Ateho  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 10:28:31 »
Tuo finaalissa oleva kaksoismassa olisi kyllä hyvä veikkaus. Niin, olihan kyseessä siis manuaali? Pitääkö kaksoismassa tyhjäkäynnillä ääntä?
2
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Raitisilmasuodatin
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 10:26:10 »
Olen otaksunut, että jos autossa on sisäilmanlaatujärjestelmä, niin autoon kuuluu laittaa aktiivihiilisuodatin, mutta muussa tapauksessa normaali.
4
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut HarriXC tänään kello 10:23:00 »
Päivän Hesarissa sivutaan aihetta ihan konkreettisesti.
Optimoinnilta vaaditaan kesäkuusta alkaen päästöjen osalta hyväksytyn asiantuntijan (?) tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus.
Minusta outoa että päästömittaustodistus ei riitä, siis silloinkaan kun päästörajat eivät ylity.
Tämä varmaan vaikuttaa jälleenmyyntiin.
5
Yleinen keskustelu / Vs: bensaa diiseliin
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 10:21:37 »
Itselläni ei hermot riittäisi ajella yhtään enempää. Se 17 litraa bensaa on kuitenkin kohtuullinen määrä 70L tankissa.
6
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Raitisilmasuodatin
« Uusin viesti kirjoittanut JuhaManninen tänään kello 10:18:29 »
Huollan Volvo S60 vm.2002 autoani lisää ja vaihdan raitisilmasuodattimen.
Niitä on kahta laatua, aktiivihiilellä ja ilman.
Esim. Motonetin hinnastossa on 5 eri laatua. Hintahaitari on iso. Aktiivihiili on yleensä kalliimpi ja varmaan myös parempi.
Erikoista, että 2 suodatinlaadulle on omat paikat suodatinkotelossa. Aktiivihiili menee etum­mai­seen luukkuun ja normaali takimmaiseen. "Etum­mai­nen" tarkoittaa vissiin lähempänä keulaa.
Mikä ihme logiikka tässä on? Nehän suodattavat samaa ilmaa paremmin tai huonommin.
Löysin aiheesta videonkin.
 https://www.youtube.com/watch?v=qdFvXMxZPDc

Nykyinen suotimeni on takimmaisessa luukussa (lähempänä istuinta) ja on tosi likainen.
7
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Volvo Xc70 2004 varashälytin
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 10:15:17 »
Toinen mahdollinen syypää turhalle varashälyttimen laukeamiselle on se ihana sireenin varaparisto, joka vanhemmiten oksentaa "mehut" piirilevylle ja sekoittaa systeemin toiminnan.
8
Yleiset autojutut / Vs: Kesärenkaat alle!
« Uusin viesti kirjoittanut JJJ tänään kello 10:08:20 »
Joo on mulla aiemmat tilaukset tullu tuolta niinku pitää, tää oli tilaushistorian mukaan 8. kerta ja samalla se viimeinen kerta.
Googlaamalla näköjään löytyy vastaavia kokemuksia samasta liikkeestä. Eivät korjaa virhettään vaan maksattavat aasiakkaalla.
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Volvo Xc70 2004 varashälytin
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 09:37:49 »
Et kai pysäköi puun lähelle jossa oksat on alhaalla? Tutka ottaa niistä helposti kiinni ja tekee hälyn tuulisella säällä.
Kokemusta on.
10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 09:33:39 »
Moottorin tuet voi olla heikossa hapessa mutta veikkaan noilla kilsoilla kaksoismassavauhtipyörän löystymistä.
Tuskin siihen ihan just on täyttä kytkinremppaa tehty. Taas meni pari tonnia jos ei ite tee, silloin pääsee alle tonnin.
Tai sitten myyntiin tai osiks.
Tai sitten vika on ihan muualla, älä sitä vielä ala purkamaan. ;D tämähän on tämmöstä lottoa...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Kulkukoira  Proturbo