Proturbo  Autodiagnoosi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ravolta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • alumiinihitsaus palvelua
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2655 : 24.09.2020, 18:36:41 »
https://www.classicswede.co.uk/Adjustable_Rear_Coilovers_-Pair_SV90_IRS_960_mk2/p1733344_17222978.aspx

tämmöset autosa alla, mutta per.kl.n jäykät kauppakassiin. rallicrossiin sopivat.  nyt esijännitystä sen verran ettei jousi liiku ilman kuormaa mutta siltikin kuin kivireki.
löysempiä jousia ajatellu. onkohan tuo 300lbs tuumalle vai sentille...  briteistä kun tulivat.

lautamäellä ainaki näkys jousia olevan
s80 t5 -00, v70 d5 -02 purkuosaa , kysy

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2656 : 24.09.2020, 20:00:17 »
300lbs on tuumalle ja taakse se on kova yksinäänkin. Jos lehtijousi on paikallaan on taatusti todella kova, koska nuo on tarkoitettu käytettäväksi ilman lehteä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ravolta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • alumiinihitsaus palvelua
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2657 : 24.09.2020, 20:04:45 »
mikähän lie spiva lbs / kg määrä jouselle, kun vanha lehtikin vielä paikallaan, ja auto siis ihan peruskulkineena. ei tarvi sporttisuutta, pehmeä parempi.
sedan eikä vedetä kärryä
s80 t5 -00, v70 d5 -02 purkuosaa , kysy

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2658 : 24.09.2020, 22:47:08 »
Kokeilisin 2-3kg välimaastoon, ehkä lähempänä kahta. Sen ei tarvitse kuitenkaan olla kuin apujousena pitämässä ryhdissä jos on Nivojen jousi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TechnoPenguin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • 9xx
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2659 : 03.11.2020, 23:38:34 »
Classicswedelle näyttää ilmestyneen 960FL sopivia säädettäviä etuiskareitakin:

https://www.classicswede.co.uk/Adjustable_Front_dampers_-Pair_960_mk2_S90_V90/p1733344_20349965.aspx

Tunnistaako joku tuosta säätönupista mitkä nää mahtais olla? Selkeästi sinne on tolppaan sujautettu säädettävä vaihtopatruuna. Ei jaksais coileja laputtaa leimalle niin mietin että kokeilis nuo + S80T6 jouset eteen ja taakse nivolehti + nää GAZit(-40mm, apujousella):

https://www.classicswede.co.uk/Nivo_replacement_Adjustable_Rear_Coilovers_-Pair_SV90_IRS_960_mk2/p1733344_17415496.aspx

Toimisko kombinaatio? Noita GAZeja olen täältä foorumilta muutamalla stalkannut olevan. Tavoite ois saada vähän napakkuutta ja se about 30-40mm madallus kun huojuu noilla vakioilla kauheesti omaan makuun.

Poissa Wagonrock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2660 : 21.11.2020, 20:45:47 »
Osaisko joku tietämätöntä neuvoa ja kertoa jos tarvii madallus iskarit jos hankkisi 60/40 jouset tälläselle -95 volvo 945 farkulle tai selviääkö vakio iskunvaimentimilla. Ja jos ei niin mistä sais ostettua edullisia tuv hyväksyttyjä iskareita tai/ja jousia?

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2661 : 24.02.2021, 00:38:15 »
Ois tarkotus päivitellä sedani 740 alustaa, tällä hetkellä vakio alusta ja edestä otettu 1,5 kierrosta jousista pois.
Jos ottas vielä puolikierrosta tai kierroksen pois ja laittaisi 240 etuiskarit, että jouset pysyvät paikoillaan, onko kellään ideaa minkälaiset 240 iskarit kannattas laittaa?
Vai laittasko laikatut diesel seiskan jouset myös 240 iskarien kaveriks? Onko näistä dieselin jousista mitään hyötyä bensassa kun eikös ne oo paksummalla langalla?

Taakse mietin laikattuja sedanin kuormajousia, nehän taitaa olla samat kun farkku 940 vakiot? Mitkäs iskarit taakse kannattas laittaa? Vissiin lyhyempää iskaria vaatis jos haluaa, että jouset pysyvät paikoillaan?
Tarkotus tehä kohtuu budjetilla joten ei mitään kalleimman mallin bilstein iskareita.
Ja mielellään jos löytys ihan perus motonetistä yms tai netistä helpolla tilaamalla.
Kokemuksia kaipaan hyvistä budjetti seteistä.
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Wagonrock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2662 : 26.02.2021, 13:17:25 »
Tuli ostettua nuo 40mm madallusjouset Lesjöforssit omaan -96 945 volleen mutta osaako kukaan sanoa jos pitäis laittaa kunnon iskarit tarkotettu madallukseen vai pärjääkö vakio iskareilla?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2663 : 27.02.2021, 17:41:49 »
Pärjää vielä vakio-iskareilla.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2664 : 28.02.2021, 15:55:31 »
Tosin ei myöskään siinä vaiheessa bilsteineistä haittaakaan ole.

Mulla on edessä bisteinin sportti-iskarit vakiojousien kaverina ja toimii ihan hyvin normiajossa, vielä ei oo päässy mutkiin kokeileen.
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa Wagonrock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2665 : 13.03.2021, 09:17:23 »
Kiitos vastauksista.

Pitää jossain vaiheess varmaan laittaa rahaa sivulle noihin bilstein iskareihin riippuen miltä ajo tulee tuntumaan kunhan nyt keväällä sais auton valmiiks ja pääsis ajelemaan  ;D

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2666 : 22.03.2021, 16:13:32 »
Käykö bc racing yläpää vakio etutolppiin? Tarkoitus olisi pitää vakio alusta mutta päästä eroon noista kumisista yläpäistä

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2668 : 22.03.2021, 16:43:57 »
Miten ois suoraan niille tarkoitettu yläpää..?

http://mkmotorsport.se/products/bolt-on-justerbara-topplagringar-volvo-740-940/

Vaikuttaa asialliselle, pistän tilaukseen

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2669 : 23.03.2021, 20:22:52 »
Ois tarkotus päivitellä sedani 740 alustaa, tällä hetkellä vakio alusta ja edestä otettu 1,5 kierrosta jousista pois.
Jos ottas vielä puolikierrosta tai kierroksen pois ja laittaisi 240 etuiskarit, että jouset pysyvät paikoillaan, onko kellään ideaa minkälaiset 240 iskarit kannattas laittaa?
Vai laittasko laikatut diesel seiskan jouset myös 240 iskarien kaveriks? Onko näistä dieselin jousista mitään hyötyä bensassa kun eikös ne oo paksummalla langalla?

Taakse mietin laikattuja sedanin kuormajousia, nehän taitaa olla samat kun farkku 940 vakiot? Mitkäs iskarit taakse kannattas laittaa? Vissiin lyhyempää iskaria vaatis jos haluaa, että jouset pysyvät paikoillaan?
Tarkotus tehä kohtuu budjetilla joten ei mitään kalleimman mallin bilstein iskareita.
Ja mielellään jos löytys ihan perus motonetistä yms tai netistä helpolla tilaamalla.
Kokemuksia kaipaan hyvistä budjetti seteistä.

Eteen ajattelin 240 volvon Bilsteinin B4 iskareita mitä saa ihan kivijalkamyymälöistä, onko nämä millaset iskarit?
Ja oisko ne dieselin pätkityt jouset paremmat eteen kuin bensan?
Taaksekkin saisi bilsteinin B4sia, onko 240 takaiskarit lyhyemmät kuin 740 ja käykö ne suoraan kiinni?
Taakse olisi tarkotus laittaa tosiaan ne sedanin kuormajouset lyhennettynä niin pitäs varmaan saada lyhyemmät iskarit, että jouset pysyvät paikoillaan? Mitkä sinne kannattas laittaa.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2021, 20:24:25 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo