Tervehdys!
Autona olisi S40 T4 vm. 2003 ajettu semmoset 113tkm.
Pitemmän aikaa ollut ongelmana tehojen häviäminen, joka alkuun korjaantui vaan käynnistämällä auto uudestaan.
Nyt se on mennyt sellaiseksi, että kerran kesässä on tehot tallessa.
Heitellyt joskus vikakoodeja, joiden perusteella ilmamassa anturi ja etummainen lambda vaihdettu ilman mitään vaikutusta.
Joku kiina obd ja tabletin torque ohjelma näyttää, että stft tanssii ripaskaa ihan miten sattuu ja ahdot jää jonnekin 0,4bar.
Nyt viimeisempänä huomiona tcv eli mikälie ahtopaineen säätö solenoidi, johon tulee siis kolme ilmaletkua ja virtaliitin. Majailee ilmanputsari kotelo kyljessä.
Jos siitä ottaa irti keltaisen letkun, niin voi pojat että ahtaa ja kulkee. Sekä stft tuntuu rauhoittuvan jonkin verran.
tcv otettiin irti ja painettiin jarrukliinerillä, jonka jälkeen tää tcv piti jonkun aikaa sellaista käteen tuntuvaa naksutusta kierroksia antaessa, mutta se loppuu heti kun laittaa letkut paikoilleen ja autolla lähtee ajamaan.
Keltaiseen letkuun jos imasee, niin siellä tulee joku kalvo vastaan ja toppaa heti. Kun se tcv on kädessä, niin punaisesta ja keltaisesta päästä menee ilma läpi molempiin suuntiin puhaltamalla. Mutta siniseen päähän puhaltaen ei tapahtu niin mitään.
Imusarjasta joku vastaava letku mihin puhalti, niin toppaa samalla lailla.
Auto sammuksissa mutta virta päällä tcv liittimeen tulee 3.81 volttii mittarilla mitattuna.
Kun auton käynnistää, niin sitten siihen tulee 0 volttii ja kun kaasua käyttää niin saattaa tusina mittarissa joku volttimäärä vilahtaa...
Kysymys olisi että tilaanko uuden tcv, eli että onko se sanonut sopimuksen irti? Eli kuuluisiko sen naksuttaa tuntuvasti aina kun kaasuttaa.
Vai onko tcv virtaliittimen johto vaikka murtumassa, ettei saisi oikeaa virtamäärää, eli yritänkö etsiä katkeemaa johtimessa?
En tiedä olenko ihan pihalla, eli onko vika ihan jossain muualla, mutta en haluaisi enää jatkaa linjaa osta osa ja katso vaikuttaako mitään.