KL-varaosat  Race.fi

Raggarbil 242

  • 51 Vastauksia
  • 22994 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #15 : 20.03.2014, 18:13:27 »
Tätä jo vähän oottelinkin... ;)
Laitahan laite arvoiseensa kuntoon! O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #16 : 15.04.2014, 21:18:03 »
Noniin vihdoin hommat vähän etenee kun talviloman pukkasi. Tosiaankin hitsiin on kaasu, rälläkkä hankittu ja muutama käläkälä viä maalikaupasta.



Tuommosen reiän sain rälläkällä veistettyä pohjaan. Korjauspalasta ei tullut aivan saman kokonen... Kuinka ison reiän voi hitsillä täyttää?  :-\

Erittäin märkää oli kyllä molemmilla puolilla noi takajalkatilat. Tehty jo edellisen toimesta korjailua sinne (tai siis joku edellisistä). Mutta melko ehjän olosta silti.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2014, 21:23:51 kirjoittanut pelleeee »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #17 : 15.04.2014, 21:24:02 »
Täytön määrällä ei ole ainakaan omissa paikoissa rajaa :D Ei tosiaan tule mitään sopivia paikkoja leikeltyä :-\
No kun halvalla sai.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #18 : 15.04.2014, 21:26:53 »
Hehe. Tämä selvä, kokeillaan.

ps. sen verran muuttu suunnitelmat että paikallisyleisön painostuksesta jää varmaan noi oldschool puskurit paikalleen. Omakin silmä vähitellen tottunut. Eli ulkonäkötuuninki luultavasti tulee rajoittumaan vanteisiin ja huoranportaisiin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #19 : 15.04.2014, 21:32:04 »
Hehe. Tämä selvä, kokeillaan.

ps. sen verran muuttu suunnitelmat että paikallisyleisön painostuksesta jää varmaan noi oldschool puskurit paikalleen. Omakin silmä vähitellen tottunut. Eli ulkonäkötuuninki luultavasti tulee rajoittumaan vanteisiin ja huoranportaisiin.
Jes! :smitten:
No kun halvalla sai.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #20 : 15.04.2014, 21:41:05 »


Jotain siis tämän suuntaista. Samanmoiset vanteet on mulla tossa ysissä talvinakeilla... jollei joku kohta tarjoo tohon foorumin ostoilmoon noita pentoja niin joutuu varmaan vaihtaan päikseen. Mielestäni sopii älyttömän hyvin.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #21 : 16.04.2014, 06:25:08 »
Hehe. Tämä selvä, kokeillaan.

ps. sen verran muuttu suunnitelmat että paikallisyleisön painostuksesta jää varmaan noi oldschool puskurit paikalleen. Omakin silmä vähitellen tottunut. Eli ulkonäkötuuninki luultavasti tulee rajoittumaan vanteisiin ja huoranportaisiin.

Kyllähän läskipuskurit nappisilmään kuuluu! S*
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #22 : 17.04.2014, 15:21:46 »
PRKL!

En saa saumaa aikaseks mitenkään tolla hitsillä. Tuntuu niinku siinä virta pätkis kun välillä tekee niin että työntää vaan lankaa mutta ei syty kaari ollenkaan... Muuten räkii pirusti vaan. Maajohdon kiinnikkeen tein jo uusiks mutta se ei auttanut. Pakko kait se on sit räjäyttää koko kone. En oikeen usko että muuta voi syntyä seisomassa kun jotain kontaktihäikkää.

Ostin siis ko. laitteen (Telwin 203/2) tuossa syksyllä ehjänä. Se myyjä näyttikin myyntitilanteessa että saumaa tulee...

edit: sainpas tehtyä. Kyllä sieltä putsailemalla ja säätämällä alko valokaarikin löytyyn. Joutunee ottaan kokonaan ton vanhan paikan pois kun meinaa siitä suhahtaa heti läpi.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2014, 18:53:49 kirjoittanut pelleeee »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #23 : 18.04.2014, 10:26:47 »
En tiiä millasella koneella hitsaat, mutta itse kävin juuri eilen taas hitsaamassa täytelangalla ja valovirta koneella ilman suojakaasua, voimavirta koneen ja suojakaasun jälkeen, niin muistu taas mieleen kaikki "viritykset" mitä ton valovirtakoneen kanssa tulee käytettyä: maakaapelipihdit (plus kaapeli koska ei ole suojakaasua) vaihdettu järeempiin tästä huolimatta lukkopihdit piukkaan lähelle hitsattavaa kohtaa ja pihdit kiinni lukkopihteihin, pistoolille tuleva "letku" mielellään ihan suoraksi sekä kappaleittein puhtaus on varsin merkittävä tekiä. Tietysti esim tuuli, jos ulkona hitsaa, vaikuttaa melko vahvasti jälkeen.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #24 : 04.05.2014, 21:38:17 »
Paikkoja räitty muutamia paikoilleen... Voi kyllä olla että kaikki menee uusiksi  :)

Tullu vähän opiskeltua migin sielunelämää tässä. Ensin totesin että kaasua tulee vain noin sekunnin ajan kun hitsauksen aloittaa -> uusi virtaussäädin 60e. Jälki parani jonkin verran mutta langansyöttöä joutuu pitään järjettömän isolla (jännite 1/6, lanka 7/10). Totesin että syöttörullat luistaa -> puhdistus ja kiristys-> luistaa silti.

Tänään lopulta räjäytin pistoolin osiin ja testailin johdon kulkua letkussa -> todella tiukka, ei oikeen käsivoimin liiku. Langanjohtimen otin pois niin kyllä siinä selkee painauma keskivaiheilla näkyi, oisko joku(tm) jättäny auton oven väliin. Että kyllä se on uusi johdin hankittava, eivät näyttäneet olevan kuin kympin tai pari.

Miuzo: voimavirtahärveli siis kyseessä. Ja CO2 kanssa.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2014, 21:40:43 kirjoittanut pelleeee »

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #25 : 12.08.2015, 13:21:24 »
Projekti etenee näin lomien kunniaksi  :)

Toisen puolen takajakatila räitty kasaan ja sinkitty. Toista puoltakin jo aloitettu. Kuvia en kehtaa tästä ottaa kun se hitsaus ei oikein onnistu vieläkään...

Moottorisuunnitelmat näyttää muuttuvan. Tuo tikkukoneen ääni on niin miellyttävä ja satuin saamaan edukkaasti naapurilta tupla SUt (50e) imusarjan ja putsarin kanssa. Oli säilytetty ulkona joten imu/pakosarja erittäin ruosteinen mutta kaasarien sisukset näytti melko eheiltä. Kaasareita purkanu ja putsaillu, imu/pakosarja uimassa sitruunahapossa (tulee meinaan hyvä!). Sarjasta hoidan jälkeen kuvan tänne, ennen kuvaa en huomannut ottaa.

Onko tämä: http://sucarb.co.uk/rebuild-kit-for-hif6-carburettors-suitable-for-princess-applications.html riittävä setti noiden HIF6 kunnostukseen? Vivusto on myös vajavainen joten sellainenkin pitää tehdä/hankkia.


Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #26 : 14.08.2015, 16:19:56 »
Noiden SU kaasareiden kanssa tulee helposti säätöongelma eteen. Harvassa on ne velhot jotka saa nuo toimiin laakista joten siinä on on yks proggis taas lisää.

Hitsauksessa valitettavasti markalla saa markan tavaran. Itellä on Biltelman täytelanka kone joka toki ajaa asiansa jos oikein hätä tulee mut muuten jätän käyttämättä jos ei oo aivan pakko. Riippuu aika paljon myös millasta kokemusta hitsaaja omaa. Mut huonokin hitsaaja saa hyvää jälkee kunnon koneella.

Koululla on pari Esabin lankakonetta ja oli niin helppo ja vaivaton käyttää et oikein teki mieli jatkaa koko päivä.  :)

V70 TDI

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #27 : 30.08.2015, 19:49:46 »
Luvatut kuvat sitruunahapossa putsatusta imu/pakosarjasta:



Ei valitettavasti oo enää niin edustavan näköinen kun suoraa kylvystä kun on tullut tuo oksidikerros päälle. Mutta oli siis ollut vuosikaudet ulkona ja ainakin millin paksu ruostekerros joka paikassa. Hienosti puhdistui.

Pelkääjän lattiakin on nyt paikattu. Ei tullu näyttelytasoo mutta eipä pääse katsuri siitä läpi  :)

Isoponin sinkillä valelin nuo kahdesti.

Jalkotilojen lisäksi reikää on munapusseissa. Näytti alkuun pieneltä mutta vähemmän yllättäen putsatessa totuus paljastui:

Vasen:



Oikea:


Noissa pussien rajoissahan on sekä päällekkäistä (kylkipelti) että vastakkain kantattua (etupuoli) peltiä... Mitenkäs nämä tulis hitsailla? Tässähän ei kauheesti auta ees uudet munapussipalat kun suurin osa reiästä on sen ulkopuolella.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #28 : 30.08.2015, 20:48:05 »
Siihen munapussin saumasta ylöspäin oli saatavana vielä viitisen vuotta sitten korjauspala, olisikohan ollut sellainen 10 cm korkea slaissi lokarin kaaresta takakulmaan asti.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #29 : 30.08.2015, 20:52:35 »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy