Ateho  Elekma

940 STW Turbo 1996

  • 253 Vastauksia
  • 82416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #240 : 14.08.2016, 16:28:57 »
Minusta ainakin AW71L lupsahti todella paljon helpommin paikoilleen kuin M47. Tosin M90:stä minulla ei ole kokemusta irroituksen/asennuksen suhteen.

Tietysti aw painaa paljon enemmän...

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #241 : 14.08.2016, 16:58:29 »
Minusta ainakin AW71L lupsahti todella paljon helpommin paikoilleen kuin M47. Tosin M90:stä minulla ei ole kokemusta irroituksen/asennuksen suhteen.

Tietysti aw painaa paljon enemmän...
Kyllä me eilen Kalamiehen kanssa naureskeltiinkin, että joku sulla on pääkopassa epäkunnossa kun näit vaivaa laittaa manuaalin tilalle automaatin. Ihan silkkaa hulluutta  :D

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #242 : 14.08.2016, 17:11:11 »
Ei se edes ole niin täyttä hulluutta kuin luulisi, muutaman kerran käynyt ihan vakavasti mielessä heittää tuo 240:n täysin toimiva M47 jorpakkoon ja hankkia AW71L tilalle. Kertoo paljon siitä miten kehno esitys se M47 loppujen lopuksi on.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #243 : 14.08.2016, 17:15:40 »
Ei se edes ole niin täyttä hulluutta kuin luulisi, muutaman kerran käynyt ihan vakavasti mielessä heittää tuo 240:n täysin toimiva M47 jorpakkoon ja hankkia AW71L tilalle. Kertoo paljon siitä miten kehno esitys se M47 loppujen lopuksi on.
Saat minulta AW71L:n, sekä kaiken ehjänä säilyneen oheishärpäkkeen ilmaiseksi

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #244 : 14.08.2016, 17:25:20 »
Kyllä me eilen Kalamiehen kanssa naureskeltiinkin, että joku sulla on pääkopassa epäkunnossa kun näit vaivaa laittaa manuaalin tilalle automaatin. Ihan silkkaa hulluutta  :D
Eikö? :uglystupid2:
"Minussa, on ongelma, jokin virhe ohjelmoinnissa...." *taavih->

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #245 : 14.08.2016, 18:02:50 »
Ei se edes ole niin täyttä hulluutta kuin luulisi, muutaman kerran käynyt ihan vakavasti mielessä heittää tuo 240:n täysin toimiva M47 jorpakkoon ja hankkia AW71L tilalle. Kertoo paljon siitä miten kehno esitys se M47 loppujen lopuksi on.
Keskiarvo mun ajamista M47 on kyllä paljon nopeammin vaihtava aski kuin keskiarvo M90:eistä mitä oon ajanu, notta en minä nyt taas tiedä kuinka onneton esitys se M47 on?

M90 swappi tuo kivasti pirteyttä laitteeseen, mutta sekin kyllä edellyttää jonkunlaista tolkkua käyttäjältä ettei survo siirtäjiä tai kolmosen pidätinrengasta heti jorpakkoon. Pientä varovaisuutta sen kanssa siis, ja kytkimen irrottaminen on tuon siirtäjiltään aran askin kanssa aivan ensisijaisen tärkeää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #246 : 14.08.2016, 21:29:11 »
Keskiarvo mun ajamista M47 on kyllä paljon nopeammin vaihtava aski kuin keskiarvo M90:eistä mitä oon ajanu, notta en minä nyt taas tiedä kuinka onneton esitys se M47 on?

Jos siinä olisi jotenkin järkevän mittainen ykkösvaihde niin se olisi aivan kaikin puolin jees enkä valittaisi yhtään. Nopeammin sillä tosiaan viskoo 2-3-4 välillä pykäliä sisään suuntaan ja toiseen kuin M90:lla, se on totta. Nykyinen ryömintämallin ykkönen ja verrattain pitkä kakkonen kuitenkin tekee kaupunkiajosta pysähdyksineen aikamoista hampaiden kiristelyä mikä taisi olla syynä siihenkin että Slerbahuuli vaihtoi tomaattiin ja ymmärrän kyllä hyvin miksi.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #247 : 14.08.2016, 21:51:52 »
M90:n palatakseni, mitä porukka on tehnyt noille pienentääkseen kepin liikkeitä? Vaihde silmässä soppakauha heiluu nupin päästä mitattuna ainakin viitisen senttiä joka suuntaan

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #248 : 14.08.2016, 21:54:22 »
Korjaa ne kepin alapään puslat ja/tai laatikon sisältä tulevan tangon ja siirtäjätangon liitoskappaleen sisällä olevat tapit...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #249 : 16.08.2016, 11:41:39 »
Mitäny eilen tuota kävin vilkasemassa niin suurin väljä tulee itse keppitelineestä  ::) heiluu ku hullun muluukku  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #250 : 16.08.2016, 13:39:10 »
Tuosta short shift, toki muuhun väljyyten ne puslat... http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52502.msg899913#msg899913 Itse jätin tuon tosin tekemättä...  :idiot2:

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #251 : 16.08.2016, 15:41:39 »
Skandixilta olisi saanut nuo kaksi puslaa + o-renkaan varsin kohtuullisen hintaan 12,50€, mutta postikuluja olisi tullut päälle se melkein kolmekymppiä niin annoin olla. Siniseltä en periaatteestakaan käy tilaamassa mitään, kun tuntuu tilaukset hukkuvan aina matkalle tai toimitusajat venyy kohtuuttomiksi. Mistäs noita puslia nyt sitten kannattaisi tilata?


Asiasta toiseen, nuo Japan Racingitkin näyttävät vaihtavan omistajaa tässä talveen mennessä, joten saa taas ensi kesäksi metsästää uudet vanteet. Taidan vihdoin siirtyä 5x112 pulttijakoon tämän vehkeen kanssa, niin laajenee tuo vanteiden skaala potenssiin tuhat. Japan Racingit on edessä ja takana 17x9", josko sitä ensi kesäksi saataisiin taakse se vähintään 10" leveä vanne S*

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #252 : 16.08.2016, 17:50:13 »
Jos "puslat" on ehjät, niin o-renkaalla saa kepin jämäkäksi. Itse tein kumilevystä o-renkaan. Sillä on järkyttävä vaikutus kepin heilumiseen, tai siis sen puutteella :)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #253 : 18.04.2017, 15:45:30 »
Harmi homma mutta eiköhän se nouse tuhkasta kuin fenix lintu  ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Elekma  Autoracing