Proturbo  Autodiagnoosi

B230FT 240 -91,"harrastekantti" - Myynnissä -

  • 170 Vastauksia
  • 42119 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Kesäkenkien sovittamista"
« Vastaus #90 : 24.03.2021, 13:01:43 »
Etusille löytyi käytetyt 215-40 renkaat ja väännätin päälle.

Sovitellaan viikonloppuna miltä näyttää.



Samoin tuli tilattua 26mm ja 28mm poranterät niin voi spacereista sipasta hylsynreikää isommaksi.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Kesäkenkien sovittamista"
« Vastaus #91 : 24.03.2021, 15:20:05 »
Mulla on edessä 8,5" ja 225 kumi, vähä jäykisty ohjaus 205 verrattuna, joka oli miltei vakion tuntuinen, mutta se koko ois ollu kyllä nykyvanteelle liian veny mun makuun  :P
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Kesäkenkien sovittamista"
« Vastaus #92 : 25.03.2021, 08:01:34 »
Mulla on edessä 8,5" ja 225 kumi, vähä jäykisty ohjaus 205 verrattuna, joka oli miltei vakion tuntuinen, mutta se koko ois ollu kyllä nykyvanteelle liian veny mun makuun  :P

Itse asiassa kävin härskisti katsomassa sun showroomissa mikä setuppi sulla oli edessä.  ;) Nuo kaksi melkein iskemätöntä rengasta oli vain 40€ ja 6km päästä duunipaikalta, joten on vähän oikeastaan kokeiluna miten istuu keulalta. Veny on noilla vallan ok ja ei mikään kovin yliampuva. Nuo mun vanteet on niin miedoilla spekseillä, että järjettömiä venyjä en halunnutkaan edes noille.

Ohjaushan tässä on aika "topakka" kun ajellaan melkolailla pienellä maavaralla, joten siitä en jaksa olla huolissaan.  ;D Noissa sovituskuvissa on keula tosiaan "talviasennossa", eli 4cm korkeammalla kuin kesällä. Takana on kanssa talvi setuppi joka on 10mm korkeampi.

Tuli tuossa tökittyä yhteen Rondell tekstiin vannehopeaa, oli jostain tuntemattomasta syystä se maalaamatta. Itseasiassa tämä tuli tehtyä ennen uusien renkaiden päälle laittoa.





Ei tullut priima, mutta aivan tarpeeksi hyvä. Seuraavaksi olisikin vuorossa vanteiden kunnollinen pesu ja lippojen kiillotus. Jos maltan, saatan lakata nämä uudelleen vain (ovat siis maalarilla käyneet 2020 kesällä).
« Viimeksi muokattu: 25.03.2021, 09:06:50 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Kesäkenkien sovittamista"
« Vastaus #93 : 26.03.2021, 07:08:01 »
Nyt on spacerien reikää kairattu isommaksi. Olihan siinä 18V dewaltin akkukone ihmeissään kun tarjos 26mm poranterää suhteellisen tiukkaan alumiiniin.  ;D





Kartioon en koskenut, enkä muutenkaan spacerin kriittiseen rakenteeseen. Kutakuinkin kaikkia limpun reikiä laajensin 10mm matkalta, etulimppuja siihen saakka kun kartio alkaa. Takana mulla onkin maasturin pitkät mutterit niin saa komeasti kirittyä, vaikka ei olekkaan ns. läpiasti hylsylle sopiva.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Kesäkenkien sovittamista"
« Vastaus #94 : 29.03.2021, 08:27:42 »
Eipä tullut soviteltua vklp näitä alla vielä uudella rengastuksella.

Ajattelin nyt kerrankin tehdä nämä "valmiiksi". Vanteet on siis 2019 kesällä käynyt maalarilla ja takakannuja ei oltu suojattu kun maalarilla ovat käyneet -> maalisumua takakannut täynnä. Aluksi ajattelin että antaa olla, mutta itseni tuntien, olisin tuijotellut koko kesän noita takannuja, kun ovat paskaisen näköset. Purkamaan enään tässä vaiheessa en näitä ala, kohtahan sitä saa kesäkumit paiskoa alle. Purkamisen yhteydessä sitten täyskunnostus.

Ensin siis kunnon pesut, aineina käytössä Trolls Breathia, bilteman vannepesuainetta tms, pinelineä, Furen pien- ja liiman poistoaine. Tiskiharjalla hinkaten tuli jo tosi hyväksi.







Kuivailujen jälkeen vanteet näytti siis tältä. Vannepainojen liimoja ajoin toffeelaikalla pois. Joitain jäi, koska mielenkiinto loppu.  :D



Maalisumun poistamiseen aluksi kokeilin bräkkäriä -> ei lähtenyt mihinkään. Varovasti kokeilin maalinpoistajaa ja sillä olis lähtenyt, mutta pelkäsin että menee vanteet sillä keinoin uusintamaalaukseen, kun sen myrkyn kanssa sotkee. Joten puuilon 2k maali testaukseen.







Yllättävän hyvät tuli! Ja kyllä, ronskisti painojen päälle vain. Kunnostetaan joskus oikeaoppisesti.  ;D

Samalla kun maalit kuivi, huuhtasin myös Volvonkin ja vetäsin mädätyslistoihin 121 niskaan.



Takakannujen kuivattua, kerkesin kokeilla hiukan kiillostamisjuttuja vanteiden lippoihin.









Kova työmaa on vielä edessä kun nuo kehäpulttien välit on päässeet pinttumaan aika imelästi. Mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa.  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Kesäkenkien sovittamista"
« Vastaus #95 : 31.03.2021, 15:47:46 »
Koronatestin tuloksia odotellessa tuli oman jaksamisen mukaan touhittua. Vanteet ois nyt käyttökunnossa.

Tästä.


Tähän.


Liekkö jollain teräsharjalla pesty, jäi vieläkin naarmuja kun läheltä katsoo. Kehäpulttien väleissä oli suurin osa tolkutonta pinttymää ja ne jäi vielä vanteisiin. Ne sais pois, mutta melkein vaatis lippojen irtikäytön. Menkööt nyt näin.

Oikealla käsittelemätön vanne, vasemmalla valmis.





Käsittelemätön.


Käsitelty.


Aivan hyvät käyttövekottimeen. Alla jotain fiilistelykuvia.







Auto finessen metal polishilla lipat kiiltoon, renkaisiin tuf shinen kiillokkeet ja vahaksi maalatulle pinnalle vetäsin Collin 915.
Kohtahan nämä sais heitellä alle.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Vanteiden kunnostamista"
« Vastaus #96 : 02.04.2021, 08:06:32 »
Sinne meni.















Tuli kyllä omasta mielestä aika hyvä kokoonpano.  8) Tänään voisi vielä auton vahailla.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Valmis kauteen -21"
« Vastaus #97 : 02.04.2021, 08:17:35 »
Hyvältä näyttää 8) O0
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Valmis kauteen -21"
« Vastaus #98 : 02.04.2021, 17:07:43 »
Hyvältä näyttää 8) O0

Kiitosta vain! Kyllä nuo vaan mukavasti istuu. Vallan kun silmä alkaa tottumaan.  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Valmis kauteen -21"
« Vastaus #99 : 04.04.2021, 14:42:03 »
Eilen pesut ja talliin kuivamaan.



Ja työn alle. Testiksi noihin "teippeihin" ja ikkunakarmeihin jne C4.

Ennen.


Yhden käsittelyn jälkeen.


Ennen.


Yhden käsittelyn jälkeen.


Piristy kyllä kovasti kertakäsittelyllä! Kesto on sitten aivan toinen juttu, sillä tuota ainettahan ei suoranaisesti tuollaisille alueille ole tarkoitettu.


Vahaksi Collinite 915 ja laseihin perus G4. Konehuoneen kävin vain pikaisesti Auto QD:lla läpi. Kivasti taas piristy värimaailma.


Tuossa "teipissä" on kamalia jälkiä (pahimmat kuvassa), mitkä ei vieläkään lähteny, täytyy miettiä mitä noilla tekee. Ollut mulla aina tuossa, liekkö jotain vuosituhannen alun värivahaa tai jotain muuta paskaa.
Ennen pinnausta kokeilin noihin pien- ja tervanpoistajaa, bräkkäriä, liuotinta, ipaa ja clenser fluidia. Ei millään. Ja ei myöskään pyyhekumilla.



Kai tälläsessä melkein 30vuotta vanhassa jotain sanomistakin voi olla.  :D

Nyt kun on hetki ajeltu, huomasin että pelkääjän takanurkka aavistuksen hankaa, kun tulee sopiva heitto. Ei mitään, mikä aiheuttaisi ongelmia, mutta kuitenkin. Tässähän on kantit poistettu ja mankeloitu kaaria hiukan. Alustaa en aio nostaa, ennemmin laskea. Murjoo sitten kaaria ulospäin jos alkaa hankaamaan liikaa.  :D


Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Paikalla TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1041
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" "Valmis kauteen -21"
« Vastaus #100 : 04.04.2021, 16:13:52 »
Juu tuo takakulma on hankala. Olihan sulla säädettävä Panhard?

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" "Valmis kauteen -21"
« Vastaus #101 : 04.04.2021, 18:43:50 »
Akselia vois varmaan tuoda vähä eteenpäin, samat jumpat tarviis itellekin tehä  :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" "Valmis kauteen -21"
« Vastaus #102 : 04.04.2021, 19:11:27 »
Juu tuo takakulma on hankala. Olihan sulla säädettävä Panhard?

Jep, säädettävä panhardi on. Samoin säädettävät ylätukivarret, nyt 10mm lyhkäsemmät kuin orkkikset on. Ikävän mallinen tosiaan on tuo takakulma.

Akselia vois varmaan tuoda vähä eteenpäin, samat jumpat tarviis itellekin tehä  :buck2:

Itse asiassa niin vois ja oon miettiny kans samaa, nyt vaan perää on kallistettu eteenpäin.  ::)
« Viimeksi muokattu: 04.04.2021, 19:13:07 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2374
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" "Valmis kauteen -21"
« Vastaus #103 : 05.04.2021, 00:47:51 »
Jep, säädettävä panhardi on. Samoin säädettävät ylätukivarret, nyt 10mm lyhkäsemmät kuin orkkikset on. Ikävän mallinen tosiaan on tuo takakulma.

Sithän se ei ole muuta kuin alatukivarret pöydälle ja muokkaa niiden kiinnitystä hieman niin saa hieman ongelma korjattua
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT 240 -91,"harrastekantti" "Valmis kauteen -21"
« Vastaus #104 : 05.04.2021, 10:41:05 »
Sithän se ei ole muuta kuin alatukivarret pöydälle ja muokkaa niiden kiinnitystä hieman niin saa hieman ongelma korjattua

No tää. Mutta vielä ei ole saanut aikaseksi.  :D Samalla kuitenkin tarvii uusia kaikki loputkin puslat perään ja sama käyttää sit perää pois ja kunnostaa kaikki paikat. Oisko lie talven -21 juttuja se.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron