Autoracing  KL-varaosat

moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen

  • 10 Vastauksia
  • 4073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« : 18.01.2014, 16:16:51 »
eli kaverin kans pähkäiltiin.
että kun sillä on sierrassa omavalmiste 2.0l ohc turbo paikallaan, että miten/mitä tietoja konttorilla on koneesta?
jos laittas tilalle vaikka italian t5 paikalleen ilman mitään katsasteluja. koska koneesta ei koskaan kysytty muuta kuin että minkä kokoinen on ja kaveri vastasi että: "fordin 2litranen". otteessa ei ole mitään mainintaa lohkosta ym.
ja jos vaikka penkittäis "uuden" koneenki samalla teholla, niin ei luulis olevan mitään naputtamista, ja sais kai senki katsasteltua jos niikseen tulee...
eli lähinnä omaan mieleen tuli että onko konttorilla merkitty sylinterien/venttiilien lukumäärä johonkin omiin tietoihin (samalla tavalla kuin katalysaattori joissain autoissa eli otteessa ei minkäänlaista mainintaa, mut koneella on) koska se on ainut minkä paikallinen katsurin voi huomata (kys.kaveri luuli 850 t5:ttä itseahdetuksi  :2funny: ).

tällä hetkellä muutokset otteessa lukee: "ajoneuvoon suoritettu moottorinvaihto. Moottori turboahdettu, teho todennettu mittaamalla XXkW." ja saatto olla vielä jotain välärin koosta...

ja ei nyt mitään moraalisaarnaa et ois väärin/autosta tulis laiton yms. mut jos ei kummempia tietoja moottorinvaihdosta ole, niin miksei sais vaihtaa??
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #1 : 18.01.2014, 17:34:17 »
Siellä trafin tietokannassa on todella paljon yksityiskohtaisemmat tiedot kuin otteella. Otteessa on vain ns.tärkeimmät tiedot.
Eli suurella todennäköisyydellä sieltä löytyy moottorin sarjanumero ainakin.

Kannattaa miettiä sitäkin hieman että kuinka kalliiksi tuollainen "vaivihkaa" vaihtaminen saattaa tulla jos ajat esim. kolarin jonkun kanssa (sinun ei tarvitse edes olla syyllinen tapahtumaan) niin pääset helposti maksamaan kaiken omasta pussista kun vakuutusyhtiö voi evätä korvauksien maksamisen kokonaan kun autoon on menty tekemään tuon kokoluokan muutoksia ilman muutoskatsastusta.
Korvaussumma saattaa sitten muuttua helposti 5-6 numeroiseksi varsinkin jos syntyy henkilövahinkoja.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 17:36:00 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #2 : 18.01.2014, 19:19:33 »
Lainaus
vakuutusyhtiö voi evätä korvauksien maksamisen kokonaan kun autoon on menty tekemään tuon kokoluokan muutoksia ilman muutoskatsastusta.
Tää on täyttä urbaanilegendaa ei sen kummempaa
raw d

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #3 : 18.01.2014, 19:37:32 »
Siellä trafin tietokannassa on todella paljon yksityiskohtaisemmat tiedot kuin otteella. Otteessa on vain ns.tärkeimmät tiedot.
Eli suurella todennäköisyydellä sieltä löytyy moottorin sarjanumero ainakin.

Kannattaa miettiä sitäkin hieman että kuinka kalliiksi tuollainen "vaivihkaa" vaihtaminen saattaa tulla jos ajat esim. kolarin jonkun kanssa (sinun ei tarvitse edes olla syyllinen tapahtumaan) niin pääset helposti maksamaan kaiken omasta pussista kun vakuutusyhtiö voi evätä korvauksien maksamisen kokonaan kun autoon on menty tekemään tuon kokoluokan muutoksia ilman muutoskatsastusta.
Korvaussumma saattaa sitten muuttua helposti 5-6 numeroiseksi varsinkin jos syntyy henkilövahinkoja.

katsuri ei numeroa ainakaan lohkosta ottanut ylös muutoskatsastaessa, siellä olin mukana...

tuo korvausasiahan on selvä homma, mutta kuinka tarkkaan ne tiedot on merkitty konttorilla, kun tosiaan katsuri kävi auton läpi niinkuin normi katsastuksessakin ja ei kummemmin lohkoa edes syynäillyt...jos tiedot olisi niin "väljästi" ilmotettu, niin eihän sitä vahinkotilanteessakaan tiedetä, että onko vaihdettu vai ei...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #4 : 18.01.2014, 19:43:20 »
Tää on täyttä urbaanilegendaa ei sen kummempaa
Näinpä. Tuon korvaamattamuuden voi hankkia halvemmalla pikku kännillä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #5 : 18.01.2014, 20:00:37 »
Ote liikennevakuutuslaista

8 §

Milloin moottoriajoneuvon aiheuttama liikennevahinko on kohdistunut toiseen moottoriajoneuvoon, kiskoilla kulkevaan ajoneuvoon tai tällaisessa ajoneuvossa olevaan henkilöön tai omaisuuteen, ei vahinkoa korvata ensiksi mainitun ajoneuvon vakuutuksesta, jollei vahinko ole aiheutunut sen omistajan, kuljettajan tai matkustajan tuottamuksesta taikka siitä, että ajoneuvon kulku tai sijoitus oli liikennesääntöjen vastainen tahi että ajoneuvo oli puutteellisessa kunnossa.

Eli tosiaan vakuutusyhtiö ei varsinaisesti kieltäydy maksamasta vaan vaikka olisitkin ns.syytön osapuoli niin korvausvastuu voi siirtyä sinun vakuutuksellesi ja sitten taas vakuutusyhtiö voi alkaa kyseenalaistamaan sen oletko huolimattomuudellasi aiheuttanut sen että lasku tulisikin sinun maksettavaksi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #6 : 18.01.2014, 20:08:43 »
Tuo puutteellinen kunto tarkoittaa että esim jarrut on huonot tai renkaat. Esim. vedät kolmion takaa eteen ja jarruton auto tulee kylkeen tai väistää ojaan.

Sen onnettomuuden täytyy aiheutua puutteellisesta kunnosta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #7 : 19.01.2014, 06:34:05 »
Niinhän se käytännössä on, mutta periaatteessahan vakuutusyhtiö voi sanoa että se johtu siitä, että oli väärä motti pellin alla?

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #8 : 19.01.2014, 07:03:02 »
äkkiä sen ammattijuristit näyttää toteen että moottorimuutoksesta se johtui. Lisääntynyt teho esimerkiksi on mahdollistanut ripeemmän kiihdytyksen 3h sitten ja siksi auto oli aikasemmin oulussa ja kolari tapahtui.

Mutta saahan tommosen padan sierraan ihan laillisestikkin niin ehkä se ois parempi vaihtoehto kuitenkin. Ja jos haluaa myydä niin aika paha tommosta muutettua on myydä mikä ei oo asianmukasissa papereissa.

Poissa manipulaatiomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #9 : 19.01.2014, 10:18:07 »
Mutta saahan tommosen padan sierraan ihan laillisestikkin niin ehkä se ois parempi vaihtoehto kuitenkin.
En moralisoi mutta kummastelen, miksi autosta halutaan väkisin tehdä laiton kun tuon muutoksen saa tosiaan toteutettua myös laillisesti. Tai laillisesti ja laillisesti... aika harvassa rakennetussa autossa taitaa todelliset tehot jäädä siihen mitä papereissa lukee mutta olis nyt edes osien puolesta sitä mitä on muutoskatsastuksessa ollut. Sierraan on kuitenkin saatavissa jos jonkinlaista jarruosaa ja kallistuksenvakaajaa, sun muuta roipetta alustaan. Tosin ketjun aloittaja ei kertonut mitä siellä tällä hetkellä on..
V70 2.5 tdi -99
+nippu muun merkkisiä...

Älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomennakin tekemättä.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: moottorin "vaivihkaa" vaihtaminen
« Vastaus #10 : 20.01.2014, 14:13:22 »
En moralisoi mutta kummastelen, miksi autosta halutaan väkisin tehdä laiton kun tuon muutoksen saa tosiaan toteutettua myös laillisesti. Tai laillisesti ja laillisesti... aika harvassa rakennetussa autossa taitaa todelliset tehot jäädä siihen mitä papereissa lukee mutta olis nyt edes osien puolesta sitä mitä on muutoskatsastuksessa ollut. Sierraan on kuitenkin saatavissa jos jonkinlaista jarruosaa ja kallistuksenvakaajaa, sun muuta roipetta alustaan. Tosin ketjun aloittaja ei kertonut mitä siellä tällä hetkellä on..

kyllä kyllä, mutta mikäli tietoja ei riittävän tarkasti ole missään kys. autosta, niin silloinhan se olisi laillinen muutos. tätä haen, koska muutoskatsastaessa tosiaan ainoat asiat mitä moottorin tienoilla katsuri teki oli:
kuulerin mittaus, kysy kaverilta mitä tehty ja otti penkki+päästölaput kaverilta. sen jälkee totes et tarvii katin nii ei tarvi mittautella ja alko tutkii jarruja ja taka-akselia...

kyllähän tuo on mahdollista käydä muutoskatsastamassa uudella koneella mikäli koneen saa vielä penkittää pienemmille tehoille.
ja autosta sen verran että melkein kaikki taitaa vaihettu että saa maksimitehot laittaa. lisää sais enää cossun korilla...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron