjaus: BMW 320 tehostettu hammastanko
-Mittaristo: Autometer. Kierrosluku, nopeus, polttoaine, vedenlämpö, ahtopaine, öljynpaine ja kello. PLX-laajakaistalambda
-Moottorinohjaus: DTA P8 Pro
-Cooleri: Kiinalainen 550*300*76, lähdöt taakse
-Polttoaineensyöttö: 2kpl "bosch 044" pumppuja, 1200cc suuttimet
-Etujarrut: Levyt Mazda 6 275mm, satulat Wilwood Superlite
-Takajarrut: Levyt Mazda 626 261mm, satulat Volvo V50
-Jarrutehostin/pääsylinteri: Volvo 850 tdi
-Ahdin: Turbonetics GT-K 650
-Imusarja: Volvo 16v/Sierra Cosworth/Apupoika hybridi
-Pakosarja: 4-2, 48mm tuubisarja. Primäärien pituus 65cm
Kulmamiehen projektikuvia:
Kuvia PhotobucketissaLinkki alkuperäiseen projektikertomukseen:
Pyhimyksestä PaholaiseksiTapahtumat 2017- Huolto jakohihna ja öljyt 23.5.2017 ( 4 600 km)
- Vuosikatsastus 24.5.2017 (4 609 km)
- Hankinta 27.5.2017 (4 620 km)
- Vuosikatsastus 30.11.2017 (6 509 km)