Autodiagnoosi  Carcom Oy

965 T6 & V70 D5 AWD

  • 601 Vastauksia
  • 201679 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #315 : 11.11.2014, 01:25:13 »
Eikös penkkien verhoiluosat ovat kumminkin samat, jos ne vaihtaisi päittäin?
Ei, yllämainitun kaksiosaisuuden takia. Muotokin on vähän eri.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #316 : 11.11.2014, 17:40:39 »
Niin juu, olishan toi pitäny muistaa, et tässä on kaksiosainen penkki. Millais, 850 farkun takapenkit varmaan menis tähän kohtuudella?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #317 : 20.12.2014, 00:13:06 »
Voi koira, aina kerkee tippuun jonkun viis sivua ja sitten kaivetaan taas esiin. Ei mitään sen kummosempaa, ku et kaivoin auton suolan alta esiin. Olihan siellä vahattu kaunokainen alla.




Rupes oleen jo pesun aika. Hyvin ne Collinitet siellä alla kestää


Esipesua vaahdolla. Pelkäsin, että Kärcherin vaahto vie vahan mennessään. Vaan ei, olis saanu olla mun puolestani vähän tymäkämpääkin ainetta.






Kinnastelun ja kuivauksen jälkeen. Kuten kuvista näkyy, niin kuivauksen jälkeen alkoi sataa vettä, jonka jälkeen kuivasin uudelleen  :2funny:

Pääsi pesuaine loppumaan, pitää siis hakea vähän Britemaxin Iron Maxia testiin Sonaxin tilalle ja ylläpitopesuun BH:n tms. vaahtoa ja Dodon Born to be Mildia.

Onko tässä samanlainen toteutus tuon poikittaispalkin (sen missä on hammastanko kiinni) kiinnityksen kans kuin 700 -sarjassa. Eli alapuolelta mutterit on hitsattu kiinni palkkiin ja tuon joutuu avaamaan konehuoneen puolella olevista pulteista?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa NIQUELL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #318 : 18.01.2015, 21:30:23 »
Mitäs tälle kuuluu onko mitään tapahtunut?
945 b230ft classic, 760 b230ft -89
240 b200k -86 [EX]
945 D24TIC -95 [EX]
945 b230fk -95 [EX]

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #319 : 18.01.2015, 21:56:47 »
Onko tässä samanlainen toteutus tuon poikittaispalkin (sen missä on hammastanko kiinni) kiinnityksen kans kuin 700 -sarjassa. Eli alapuolelta mutterit on hitsattu kiinni palkkiin ja tuon joutuu avaamaan konehuoneen puolella olevista pulteista?
Kyllä pitäisi olla samalla tavalla. Pistehitsillä mutterit kiinni etuakselipalkissa ja konehuoneen puolta pitää avata pultit. Joku voi kertoa jos näissä jotenkin tuo kiinnitys eroaa.
Kokeilemalla tietty selviää.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #320 : 20.01.2015, 16:07:53 »
Mitäs tälle kuuluu onko mitään tapahtunut?

Tualla tää pihalla makaa parkkipaikalla, kilometrejä kertyy aina sillon tällön. Luultavasti kaikki katsastukseen tarvittavat osat olisi hankittuna, vielä kun joku vaihtais ne vanhojen tilalle  :D

Kyllä pitäisi olla samalla tavalla. Pistehitsillä mutterit kiinni etuakselipalkissa ja konehuoneen puolta pitää avata pultit. Joku voi kertoa jos näissä jotenkin tuo kiinnitys eroaa.
Kokeilemalla tietty selviää.

Tutkin tuota konehuonetta ja siltähän se näyttä. No, tutkitaan kevään aikana lisää.

Huudellaan muutenkin lisää, kuhan jotain on tapahtunu  :hello:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #321 : 25.01.2015, 23:24:41 »
Alkaa tuo katsastus olemaan ajankohtanen pikkuhiljaa. Tätähän ei ihan tuolla nykyisellä korkeudella katsasteta, joten viikonloppuna nostettiin autoo ja hiposteltiin vähän rästihommia pois samalla. Etupäätä ruuvatessa vaihtui abs-anturit uusiin ja iskareita lyhennettiin. Tahtoivat nuo anturit olla vähän piukassa, mutta kyllähän ne sieltä loppujen lopuks antautu. Toinen oli jo paljon helpompi irrottaa. Iskareiden modaus jouduttiin tekeen rälläkällä, kun ei tähän hätään ollut sopivaa sorvia kellään. Taakse vaihdoin vielä jouset ja nyt ollaan katsastuskorkeudessa.




Yllättävän helposti sai nuo lautaset kiertymään auki. Suihkuttelin noihin aikasemmin kuparisprayta, joka tuntuis olevan ihan ässä aine nähin. Hiukan klääppäs teräsharjalla pois, öljyt kierteisiin ja alko ruuvaamaan  8)



Ensi viikonlopun aikana pitäis vaihtua töötin, kardaanin kumin ja käsijarruvaijerin. Käsijarruvaijerin saa vissiin kahvasta irrotettua purkamalla keskikonsolin pois edestä?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #322 : 08.03.2015, 23:23:18 »
Taas on puuhasteltu melko intensiivisesti pari viikonloppua. Öljypohja saatiin pois ja käytettiin hitsauksessa, 50e joka ei mielestäni paha hinta moiselle hommalle ole. Loppujen lopuksi melkoisen helppo homma tuo oli purkaa, muutama öljypohjan pultti oli kohtuu veemäisessä paikassa, mutta kärsivällisyydellä siitä selvittiin  :D









Pitää joskus tuo palkki irrotella, hiekkapuhalluttaa ja maalauttaa ja heittää takas paikalleen. Pohjapanssariakin suunniteltiin samalla kun tuolla auton alla könyttiin. Seuraavaksi soviteltiin vanteita ja haettiin mittoja tuleville adaptereille. Renkaatkin tilattiin samoihin aikoihin.





Tänä viikonloppuna alotettiin lättyjen sorvaus, jonka ohella vaihdettiin vielä raidatanko kuskin puolelle. Lätyt sain tänään siihen malliin, että jäivät koneistajalle odottamaan reikien ja kierteiden tekoa. Parempi jättää amatimiehelle, kuin itse alkaa säätämään pylväskoneella  :D Eteen tuli 48mm ja taakse 50mm paksut. Tein tarkoituksella liian paksut, joista saadaan sitten viimiset millit sorvaamalla hierottua oikein hyvät. Renkaat saapui ja nekin tykitettiin vanteelle viikonlopun aikana. Eteen 205/35 8,5" leveelle ja taakse 215/35 9,5" leveelle. Ainut mikä jäi harmittaman, ettei saatu ennakkoon ostettuja metalliventtiileitä paikalleen. Eivät mahtuneet mersun venttiilin upotuksiin.








205/35 @8,5"



Ensi viikon aikana olis tarkotus hakea leima ja parin viikon päästä pitäis olla lätyt täysin valmiina. Sillon olis suunnitelmissa vanteiden vaihto, alusta alas ja pesu. Sen jälkeen kesä voi mun puolesta tulla  8)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #323 : 08.03.2015, 23:32:39 »
 S* Tuo raidetankoko siellä nyt loppujenlopuks väljä oli? :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Masulin 960 (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #324 : 09.03.2015, 00:04:47 »
Hyvältä näyttää O0

Joko oot camber-yläpäät hommannu?
Ja et sattuis tartteemaan korkeudensäätöpalikoita taakse ja mahdollisesti noita bc:n mukana tulevia takajousia? Minä kun en niillä mitään tuossa omassani tee ::)

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Masulin 960 (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #325 : 09.03.2015, 10:20:25 »
Mikä kokoonpano tolpissa? BC:n yläpäät, Audi 80:n iskarit ja BC:n jouset?  Kiinnostaa, kun noin nätisti saa kaarelle, isollakin vanteella.  O0 Nimimerkillä rakentaakko itse, vai ostaa BC:n extreme-drop.

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 (ex740)
« Vastaus #326 : 09.03.2015, 10:47:34 »
S* Tuo raidetankoko siellä nyt loppujenlopuks väljä oli? :D

Joo, sieltä se vika loppujen lopuks löyty. Onneks tuokin on vartin homma vaihtaa paikallaan.

Hyvältä näyttää O0

Joko oot camber-yläpäät hommannu?
Ja et sattuis tartteemaan korkeudensäätöpalikoita taakse ja mahdollisesti noita bc:n mukana tulevia takajousia? Minä kun en niillä mitään tuossa omassani tee ::)

En oo vielä, taitaa mennä diy-hommiks taas. eBaysta vähän uniballia tilaukseen ja ite väsäilee, säästää taas pitkän pennin  ;D Jos eivät hinnan kiroissa oo, niin pannaan korvan taakse. Olis nimittäin kiva saada takapäähänkin säätöpalat.

Mikä kokoonpano tolpissa? BC:n yläpäät, Audi 80:n iskarit ja BC:n jouset?  Kiinnostaa, kun noin nätisti saa kaarelle, isollakin vanteella.  O0 Nimimerkillä rakentaakko itse, vai ostaa BC:n extreme-drop.

#Tommi

Audi 80 iskarit, BC 11kg/mm jouset ja vakio yläpäät. Eipä se kiveen hakattu oo vielä, että se noin alas tipahtaa, mutta toivotaan. Yläpäilläkin saa sitten jo jonkun verran puljattua alemmas  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Masulin 960 (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #327 : 09.03.2015, 17:30:41 »
Noniin, tätä on ooteltu!
Sovituskuvista ei voi muuta sanoa, kun että hyvältä näyttää.  :P
BMW M5
Volvo 740

Poissa kiMMMe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • V70T5
Vs: Masulin 960 (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #328 : 21.03.2015, 16:40:35 »
Kansa vaatii kuvia! Tiirailin jo instagramista ja ai että  :pomo:
Volvo V70 T5 2001 ~300hp

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #329 : 22.03.2015, 18:50:28 »
Hohhoh, heti käyty huuteleen  :D

Perjantaina alettiin ruuvaamaan. Adapterien piti oll perjantai illaks valmiit, kas kummaa kun eka vasta oli koneessa kun siellä töiden jälkeen menin käymään  :D Kävin välissä pikasesti pesemässä suolat pois pinnasta ja takasin hallille ihmettelemään. Näihin joutui vielä cnc:llä työstön jälkeen poraamaan reiät läpi ja tekemään kierteet. Yllättävän hyvin kiinalainen 6e kierretappi ajoi asiansa, pylväskoneella tuli siistiä jälkee ja kesti sen mitä pitikin. Sitä mukaan kun lättyjä saatiin valmiiks niin niitä heiteltiin auton alle ja säädeltiin alustaa. Edestä varaa ruuvata alaspäin jäi vielä ~15mm, joten äärirajoilla ei vielä olla. Tosin alemmas tuskin tullaan laskemaan, sillä parin päivän ajelulla olen tullut johtopäätökseen, että eteen vaihtuu löysemmät jouset. Yläasennossa noi 11kg/mm jouset on täydelliset omaan makuun, mutta alhaalla aivan liian jäykät. Eipähän tuu vahinkoo kun ei tuo joustakaan liikoja.



Taakse myös pitää vaihdella iskarit. Tarkotuksena olis hakea Motonetistä 99 Saabin etuiskarit, niistä kuulemma saa työstettyä taakse sopivat ja ovat lyhyemmät. Samalla voisi noi Nivomatit "huoltaa" päällepäin ja laittaa hyllyyn pölyttymään. Voi sitten paukutella henkseleitä, että on ehjät nivot hyllyssä. Paljon on tehty ja paljon on tekemättä. Takavalot, jotka itseasiassa löytyvät. Ovat vaan uudempaa mallia ja vaatisivat ne listat kylkiin. Tarjota saa! Reiättömät lampunlistat, uusi takakontin lista, paikkamaalia, antennit pois, natisevaa penkkiä, puusomistetta jne. Alustan parannukset seuraavaks ja sit voidaan siirtyä pikkuhiposteluihin.

Liian ohuet etulätyt jäi harmittamaan. Toisaalta eteen ei viitsi tehdä leveämpiä kuin taakse. Voisivat korjaantua vielä 5mm biltemalätyllä ja vakiocamberilla, jää nähtäväksi mitä keksitään. Paras olis tietysti, jos löytäis jostain 2kpl 9,5" leveitä vanteita eteenkin. Pitkän tarinan jälkeen niihin kuviin, joita äskön nopeasti napsaisin muutaman tuossa Tammelan kujilla













Keskikupitkin pitäis tilata, niin sais vähän lisää henkee noihin vanteisiin. Pikkuhiposteluja pitkin kesää, niin sit se vois olla "valmis". Mielessä käynyt kyllä ylimaalauskin, koska kaaret on vähän kärsiny ja ympäri autoo löytyy pieniä lommoja ja ruostetta hieman. Loppuun vielä iso kiitos kaikille auttaneilla ja erityisen iso kiitos emännälle, joka on jaksanu monta päivää kyykkiä hallilla seurailemassa mun puuhasteluja  S*
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy