Elekma  Autoracing

Tonin 142 -74 B230FB Turbo

  • 166 Vastauksia
  • 49403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #90 : 02.10.2020, 08:36:56 »
Oli kyllä melko surkea näky tuon palamisen jälkeen, mutta äkkiä sen nemmä saa parsittua taas kasaan entistä parempana. Hienoa! -H-

Sun nettisivuja on tullut aina silloin tällöin katseltua ja luettua. Hyviä juttuja ja hyvin kuvattuja.

Sieltä onkin pistänyt silmään tuo reissu näille seuduille eli Paneliaan Niemen autopurkaamolle. (2.7.2003) ja (19.4.2006) Kävin siellä jokunen vuosi takasin ja nyt tänä kesänä koitettiin käydä kaverin kanssa kolkuttelemassa ovia mutta olivat kesälomilla. :)
http://www.lintsi.info/wx/volvo/varaosia.htm
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #91 : 03.10.2020, 22:41:51 »
Syyläri luovutti parin vedon jälkeen ja alkoi vuotamaan ylävesiletkun liitoksen vierestä kennon puolelta. Näyttikin jo parhaat päivät nähneensä mutta piti lämmityskäynneillä tallissa vielä hyvin. Haettiin suosiolla Motonetistä uusi Nissens. Ja mallihan on 200/700/900 kapea, menee juuri ja juuri 140 etupalkkien väliin. 900 sähköflekti sopii mainiosti kun leikkaa toisen sivun "kidukset" pois.



« Viimeksi muokattu: 03.10.2020, 22:49:53 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #92 : 08.10.2020, 20:28:32 »
Luovuttaja pääsi viimeiselle leposijalle Kuusankoskelle. Oli kullan arvoinen kapistus ostaa koko auto ja itse purkaa osat.









142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #93 : 09.10.2020, 08:52:25 »
Hitto, ois ollut tarvetta noille takakyljille.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #94 : 10.10.2020, 20:29:16 »
Keppi tuli ärsyttävän lähelle kuskin penkin reunaa 2. vaihteella. Käänsin keppitelinettä hieman sivuun ja lyhensin, niin nyt on hyvä.







Volvolta haettiin vähän varaosia..


142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #95 : 10.10.2020, 20:51:02 »
Ai jukoliste, että se on komias  8) Ehkä jopa hienompi nyt, kun on hitusen alkuperäisempi, eikä niin race-henkinen, kun aiemmin.

Poissa cc57

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 291
  • If it don't run, chrome it
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #96 : 10.10.2020, 21:16:16 »
Luovuttaja pääsi viimeiselle leposijalle Kuusankoskelle. Oli kullan arvoinen kapistus ostaa koko auto ja itse

Meniks toi tossa kunnossa sulattoon? Ois tarvinnu noi ovipahvit... :-[
Many Volvo's and one -57 Chevy

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #97 : 13.10.2020, 20:24:22 »
Meni nahkoineen juu. Tuli pieni uuvahdus repimiseen ja rakenteluun niin halusi päästä vaan äkkiä eroon..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #98 : 16.10.2020, 19:34:44 »
Taas oltiin jännän äärellä kun alkoi laturin valo vilkkumaan, mitähän sillä nyt on asiaa..



Hiilet oli aikas lailla lopussa, joten vaihtoon vain. 3e sijotus ja taas matka jatkuu  :)
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/110204/787795?ajoneuvo=658






142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #99 : 25.10.2020, 02:04:21 »
Tuli ostettua pari eri mallista huohontin pönttöä. Toinen ulos puhaltava eli letku auton alle ja toinen suodattimella. Onko kokemuksia miten toimivat? Itsellä olleet kaikki huohotukset vaan suoraan letkulla auton alle, jotta pysyy uudet coolerit ja ahtimet puhtaana..





142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #100 : 25.10.2020, 22:39:33 »
Kovin pieniltä näyttää pönikät. Mitä niissä on sisällä?

Tuon moottorin huohotuksesta ei ole kokemusta mutta kerron millainen mulla on tinakoneessa:

Huohotussäiliön vetoisuus on luokkaa 1.5 litraa ja on muodoltaan laatikko. Noin puolesta välistä kyljestä tulee sisään kolme reilun kokoista letkua, koko lienee AN12. Letkut tulevat lohkosta ja kannesta. Letku liitäntöjen yläpuolella on labyrintti ja sen päällä 2 liitäntää joista toinen on tulpattu ja toinen menee imusarjaan.

Alareunasta pönttöä lähtee oksa alas jonka päässä on hana. Helpottaa pöntön tyhjentämistä, sinne väkisin kertyy etanolia.

Tällä systeemillä ei haise sisälle ja Precision on pysynyt puhtaana.




Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #101 : 26.10.2020, 14:01:09 »
Pieniähän nuo ovat, kaljatölkin kokoisia mutta josko ajaisivat asian. Sisällä on tuollainen reikälevy ja kuvassa näkyvä kullan värinen metalli tms. suodatin. Pohjassa on proppu mihin saa tuon tyhjennys hanan ruuvattua kiinni.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #102 : 26.10.2020, 16:37:15 »
Täyttyy sitten yllättävänkin nopeasti kondenssivedestä ja muusta kakasta. Sitten kun tulvii ja tukkii koko huohotuksen niin ainakin itsellä tekee mielenkiintoisia asioita moottorin toiminnalle. Itse unohdan joka kerta tyhjentää ajoissa, olenkin miettinyt ratkaisua miten se tyhjenisi itsestään joka kerta kun huohotuspaineet systeemissä nollaantuu eli kone sammuu.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #103 : 28.10.2020, 23:22:24 »
Mihin se sitten tyhjenisi itsestään, letku auton alle  ;D

Poraa reiän jollekin pikkuanturille, joka menee oikariin kun neste yltää sille tasolle. Ja valo mittaristoon.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #104 : 29.10.2020, 22:20:36 »
Omaan ajosta paluu rutiiniin kuuluu huohottimen tyhjennys, öljytason tarkastus ja konehuoneen silmämääräinen tarkastus (jäähd nesteen pinta, jarruneste jne). Isoilta asioilta olen säästynyt tuota noudattamalla.

Tämän teen aina ajolenkin jälkeen tai töistä kotiin tullessa. Eli joka päivä kun autoa käytän. Konepellin saranoita saa kyllä rasvata ja öljytikku on kerran irronnut vetimestä.

Saatan fuskata yhden päivän jos autolla on ajettu vain siirtymää. Sellaisia päiviä tosin harvoin tulee, hevosvoimat on tarkoitettu valjastettaviksi.

 

Carcom Oy  Ateho