Samppasport  Futurez

Volvo v40 t4 1998. Lisäpitkien asennus APUVA KIIRE

  • 16 Vastauksia
  • 15114 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo v40 t4 1998. Lisäpitkien asennus APUVA KIIRE
« Vastaus #15 : 22.09.2018, 21:35:22 »
Tuollaisessa perusreleessä ei mielestäni pitäisi periaatteessa olla mitään väliä, tuleeko plusvirta/maadoitus 85 vai 86 nastaan, kunhan on toinen maissa ja toiseen 12v. Siinähän on vain käämi, mikä vetää kärjen kiinni kun toinen puoli on maissa ja toiseen tulee virrat. Samalla tavallahan se toimii noinkin. Eikö tuo valojen ohjaus selviä ihan yleismittarilla, mittari 86 tulevaan johtoon kiinni ja katsoo tuleeko +12 vai -12v. Mitä traktoriin laittanut työvaloja, niin tuollainen normaalirele toimii samalla tavalla, oli sitten maadoitus nastassa 85 tai 86.

Ettei ole ne valot kuitenkin tavalliset plusohjatut ?...releen herätteessähän se vika on, jos valot jää päälle eli releessä vetää kärjet kiinni. Tuonkin selvittää sillä yleismittarilla helposti.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2018, 21:53:48 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: Volvo v40 t4 1998. Lisäpitkien asennus APUVA KIIRE
« Vastaus #16 : 23.09.2018, 20:40:41 »
No nyt toimii.. muutin vähä kytkentöjä.
Elikkäs
30 akun +napaan
86 kytkimen kautta pitkän valon maahan
85 pitkän + johtoon
87 lisävaloille..
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

 

Kulkukoira  Proturbo