KL-varaosat  Race.fi

TPPR: -91 Volvo 740 350cid V8 turbo yhteisbudjettiprokkis.

  • 61 Vastauksia
  • 30940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #15 : 24.10.2016, 17:35:04 »
Tuohon kun sijoittaa 10000€ niin voi saada ihan hyvän. Valitettavasti nuo malmikasa moottorit ei ole helppoja viritysaihioita 0 budjetilla.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #16 : 24.10.2016, 18:34:34 »
Tuohon kun sijoittaa 10000€ niin voi saada ihan hyvän. Valitettavasti nuo malmikasa moottorit ei ole helppoja viritysaihioita 0 budjetilla.

Ihan en ole samaa mieltä. Riippuu toki mitä on vailla, mutta parilla tonnilla on jo 400hp herkässä kun ostaa oikeat palikat oikeasta paikkaa ja peruskone on terve.

Toisaalta, tuo tarina vanin sutimisesta maantie nopeuksissa kuulostaa aika legendalle moottorin ulkoisen habituksen perusteella. Rautakannet, tehdas imari, kaksikurkkuinen kaasari? ym.
Nokasta toki en tiedä, enkä puristuksista tai mahdollisesta kansien kaivelusta..

Jonkun verran tullu näiden kanssa räplättyä.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #17 : 24.10.2016, 19:48:54 »
Tuohon kun sijoittaa 10000€ niin voi saada ihan hyvän. Valitettavasti nuo malmikasa moottorit ei ole helppoja viritysaihioita 0 budjetilla.

Ihan en ole samaa mieltä. Riippuu toki mitä on vailla, mutta parilla tonnilla on jo 400hp herkässä kun ostaa oikeat palikat oikeasta paikkaa ja peruskone on terve.

Toisaalta, tuo tarina vanin sutimisesta maantie nopeuksissa kuulostaa aika legendalle moottorin ulkoisen habituksen perusteella. Rautakannet, tehdas imari, kaksikurkkuinen kaasari? ym.
Nokasta toki en tiedä, enkä puristuksista tai mahdollisesta kansien kaivelusta..

Jonkun verran tullu näiden kanssa räplättyä.

Juu kyllä nämä chevyn kasit on melkein halvimmasta päästä alkaa virittämään, sen takia tätä aloitettiinkin tekemään.
Juu ei mekään tiedetä yhtään mitä tuon koneen sisältö on, mut eiköhän se selviä aikanaan :)

Tuli sitä taas jotain tehtyäkin. Isältä kun löyty nurkista pikkulohkon jäähdytin niin sehän sinne pitää sit sovittaa. Syyläri ei ehtinyt kauaa olemaan liikenteessä kun isä sai sen edullisesti teivon swapista.
Ensin piti tehdä vähän tilaa jotta se mahtuu:




Syyläristä en muuten ehtinyt näppäilemään vielä kuvia, mut nyt mahtuu.
Sitten tänään tehtiin laatikon kannake vihdosta viimein. Tähän asti roikkui remmillä sovitusta varten  ::)
Tässä hyödynnettiin volvon omaa palkkia johonka tehtiin pieni välikappale niin sopii kuin nakutettu jenkki toosaan:




Ja ei tosiaan heittänyt monellakaan centillä niin saatiin laatikkokin killumaan omalla kannakkeella:



Jos siinä on vähän järkevää palikka niin ensinmäisena vaihtaisin tuohon Kaasarin tilalle vaikka Holleyn terminaattorin.

Vähän samaa mieltä, en tiedä onko tuosta nykyisestä mihinkään  :-\
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 11:29:34 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #18 : 24.10.2016, 22:45:59 »
Jos siitä nyt kerran kaasarin vippaa mäjelle ni elekää ny hyvät ihmiset siihen semmosta enää takasin laittako, hyvänen aika sentään nyt ei ole 1963!

Vorteccikansilla, korkeilla rutuilla ja moottorinohjauksella tuosta saa ihan jebasti voimaa. Vortecin kannet vaan tarttee ohjarityöt ja jouset että kestää yli 0.42" nostoa, joka tuppaa olemaan nokkavalintaa rajoittava juttu. Ja ehdottomasti rullanokka, saa laakeemman vetoalueen ja painimet kestää. Mulla on näistä muut paitsi rullanokka, vetää ylhäällä ihan komialla nuotilla mutta on vakioturbiinin kanssa jonninverta laiskanpulskea alhaalla...

Muok: 2x hx35 huudettu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #19 : 24.10.2016, 22:55:28 »
Jos siitä nyt kerran kaasarin vippaa mäjelle ni elekää ny hyvät ihmiset siihen semmosta enää takasin laittako, hyvänen aika sentään nyt ei ole 1963!
Meinasin sanoa ihan samaa mutta onneksi ehdit ensin.
Muok: 2x hx35 huudettu.
Tälle ääni, olisi jotain muutakin kuin ääntä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Paikalla bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #20 : 24.10.2016, 23:04:13 »
Lainaus
Jos siitä nyt kerran kaasarin vippaa mäjelle ni elekää ny hyvät ihmiset siihen semmosta enää takasin laittako
Tuota vaikka olen hyvin ruiskun ystävä, niin kaasari v8 on ihan ok . Ja toisalta kasille on hyvin laaja valikoima mitä asentaa. Jotenkin kasi menee pilalle jos siihen joutuu vetää enemmän kun 3 piuhaa :)  Tuskin kukaan on erimieltä mun kanssa tästä

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #21 : 24.10.2016, 23:20:19 »
Tuota vaikka olen hyvin ruiskun ystävä, niin kaasari v8 on ihan ok . Ja toisalta kasille on hyvin laaja valikoima mitä asentaa. Jotenkin kasi menee pilalle jos siihen joutuu vetää enemmän kun 3 piuhaa :)  Tuskin kukaan on erimieltä mun kanssa tästä

Kyl mä ruiskun laittaisin ennemmin  ::) vaikka kasien kanssa koko iän ollu, jos joskus kasikoneinen taas tulee niin ruisku. Varsinkin jos kokoa enemmän, toi isäukon nykyisen 25l/100km ihan sama jalan asennosta on vähän reipas omaan makuun, vaikka onkin 700nm@2200rpm  :D

Mutta joo, ei enempää OT.

Jos radalle tekee, paljon helpommalla pääsee kun ahtaa. Ei se kahta ahdinta vaadi, sopiva yksittäinen toimii myös hyvin, ja helpompi putkittaa yleisesti  ;)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #22 : 25.10.2016, 07:41:48 »
Jos siitä nyt kerran kaasarin vippaa mäjelle ni elekää ny hyvät ihmiset siihen semmosta enää takasin laittako, hyvänen aika sentään nyt ei ole 1963!
Jos meinaat kaasarin takaisin laitolla tuota terminaatoria, niin sen helppous on siinä että se käy tuhon paikoilleen suoraan ja on täysin säädettävissä ja muokattavissa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #23 : 25.10.2016, 08:11:34 »
Siis onko 400hv edes riittävä talvi ajoon. Ei minun mielestä ainakaan. Ilman turboja tuon tekeminen on täysin järjen vastaista. Sitten tullaankin kysymykseen miksi ei LS, johon ei tarvitse tehdä juurikaan mitään ja olisi jollain tavalla lähempänä nyky moottoreita, paitsi ne helvetin keksinnöt, eli kiikut pyörii sielläkin...

Tietenkin jos tekee vain äänien takia on asia aivan eri, mutta jotain puhetta oli jo virittämisestä. 600hv kokonpanoon tuosta voi käyttää lohkon ja sen yli ei edes lohkoakaan, on noi vaan niin huonoja. Sitten jos menee rullakeinujen kanssa ampumaan itseään polveen ja asentaa niitä kiinan huonoja sinisen värisiä niin huh huh.
Kunnon keinut jo pelkästään maksaa 1500€ Eli jos joku väittää että noiden tekeminen on halpaa niin se on paska puhetta.   

Itse olen nähnyt moottoridynossa että v8 moottorit hajoaa aina venttiilikoneisto vikaan 90% tapauksista on näin.
     
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #24 : 25.10.2016, 08:27:50 »
Kyllä me ollaan nyt bolinderin ja Maken kanssa samaa mieltä. Kaasarina pysyy ja ehkä jos joskus ahtaa, niin se on remmillä.
Sähköt autossa on pahasta  ;D . Riippuu tottakai autosta ja koneesta, mut tähän ei muutamaa metriä enempää sähköä tule  8)

Ja nykypäivän kaasarit on hiukan eri planeetalta kuin vuonna 1963, niinkuin Make tuossa vähän jo sanoi  O0

Siis onko 400hv edes riittävä talvi ajoon. Ei minun mielestä ainakaan. Ilman turboja tuon tekeminen on täysin järjen vastaista.

Tämäkin on niiiiin maku asia kun olla ja voi, josta en lähde tässä kiistelemään, menee jo OT:ksi muutenkin!!!!!

Mut kiitos kommenteista kaikille ja saa kommentoida ja keskustella, mut makuasia kiistelyt jätetään hiekkalaatikolle, kiitos  8)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #25 : 25.10.2016, 08:46:31 »
Hauskahan tällaista projektia on seurata. Mielenkiintoista nähdä, minkälainen laite aikanaan syntyy On teillä kyllä intoa. Hattua pitää nostaa.  :)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #26 : 25.10.2016, 08:53:05 »
Kyllä me ollaan nyt bolinderin ja Maken kanssa samaa mieltä. Kaasarina pysyy ja ehkä jos joskus ahtaa, niin se on remmillä.
Sähköt autossa on pahasta  ;D . Riippuu tottakai autosta ja koneesta, mut tähän ei muutamaa metriä enempää sähköä tule  8)

Ja nykypäivän kaasarit on hiukan eri planeetalta kuin vuonna 1963, niinkuin Make tuossa vähän jo sanoi  O0

Tämäkin on niiiiin maku asia kun olla ja voi, josta en lähde tässä kiistelemään, menee jo OT:ksi muutenkin!!!!!

Mut kiitos kommenteista kaikille ja saa kommentoida ja keskustella, mut makuasia kiistelyt jätetään hiekkalaatikolle, kiitos  8)
Tuo mitä ehdotin näyttää kaasarilta mutta ruisku se käytännössä on laajakaista lambda ohjauksineen ja voi sillä myös kevyesti ahtaakin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #27 : 25.10.2016, 08:59:40 »
Hauskahan tällaista projektia on seurata. Mielenkiintoista nähdä, minkälainen laite aikanaan syntyy On teillä kyllä intoa. Hattua pitää nostaa.  :)

Kiitämme ja kumarramme  P>

Tuo mitä ehdotin näyttää kaasarilta mutta ruisku se käytännössä on laajakaista lambda ohjauksineen ja voi sillä myös kevyesti ahtaakin.

Oho, nyt mulla meni jotain ohi  :2funny:
Juu ymmärsin aikasemmin mitä tarkoitit, mut kieli poskella kirjoottelin vaan kaasareista  ;D
Tuo Holley efi ei olisi oikeasti paha rasti eikä pois suljeta tätä ajatusta, mut tällähetkellä ei meidän juttu  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #28 : 25.10.2016, 09:05:06 »
Siis onko 400hv edes riittävä talvi ajoon. Ei minun mielestä ainakaan. Ilman turboja tuon tekeminen on täysin järjen vastaista. Sitten tullaankin kysymykseen miksi ei LS, johon ei tarvitse tehdä juurikaan mitään ja olisi jollain tavalla lähempänä nyky moottoreita, paitsi ne helvetin keksinnöt, eli kiikut pyörii sielläkin...

Tietenkin jos tekee vain äänien takia on asia aivan eri, mutta jotain puhetta oli jo virittämisestä. 600hv kokonpanoon tuosta voi käyttää lohkon ja sen yli ei edes lohkoakaan, on noi vaan niin huonoja. Sitten jos menee rullakeinujen kanssa ampumaan itseään polveen ja asentaa niitä kiinan huonoja sinisen värisiä niin huh huh.
Kunnon keinut jo pelkästään maksaa 1500€ Eli jos joku väittää että noiden tekeminen on halpaa niin se on paska puhetta.   

Itse olen nähnyt moottoridynossa että v8 moottorit hajoaa aina venttiilikoneisto vikaan 90% tapauksista on näin.
   
Eiköhän 400e tuntumaan saa jo hyvän setin ei kiinalaista keinuvipusarjaa. Itse en lähtisi edes suunnittelemaan turboa tuohon. Remmin saa paljon pienemmällä työllä tuohon ja sillä  saa ahdettua sen mitä nuo kestää.(alle 1bar)
LS kone on tosiaan parempi lähtökohta ja niitä saanee n 1500-2000e hintaan johtosarjoineen kaikkineen.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: TPPR: Volvo -91 740 350cid V8 yhteisprokkis.
« Vastaus #29 : 25.10.2016, 11:01:41 »
Eikös 7 satkut saa kilpiinkin 350 llä. Lupahakemus tehtävä koska tilavuus ylittää rajan. Jos teho ja paino vain ok. Kannattaa kysyä konttorilta.

Itse kysyin aikoinaan ja silloin ei olisi ollut mikään ongelma.

Tsemppiä projektiin, ja valikoiva kuulo päälle niin ei tule paha mieli ;)
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

 

Elekma  Autoracing