Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: macro - 10.01.2013, 22:51:38
-
Tehdään uusi aloitus kun juttu karkaili nettiauto-ketjussa.
Juttuhan lähti siitä, että mietin tohtisko tätä ostaa:
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5300649
DSG:n kestosta saatiin vääntö aikaan. Kaipaisin kokemuksia isoilla kilsoilla, että tohtiiko tuohon luottaa, ja mitä noihin remontit ruukaa maksaa jos lasahtaa. Moitteita ei ole vaikea googlella löytää, mutta positiivista hehkutusta vähemmän tapaa.
Edit: Eli vahvasti epäilen tuon vaihteiston kestoa, mutta kuitenkin em. auto yksilö kiinnostaisi kovasti, joten mielellään kuuntelisin mielipiteitä. Viikonloppuna yksilöä vois katsomassa käydä, muttei se aivan vieressä ole, joten mietityttää vielä kovasti.
-
Entisen työkaverin n. 150tkm ajetusta Skeida rectaviasta porsi 6 vaihteinen DSG-laatikko. Tuli ratas moikkaamaan kuskia. Maahantuoja tuli vastaan, ei tarvinut maksaa kuin 3000€ kuuden tonnin laatikosta. Taisi myös TM:n kestotesti Suberbista mennä ohjausboksi, mutta uutena autona meni vielä takuuseen.
-
Huonoin dsl kone ja huonoin laatikko. Autossa itsessään ei pitäisi olla suurempia tyhmyyksiä
VAG laitteissa ei ole vikoja, ainoastaan ominaisuuksia. Jokainen yksittäinen ominaisuus maksaa aina vähintään 1000e. Kysyin korjaamolta
Joitakin VAG ominaisuuksia listatakseni:
-Öljynpaineella kiristyvä jakopää
-Kaksoismassa vauhtipyörä
-DSG vaihteisto
-EGR toiminta
-V6 dsl venttiilikoneisto
-Alustan rakenne
Vaan ajatelkaapa VAG konsernia. Jos heidä tuotteen elinkaari on 10v? ja tänä aikana saadaan myytyä huoltojen lisäksi ylihinnoiteltua varaosaa vaikka parilla tonnilla joka autoon niin sehän on pelkkää voittoa. Ei ihme että EU:n talous veturit löytyvä suurista auto maista. Kusetuksen jalo taito
No mut nyt menee jo ohi aiheen...
-
Entisen työkaverin n. 150tkm ajetusta Skeida rectaviasta porsi 6 vaihteinen DSG-laatikko. Tuli ratas moikkaamaan kuskia. Maahantuoja tuli vastaan, ei tarvinut maksaa kuin 3000€ kuuden tonnin laatikosta. Taisi myös TM:n kestotesti Suberbista mennä ohjausboksi, mutta uutena autona meni vielä takuuseen.
Ennen vm09 valmistetuissa dsg-lootista tuota ohjausboxia ei saanut vaihdettu=Kallis remontti. Noissa uusissa tuo on vaihdettavissa ja hinta on huomattavasti edullisempi, kuin koko laatikon uusiminen. Noita DSG-laatikoita on saatu särjettyä esimerkiksi taksi käytössä, kun seisotettu paljon autoa paikoillaan ja "unohdettu" öljyjen vaihto. Sitten ammattitaidoton lastuttaminen saa kyllä tuon laatikon särkymään.
Tämän lisäksi jos tuo laatikko rupeaa temppuilemaan kannattaa se huoltaa samantien.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
Ja itsellä EI ole minkäänlaisia rakkaussuhteita VAG-konserniin. 292Tkm kohdalla omasta skeidasta venttiilipoikittain, nokkaan naarmut ja mäntään reikä=uusi moottori.
Sitä paitsi kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita. MYös volvoista ;D. Ai niin saksasta noita DSG-laatikoita saa puoleen hintaan vrt Suomen kiskurihinnat.
-
Tää on sitten tätä että toisilla kestää ajaa monta sataa tuhatta ja jollain menee särki 100tkm kohdalla. VAG-konsernin tuotteita myös myydään pirusti että korostuuko jonkun ominaisuuden nettilegendat?
Itsellä oli 430tkm ajettu Volvo 850 automaagilla ja ei ollut mitään ongelmia vaikka Volvon laatikoistakin peloteltiin että menee rikki.
Takaisin itse aiheeseen. Kahdella kaverilla on bensaturbo VW, joissa DSG laatikko. Kovasti ovat kehuneet laatikkoa ja sillä ajettavuutta sekä pientä kulutusta. Molemmilla autoilla ajettu vasta alle 100tkm. Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia DSG:stä niitä olisi kyllä mukava kuulla, mutta suurin osa on juuri näitä kaverin kaverin juttuja.
PS. (ja off-topic, mutta kun Octavian hankintaa tässä pohditaan) Omakohtaiset vika-kokemukset Octaviasta: nykimistä tasakaasulla sekä hitaasti kiihdytettäessä, myöhemmin jätti välille kokonaan (170tkm). Vaihdettiin yksi suutin maahantuojan piikkiin ja kahden kuukauden jälkeen jätti taas välille. Vaihdettiin loput suuttimet maahantuojan piikkiin. Maali lohkeilee sinkityksen päältä sekä hinkkaatunut puhki ovien tiivisteiden kohdalta, maalattu ovien reunat sekä alalistoja ja vaihdettu kaikki tiivisteet maahantuojan piikkiin. Pari uutta maalilohkeamaa sivuovissa, mutta lähteneet kiveniskusta ja joutuu jo itse maalaamaan kevvämmäällä. Takaluukku alareunasta hinkannut puskuriin ja vaatii kanssa uutta maalia ja säätöä. Nelipyöräsuuntauksen tarpeessa, mutta vien vasta talvikelien jälkeen kun saa kesärenkaat alle.
Ajalta 2 vuotta ja 65tkm, nyt ajettu 210tkm. Suutin viat vitutti, johon myös vaikutti epäpätevä ja hidas huolto. Omasta mielestä näin uudessa ja vähän ajetussa autossa ei pitäisi ilmetä tällaisia vikoja, joita ei voi laskea "normaalin kulumisen" piikkiin. Ja itselle -07 ja 200tkm on uusi ja vähän ajettu auto.
edit. kaikesta vitutuksesta ja valituksesta huolimatta on tarkoitus vielä rullata tällä autolla vuosi tai pari. Hyvä ajaa, hyvin varustettu ja ohituskiihtyvyyttä löytyy täydelläkin kuormalla.
-
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0
Tämän linkin bongasin illlalla jo kelkkapalstan kautta ja tuli lueskeltua läpi.
Asia ei ole aivan mustavalkoinen, jos aihe kiinnostaa ni tuo kannattaa kyllä ihan kokonaan lueskella.
Alussa sitä pelkkää vikakeskustelua, mutta loppupuolella todella mielenkiintosta keskustelua.
Mekaanisestihan nuo lienevät hyviä siinä kuin muutkin, mutta tuo mekatroniikka/kytkin lienee se yleisin ongelmien aiheuttaja. Todellinen oireiluprosentti edelleen arvoitus.
Jokatapauksessa ajatus alkaa olla nyt kääntynyt sille kannalle, että käyttis hakusessa Volvo-Bmw akselilta, toki niissäkin omat ongelmansa laatikoiden suhteen, ja muutenkin.
Nettiautosta katselin paljon ajettuja VAG:ilaisia DSG:llä. Kyllä niissä huomattavan monessa oli maininta laatikkorempasta (koko laatikko tai mekatroniikka). Toki nuo ovat yleensä niitä alkupään autoja, paljon ajetut ylipäätään muutenkin vielä suhteellisen harvassa, johtuen siitä että ovat ~6vuotta vanhoja, ja kuitenki yli 40tkm vuodessa ajavat harvassa...
Mutta jatkakaa keskustelua yleiseltä pohjalta, aihe itsessään kyllä kiinnostaa kovastikkin edelleen...
-
Ja kyseinen autokin on myyty :)
Se olikin myyntimielessä hinnoiteltu, eikä vaan näytillä nettiautossa.
-
Kokemuksia ei ole kuin työkaverin volkkarista... golf variant 1,4 tsi dsg.. Laatikko kerran uusiks, jakopää uusiks, turbo uusiks. ajettu 90tkm
Takuu loppu niin vaihto uuteen samanlaiseen :D ei se kerrasta oppinu
-
http://auto.fi.msn.com/uutiset/ruotsissa-ei-myyd%C3%A4-en%C3%A4%C3%A4-kaasu-passatia-taksiksi-vaihdelaatikko-ei-kest%C3%A4
VW myöntää laatikon heikoksi taksikäytössä.
-
Justjoo, yksityisessä käytössä ei hajoa.. Tai sitten se on niin että yksityisillä tulee niin harvoin tarpeeksi kilometrejä vuodessa että ehtisi takuuaikana porsimaan.
-
ja tässäkin tuntuu olevan sellaisia eroja että pelkästään kaupunkipyörityksessä olleet dsg-taksit porsii helpommin kuin sellaiset joilla ajetaan pidempää matkaa säännöllisesti ;) tälläkin hetkellä mikkelissä savilahden auton pihassa on touran odottamassa dsg-jumppaa. ja onhan mittarissa jo huikeat 57tkm ::) ;D
-
Jostain muistelin lukeneeni että DSG laatikolla varustettua VAGgilaista, ei saa myydä enää ruotsissa taksi käyttöön.
-
Jostain muistelin lukeneeni että DSG laatikolla varustettua VAGgilaista, ei saa myydä enää ruotsissa taksi käyttöön.
Kolme viestiä ylempänä on linkki uutiseen. Koski tiettyä Passatin mallia :)
-
Kolme viestiä ylempänä on linkki uutiseen. Koski tiettyä Passatin mallia :)
Huomasin sen kyllä, siksi kirjoitinkin että VAGgilaista, koska muistelin lukeneeni jostain jutun että koski kaikkia vagin DSG autoja
-
http://auto.fi.msn.com/uutiset/ruotsissa-ei-myyd%C3%A4-en%C3%A4%C3%A4-kaasu-passatia-taksiksi-vaihdelaatikko-ei-kest%C3%A4
VW myöntää laatikon heikoksi taksikäytössä.
:facepalm: Tämä on vaan niin jotenkin facepalm.
Suomessa taitaa olla eniten Skodan Superbpeja taksina näistä VAGgineista. Mitenköhän ovat kestäneet..
-
:facepalm: Tämä on vaan niin jotenkin facepalm.
Suomessa taitaa olla eniten Skodan Superbpeja taksina näistä VAGgineista. Mitenköhän ovat kestäneet..
sen verran hyvin että tutulla on kolmas superb menossa ja ekassa oli DSG näissä kahdessa jälemmässä kovalaatikko.
-
DSG:ssäkin on eroja. Märkä DSG6 on kohtalaisen asiallisessa maineessa nykyisin. Kuiva "huoltovapaa" DSG7 on kai se, jossa on ollut eniten ongelmia. Sitten on joku superjäreä heavy duty-DSG7 (mm. Tiguanissa), joka on tehty kestämään kovia vääntöjä.
DSG tuntuu olevan sellainen, että jos se on hajotakseen, se hajoaa uutena ja vähillä kilometreillä siinä missä perinteinen momentinmuunninlaatikko tyypillisesti hajoaa huollon puutteen takia paljon ajettuna tai sitten suurten ajokilometrien myötä kulumisen vuoksi. DSG:n hajoamisista oli yhteen aikaan niin paljon juttua, että pelkästään myyntimäärät eivät enää selitä asian saaman huomion määrää. Voihan se silti olla niin, että ongelmia on vain 10%:lla kaikista ko. vaihteistoista tai jopa vähemmänkin.
Koska ostan käytettyjä autoja, välttelen itse DSG:tä, olipa välttely aiheellista tai aiheetonta. "Märkä DSG6" vois olla kuitenkin sellainen, että voisin kuvitella sellaisella varustetun auton omistavanikin, se kun on tehty vääntävämpien ja tehokkaampien autojen vaihteistoksi ja oletettavasti materiaalivahvuudet vastaavasti paremmat. DSG7 arveluttaa jo siksi, että se on VAG:n heppoisampien autojen vaihteistoksi tehty ja jos oikein ymmärrän, kuivakytkimisenä ei edes öljynvaihtoa ole siihen tehtävissä. Huoltovapaiksi tarkoitetut voimansiirron monimutkaiset osat arveluttavat jo lähtökohtaisesti.
-
sen verran hyvin että tutulla on kolmas superb menossa ja ekassa oli DSG näissä kahdessa jälemmässä kovalaatikko.
Manuaali taksikäytössä?
Koska ostan käytettyjä autoja, välttelen itse DSG:tä, olipa välttely aiheellista tai aiheetonta.
Ihan fiksu pointti. Asioita joita jokainen painottaa omalla tavallaan auton hankinnassa.
-
Justjoo, yksityisessä käytössä ei hajoa.. Tai sitten se on niin että yksityisillä tulee niin harvoin tarpeeksi kilometrejä vuodessa että ehtisi takuuaikana porsimaan.
Konsernin ohjeena oli että jos asiakas ei ollut valittanut DSG:stä, huollossa ei saannut huomata vikaa siinä takuuaikana
vaikka olisi ollut meleko selvä..
-
Manuaali taksikäytössä?
Eipä tuo mikään ihme ole
-
Manuaali taksikäytössä?
Maaseututaksi.
ja minusta ei ole mitään ihmeellistä kunnon kuski vaihtaa tasaisemmin kuin moni automaatti. jollon kyyti on mukavaa... kaupungissa varmana on sitä veivaamista mutta eipä noilla nyky diiseleillä kamalasti edes kaupungilla tartte veivata...
-
Maaseututaksi.
ja minusta ei ole mitään ihmeellistä kunnon kuski vaihtaa tasaisemmin kuin moni automaatti. jollon kyyti on mukavaa... kaupungissa varmana on sitä veivaamista mutta eipä noilla nyky diiseleillä kamalasti edes kaupungilla tartte veivata...
Lahdessakin on pirssejä jotka on manuaaliaskilla. Jotkut isännät tykkää kun saa itse hämmentää, rengit ei niinkään...
Mun tuttavilla on ollut ja on noita DSG-härpäkkeitä. Yhdellä oli kaksi Superbia peräkkäin, ei koskaan mitään vikaa. Tosin alle kakssataa ajettuina meni jo vaihtoon, mutta kuitenkin. Toisella kaverilla oli vähän päälle satku ajettu Touran, kun meni loota uusiksi. Yhdellä 85 000 ajettu RS Octavia odottaa uutta vaihteistoa. Lisäks yks kaveri osti vähän aikaa sitten noin satkun ajetun Passatin tuolla lootalla ja nyt jännityksellä odottelee, kauan kestää. Kiva loota, kun toimii. Itse ehkä kuitenkin jättäisin väliin.
-
6-koppasen golffi (2011) DSG-laatikko alkoi nykiä erikoisesti kovalla pakkasella. Arpoi 2-3sek vaihdetta jos lähdit -15 pakkasesta. Mittarissa oli silloin 12 000km. itse en ajanut kuin 20thkm ko.autolla. En tiedä käyttääkö skoota samaa jarrusatulamallia mitä oli golffissa mutta ainakin golffin jarrusatula keräsi kiviä sen verran että sillä olis sannoittanut jalkakäytäviä. Yhden, ensimmäisen ja viimeisen talven aikana kävin 3 krt poistattamassa kivet pois satulasta. niitä kun ei saa ilman että irroittaa satulan.
Juuri nyt Start-ohjelmaa katselelssa tuli mieleen sama mitä siinäkin kerrotaan että jos haluaa tehdä ripeän ohituksen niin joutuu heittämänä manuaalille jotta ohitukseen lähdettäessä laatikko ei turhaan ala arpomaan liikaa alaspäin. Omassa kesti 2sek kun laittoin lapikan pohjaan että 6:lta meni 3:selle ja sitten kone huutaa miljoonaa ja sitten vasta lähdetään. Nyk. auto on unelma tuohon verrattuna. Sillä ollaan jo ohi kun golffissa vasta mietitään vaihteita.
-
Kyllähän niihin molempiin, 6 ja 7 vaihteisiin saa mekatroniikan (ohjausboxi) vaihdettua. Jos on ongelmia niiden kanssa niin kannattaa selvittää tuleeko tehdas vastaan kuluissa. Kävi juuri niin että toisessa merkkihuollossa sanoivat ettei mene takuuseen ja toisen kautta maksoi tehdas osat ja puolet töistä.
Autona siis parisataatuhatta ajettu Touran... -08 tuontiauto jossa oli kyllä täysi vw huoltohistoria.
-
Maaseututaksi.
ja minusta ei ole mitään ihmeellistä kunnon kuski vaihtaa tasaisemmin kuin moni automaatti. jollon kyyti on mukavaa... kaupungissa varmana on sitä veivaamista mutta eipä noilla nyky diiseleillä kamalasti edes kaupungilla tartte veivata...
Varmasti kehä3:sen ulkopuolella ihan hyvä vaihtoehto.
Kyllähän niihin molempiin, 6 ja 7 vaihteisiin saa mekatroniikan (ohjausboxi) vaihdettua. Jos on ongelmia niiden kanssa niin kannattaa selvittää tuleeko tehdas vastaan kuluissa. Kävi juuri niin että toisessa merkkihuollossa sanoivat ettei mene takuuseen ja toisen kautta maksoi tehdas osat ja puolet töistä.
Autona siis parisataatuhatta ajettu Touran... -08 tuontiauto jossa oli kyllä täysi vw huoltohistoria.
Tuntuu että osa (merkki)huolloista ei edes halua selvittää maahantuojalta meneekö takuuseen tai "goodwillinä" joku osan rikkoutuminen. Sanovat vaan suoraan ettei mene.
"The computer says no..." Osaan vioista kai löytyy vastaukset suoraan koneelta ja osassa joutuu asioimaan ihan ihmisen kanssa. Näin sain kuulla yhden maahantuojan kanssa asioidessa.
-
pikku ero myös noissa 6- ja 7-lovisissa on että 6-loviseen kuuluu huolto-ohjelmassa öljynvaihto,
7-vaihteisessa ei.
-
pikku ero myös noissa 6- ja 7-lovisissa on että 6-loviseen kuuluu huolto-ohjelmassa öljynvaihto,
7-vaihteisessa ei.
Niin 6-v on aina märkälevykytkimin ->
Öljyn vaihtoväli 60tkm.
7v laatikkoa on kuivilla ja märillä kytkimillä. Kuivat huoltovapaita. Märkäkytkimien öljynvaihtoväli 60tkm.
Kuivat 7v nyk. yleensä pienissä moottoreissa 1.2TSI, 1.4TSI ja 1.6TDI.
Märkälevykytkimelliset 7v DSG:t nelivetoisissa, Tiguan, Transporter, Sharan...
-
Miten muuten VAGina konserni menettelee näiden DSG lootien kanssa atlantin toisella puolen isossa maassa? Meinaan vaan kun siellä kuluttajan suojalait ja säädökset vähän erillaiset.
e. Niin siis meinasin että uskaltavatko laatikkoa ollenkaa tarjota vaihtoehdoks, tällä hetkellä kännykällä liikenteessä ja viiti alkaa pikkunäytöllä tietoa ettimää.
-
Miten muuten VAGina konserni menettelee näiden DSG lootien kanssa atlantin toisella puolen isossa maassa? Meinaan vaan kun siellä kuluttajan suojalait ja säädökset vähän erillaiset.
Tokihan sita tarjotaan taalla molempien Audin ja VW:n puolesta. Itse kavin ajamassa just S6:n DSG:lla ja toimi moitteetta (eka DSG milla itse ajanut) - aina manuaalin puolella ollut mutta pitaa sanoa etta tama oli erittain sarma. Kyselin tuolla vahan lodjujen kestosta niin APR:lta pojat vastas nain (niilla on S7 mihin kehittavat lastua): "We haven't broken it yet, even with redline launches with more torque measured at all 4 wheels than the RS7 claims at the crank. Enjoy that tid bit for the evening."
-
Minkäs ikäisiin VAG-konsernin autoihin tuli tämä DSG? Mietin että onko jo neloskorin golffissa tai samanikäisessä Polossa eli noin 2000-luvun vaihteen volkkareissa, tuolloin ei tainnut pahemmin skodia olla automaattina. Jos ei ole niin mikä niissä on?
Edit: Oiskohan vasta vitos korin golffiin tuo laatikko mutta millainen on Golffin se vanhempi automaatti laatikko.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagenin-dsg-vaihteisto-7-portaiseksi (http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagenin-dsg-vaihteisto-7-portaiseksi)
Kun katsoo tuolta milloin Golffin kori vaihtui
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf (http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf)
-
Tässä on sitten hyytävää tarinaa Folkan DSG-lootasta. Valitan, mutta teksti vaatii toista kotimaista.
http://www.teknikensvarld.se/2013/02/08/37996/volkswagens-dsg-skador-drabbar-alla/
Kielitaidottomille kerron jotain artikkelin sisällöstä: Ruotsissa on paikallinen Volkswagen myyntiorganisaatio lopettanut Passatin myymisen taksiksi.
Syy: Eco-Passat (jossa se Eco on välttämättömyys jos haluaa Tukholmassa taksia pyörittää koska tullit) DSG-lootalla tulee niin perkeleellisen kalliiksi Volkswagenille itselleen takuukorjausten vuoksi, ettei DSG-Passatin myynti taksiksi kannata!
Joka-ainoasta taksiksi myydystä Eco-Passatista joudutaan nimittäin vaihtamaan DSG-loota vähintään kerran! Parhaista jopa 3 kertaa. Syy tähän on se, että taksi tyypillisesti ehtii auton 2 vuoden takuuajan sisällä ajamaan sen määrän kilometrejä, että DSG-lootan suunniteltu kestoikä (eli arviolta alle 100000 km) ehtii ylittyä - ja laatikko posahtaa!
Tätä ei Volkswagen tullut ajatelleeksi, kun tuon DSG-pommin asiakkailleen viritti.
Ajatus oli tietysti, että työsuhdeautoilijat ja muut autoa alle 3 v:n iässä vaihtavat eivät ehtisi juuri ongelmaan törmätä ja miten se kärry sitten palvelee kuraportaan second-owner käytössä ei voisi näköjään VW:tä vähempää kiinnostaa...
Härsikiksi on mennyt VW:llä touhu.
-
Kerrotko vielä millä kilsoilla nuo ajot tapahtuivat?
Jos veljesi ajoi sen vuoden työsuhde-DSG:tä kilsoilla 0-30000 km ja vanhemmat ovat körötelleet uudenkarhealla 3 vuotta kilsat 0-45000 km, niin ei tuolla tarinalla vielä ainakaan minua vakuuteta DSG:n kestävyydestä.
Kun nimittäin tiedossa on, että >60000-75000 km ylöspäin se DSG onkin sitten sama kuin pommin kanssa ajelisi. Kosahtaa hetkellä millä hyvänsä.
Ei tämän enempää DSG:stä tässä - laiton mielenkiintoisen linkin tonne varsinaiseen VW DSG-keskusteluun.
Veljellä juurikin noin, vanhemmilla ehkä kilometrit triplana.
En tosiaaan väitäkään, että otos on edustava tai hyvä. Mutta jos jokainen noista hajoaa, niin kai suurempi haloo olisi nostettu mediassakin? Olisi kiva tietää ongelmat vaikka 100tkm asti suhteessa valmistettuihin laatikoihin. Niitähän on ehkä muutama tehty...
-
Tässä taitaa olla sama tuomiopäivän meno, kuin Ardikin kanssa. Jos menet kymmentä metriä lähemmäksi niin kaikki universumin ardicit, tässä tapauksessa DSG:t hajoaaa atomeiksi ja samalla menetät vähintään 50% älykkyydestäsi. Ei noi varmaan ole maailman luotettavimipia - varsinkaan ne lastentaudeista kärsineet ensimmäiset versiot. Itsellä ei ole yhtään, lähipiiristä löytyy 3 täysin tyytyväistä, tosin kaikilla on alle 3 v vehkeet, osalla alkaa olla jo kilometrejäkin takana.
ihan samalla tavalla voisi kirjoittaa Volvon kaksoismassasta, pari vuotta sitten Volvon automaatit "kaikki" laukesi alle 200tkm.. jne. Medialukutaitoa tarvitaan.
-
Jännä homma, että esimerkiksi Kiinassa VW on myöntänyt tuon DSG:n ongelman ja korjanneet veloituksetta. Suomessa asiakas maksaa (Riippuen kuun asennosta osan, puolet tai kaiken) ja AINA yritetään samalla virrella, että jos ei ole täydellinen VW:n huoltokirja ja olet vaikka moottoriöljyt vaihtanut muulla korjaamolla ASIAKAS maksaa enemmän tuon laatikon korjaamisesta vaikka se pitäisi TÄYSIN mennä VW:n piikkiin, koska kyse on valmistusviasta.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen
-
Voi olla että on sanottu jotta jos ei tilanne muutu nii ette enää myy autoja tässä maassa, ja klonkkarilla ole varaa menettää noin isoa ja kasvavaa ostaja ryhmää.
Pystyvät vetoamaan tai ainakin koittamaan maksajan roolista luikertelua täällä jos ei huolto-ohjelmaa ole noudatettu täydellisesti. Vaikka merkkiedustajat ja muut korjaamot piräisi olla ihan samalla viivalla tuon asian suhteen.
Niihän se taisi olla aikanaan Saabilla kun V6 dieseleissä alkoi esiintymään sylinteriputkien vajoamisia, että huoltojen piti olla tehty juuri oikeilla kilometreillä tai ajoilla ja metkki edustajalla. Muuten maahantuoja pesu kätensä koko hommasta.
-
Eikös täällä yleensäkin kaikki maahantuojat koita laittaa asiakasta maksumieheksi vaikka tehdastakuu korvaisikin,tiedä sitten nuolevatko tehtaan persettä tällä toiminnalla vai miksi se tuntuu olevan vaikeaa saada mitään takuuseen.Tehdastakuu tuntuu olevan voimassa kaikkialla muualla muttei Suomessa
-
Eikös täällä yleensäkin kaikki maahantuojat koita laittaa asiakasta maksumieheksi vaikka tehdastakuu korvaisikin,tiedä sitten nuolevatko tehtaan persettä tällä toiminnalla vai miksi se tuntuu olevan vaikeaa saada mitään takuuseen.Tehdastakuu tuntuu olevan voimassa kaikkialla muualla muttei Suomessa
KYllä ford:lla homma toimi seitsämän vuotta vanhaankin autoon, mutta VAG:lla tuo varmaan tahallaan tehdään hankalaksi, että asiakas maksaisi vähintään osan vaikka riitelemällä he joutuisivat maksamaan kaiken. Joukkokannetta näissä tapauksissa odotettaessa.
-
Kaveri osti käytetyn Mondeon merkkiliikkeestä,olivat siellä vaihtaneet jakopään hihnan,muovirulla hajosi kesken vaihtovälin ja moottorista tuli entinen,lupasivat antaa uuden hihnan takuuseen....
-
Kaveri osti käytetyn Mondeon merkkiliikkeestä,olivat siellä vaihtaneet jakopään hihnan,muovirulla hajosi kesken vaihtovälin ja moottorista tuli entinen,lupasivat antaa uuden hihnan takuuseen....
Paljonko autolla oli ajettu, kuinka vanha, oliko ford:n liike ja tyytyikö kaveri tuohon uuteen hihnaan? Muuten tämä ont aas näiltä kumminkaimantuttavalta kuultuja tarinoita.
-
Kaveri osti käytetyn Mondeon merkkiliikkeestä,olivat siellä vaihtaneet jakopään hihnan,muovirulla hajosi kesken vaihtovälin ja moottorista tuli entinen,lupasivat antaa uuden hihnan takuuseen....
Suomessa on yleinen linjaus että hihnan myyjä / vaihtaja on vastuussa sen kestosta luvatun vaihtovälin. Siis jos kone sanoo poks. Tottakai jos 300tkm ajetusta autosta laukeaa kone niin ei voi olettaa että ilmaiseksi saa tehdas uuden koneen.
-
Eikös täällä yleensäkin kaikki maahantuojat koita laittaa asiakasta maksumieheksi vaikka tehdastakuu korvaisikin,tiedä sitten nuolevatko tehtaan persettä tällä toiminnalla vai miksi se tuntuu olevan vaikeaa saada mitään takuuseen.Tehdastakuu tuntuu olevan voimassa kaikkialla muualla muttei Suomessa
Siis väität että suomessa uuden alle 2v ikäisen auton omistaja on joutunut maksamaan esim. rikkoutuneen vaihdelaatikon vaikka autossa olisi takuu voimassa?
-
Fordin merkkiliike oli vaihtanut hihnan,auto oli siellä vaihtoautona,muovirulla hajosi vaihtovälin puolessavälissä,hihnan olisivat antaneet,kaveri haki purkamosta toisen koneen,ei viitsinyt alkaa kinata kun olisi kuulemma pitänyt öljytkin käydä vaihtamassa heillä että olisi ollut "takuu" voimassa.En väitä että olisi joutunut maksamaan mutta kun lukee täältä ja kuuntelee muilta miten on käynyt niin tuntuu ettei täällä kovin kummallisia takuita uusissa autoissa ole
-
Fordin merkkiliike oli vaihtanut hihnan,auto oli siellä vaihtoautona,muovirulla hajosi vaihtovälin puolessavälissä,hihnan olisivat antaneet,kaveri haki purkamosta toisen koneen,ei viitsinyt alkaa kinata kun olisi kuulemma pitänyt öljytkin käydä vaihtamassa heillä että olisi ollut "takuu" voimassa.En väitä että olisi joutunut maksamaan mutta kun lukee täältä ja kuuntelee muilta miten on käynyt niin tuntuu ettei täällä kovin kummallisia takuita uusissa autoissa ole
Kysytään vielä kerran: Kuinka vanha auto oli ja paljonko sillä oli ajettu?
Eli tämä oli taas tapaus, että kunhan annettiin asian olla. Öljyjenvaihto ei vaikuta muovirullan tai jakohihnan vaihtamiseen ja tuostakin on kuluttajariitalautakunnassa esimerkki tapaus.
Kannattaa myös muistaa, että TAKUU ja VIRHEVASTUU ovat kaksi eri asiaa, vaikka moni kuluttaja mieltää virhevastuun takuuksi:
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/automyynti-ja-autoliikkeet/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa
-
Kait niitten jakohihnojen ja rullien pitäisi kestää ilmoitettu vaihtoväli vuosimallista ja ajokilometreistä huolimatta tai sitten pitäisi ilmoittaa että vanhalla ja paljon ajetulla vaihtoväli on vain esim puolet luvatusta
-
Veljellä juurikin noin, vanhemmilla ehkä kilometrit triplana.
En tosiaaan väitäkään, että otos on edustava tai hyvä. Mutta jos jokainen noista hajoaa, niin kai suurempi haloo olisi nostettu mediassakin? Olisi kiva tietää ongelmat vaikka 100tkm asti suhteessa valmistettuihin laatikoihin. Niitähän on ehkä muutama tehty...
En tiedä kyllä minkä planeetan mediaa sinä seuraat, mutta tällä Tellus, Finlandissa ( ja muuallakin, aina Kiinaa myöden) kyllä ON Folkkarin DSG-ongelmista ollut aika harvinaisen paljon haloota. Enpäs nyt muista äkkiseltään mitään muuta merkkiä ja yksittäistä ongelmaa, josta olisi noin helvetisti ollut juttua mediassa ympäri maailmaa. (No, Tojon jarrurobleemit ja takaisinkutsut vois olla lähellä muttei kuitenkaan - aika lailla USA juttuja ne on olleet, eivät maailmanlaajuisia kuten tämä DSG hommeli)
Kuinkas helkutin paljon enemmän sitä halloota pitää olla, ennenkuin herra adrock sen jaksaa noteerata??? :pomo:
Google hakusanoilla "VW DSG Problems" antaa "vain" 2,3 miljoonaa tärppiä...
Tässä vain yksi niistä osumista.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen
Jätän loput 2,3 miljoonaa sulle kotitehtäväksi lukea.......
-
Kait niitten jakohihnojen ja rullien pitäisi kestää ilmoitettu vaihtoväli vuosimallista ja ajokilometreistä huolimatta tai sitten pitäisi ilmoittaa että vanhalla ja paljon ajetulla vaihtoväli on vain esim puolet luvatusta
Kysytään kolmannen kerran: Kuinka vanha auto oli ja paljonko sillä oli ajettu?
-
En tiedä kyllä minkä planeetan mediaa sinä seuraat, mutta tällä Tellus, Finlandissa ( ja muuallakin, aina Kiinaa myöden) kyllä ON Folkkarin DSG-ongelmista ollut aika harvinaisen paljon haloota. Enpäs nyt muista äkkiseltään mitään muuta merkkiä ja yksittäistä ongelmaa, josta olisi noin helvetisti ollut juttua mediassa ympäri maailmaa. (No, Tojon jarrurobleemit ja takaisinkutsut vois olla lähellä muttei kuitenkaan - aika lailla USA juttuja ne on olleet, eivät maailmanlaajuisia kuten tämä DSG hommeli)
Kuinkas helkutin paljon enemmän sitä halloota pitää olla, ennenkuin herra adrock sen jaksaa noteerata??? :pomo:
Google hakusanoilla "VW DSG Problems" antaa "vain" 2,3 miljoonaa tärppiä...
Tässä vain yksi niistä osumista.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen
Jätän loput 2,3 miljoonaa sulle kotitehtäväksi lukea.......
Sitten nii.
Minä löysin "VW DSG Problems" 900 tuhatta osumaa.
"Toyota brake problems" 8 miljoonaa ja "justin bieber" 800 miljoonaa.
Onkohan meillä eri Google?
Luen vaan Turun Sanomia: ei siellä ole mainittu.
-
:facepalm: Tämä on vaan niin jotenkin facepalm.
Suomessa taitaa olla eniten Skodan Superbpeja taksina näistä VAGgineista. Mitenköhän ovat kestäneet..
Keskimäärin 100tkm kerrallaan, DSG taxit vaihdossa esim niin tärkeää tietää mones laatikko autossa on ;D
-
En tiedä kyllä minkä planeetan mediaa sinä seuraat, mutta tällä Tellus, Finlandissa ( ja muuallakin, aina Kiinaa myöden) kyllä ON Folkkarin DSG-ongelmista ollut aika harvinaisen paljon haloota. Enpäs nyt muista äkkiseltään mitään muuta merkkiä ja yksittäistä ongelmaa, josta olisi noin helvetisti ollut juttua mediassa ympäri maailmaa. (No, Tojon jarrurobleemit ja takaisinkutsut vois olla lähellä muttei kuitenkaan - aika lailla USA juttuja ne on olleet, eivät maailmanlaajuisia kuten tämä DSG hommeli)
Kuinkas helkutin paljon enemmän sitä halloota pitää olla, ennenkuin herra adrock sen jaksaa noteerata??? :pomo:
Google hakusanoilla "VW DSG Problems" antaa "vain" 2,3 miljoonaa tärppiä...
Tässä vain yksi niistä osumista.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen
Jätän loput 2,3 miljoonaa sulle kotitehtäväksi lukea.......
Onhan niistä ollut jonkun verran julkisuutta mutta mediahaloo on suorassa yhteydessä kuinka hyvin tai huonosto asia on hoidettu, tässä tapauksessa hoidettu hyvin kun ei haloota ole tullut. Maahantuonti ja takuupalvelut, tärkeä osa kokonaisuutta ;)
-
Sitten nii.
Minä löysin "VW DSG Problems" 900 tuhatta osumaa.
"Toyota brake problems" 8 miljoonaa ja "justin bieber" 800 miljoonaa.
Onkohan meillä eri Google?
Luen vaan Turun Sanomia: ei siellä ole mainittu.
juu eri google, löyty noin monta: Noin 2 490 000 tulosta (0,30 sekuntia)
-
juu eri google, löyty noin monta: Noin 2 490 000 tulosta (0,30 sekuntia)
No nyt näkyy täälläkin. Minnehän minulla hävisi aiemmin puolitoista miljoonaa sivua? Kaikenlaista sitä.
"VW DSG Problems" haulla löytyi itsellä Noin 13 500 tulosta (0,27 sekuntia). Jos ottaa lainausmerkit pois sanojen ympäriltä niin Noin 2 480 000 tulosta
Varmuuden vuoksi vedin ihan copy-pastella ilman lainausmerkkejä, mutta vajaaksi jäi aiemmin. Laitetaan IE8:n piikkiin: tää osaa muitakin kikkoja!
-
"VW DSG Problems" haulla löytyi itsellä Noin 13 500 tulosta (0,27 sekuntia). Jos ottaa lainausmerkit pois sanojen ympäriltä niin Noin 2 480 000 tulosta
-
Sitten nii.
Minä löysin "VW DSG Problems" 900 tuhatta osumaa.
"Toyota brake problems" 8 miljoonaa ja "justin bieber" 800 miljoonaa.
Onkohan meillä eri Google?
Itse vastasitkin jo kysymykseesi. Google ei tuota samoja tuloksia eri yksilöille - saati sitten eri kieliasetuksilla, maa-asetuksilla ja jopa geografinen paikka vaikuttaa tuloksiin.
"Vain" 900 tuhatta osumaa tarkoittaa luonnollisesti, ettei VW:n DSG-lootassa mitään vikoja ole. Siitä vaan ostamaan joku 90 tkm luukutettu halvalla. Äkkiä, ennenkuin loppuvat kaupasta!
-
Onhan niistä ollut jonkun verran julkisuutta mutta mediahaloo on suorassa yhteydessä kuinka hyvin tai huonosto asia on hoidettu, tässä tapauksessa hoidettu hyvin kun ei haloota ole tullut. Maahantuonti ja takuupalvelut, tärkeä osa kokonaisuutta ;)
Oliko tuo jotain vitun sarkastista huumoria, joka ainakin meikältä menee yli hilseen niin että heilahtaa?? Ai että hyvin hoidettu vai? LOL.
Koko netti on suurinpiirtein täynnä kätinää DSG-lootien perseydestä - ja Folkkarin virallisorganisaation nihkeydestä pientä asiakasta kohtaan kun about kymppitonnin remppa about kymppitonnin maileilla kilahtaa kivana yllärinä sisään... Onpa jotkut kimpaantuneet jopa niin paljon, että ovat oikein oman domainin ostaneet omille DSG-valituksilleen (muistan yhden tanskalaisheebon jutut ainakin)
Se, ettei VW:n hyvin juottamat TM ym. "autolehdet" ota asiaa esille ei todellakaan johdu siitä, että asia olisi kuluttajaan päin hyvin hoidettu. Tuulilasi taitaa olla ainoa suomalaismedia, joka on asiasta jotain kirjoitellut?
Emmä ainakaan ole nähnyt koskaan minkään muun autovika-aiheen ympärillä yhtä paljon vittuuntuneita ihmisiä ympäri Eurooppaa (ja varmaan Kiinassakin olis, mutta kun en osaa kieltä edes nimeksi). Sopii ehdottaa jotain vielä isompaa keissiä - ja vaikka löytyiskin - niin ei se tätä ongelmaa mitättömäksi tee!
-
tsi+DSG kombo on täydellisyytä hipova yhdistelmä, jos autobilttiä uskoo ja kukapa ei uskois
-
Itse vastasitkin jo kysymykseesi. Google ei tuota samoja tuloksia eri yksilöille - saati sitten eri kieliasetuksilla, maa-asetuksilla ja jopa geografinen paikka vaikuttaa tuloksiin.
"Vain" 900 tuhatta osumaa tarkoittaa luonnollisesti, ettei VW:n DSG-lootassa mitään vikoja ole. Siitä vaan ostamaan joku 90 tkm luukutettu halvalla. Äkkiä, ennenkuin loppuvat kaupasta!
Lasseter käy nyt kovin lämpimänä.
En minä DSG:tä ole ostamassa. Koko aihe ei oikeastaan edes juuri nyt kiinnosta. Kysyin ihmisten mielipiteitä eräästä Skodasta ja myöhemmin mainitsin, että olen lukenut juttuja DSG:stä, tarkoittaen näitä ongelmia siis, ja mainitsin myös, etten pidä sitä ehdottomana esteenä ostolle.
Olisikin mielenkiintoista tietää, mikä noissa on vikaantumisprosentti ja moniko laatikko toimii moitteetta auton eliniän (mikä sekin sitten on). Saisitko selvitettyä tämän?
-
Olisikin mielenkiintoista tietää, mikä noissa on vikaantumisprosentti ja moniko laatikko toimii moitteetta auton eliniän (mikä sekin sitten on). Saisitko selvitettyä tämän?
Mitäs meinaat minkälainen yrityssalaisuus tuo mahtaa olla VAG-konsernille. Ei mahda tulla yleiselle keskustelupalstalle tuollaisia tietoja tai saati edes millekkään merkkikorjaamon perus mekaanikolle ;). He kyllä tietävät mikä noista laatikoista porsii.
-
mainitsin myös, etten pidä sitä ehdottomana esteenä ostolle.
No sitten eikun käyt ostamassa sellaisen. Eipä ole mun päänsärkyni, jos joku haluaa tuuriaan kokeilla.
Näitä DSG-lootallisia notkuu kaikki käytettyjen paikat täynnä ja hyvityshinnatkin ovat alaspäin, joten siitä vaan "löytöjä" tekemään!
-
No sitten eikun käyt ostamassa sellaisen. Eipä ole mun päänsärkyni, jos joku haluaa tuuriaan kokeilla.
Näitä DSG-lootallisia notkuu kaikki käytettyjen paikat täynnä ja hyvityshinnatkin ovat alaspäin, joten siitä vaan "löytöjä" tekemään!
Appiukko ajelee hyvinkin tyytyväisenä tuollaisella varustetulla Seatilla eikä ole, kuin kehunut.
-
Kuusloviset märät kestää, joku enemmän, joku vähemmän, mutta kuiva seittenlovinen laukeaa erittäin todennäköisesti 100-150tkm matkalla. Nuo ruotsin taksit on juuri noita 1-4tsi multifuel passatteja, joiden myynti lopetettiin, taksi saa tuon satatonnia äkkiä täyteen takuuaikana, siviilit ei -> siviilit maksaa itse :hello:
-
Oliko tuo jotain vitun sarkastista huumoria, joka ainakin meikältä menee yli hilseen niin että heilahtaa?? Ai että hyvin hoidettu vai? LOL.
Koko netti on suurinpiirtein täynnä kätinää DSG-lootien perseydestä - ja Folkkarin virallisorganisaation nihkeydestä pientä asiakasta kohtaan kun about kymppitonnin remppa about kymppitonnin maileilla kilahtaa kivana yllärinä sisään... Onpa jotkut kimpaantuneet jopa niin paljon, että ovat oikein oman domainin ostaneet omille DSG-valituksilleen (muistan yhden tanskalaisheebon jutut ainakin)
Se, ettei VW:n hyvin juottamat TM ym. "autolehdet" ota asiaa esille ei todellakaan johdu siitä, että asia olisi kuluttajaan päin hyvin hoidettu. Tuulilasi taitaa olla ainoa suomalaismedia, joka on asiasta jotain kirjoitellut?
Emmä ainakaan ole nähnyt koskaan minkään muun autovika-aiheen ympärillä yhtä paljon vittuuntuneita ihmisiä ympäri Eurooppaa (ja varmaan Kiinassakin olis, mutta kun en osaa kieltä edes nimeksi). Sopii ehdottaa jotain vielä isompaa keissiä - ja vaikka löytyiskin - niin ei se tätä ongelmaa mitättömäksi tee!
;D ei ollut
Ymmärrän yskäsi ja asia varmasti näin on, oma mielkuvani perustu pikemminkin miten asiakkaat ovat kertoneet että asia mennyt, joten sellanen kuva jäi ja omassa mielessä kuvettelin asian näin. Yleisin syy miksi haluaa eroon on juurikin se että "kone/laatikko vaihdettiin takuuseen 11tkm kohdalla niin ei oikee uskalla pitää" tms
Mutta siis joo TSI+DSG... heilahtelee niin sanoakseen ;)
-
Luulis nyt DSG:n kestavan kun Veyronin laatikko on samaa tekniikkaa vaikka onkin Ricardon hienosaatama.
Ja jos kestavyydesta on epailysta niin..
https://www.youtube.com/watch?v=vxG1PFHOpI8 (https://www.youtube.com/watch?v=vxG1PFHOpI8)
-
Luulis nyt DSG:n kestavan kun Veyronin laatikko on samaa tekniikkaa vaikka onkin Ricardon hienosaatama.
Ja jos kestavyydesta on epailysta niin..
https://www.youtube.com/watch?v=vxG1PFHOpI8 (https://www.youtube.com/watch?v=vxG1PFHOpI8)
Kyseisen auton rakentaminen maksaa VW:lle 5 miljoona / kpl joten uskon ettei tuossa käytettävät materiaalit on vähän erilaisia kuin perus passatissa :). Mutta toisaalta VAG-konsernin auto ja laatikko on DSG :D
-
Seuraavana sitten pussihousut alkaa marmattaa etta VW:n Haldex on ihan ahterista vaikka se on lisenssilla tehty Volvon kehitelma.. ainakin nain muistelisin. :P
-
Seuraavana sitten pussihousut alkaa marmattaa etta VW:n Haldex on ihan ahterista vaikka se on lisenssilla tehty Volvon kehitelma.. ainakin nain muistelisin. :P
Haldex ei ole yhtään enemmän Volvon kuin VW:kään kehitelmä :)
Haldexin on kehittänyt ruotsalainen Haldex Traction Ab
-
Seuraavana sitten pussihousut alkaa marmattaa etta VW:n Haldex on ihan ahterista vaikka se on lisenssilla tehty Volvon kehitelma.. ainakin nain muistelisin. :P
Seuraavaksi joku toteaa "Haldex on paska!"
Sit todetaan että se löytyy mm. Lamborghini Aventadorista ja jo aiemmin mainitusta Veyronista.
Tätä lukemalla luulis että dsg-laatikoita vaihdetaan kaikkiin Volkkareihin jokaisen huollon yhteydessä ja vielä varmuudeksi pariin otteeseen.
Hinnatkin on aika kaukaa haettuja mitä täällä on mainittu.
-
Tätä lukemalla luulis että dsg-laatikoita vaihdetaan kaikkiin Volkkareihin jokaisen huollon yhteydessä ja vielä varmuudeksi pariin otteeseen.
Hinnatkin on aika kaukaa haettuja mitä täällä on mainittu.
Älä nyt tule sotkemaan hyvää väittelyä faktoilla :nuhtelu Niin ja mitä sinä nyt Volkkareista tai Audeista tietäisit :idiot2: ;D
-
Haldex ei ole yhtään enemmän Volvon kuin VW:kään kehitelmä :)
Oliko näin että Volvo osti Haldexin jossain vaiheesssa.
-
Oliko näin että Volvo osti Haldexin jossain vaiheesssa.
Noup, se on nykyään BorgWarnerin omistuksessa.
-
Noup, se on nykyään BorgWarnerin omistuksessa.
Saab Siggen perujahan se oli Haldex eikä Volvon . No ruottalaasia kaikki tyynni.
-
Eihän Ruotsalalaiset osaa edes tehdä autoja.. :idiot2:
-
Eihän Ruotsalalaiset osaa edes tehdä autoja.. :idiot2:
Eipä Onneksi nyt kiinalaiset osaa.
-
Voi olla yksittäis tapaus, mutta aika hintavaa hommaa tuo VAG-autojen laatikko rempat :o
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14886.msg364357#msg364357 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14886.msg364357#msg364357)
-
Se on nuo nelja olympiarengasta tuossa keulassa jotka sita hintaa tuo. :2funny:
-
VAG-offia:
Maalit tippuu päältä vaggineesta. Alkaa olemaan jo 6 vuotta "wanha" ja maalit karisee irti isoina lastuina ja ruostetta pukkaa.
Eipä ollut tuplasti vanhemmissa ja ajetuissa volvoissa tällaisia onkelmia.
-
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304
"Tällä viikolla Volkswagenin takaisinkutsut laajenivat yleismaailmallisiksi. Kutsuttuihin 2,64 miljoonaan autoon sisältyvät jo Kiinan aikaisemmat kutsut tänä vuonna."
-
Eiköhän sitä pärjää perinteisellä automaatilla jatkossakin :)
-
Eiköhän sitä pärjää perinteisellä automaatilla jatkossakin :)
Tai vatkaa manuaalilla ;D
-
Tai vatkaa manuaalilla ;D
Juu, M90 aktiivisessa käytössä... :3/4 jättää sen:
-
Eiköhän sitä pärjää perinteisellä automaatilla jatkossakin :)
Onko näitä VAG-konsernin uudempia malleja muullakin kuin DSG automaatilla?
-
Touaregissa ainakin jossain vaiheessa tais olla Volvoistakin tutun Aisin Warnerin? perinteinen automaattilaatikko momentinmuuntimella,
korjatkaa jos oon väärässä. Touareghan nyt ei mikään järkyttävän vanha oo
-
VAG-offia:
Maalit tippuu päältä vaggineesta. Alkaa olemaan jo 6 vuotta "wanha" ja maalit karisee irti isoina lastuina ja ruostetta pukkaa.
Eipä ollut tuplasti vanhemmissa ja ajetuissa volvoissa tällaisia onkelmia.
Isäukon jenkkimallin borasta kans rapisee takapuskurista. Lakkakin meinaa kuoriutua irti toiselta puolen auton takapäässä.
-
Onko näitä VAG-konsernin uudempia malleja muullakin kuin DSG automaatilla?
tehokkaat TDI A6 ja A7 mallit on normi automaattilaatikolla. Lisäksi on saatavilla multitronic kuminauhalaatikkoa. Lambot taas taitaa olla automatisoituja yksi kytkimisiä.
Samoin kaikki konsernin isot citymaasturit taitaa olla perinteisellä automaatilla.
-
Suomessa pidetään 200tkm ajettua autoa sisäänajettuna, suunnittelijoiden mielestä 250tkm on maksimi ajomäärä
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304 (http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304)
-
[ot]
Ajoin tuossa jouluna vanhempien Golf Plussalla, 2010 TDI. Pihaankurvatessa avasin ikkunan ja moikkasin poikaa, sitten ikkuna ylös ja auto parkkiin, ovet laitoin lukkoon. Muutaman tunnin päästä kävin ulkona ja autossa oli kaikki ikkunat auki. "Joo, on se ennenkin tehnyt sitä, tosin avasi vain vähän yhtä ikkunaa", oli äitini huoleton vastaus.
Tietääkö joku tällaisesta erikoisuudesta?
Samalla autolla piti lähteä junaan kun vaimo vei oman auton paria päivää aiemmin. Pakkasin vielä toista poikaa kun äiti huutelee, että autossa on jotain häikkää: ihan kuin joku jarru olisi päällä ja jarrupoljin ei liiku kuin ihan vähän. Sen kummemmin ihmettelemättä hypättiin naapurin kyytiin ja kiireellä junalle. Myöhemmin isä sanoi, että ei huomannut autossa mitään erikoista kun pihalla kokeili. On DSG.
[/ot]
-
Olisko toi ikkunahomma käyttäjälähtöinen? Aukeaako noissakin ikkunat kun avaimen nappeja painaa "sopivasti". Monessa autossa on tollanen tuuletusominaisuus, että esim. kuumalla ikkunat saa auki kun autolle kävelee.
-
Olisko toi ikkunahomma käyttäjälähtöinen? Aukeaako noissakin ikkunat kun avaimen nappeja painaa "sopivasti". Monessa autossa on tollanen tuuletusominaisuus, että esim. kuumalla ikkunat saa auki kun autolle kävelee.
Tämä kävi itsellänikin mielessä, mutta jos näin, niin miten lie toimia?
(http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/722466552_1/Free-shipping-OEM-high-quality-car-folding-remote-font-b-key-b-font-shell-case-for.jpg)
Kuulemma kun "aiemmin tehnyt samaa", niin oli autopesussa ollut toinen takaikkuna raollaan. Veikkaisin, että siinä tapauksessa ollut kyynärpää kyseessä...
-
Tämä kävi itsellänikin mielessä, mutta jos näin, niin miten lie toimia?
(http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/722466552_1/Free-shipping-OEM-high-quality-car-folding-remote-font-b-key-b-font-shell-case-for.jpg)
Kuulemma kun "aiemmin tehnyt samaa", niin oli autopesussa ollut toinen takaikkuna raollaan. Veikkaisin, että siinä tapauksessa ollut kyynärpää kyseessä...
Minäpä vastaan kun itsellä on ollut muutamakin VAG-kulkuväline.
Kun ovenavausnappia painaa pitkään niin sekunnin-parin painamisen jälkeen kaikki ikkunat ja kattoluukku avautuvat niin pitkään kuin nappia painaa.
Ja sama toisinpäin, jos vaikka huomaa ovien lukitsemisen jälkeen ikkunan/ikkunoiden olevan auki niin painaa vain pitkään ovien lukitusnappia niin ikkunat ja kattoluukku menee kiinni.
Erittäin näppärä ominaisuus!
Mutta itsellekin kävi noin kun minulla oli Touran, autolle mennessä ihmettelin kun kaikki ikkunat olivat auki.
Ja en varmasti varingossa painanut avausnappia, avain oli välillä kauko-ohjauksen kantomatkan ulottumattomissa, ja sitäpaitsi tuollakin kerralla lukitus oli päällä.
Eikä siis ole ollut ainoa VAG jolle noin on käynyt, melkeinpä voisi sanoa että kaikille jossakin vaiheessa.
Liekö sitten toisen VAG-avaimen signaali sekoittaa, kukaan ei tiedä, kai.
Minulla oli auto talon autohallissa, ei ollut muuta ongelmaa kuin hämmästys mutta varmaan saattaa uituttaa jos auto on ulkona vesi- tai lumisateessa...
-
Vanhemmissakin VAGeissa on ollut tuota samaa häikkää, kuten Golf 4 ja saman aikakauden polot. Äitillä oli -00 polo joka teki tuota samaa ikkunat alas toimintoa iteksiään. Vanhemmissa volkkareissa tuo toiminto toimi lukkopesästä avainta kääntämällä mikrokytkimen välityksellä. Sittemin kun ko. mikrokytkin alkoi renaamaan, alkoi tuo ikkunoitten ajelu alas iteksiään, näin ainakin lueskelin aikoinaan kun tuota vikaa selvittelin :P Ei kerennyt silloin korjailla tuota vikaa, että voisi varmaksi sanoa, kun tuli bemari punaisia päin kylkeen ko. autoon :buck2:
-
Minäpä vastaan kun itsellä on ollut muutamakin VAG-kulkuväline.
...
Kiitos vastauksesta! -H-
Täytyy vinkata vanhemmilleni. Onneksi oli tämäkin katoksessa. Periaatteessa kaksivuotias on voinut päästä avaimiin käsiksi, mutta tuskin olisivat silloin enää löytyneet omalta paikaltaan ;)
-
Vanhemmilla 2009 vm Octavia 7-vaihteisella DSG:llä. Se on talvipakkasella ihme jyristäjä, ei sillä viitsi ajaa normaalimoodissa kun koko auto resonoi. Merkkiliikkeen mukaan vika ei ole vaihteistossa vaan pakoputkiston kannattimissa - joita ne vaihtoikin kumiseokseltaan pehmeämpiin muttei se jyrinää poistanut. S-asennossa jyrinä on pienempää kun auto kulkee korkeammilla kierroksilla, mutta on se minusta aika koominen esitys kuitenkin. Tuolla on ajettu nyt 50tkm ja ollut uudesta asti tuo jyrinä.
-
Vanhemmilla 2009 vm Octavia 7-vaihteisella DSG:llä. Se on talvipakkasella ihme jyristäjä, ei sillä viitsi ajaa normaalimoodissa kun koko auto resonoi. Merkkiliikkeen mukaan vika ei ole vaihteistossa vaan pakoputkiston kannattimissa - joita ne vaihtoikin kumiseokseltaan pehmeämpiin muttei se jyrinää poistanut. S-asennossa jyrinä on pienempää kun auto kulkee korkeammilla kierroksilla, mutta on se minusta aika koominen esitys kuitenkin. Tuolla on ajettu nyt 50tkm ja ollut uudesta asti tuo jyrinä.
Aika legendaarisessa maineessa tuo 7 pykäläinen desgi tota vuosikertaa. Vieläkö jyristelee vai onko jo hajonnut?
-
Ei ole vielä hajonnut ja samanlainen jyristäjä se on edelleen pakkasilla. Ne ajaa tosi vähän, ei kai DSG:kään parkissa mene rikki. Suosittelin vaihtamaan ennen 100tkm ja auton vaihto kannattaa tehdä kesäkelissä...
-
Ei ole vielä hajonnut ja samanlainen jyristäjä se on edelleen pakkasilla. Ne ajaa tosi vähän, ei kai DSG:kään parkissa mene rikki. Suosittelin vaihtamaan ennen 100tkm ja auton vaihto kannattaa tehdä kesäkelissä...
Joko saivat vaihdettua? Rupeaa näkymään hyvityshinnoissakin tuo desgin kova maine. Autokauppiaat ei meinaa millään ottaa vaihdossa noita. Hyvä Volkkari!
-
Joko saivat vaihdettua? Rupeaa näkymään hyvityshinnoissakin tuo desgin kova maine. Autokauppiaat ei meinaa millään ottaa vaihdossa noita. Hyvä Volkkari!
Vag-palstalla jos erehtyy sanomaan pahaa sanaa, niin perustellaan että miksi noita edelleen myydään niin paljon ;). No siksi että VAG:a mainostetaan varmaan eniten eikä kukaan Suomalainen kehtaa myöntää ostaneensa paskaa.
Mutta vakavasti otettuna ei tuo geartronic:n ole onni ja autuus. Ensin sen piti olla elinikäinen eikä siihen tarvitse ikinä vaihtaa öljyjä. Sen jälkeen tuli tieto, että 200tkm välein, 120tkm välein, 90tkm välein ja nyt vissiin 60tkm välein. Perhetutulla laukesi 135tkm kohdalla 7 vuotta vanhasta V70:stä tuollainen geartronic. Marmorilla olisivat vaihtaneet uuden laatikon 7600 euron hintaan. No eräs automaattilaatikko firma teki alle 2000 euron remontin tuohon. Oli jotain lähtenyt laatikosta liikenteeseen ja tukkinut öljynsuodattimen, joka ei ole vaihdettavissa, kuin purkamalla laatikko. Öljyt laatikkoon oli vaihdettu 74tkm kohdalla...
EDIT: Puhelimella jos erehtyy laittamaan hymynaaman kadottaa näköjään tekstit.
-
Ikuiseksi tehty osa pitää EU:n mukaan kestää vähintään 8 vuotta ja 300 000 km. Tuosta lootasta olisi siis pitänyt tulla Volvon vastaan reilusti hinnassa.
-
Ei se rooman valtakuntakaan ikuinen ollut, DSG ei siitä tee sen varmempaa, tuskin Geartronic myöskään.
-
Ikuiseksi tehty osa pitää EU:n mukaan kestää vähintään 8 vuotta ja 300 000 km. Tuosta lootasta olisi siis pitänyt tulla Volvon vastaan reilusti hinnassa.
Se taitaa olla 8 vuotta ja 200tkm. Näin sanoin itse. Muuttuva tekijä on, että kyse on muuttoautosta joka ostettu kumminkin bilialta. Vetosivat että ostettu yksityiseltä eli toiselta vanhalta rauhanturvaajalta. Minä totesin, että sillä ei ole mitään merkitystä koska auto on ostettu Suomalaiselta jälleenmyyjältä ulkomaiille jossa se on ollut 6kk. Tästä eteen päin täydellinen huoltohistoria marmorilta Suomessa. Nyt laatikko huollettiin siihen erikoistuneessa firmassa, joka antoi lausunnon laatikosta koska Volvo ja bilia pompottelivat asiaa eikä kumpikaan halunnut sitä hoitaa ja paikallinen merkkihuolto halusi vain vaihtaa 7600 euroa maksavan uuden laatikon. Korjaus maksoi alle 2000 euroa töineen. Itse odotan mielenkiinnolla miten asiassa käy.
-
Sain korjaamolta sijaisautoksi Suberbeen vm.2013 2.0tdi DSG. Poikiiko laatikko tästäkin ennen 500tkm?
-
Sain korjaamolta sijaisautoksi Suberbeen vm.2013 2.0tdi DSG. Poikiiko laatikko tästäkin ennen 500tkm?
Varmasti ja hyvällä tuurilla kaksi kertaa ;)
-
Aika onnetonta toimintaa siis vuodesta toiseen, ongelmat jatkuvat. :facepalm: Miksi myyvät noita yhä ja venkoilevat vastuista irti?
-
Se taitaa olla 8 vuotta ja 200tkm. Näin sanoin itse. Muuttuva tekijä on, että kyse on muuttoautosta joka ostettu kumminkin bilialta. Vetosivat että ostettu yksityiseltä eli toiselta vanhalta rauhanturvaajalta. Minä totesin, että sillä ei ole mitään merkitystä koska auto on ostettu Suomalaiselta jälleenmyyjältä ulkomaiille jossa se on ollut 6kk. Tästä eteen päin täydellinen huoltohistoria marmorilta Suomessa. Nyt laatikko huollettiin siihen erikoistuneessa firmassa, joka antoi lausunnon laatikosta koska Volvo ja bilia pompottelivat asiaa eikä kumpikaan halunnut sitä hoitaa ja paikallinen merkkihuolto halusi vain vaihtaa 7600 euroa maksavan uuden laatikon. Korjaus maksoi alle 2000 euroa töineen. Itse odotan mielenkiinnolla miten asiassa käy.
Muistelen lukeneeni tuon 300 000 km jostain muualta.
Yhden kaverin autoon muuten vaihdettiin jakopää ilman veloitusta, vaikka oli 6-vuotias auto ja 300 000 km ajettu. Oli ostanut nelisen vuotta sitten Saksasta ja nyt Suomessa vaihdettiin tehtaan piikkiin ilman kuluja ja vaikka ei ollut porsinut.
Kyseessä ei ollut VAG-konsernin tuote :)
-
Aika onnetonta toimintaa siis vuodesta toiseen, ongelmat jatkuvat. :facepalm: Miksi myyvät noita yhä ja venkoilevat vastuista irti?
No kun ihmiset ostavat ja kuluttajaviranomainen on Suomessa hampaaton. Tämän lisäksi vw ostaa ihmiset hiljaiseksi. Hyvä esimerkki tuo yksi Audin A5:n. Kiinassa valtiovalta ärähti, niin johan vag-konsernissa reagoitiin samantien.
-
Muistelen lukeneeni tuon 300 000 km jostain muualta.
Yhden kaverin autoon muuten vaihdettiin jakopää ilman veloitusta, vaikka oli 6-vuotias auto ja 300 000 km ajettu. Oli ostanut nelisen vuotta sitten Saksasta ja nyt Suomessa vaihdettiin tehtaan piikkiin ilman kuluja ja vaikka ei ollut porsinut.
Kyseessä ei ollut VAG-konsernin tuote :)
200tkm tai 250tkm on kuluttajariitalautakunnan mukaan auton "kesto", riippuen moottorikoosta tuo jako.
-
200tkm tai 250tkm on kuluttajariitalautakunnan mukaan auton "kesto", riippuen moottorikoosta tuo jako.
Katsos vaan, mullahan on 740 GLE:ssä jo toinen kesto lopuillaan, olettaen, että B230E yltää "isolohkoisiin" :2funny:
-
200tkm tai 250tkm on kuluttajariitalautakunnan mukaan auton "kesto", riippuen moottorikoosta tuo jako.
Onko faktaa/linkkiä tuohon? Koska tuon mukaan kovin moni autoliike ei myisi yli tuon ajettuja autoja.
Tiettyjen osien kesto on tuota luokkaa.
-
Onko faktaa/linkkiä tuohon? Koska tuon mukaan kovin moni autoliike ei myisi yli tuon ajettuja autoja.
Tiettyjen osien kesto on tuota luokkaa.
Sen jälkeiset on normaalin kuluman piirissä, mikä ostajan pitäisi tietää ostettaessa jeesuksen vanhaa kulunutta kalustoa :)
-
Sen jälkeiset on normaalin kuluman piirissä, mikä ostajan pitäisi tietää ostettaessa jeesuksen vanhaa kulunutta kalustoa :)
Juuri näin. Eli jos "huoltovapaaksi" / eliniän kestäväksi tarkoitettu osa tai osakokonaisuus laukeaa alle 200 000 km:n, on se virhe ja myyjä/tehdas korvaa kokonaan tai ainakin osittain. Tai ainakin pitäisi.
-
Voi olla yksittäis tapaus, mutta aika hintavaa hommaa tuo VAG-autojen laatikko rempat :o
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14886.msg364357#msg364357 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14886.msg364357#msg364357)
DSG on kallis ilmankin olympiarenkaita.. Tässä tapauksessa kyseessä joku ihme asiakasversio. Hieman eri kuin normi VAG. Olen itse nähnyt yhden kustannusarvion ja se tosiaan oli tuota luokkaa. Netti muutenkin pullollaan ao. merkin järkyttävän kalliista laatikkovaihdoista. ylittää itse koslan arvon..
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=11&t=278805
-
DSG on kallis ilmankin olympiarenkaita.. Tässä tapauksessa kyseessä joku ihme asiakasversio. Hieman eri kuin normi VAG. Olen itse nähnyt yhden kustannusarvion ja se tosiaan oli tuota luokkaa. Netti muutenkin pullollaan ao. merkin järkyttävän kalliista laatikkovaihdoista. ylittää itse koslan arvon..
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=11&t=278805
En mä tiedä onko volvo geatronic sen ihmeellisempi. 130tkm ajettussa volvossa meni tuo aski tutulla, niin 7600 euroa olisivat olleet vaille uudesta askista marmorilla. Eli noin puolet auton hinnasta...
-
Onhan 7600Eur aika paljon edullisempi kuin 14000Eur. suorastaan halpa ;D
-
Onhan 7600Eur aika paljon edullisempi kuin 14000Eur. suorastaan halpa ;D
Taitaa myös esiintymistiheys olla huomattavasti pienempi mitä DSG:n tapauksessa.
-
Taitaa myös esiintymistiheys olla huomattavasti pienempi mitä DSG:n tapauksessa.
Totta tuokin, mutta...
-
En mä tiedä onko volvo geatronic sen ihmeellisempi. 130tkm ajettussa volvossa meni tuo aski tutulla, niin 7600 euroa olisivat olleet vaille uudesta askista marmorilla. Eli noin puolet auton hinnasta...
Tuossa keskustelussa joku mainitsi, että Dodgen kaksoiskytky olisikin Getragin tekemä. Väitettä ei kumottu eikä vahvistettu. Eli onkohan se nyt sitten samaa kamaa kuin Volvo/Ford -powershiftit? :-\
-
Tuossa keskustelussa joku mainitsi, että Dodgen kaksoiskytky olisikin Getragin tekemä. Väitettä ei kumottu eikä vahvistettu. Eli onkohan se nyt sitten samaa kamaa kuin Volvo/Ford -powershiftit? :-\
Kyllä se pitäisi getragin olla. Chrysler ja Getrag ovat näköjään käräjöineetkin jostain usa valmistuskuviosta
http://www.thetruthaboutcars.com/2008/10/chrysler-sues-getrag-over-us-dsg-production/
Edit: eikö dsg ole muutenkin kohta katoavaa kansanperinnettä. "North American and Chinese consumers appear to dislike the DSG’s operational characteristics.". Onhan se vähän halvan oloinen verrattuna momentinmuuntimeen joka mukavasti heti nostaa kierroksia kun painaa kaasua. Ja väittävät tuossa että erot kulutuksissakin pienentyneet dramaattisesti. Miten lie oikeasti. No arvokkaan oloinen kyyti on arvokasta ;)
http://paultan.org/2013/10/11/volkswagen-drop-dsg/
Ja kyllä, samaa getrag dct boksia pikkuvolvoissakin http://europe.autonews.com/article/20070917/ANE/70914051/getrag’s-dual-clutch-transmissions-to-take-off
-
Hondalta tulee kaksoiskytkinvaihteisto, missä on turbiini, mikä mahdollistaa sulavat lähdöt ja ryömimisen mihin muut kaksoiskytkinlaatikot eivät pysty. Katsotaan miten ovat tuon toteuttaneet ja kenen laatikko on vai onko Hondan tekemä...
-
ZF esitteli jo toisen sukupolvn 8-vaihteisesta automaatista, jossa on integroituna sähkömoottori. Nyt momentinmuunnin on jätetty pois ja auto lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä. Kuulemma tulee ekana BMW X5:een, mutta tulossa on versioita pienempiinkin autoihin. Ehkäpä tähän suuntaan ollaan menossa.
-
Hondalta tulee kaksoiskytkinvaihteisto, missä on turbiini, mikä mahdollistaa sulavat lähdöt ja ryömimisen mihin muut kaksoiskytkinlaatikot eivät pysty. Katsotaan miten ovat tuon toteuttaneet ja kenen laatikko on vai onko Hondan tekemä...
Omaa tuotantoa. Honda on paljolti itse tehnyt aina laatikkonsa. Opin tämän juuri;-)
-
ZF esitteli jo toisen sukupolvn 8-vaihteisesta automaatista, jossa on integroituna sähkömoottori. Nyt momentinmuunnin on jätetty pois ja auto lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä. Kuulemma tulee ekana BMW X5:een, mutta tulossa on versioita pienempiinkin autoihin. Ehkäpä tähän suuntaan ollaan menossa.
Sähkömoottoriko on käytössä vain lähdössä?
-
Sähkömoottoriko on käytössä vain lähdössä?
Ei, ihan tarpeen mukaan sitä käytetään kuten missä tahansa hybridissä. Kaivoin alkuperäisen tiedotteen: http://www.zf.com/corporate/en_de/press/press_releases/products_press/products_detail.jsp?newsId=22127528
-
VAG-kaupoille lähtijöille iltalukemista:
http://murobbs.muropaketti.com/threads/kokemuksia-dsg-stae.617646/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen.878330/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/vag-uskovaiset-mikae-saa-ihmiset-ostamaan-huonoksi-havaittuja-autoja.1283258/
Jos joku noiden keskustelujen lukemisen jälkeen uskaltaa vielä ostaa uudemman mallisen Folkkarin niin täytyy sanoa että kovahermoinen jätkä ja/tai lompakko kunnossa.
-
Pitää olla kovahermoinen jätkä että jaksaa lukea läpi muutaman sata sivua foorumisotaa.
-
Pitää olla kovahermoinen jätkä että jaksaa lukea läpi muutaman sata sivua foorumisotaa.
VAG-kaupoille lähtijöille iltalukemista:
http://murobbs.muropaketti.com/threads/kokemuksia-dsg-stae.617646/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen.878330/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/vag-uskovaiset-mikae-saa-ihmiset-ostamaan-huonoksi-havaittuja-autoja.1283258/
Jos joku noiden keskustelujen lukemisen jälkeen uskaltaa vielä ostaa uudemman mallisen Folkkarin niin täytyy sanoa että kovahermoinen jätkä ja/tai lompakko kunnossa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0 ;)
-
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0 ;)
Joo, kolmasosalla vastanneista laatikko porsinut, tosin tuo viimeinen 1,7% yli 200tkm ajetuista olisi ihan hyväksyttävä.
Muistaako muuten joku mikä oli silloin landiassa sen hajonneiden automaattien osuus 5 pyttyisten dieseleiden perästä Volvoissa?
-
Noiden dsg laatikoiden repareeraukseen lienee jo syntynyt oma "ekosysteemi" jolloin se laatikko remppa tai vaihto ei enää ole taloudellinen katastrofi. On kaiken maailman liettua(latvia?) pajoja joilta saa kunnostusta suomihintoja paljon edukkaammin. Tuttavalla korjauskustannus tuli roimasti alas kun viitsi perehtyä. Maapallo jatkaa pyörimistään ja laatikkoremppojen kanssa on opittu elämään :) VAG härpäkkeet on kuitenkin aika hemmetin makeita ajaa jos tykkää herkutella
-
VAG härpäkkeet on kuitenkin aika hemmetin makeita ajaa jos tykkää herkutella
Hohoo. Vaggilaiset on hyviä ajaa JOS ne toimii ;).
JA on varaa sanoa, kun en yhdestä sellaisesta uskonut...
-
No en tykkää VAG härpäkkeistä (enää) mutta useampi vuosi niillä tuli ajettua ja kyllä niiden kunniaksi on minusta laskettava ne ajo-ominaisuudet uutena ja käytettynäkin. Niiden jälkeen kun tuolla V70 Vollella pöläytti vauhdilla ramppiin niin tuntui että auto kaatuu. No siihen on tottunut ja itseasiassa pehmeys on juuri sitä mistä tykkään :)
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/auto-bild-laatuautot-tulevat-koreasta-ja-japanista/aQgYrWwz
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001105149.html
Ei mene volkkarilla ollenkaan hyvin :nohnoh Kia sen sijaan on onnistunut yllättämään minut ja monet muut. Itsellä 200tkm ajettu Kia pihassa ja kuulemma 400tkm ei ole noille mikään ihme. Jos tuon huoltoon ja korjaamiseen laittaa vaikka kolmasosan premium pirssien vastaavista kuluista niin varmasti silläkin puoli miljoonaa (tai miljoona) vetää jos sen asiakseen ottaa
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/auto-bild-laatuautot-tulevat-koreasta-ja-japanista/aQgYrWwz
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001105149.html
Ei mene volkkarilla ollenkaan hyvin :nohnoh Kia sen sijaan on onnistunut yllättämään minut ja monet muut. Itsellä 200tkm ajettu Kia pihassa ja kuulemma 400tkm ei ole noille mikään ihme. Jos tuon huoltoon ja korjaamiseen laittaa vaikka kolmasosan premium pirssien vastaavista kuluista niin varmasti silläkin puoli miljoonaa (tai miljoona) vetää jos sen asiakseen ottaa
Tässä taas nähdään miten tuo lukema on saatu:
Auto Bildin vuosittainen laatuselvitys laskee kullekin valmistajalle yleisarvosanan seitsemän eri osa-alueen perusteella. Ne ovat:
– Forsa-asiakastyytyväisyystutkimus (8187 vastaajaa)
– Takaisinkutsujen määrä
– TÜV-katsastusraportin tulokset (lähes yhdeksän miljoonaa katsastusta)
– Valmistajien takuut
– Auto Bildin omien toimittajien kestotestien tulokset
– Lehden testit
– Lukijoiden palautteet (yli 10 000 lukijapalautetta).
a) jos laittaa autoon rahaa enemmän, yleensä vaatii enemmän, esimerkiksi siinä missä BMW kuski valittaa, kun autosta kuuluu joku pieni ääni, on Kia-kuski tyytyväinen kunhan auto vaan kulkee ilman vikoja (vaikka rämisee ja paukkuu sisältä niin ettei ajatuksiaan kuule)
b) takuu on vain sanahelinää, virhevastuu ja sen toiminta on eri...
c) yksinkertaista tuottava ja muita kopioiva valmistaja tietenkin pääsee helpommalla, alan pioneerit on "paskoja" kun tuovat uusia teknologioita joita sitten lastentauteina korjataan
d) vaikka mitä muutakin
:)
-
Tässä taas nähdään miten tuo lukema on saatu:
Auto Bildin vuosittainen laatuselvitys laskee kullekin valmistajalle yleisarvosanan seitsemän eri osa-alueen perusteella. Ne ovat:
– Forsa-asiakastyytyväisyystutkimus (8187 vastaajaa)
– Takaisinkutsujen määrä
– TÜV-katsastusraportin tulokset (lähes yhdeksän miljoonaa katsastusta)
– Valmistajien takuut
– Auto Bildin omien toimittajien kestotestien tulokset
– Lehden testit
– Lukijoiden palautteet (yli 10 000 lukijapalautetta).
a) jos laittaa autoon rahaa enemmän, yleensä vaatii enemmän, esimerkiksi siinä missä BMW kuski valittaa, kun autosta kuuluu joku pieni ääni, on Kia-kuski tyytyväinen kunhan auto vaan kulkee ilman vikoja (vaikka rämisee ja paukkuu sisältä niin ettei ajatuksiaan kuule)
b) takuu on vain sanahelinää, virhevastuu ja sen toiminta on eri...
c) yksinkertaista tuottava ja muita kopioiva valmistaja tietenkin pääsee helpommalla, alan pioneerit on "paskoja" kun tuovat uusia teknologioita joita sitten lastentauteina korjataan
d) vaikka mitä muutakin
:)
Niin eikö tuota järjestelmää nimenomaan ole kehuttu. Ei ole subjektiivinen kun ottaa huomioon asiakkaiden(kin) äänen eikä pelkkää takaisinkutsu, katsastusraportti jne dataa. Juurikin niiden nitinöiden, paukkumisten ja natinoidenkin tulisi näkyä tuossa tuloksessa koska kerätty data ei ole yksin suomesta jossa ihmiset rakastuvat valintaansa herkemmin eivätkä valita. Muualla varmasti valittavat jos ostavat hintavan maasturin ja paikat nitisevät. Tästä voisi vetää johtopäätöksen että Kia:lla on tekniikan laatu hurjassa iskussa jos valtaosa laatumurheista liittyy pelkkiin ääniin ja nitinöihin. Valitettavasti yhden paljonajetun Kia:n omistajana joudun kumoamaan tuon päätelmän sillä ainakaan tuo meidän Kia ei nitise. On valitettavasti siinä mielessä laadukkaampi kuin vuotta vanhempi Volvoni. Ikävä kyllä jarrut ovat myös huomattavasti herkemmät ja joissain testeissä moitittu jopa liian herkiksi. Tätä(kään) ei voi mitenkään kääntää pelkäksi Kia kansan mielipiteeksi vaan on mitattavissa oleva fakta. Mutta jo riittää Kia:sta.
Minuakin suunnattomasti kismittää että saksalainen autoteollisuus ei ole kyennyt saamaan laatu- ja teknologia-asioissa dominanssia vaan antaa japsien ja korealaisten vuodesta toiseen pallotella asialla kuin viestikapulalla. Onhan suomalainen tekniikan alan koulutus sentään tuotu saksasta ja olemme insinööritieteissä sitämyötä hengenheimolaisia ellei enemmänkin. Minä en sielti kiellä ongelmaa koska se on todellinen. Silloin kun saksassa vanhaan malliin tuunattiin alustaa ja viriteltiin dieselmoottoreita japsit tehtailivat hybriditeknologiaa ja siihen liittyviä patentteja siinä määrin että Toyota myöhemmin avasi patenttejaan ilmaiseksi jotta perässähiihtäjät eivät heittäydy liian hankaliksi lobbausvoimallaan (ref. päästörajojen siirtymäajat jne...). Toyotalla kun oli (on?) leijonanosa hybridipatenteista. Jopa jenkit ovat viimeaikoina pullistelleet autoinnovaatioillaan (tesla, google jne). En ikävä kyllä näe saksalaisia edelläkävijöinä vaan pikemminkin kehityksen jarruna: http://www.theguardian.com/environment/2015/oct/28/eu-emissions-limits-nox-car-manufacturers Veturimiehet heiluttaa ja musta savu senkun tupruaa ;D
Lopuksi hieman kevennystä by jeremy clarkson. "...they've got 15000 parts so of course they go broken and need repair.."
https://youtu.be/LTSXDcuQdBc
-
Toyotan hybriditeknologia onkin hyvä esimerkki, kun muuten siellä mennään tekniikassa kymmenen vuotta perässä. Tai siltä se ainakin vaikuttaa näin eurooppalaisen silmin.
Toisaalta Toyota on muutenkin huono esimerkki, kun oli teollisuuden vallankumousta tekemässä (ref. The machine that changed the world).
Toin ilmi oman mielipiteeni "listauksen" puutteista, mutta en kykene tuottamaan itse parempaa listausta. Mutta eihän se niin ole, että puutteita tai huomautuksia ei noteerata, jos ei osaa korjata? Muutenhan esimerkiksi Inspectaa ei olisi olemassa ;)
Aika monimutkainen matriisi tulisi, jos tekisi kyselyä, jossa huomioidaan jokaisen odotukset autosta ja niiden valossa painotetaan sitten arvosanoja. Kukaan ei jaksaisi kyselyä tehdä.
-
VAG härpäkkeet on kuitenkin aika hemmetin makeita ajaa jos tykkää herkutella
Onneksi olen semmoinen puuperse, etten huomaa mitään ihmeellistä nautittavuutta noissa. Kunhan on neljä pyörää nurkissa ja ratti mistä väännellä kotterolle suuntaa, niin hyvin riittää mulle. Halvaks tulee. ;D
-
Sattuipa tämmöinenkin juttu vastaan, alkanut volkkarille tullla oma tahto: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31877.msg564118
Voi olla aika jännää jos tuo vika ilmaantuukin jostakin syystä liikenteessä ollessa :P
-
Sattuipa tämmöinenkin juttu vastaan, alkanut volkkarille tullla oma tahto: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31877.msg564118
Voi olla aika jännää jos tuo vika ilmaantuukin jostakin syystä liikenteessä ollessa :P
Onnellinen vag:n omistaja. Uskon asioita ;)
-
Perus malliltaan lienee tuo Audin S-tronic samanlainen kuin VW DSG ja nyt muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella miettii että miksi autoissa on edes muunlaisia vaihteistoja. ;)
-
Vanhemmilla 2009 vm Octavia 7-vaihteisella DSG:llä. Se on talvipakkasella ihme jyristäjä, ei sillä viitsi ajaa normaalimoodissa kun koko auto resonoi. Merkkiliikkeen mukaan vika ei ole vaihteistossa vaan pakoputkiston kannattimissa - joita ne vaihtoikin kumiseokseltaan pehmeämpiin muttei se jyrinää poistanut. S-asennossa jyrinä on pienempää kun auto kulkee korkeammilla kierroksilla, mutta on se minusta aika koominen esitys kuitenkin. Tuolla on ajettu nyt 50tkm ja ollut uudesta asti tuo jyrinä.
Tästä meni nyt sitten jakopää sekaisin, ketju venähtänyt ja 1600€ remppa - ei tiedä vielä kuka maksaa. Luonnollisesti 1.4TSI. :P
-
Paljonko nyt ajettu?
-
Paljonko nyt ajettu?
Hiukan alle 100tkm.
-
Hiukan alle 100tkm.
Jos huolto-ohjelman mukaan huollettu ja mahdollisesti vielä marmorilla sekä ehkä ostettu liikkeestä, niin ensin valitus liikkeelle ja sitten maahantuojalle. Ei tarvitse itse maksaa kaikkea! Laatikon kuuluu kestää vähintään 10 vuotta ja 200tkm!
Olis kannattanut jo melkein kolme vuotta sitten reklamoida asiasta, kun ensimmäisen kerran kenkkuillut!
-
eikös tossa jakopää hajonnut??, alta 100000km nuo kai hajoaa järestään, pitäisihän tuosta tulla vikakoodi kun kampiakseli ja nokka-akseli ei ole oikeassa asennossa keskenään
-
Jakopää juu levällään ja tuosta DSG:n jurinasta on reklamoitu. Viimeksi vaihtoivat öljyt jolla se hiukan vaikeni.
-
Kipuilu DSG-lootien kanssa jatkuu.
Merkkihuolto ei tiedä DSG-matolaatikoidensa öljynvaihtovälejä. Niitä pitää käyttäjäfoorumilta kysellä?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50026.0
PS. 60000 km on kyllä aika lyhyt väli, bai-te-vei. Ei käsittääkseni ihan ilmaista kyseiseen DSG7 lootaan menevä ölppäkään ja siihen vielä vaihtotyö päälle. Ihanan kallista varmaan. Onneksi olen edelleen se puuperse, jonka peffa ei tunne DSG-VW:n antamaa ajonautintoa. Sen sijaan lompakosta häipyvän rahan määrä aiheuttaa mulle kyllä vitutusta.
-
Kipuilu DSG-lootien kanssa jatkuu.
Merkkihuolto ei tiedä DSG-matolaatikoidensa öljynvaihtovälejä. Niitä pitää käyttäjäfoorumilta kysellä?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50026.0
PS. 60000 km on kyllä aika lyhyt väli, bai-te-vei. Ei käsittääkseni ihan ilmaista kyseiseen DSG7 lootaan menevä ölppäkään ja siihen vielä vaihtotyö päälle. Ihanan kallista varmaan. Onneksi olen edelleen se puuperse, jonka peffa ei tunne DSG-VW:n antamaa ajonautintoa. Sen sijaan lompakosta häipyvän rahan määrä aiheuttaa mulle kyllä vitutusta.
Auton huoltaminen varmaan tulee yllätyksenä? Sitten ihmetellään vielä miksi osa jättää huoltamatta.
Se taas ei minua yllätä, että ikuinen muuttuu pitkässä juoksussa huollettavaksi tai öljyt vaihdettavaksi.
-
Auton huoltaminen varmaan tulee yllätyksenä? Sitten ihmetellään vielä miksi osa jättää huoltamatta.
Voi tullakkin. Näitä DSG-lootia "markkinoitiin" jossain vaiheessa "ei tarvitse öljynvaihtoa". Näkyy ihan näissä keskusteluissa, taitaa tässäkin triidissä olla alkupäässä maininta, että "DSG-lootaan ei öljyjä vaihdeta, terv. VAG-marmoritiski".
Nyt vissiin on suositukset muuttuneet virallisestikin?
Ei muuten ole ihan helpoin homma vaihtaa DSG-lootaan öljyjä. Tässä on aika hyvät DIY-henkiset ohjeet. Öljy pitää painaa tyhjennysreijästä ylöspäin...aika kikkailua. https://www.youtube.com/watch?v=tBYQnjur_wg
-
Voi tullakkin. Näitä DSG-lootia "markkinoitiin" jossain vaiheessa "ei tarvitse öljynvaihtoa". Näkyy ihan näissä keskusteluissa, taitaa tässäkin triidissä olla alkupäässä maininta, että "DSG-lootaan ei öljyjä vaihdeta, terv. VAG-marmoritiski".
Nyt vissiin on suositukset muuttuneet virallisestikin?
Ei muuten ole ihan helpoin homma vaihtaa DSG-lootaan öljyjä. Tässä on aika hyvät DIY-henkiset ohjeet. Öljy pitää painaa tyhjennysreijästä ylöspäin...aika kikkailua. https://www.youtube.com/watch?v=tBYQnjur_wg
Eipä ole ainoa autonvalmistaja, joka on ilmoittanut automaattilaatikon öljynvaihdon tarpeellisuudesta, vaikka "piti" muka olla ikuisia!
Itse en ole törmännyt ikuisiin öljyihin vaikka markkinamiehet ovat näin vakuuttaneet.
-
Voi tullakkin. Näitä DSG-lootia "markkinoitiin" jossain vaiheessa "ei tarvitse öljynvaihtoa". Näkyy ihan näissä keskusteluissa, taitaa tässäkin triidissä olla alkupäässä maininta, että "DSG-lootaan ei öljyjä vaihdeta, terv. VAG-marmoritiski".
Nyt vissiin on suositukset muuttuneet virallisestikin?
Ei muuten ole ihan helpoin homma vaihtaa DSG-lootaan öljyjä. Tässä on aika hyvät DIY-henkiset ohjeet. Öljy pitää painaa tyhjennysreijästä ylöspäin...aika kikkailua. https://www.youtube.com/watch?v=tBYQnjur_wg
Eihän Volvon Aisiniinkaan vaihdeta virallisen ohjeen mukaan. Aika moni forkkalaisista kuitenkin vaihdattaa ne 60 tkm.välein. Vime kesänä se kustansi 183€ + työt 100€. Faija uskoi kun manuaalissa sanottiin ettei ZF:n 6HP26-laatikkoonkaan tarvitse äljyjä vaihtaa. Laatikon korjaus maksoi sitten 6500 €.
-
Eihän Volvon Aisiniinkaan vaihdeta virallisen ohjeen mukaan. Aika moni forkkalaisista kuitenkin vaihdattaa ne 60 tkm.välein. Vime kesänä se kustansi 183€ + työt 100€. Faija uskoi kun manuaalissa sanottiin ettei ZF:n 6HP26-laatikkoonkaan tarvitse äljyjä vaihtaa. Laatikon korjaus maksoi sitten 6500 €.
Volvossa oli ensin ikuiset öljyt (Ainakin vm2010 kohdalla), sen jälkeen 200tkm, 120tkm, 80tkm ja viimeisin on tuo 60tkm välein. Volvossa kannattaa myös huomioida se, että se tehdään "huuhtelemalla", koska näin ne öljyt oikeasti vaihtuu eikä vain puolet!
-
Volvossa oli ensin ikuiset öljyt (Ainakin vm2010 kohdalla), sen jälkeen 200tkm, 120tkm, 80tkm ja viimeisin on tuo 60tkm välein. Volvossa kannattaa myös huomioida se, että se tehdään "huuhtelemalla", koska näin ne öljyt oikeasti vaihtuu eikä vain puolet!
2015 vuosimallin V60 ohjekirja sanoo edelleen:
HUOM
Vaihteiston MPS6 öljy pitää vaihtaa tietyin huoltovälein.
Muiden vaihteistojen öljyä ei tarvitse vaihtaa normaaleissa ajo-olosuhteissa. Epäsuotuisissa ajo-olosuhteissa se voi kuitenkin olla välttämätöntä.
:facepalm:
Omassa ei ollut varmaa tietoa TF-80 automaatin öljynvaihdosta, niin teetin öljynvaihdon ~150tkm kohdalla. Seuraava öljynvaihto saattaa olla edessä lähiaikoina, autolla kun vedetään asuntovaunua.
-
Aika useinhan öljyjä ei tarvitse vaihtaa. Paitsi jos auto on taksi johon tulee niin paljon kilometrejä että vaihteistoa hajoaa jo takuuaikana, silloin öljynvaihto on pakollinen.