Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvon katsastus

  • 2256 Vastauksia
  • 610792 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volvodude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1650 : 07.06.2017, 14:01:39 »
Läpi meni eilen huomautuksitta Lahden Renkomäen K1:ssä.
V60 T4 Aut Business Inscription '20
Ex. V60 D5 Aut AWD R-Design Polestar '12
Ex. S80 2.4D Aut Summum '07

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1651 : 07.06.2017, 16:41:43 »
2.0T -00 S40 240tkm ja leima saatu tänään suoraan

Jarrut joissa  6kk sitten uusitut 4x levyt ja palat sekä nesteet vaihettu
etu           2.2 ja 2.2 ero 0%
Taka        1.5 ja 1.5 ero 0%
Käsijarru 1.3 ja 1.7 ero 24%

Pakokaasupäästöt
TK / kierroksilla
Co2 14.3  / 14.7
HC ppm 13 / 14
O2 1.2 / 0.49
Lambda 1.03

Iskarit jotka uudet joka kulmassa ja vakioalusta
Etu
79 / 74 ero 6
Taka
46 / 45 ero 2
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa nepu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1652 : 08.06.2017, 20:22:13 »
Tänään uusintakäynti 850 TDI -97.
Ekalla kerralla pomppasi käsijarrusta ja oikea takaiskari (arvot 67/25). Piti vaihtaa uusi iskari mutta irrottaessa vanhaa huomasin että oli nivomat- mallia (en siis ole vielä aiemmin ehtinyt tarkastamaan... :-[). Normaali ei tietenkään sopinut paikoilleen ja vanha tuntui pumpatessa hyvältä niin laitoin sen sitten takaisin paikoilleen.
Testerissä antoi uudet lukemat 73/73, eikä siis tehty muuta kuin irrotettu ja asennettu takaisin vanha.
Onko nuo oikeasti tuollaisia arvonta automaatteja vai mitä tapahtui iskarille?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1653 : 08.06.2017, 21:36:41 »
Tänään uusintakäynti 850 TDI -97.
Ekalla kerralla pomppasi käsijarrusta ja oikea takaiskari (arvot 67/25). Piti vaihtaa uusi iskari mutta irrottaessa vanhaa huomasin että oli nivomat- mallia (en siis ole vielä aiemmin ehtinyt tarkastamaan... :-[). Normaali ei tietenkään sopinut paikoilleen ja vanha tuntui pumpatessa hyvältä niin laitoin sen sitten takaisin paikoilleen.
Testerissä antoi uudet lukemat 73/73, eikä siis tehty muuta kuin irrotettu ja asennettu takaisin vanha.
Onko nuo oikeasti tuollaisia arvonta automaatteja vai mitä tapahtui iskarille?
en niihin oo uskonut ikinä,omaani seurannut montavuotta ja aina eri arvot vaikka iskarit samat,joskus parantunut ja joskus huonontunut,uudet kun laitat niin ei ikinä tasan,viimeksi kysyin leimaajalta että onko arvot samat mitkä nyt tuli jos ajetaan iskarit uudestaan,äijä naurahti ja sano että ei varmaankaan! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1654 : 09.06.2017, 13:19:34 »
Kahella näytöllä selvittiin, eka varsinainen yritys meni pipariksi läpilahon pakoputken takia, paisto päivä läpitte keskeltä putkee. Uudella putkella katsastettu onnistuneesti, taitaa tulla ensi vuoden katsastukseen mennes 400tkm täytee.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1655 : 11.06.2017, 09:23:40 »
Alkuviikosta vaimo käytti Volvon leimalla Rovaniemellä. Läpi meni huomautuksitta  :)
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa tonika75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1656 : 16.06.2017, 12:21:08 »
Tänään katsastin 6/06 rekisteröidyn V70 2.5t aut Summum perhekuljettimen.

Hyväksytty muuten mutta kehoitti inssi puslia eteen "jossain vaiheessa vaihtamaan". No ei taida kuitenkaan maksaa mansikoita ja timantteja?

Mittarissa melkein 237tkm. Kehui että siisti peli muuten.
V70 2.5T aut 6/06 classic summum

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1657 : 17.06.2017, 13:10:17 »
en niihin oo uskonut ikinä,omaani seurannut montavuotta ja aina eri arvot vaikka iskarit samat,joskus parantunut ja joskus huonontunut,uudet kun laitat niin ei ikinä tasan,viimeksi kysyin leimaajalta että onko arvot samat mitkä nyt tuli jos ajetaan iskarit uudestaan,äijä naurahti ja sano että ei varmaankaan! ;)

Renkaiden ilmanpaine erokin tuottaa testissä kummallisen tuloksen. Itsellä meni leimalla läpi iskarit, jotka olin itse jo todennut huonoiksi. Olivat molemmat yhtä huonoja niin ei ollut sitä eroakaan paljoa. Seuraavalla viikolla iskariremppaa tehdessä oli kyllä hieman outo kokemus, kun vanhoista iskareista sai sen sielun painettua ja vedettyä ihan ilman vastusta eestaas. Takaiskarit oli kyseessä.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Sasos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1658 : 19.06.2017, 17:53:00 »
S60 140hp bensa vuosimallia 2001, ajettu 414tkm ja huomautuksitta läpi. Tulipas hyvä mieli.  S*

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1659 : 19.06.2017, 18:03:54 »
Emännän S60 t5 -01 231tkm leimattu.
Jarrut onkin hyvät, etu molemmat 2.6, taka 1.6/1.7 ja kässäri 1.7/1.6
Ajovalo vasen sammui matkalla ilmastointihuollosta konttorille mutta huomautuksella se meni. Uudet polttimot on varalla hanskalokerossa ni vaihtaa jahka nurmikon saan ajettua.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1660 : 19.06.2017, 18:33:07 »
Renkaiden ilmanpaine erokin tuottaa testissä kummallisen tuloksen. Itsellä meni leimalla läpi iskarit, jotka olin itse jo todennut huonoiksi. Olivat molemmat yhtä huonoja niin ei ollut sitä eroakaan paljoa. Seuraavalla viikolla iskariremppaa tehdessä oli kyllä hieman outo kokemus, kun vanhoista iskareista sai sen sielun painettua ja vedettyä ihan ilman vastusta eestaas. Takaiskarit oli kyseessä.

Itelläkään ei ollut kerran mainittavaa eroa iskaritestissä pakasta vedetyillä ja täysin hengettömillä, sisältönsä vuotaneilla takaiskareilla. ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1661 : 19.06.2017, 22:01:54 »
Itelläkään ei ollut kerran mainittavaa eroa iskaritestissä pakasta vedetyillä ja täysin hengettömillä, sisältönsä vuotaneilla takaiskareilla. ::)

Joskus aikoinaan mulla oli joku Nissan Nynny jossa oli takana iskarit lopussa mutta ei katsastuksessa vaikuttanut mitään.
Ei katsastusmies niitä kehunutkaan, mutta ei toisaalta moittinut.

Jokseenkin vaikuttaa vain turhalta lisältä katsastuksessa tuollainen testi kun on ihan sama millaiset paskat pumppuina on kun aina menee läpi.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1662 : 19.06.2017, 22:10:12 »
Tohon iskaritestiin vaikuttaa kuorma ja renkaanpaineet. Mitä vähemmän ilmaa / isompi kuorma niin paremmat lukemat tulee.

Takaiskareilla ehkä ei niin väliä mutta etuiskari kun on loppu niin ei ole kivaa. Huomaa varsinkin mutkissa ja yleensä vastaantulevien kaistalla...
142

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1663 : 19.06.2017, 22:22:28 »
Tohon iskaritestiin vaikuttaa kuorma ja renkaanpaineet. Mitä vähemmän ilmaa / isompi kuorma niin paremmat lukemat tulee.

Takaiskareilla ehkä ei niin väliä mutta etuiskari kun on loppu niin ei ole kivaa. Huomaa varsinkin mutkissa ja yleensä vastaantulevien kaistalla...

Parilla autolla olen ajanut joissa on ollut takaiskarit lopussa ja on muuten aika uittumaista ajaa.

Että edestä olisi lopussa ei ilmeisesti ole kokemusta, tai sitten kaikista ajamissani autoissa on ollut paskat etuiskarit.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1664 : 19.06.2017, 23:13:36 »
Nuo iskaritestit on rulettia. Aikoinaan just laitettu mondeo gt konin säädettävä alustasarja kun vuosi- ja muutoskatsastus niin meinas hylätä huonojen lukujen takia. Toinen katsuri kysy ku kuuli väittelyn iskareiden kunnosta et millo laitettu ja sano et uutena ei juuri mitään testeissä kovat alustat näytäkään.

Iskarit katon vieläkin käsin kulmista painelemalla ja nostamalla, vuodot näkee silmällä.
Jouset ettei poikki ylä- alapäät sen mitä silmäl näkee ja sormin tuntee. Sivuuttainkin auton heiluttelu kertoo jotain osviittaa ainakin vakioalustan ja vakaajienkin kunnosta.

Katsastuksen huonot puolet  jos ei kiinnosta katsuria turvallisuus.
Ostanut eri yksityisiltä og 900 ja Mazda 626 mutta samassa paikassa ja saman katsurin hyväksymänä vioitta ja ilman huomautuksia  juuri leimattuna Mikkelistä.
Og900  nosturilla sai laikkaleikatut jouset vetää kevyesti sormineen suoraan välistä pois. Mulle myyty madallussarjalla ja väänsin myyjältä hyvityksen jälkikäteen kun selittänyt oikean sarjan ja ranetuksen eron.
Masas tuli takatolpan yläpäät kontin puolelle ennekuin kotia edes pääsi.

Molemmissa jos olisi vauhtia ollu oikeanlaisissa pompuissa niin morjens. Masas oli onneksi noin 40km vain vauhtia kun eka tolppa räsähti läpi, og tajus jo ajaes ettei kunnolla alusta toimi niin himmasin vauhdin silläkin.

Käytän omat niissä konttoreissa joissa on tiukka mutta asiallinen tutkinta, kunnossa oleva auto tärkeämpää kuin limboaminen et saa vain leiman. Vikoja ku löytäneet niin asiasta yleensä tullut ja hyvillä mielin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jälkinäytölle vieny.

Kahdesti mulla hylätty ehjä auto eli ne poikkeukset:
- kolinan takia ( alapallo väitti) vaihdattanut ng900 tukivarren vaikka oikeasti vakaajanpäätyhela oli poikki. Vaihdettiin tukivarsi kokonaan ja jälkinäytös pyysin käyttämään vanhasta mikä siinä pallossa väljää oli, näytin vielä katkenneen helan ja neuvoin et seuraavan kerran katsoo mistä välykset tulee eikä vedä hatusta pelkän äänen perusteella.
- tonnari takatolpan yläpäät muka ruostees vaik oli korjattu kunnolla jo 2v aikaisemmin. Oli hiekkasta massaa jota väitti ruosteeksi, no pesi hiekat pois ja näyttö niin ok.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2017, 00:04:47 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Kulkukoira  Proturbo