Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Raggarbil 242

  • 51 Vastauksia
  • 22991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #30 : 30.08.2015, 21:26:55 »
Siihen munapussin saumasta ylöspäin oli saatavana vielä viitisen vuotta sitten korjauspala, olisikohan ollut sellainen 10 cm korkea slaissi lokarin kaaresta takakulmaan asti.

Uu tämä on hyvä tieto, kiitoksia, täytyy pistää hakuun. Muuten ikävä tehdä noita pintapeltejä kun ei ole mankelia...

Motonetistä näemmä: Tuotenumero: 90-35601 "240-sarja Takasivun alatakakulma vasen 79->93 (ei 245)"

Jännä tuo 79-> onko näissä muka jotain eroa vanhempiin?
« Viimeksi muokattu: 30.08.2015, 21:35:27 kirjoittanut pelleeee »

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #31 : 06.09.2015, 22:58:48 »
Käsijarru rempattu kuskin puolelta. Sit ei ookkaan tiedossa muuta leiman estettä kun noi munapussit. Jos vaikka ens viikolla tilailis noita peltiosia...

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #32 : 20.09.2015, 20:58:32 »
Takahelma ja vasen munapussi hallussa. Tuossa helmassa on pieni korotus tuolla peräpäässä joka on ilmeisesti sitten uudemman ominaisuus. Rälläköin pätkän pois niin toimii ja riittää tähän käyttöön.

Tänään poistettu autosta bensatankki ja pakoputken pätkä niin on tilaa rälläköidä ja hitsailla. Voi kyllä olla että menee kaljaa ja tupakkaa että saan tuon pussin korjattua... Ei oikein aukene se että miten noi kannattaisi hitsata. Toi pussihan on tarkoitettu sillain että hitsataan toisen pellin päälle. Arveluttaa vaan paljon kun kaikki aina hokee sitä että päittäissaumaa joka tilanteessa. Kävi myös mielessä että selviäis varmaan helpommalla kun jättäis palan käyttämättä ja laittas tasasen pellin pussin sijaan.

Pitää kattella kun saa palan rälläköityä pois. :P

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #33 : 27.09.2015, 14:30:22 »
Munapussi palautettu motonetiin. Edetään tasaisella pellillä.

Rälläköin tuossa siivua pois:


Sitä tuossa mietiskelin että kun tuo helmahan nousee ylöspäin niin joutuu laittamaan tuon pellin vinoon... Kauhea kiusaus olisi hurauttaa rälläkällä silleen että sais laitettua tuohon kanttauksen tasolle sen pellin. Ei siis tuohon mihin olen hahmotellut viivaa...


Kiusausta lisää myös se että joutuu paikkaan vielä ylempääkin erikseen jos tekee tuollaisen taakse päin nousevan pellin



Miten te ootte noita tehny? Jos ton vetäis kanttauksen kohdalta koko matkalta tasaiseksi niin sehän ottaa lokarin kaaresta sen kymmenisen senttiä pois. Ja helmalinja sitten myös täysin tasainen taakse asti.

edit: blackwidowlla onkin tehty tolleen http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/vararengaskuilut-spare-tire-wells.html
Pelti tehty tasaisena juuri tuosta kanttauksen kohdalta ja sit paloilla liitetty helmaan. Ehkä tämä on hyvä tapa...
« Viimeksi muokattu: 27.09.2015, 14:44:57 kirjoittanut pelleeee »

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #34 : 22.09.2016, 00:08:33 »
Piiiitkästä aikaa hommat etenee. Tuli vähän niinkö pakkorako kun käyttis alkoi prakata...

Alla lyhyesti viimeisen noin kuukauden ajan tapahtumat.

Järkyttävä määrä hikeä ja kyyneleitä meni tuohon munapussien poistoon. Varmaan ois helpompi ollu poistaa omat munapussit... Nyt kun kattelee noita pienten reikien kuvia niin missään nimessä ei ois pitäny lähtee koko pusseja poistaan.

Kuitenkin sain paketin räittyä kasaan molemmilta puolilta. Pari huonoa kuvaa todisteeksi:






Nämä kun oli tehty, kävin tarjoamassa leimalle. Läpi meni! Vasemmalla edessä jousilautasesta nimittäin...

Nappasin romarilta koko tolpan, putsasin, sitruunahapotin, hioin, pohjamaalasin, pintamaalasin ja paikoilleen:

Samalla lykkäsin eteen alle nuo varastoon hankitut lesjöt jotka ajattelin muutoskatsastaa samalla.

Laskettuani auton alas totesin että "uuden" tolpan puoli on noin 1cm alempana kun vanhan tolpan puoli  :buck2:
Ilmeisesti näissä ensimmäisen vuoden malleissa on tuollainen vammatolppa (jossa alapallon vaihto vaatii jousen ja iskarin irroittamisen) ja olin romarilta saanut uudemman mallin. Ei siinä muuta kun samanlaisen osto ja laitto toiselle puolellekin...

Vanha tolppa:

Lopulta sain tolpat paikoilleen ja taas konttorille. Muutoskatsastus vaatii kuulemma nelipyöräsuuntauksen  :idiot2:
Onneksi konttorin naapurissa on korjaamo johon varasin heti seuraavalle arkipäivälle ajan.

Sitten se leimakin tuli  :)

Ei-kriittisiin hommiinkin on jo päästy:

Koska Ähtäri on aika kaukana, kutsukaamme tätä vaikka ympäryskuntatuningiksi  :)

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #35 : 22.09.2016, 19:46:32 »
Kohtuullinen stance noi lesjöt edessä. Taakse ehkä vielä ne farkun kuormajouset jossakin kohtaa...


Ympäryskuntatuningin lopputulos:


Mielestäni varsin onnistunut.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #36 : 23.09.2016, 13:06:27 »
näyttää kyllä paremmalta ilman munapusseja

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #37 : 20.03.2017, 22:18:37 »
Kevättä vähän aloiteltu. Vaihdettu öljyt ja laitettu kirkkaat vilkunmuovit eteen (näistä kuva kun muistan).

Onko näkemyksiä miten tähän vanhaan perään sopii nuo spoilerit? Huonosti meinasi löytyä intternetistä 140-sarjan spoikkakuvia.

esim volverella uudemmassa perässä tuo 850 spoikka:


Tämä lienee ipdn 240 spoikka 140ssä?


https://www.ipdusa.com/blogs/59/bryan-cottrell

Tavoitteena siis saada matala, mahd. hyvin perän pyöreähköön muotoon istuva spoileri. Tuo Cottrellin spoikka näyttää ainakin kuvien perusteella sopivan hyvin.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #38 : 27.07.2017, 00:50:40 »
Pientä päivitystä ilman kuvia...

Auto oli keväällä kaverilla lainassa ja sammuili kesken ajon. Sytkäpuolelle vika paikantui. Ostin sitten 123ignitionin koska lomarahat  :)
Kaasari myös putsattu ja tiivisteet vaihdettu.

Vieläkään ei kyllä tuo tyhjäkäynti ole sellaista mitä tahtoisin mutta vika korjaantui. Täytynee tutkia säätöjä vielä. Onko näitä muuttuvakurkkuisia edes mahdollista saada käymään tasaisesti tyhjää?

Mitenkäs tuo sytkän alipaineohjaus kaasarilta toimii? Voinko jotenkin helposti todentaa että se on kunnossa?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #39 : 27.07.2017, 08:04:11 »
Pientä päivitystä ilman kuvia...

Auto oli keväällä kaverilla lainassa ja sammuili kesken ajon. Sytkäpuolelle vika paikantui. Ostin sitten 123ignitionin koska lomarahat  :)
Kaasari myös putsattu ja tiivisteet vaihdettu.

Vieläkään ei kyllä tuo tyhjäkäynti ole sellaista mitä tahtoisin mutta vika korjaantui. Täytynee tutkia säätöjä vielä. Onko näitä muuttuvakurkkuisia edes mahdollista saada käymään tasaisesti tyhjää?

Mitenkäs tuo sytkän alipaineohjaus kaasarilta toimii? Voinko jotenkin helposti todentaa että se on kunnossa?
ota jakajan kansi pois ja irrota letku imusarjasta. Pyörijän pitöisi kääntyä kun imet siitä letkusta, ja sinne pitäisi jäädä alipaine.
No kun halvalla sai.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #40 : 27.07.2017, 08:30:54 »
ota jakajan kansi pois ja irrota letku imusarjasta. Pyörijän pitöisi kääntyä kun imet siitä letkusta, ja sinne pitäisi jäädä alipaine.

Oletan että se sytkän pää toimii koska uusi, mutta mites se kaasarin pää? En siinä kaasaria putsatessa huomannut tutkia minkälainen systeemi siellä on.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #41 : 27.07.2017, 08:37:28 »
Kaasarin kyljestä tulee vaan alipaine mikä ohjaa kelloa jakajalla. Eli mitään "muutoksia" ei kaasarissa tapahdu. Tosin tää oli vielä vissiin orkkistekniikalla? Menee vanhempaan kun mistä osaan varmasti sanoa, mutta näin luulisin.
No kun halvalla sai.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #42 : 27.09.2020, 17:48:28 »
Aktivoidaan vähän muinaista ketjua... Auto edelleen tuossa jamassa. Nyt pari vuotta katsastamatta kun ruuhkavuodet puskenut päälle.

Tulipa mieleen että jos hukkaiskin ysin ku joku hullu voisi siitä jotain vielä maksaa ja ottais tuon 242 ihan päivittäiseen ajoon. Tuskin se sen pahemmaksi menee kun tuossa nurmikolla seistessä.

Yksi ongelma kuitenkin. Ei pysty eikä kykene enää ajaan manuaaliaskilla... minkäslainen se bw35 laatikko on? Onko mitään tolkkua laittaa semmosta autoon? Bensankulutuksella ja kolmivaihteisuudella ei mitään merkitystä koska muilla kärryillä mennään sit moottoritiematkat.

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #43 : 27.09.2020, 22:28:24 »
aw71l vaan sinne, ei kannate muinais askeja laitella, toki ei se tuo aw kaan mikää uusin hitti ole  :2funny:
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Raggarbil 242
« Vastaus #44 : 28.09.2020, 08:04:15 »
aw71l vaan sinne, ei kannate muinais askeja laitella, toki ei se tuo aw kaan mikää uusin hitti ole  :2funny:

Kyllähän aw toki ois parempi mutta ei taida ihan helposti B20 jatkoksi istua. Mitä vähän lueskellut http://www.networksvolvoniacs.org/images/e/e5/Umbau_BW35-AW70.pdf
Jos ei sitten jollain ole valmiiksi sovitettua sarjaa josta haluaa luopua?


Toistaiseksi tuo B20 jää kun on ehjä kone.

edit: mul ois kyl tuos yks 940 automaatti joka vois purkautua osiks. Mitäs kaikkee tästä sais hyötykäytettyä? Syyläri? Polkimet? Keppiteline? Siinä itse laatikossa on vähä vikaa niin ei ehkä sitä laita...
« Viimeksi muokattu: 28.09.2020, 09:14:40 kirjoittanut pelleeee »

 

Carcom Oy  Ateho