Samppasport  Futurez

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603637 Lukukerrat

Joni- ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1245 : 30.12.2020, 22:10:24 »
Eilen illalla askartelin Xuppolta löytyneet orkkisspacerit eteen pitkien pulttien kanssa ja vaihdoin samalla etupalat. Jää vielä hyvin pelivaraa renkaasta sisälokariin. Molemmin puolin sisemmät palat oli kuluneet reilusti enemmän vaikka männät liikkuu ihan samaan tahtiin.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1246 : 04.01.2021, 21:38:40 »
Valkean kevennysprojekti on ollut täysin pysähdyksissä mutta nyt sekin on saanut jatkoa. karixxx:n kanssa tuli muussa yhteydessä puhetta kevennyksestä ja 140 ovilasien kehyksistä. Nehän on vanhemmissa alumiinia ja kiinni pulteilla. Etuoven kanssa on turhan paljon hommaa koska pitäisi tehdä peilille kiinnikkeet, ym., mutta takaovesta sen voi käyttää. cc57:n varastoista kaivelin kehykset takaoviin ja vaihdoin ne paikalleen. Uudemman 140 ja 240 kehykset on hitsattu kiinni joten vähän oli hommaa poistossa. Ovet irti ja hetki "uusien" osien sovitusta. Alemmat reiät osuivat suoraan paikalleen, ylempiä varten piti porata uudet.




Painoero ei ole kovin suuri, mutta osa kokonaisuutta. Vanha kehys, sen pintalistat ja suhinatiivisteet painavat molempien ovien osalta yhteensä 2,6kg enemmän. Muuten tiivisteet jäi vanhat. Pintapuolelta puuttuu toistaiseksi väri, ei ollut aikaa odotella maalin kuivumista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1247 : 05.01.2021, 09:08:24 »
Oletko käyttänyt valkeaa puntarilla jossain vaiheessa projektia, että tietäisi tarkemmin mikä sen paino on näin joulun pyhien jälkeen?

Säännöllisesti olen ketjua lukenut mutten äkkiseltään muista, että tuosta olisi ollut puhetta.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1248 : 05.01.2021, 12:58:20 »
Vuosi sitten muutoskatsastuksessa tuli Trafin tietoihin 1210kg vaaoilla jotka näyttää 10kg tarkkuudella. Toisella konttorilla näytti 1223kg eli aiemmassa mittauksessa saattoi pyöristyä juuri sopivasti vähän alaspäin. Tankki täynnä ja kaikki ylimääräinen pois kyydistä. Tässä välissä ei olekaan tapahtunut mitään.

Lasikuituiset takaovet ja takaluukku saattaa jäädä pois listalta. Leikkaan vain nykyisistä sisäpellit ja katselen muita vastaavia kohteita. Poistettavaa bitumiakin on katossa ja kyljissä. Siinä vaiheessa riittää kun pääsee alle 1200kg.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2021, 20:39:04 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1249 : 05.01.2021, 13:11:37 »
Tuli mieleen noista takaovista. Jos takaoviin laittaisi lasien tilalle pleksit, jos ei ole jo? Samalla lähtisi laskumekanismi, jos ei ole jo lähtenyt.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1250 : 05.01.2021, 14:54:38 »
Ne on vaihdettu/poistettu jo yli vuosi sitten. Kaikki takaosaston lasit on korvattu polykarbonaatilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1251 : 05.01.2021, 16:57:41 »
Onhan tuo kyllä kohtuu kevyt koppa.
Liikkuis varmaan jo aika raikkaasti kun koneen vetoaluetta sais venytettyä pidemmälle. :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1252 : 19.01.2021, 21:10:00 »
Valkean akku on ollut heikonlainen jo pitkään ja -6 teki tiukkaa, mutta lähti silti. Tunerstudio näytti startatessa alle 9V ja 86rpm eli aivan optimaaliset lukemat 8) Vanha oli 15Ah hissin vara-akku ja tilalle laitoin 12Ah AGM:n. -13 lähti vielä nätisti ja sen jälkeen tulikin yli -20 pakkaset. Tuollaisella akulla on ihan turha yrittää varsinkaan E85 kanssa. Laitettava bensaa tankkiin ja/tai ainakin isompi akku kiinni jos vielä tulee yli -15.

Eilen ostin uudet taka-alatukivarret, vedettävä kunnon värit päälle ennen asennusta. Illalla vaihdoin panhardiin mustat uretaanit violettien tilalle ja toki sen takia myös takapäästä tulee vähän lisää melua.

Tänään aamulla oli pyöränkulmien tarkastus ja säätö. Keväällä säädin vain arviosta lisää camberia ja nyt sitä on lisää(aste). Polanteisella ja uraisella tiellä takapää on pyrkinyt helpommin vasemmalle ja sen takia tilanne kiinnosti keulaa enemmän. Siitähän ei ole mitään tietoa mikä tilanne oli ennen kovallisten laittoa. Camberia on vasemmalla 40' ja oikealla 29', haritusta 19' eli noin 2,2mm. Vasemmalla enemmän haritusta, koska akseli ei ole ihan suorassa autoon nähden.

Töiden jälkeen annoin molemmille akseliputkille pikaiset lämmöt etupuolelle ja nyt auraus on hyvin lähellä nollaa. Peräpää ei pyri enää seikkailemaan ja on ehkä jopa vakaampi kuin vanhalla akselilla. Ei olisi ihmekään, koska esim. Tarmo_L:n 242:ssa vakiolla akselilla oli haritusta 14' eli 1,5-1,6mm luokkaa. Siinä camber oli nollissa. Täytyy käydä uudestaan tarkastuttamassa miten takapään kulmille kävi, camberin voisi aivan hyvin pitää kokeeksi nykyisellään. Äkkiähän putkia lämmittää jos haluaa muuttaa miedommaksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1253 : 20.01.2021, 08:34:36 »
Silloin kun muokattiin tuo meidän ratakulkinen akselia niin tehtiin ainoastaan toein sen verran mitä lukkon rihat antoi lupaa. Olisin ehkä halunu vähän camberia mutta yks asiantuntia neuvos laittaa nolliin. Takaakselin toein parantaa selvästi rataajon suora tukevuus sekä nopeat mutkat. Tai ainakin meidän tapauksessa

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1254 : 20.01.2021, 20:42:12 »
Liekö eroa boorin kannalta mihin suuntaan putket on viistossa, kunhan ei ole liikaa. Lueskeluiden perusteella puolen asteen ja asteen välimaastossa olisi vielä ns. turvallisella alueella käytön kannalta. Käytöstä vanhaan akseliin olisi ollut mukava verrata jos olisi tiedossa miten siinä oli kulmat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1255 : 20.01.2021, 23:17:35 »
Liekö eroa boorin kannalta mihin suuntaan putket on viistossa, kunhan ei ole liikaa.

Muistanko väärin että A ryhmän vetareissa olisi ollut tynnyrin malliset boorit tämän takia?

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3439
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1256 : 20.01.2021, 23:25:03 »
Meillä on tuossa harrastekilpurissa (240) vanttiruuvit vetämässä akselia auraukselle, ei tahdo pitkään pysyä nuo volvon akselit ilman niitä kohdillaan.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1257 : 20.01.2021, 23:31:11 »
Meillä on tuossa harrastekilpurissa (240) vanttiruuvit vetämässä akselia auraukselle, ei tahdo pitkään pysyä nuo volvon akselit ilman niitä kohdillaan.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kääntyykö tässä putket suhteessa murikkaan tai napaan vai vääntääkö tuo putkea itsessään ''kieroksi''?
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3439
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1258 : 20.01.2021, 23:34:34 »
Kääntyykö tässä putket suhteessa murikkaan tai napaan vai vääntääkö tuo putkea itsessään ''kieroksi''?
Tuosta perämurikan vierestä taittuu nuo putket muistaakseni.
Tuo akseli ei tosiaankaan ole mitenkään erityisen jäykkä, lyhyellä meisselillä jaksoi kiriä nuo vantit että sai auraukselle akselin.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut 245 puuhastelut
« Vastaus #1259 : 20.01.2021, 23:41:52 »
Tuosta perämurikan vierestä taittuu nuo putket muistaakseni.
Tuo akseli ei tosiaankaan ole mitenkään erityisen jäykkä, lyhyellä meisselillä jaksoi kiriä nuo vantit että sai auraukselle akselin.

Oolrait. Eipä se sitten kovin jäykkä tosiaan ole.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron