Elekma  Autoracing

Keskustelua JDM-autoista

  • 9 Vastauksia
  • 2794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Keskustelua JDM-autoista
« : 17.04.2019, 21:04:59 »
Jotain "hauskaa" tekis mieli ostaa kesäksi eikä myyntipalstojen tarjonnasta oikein säväyttäviä Volvoja ole nyt pomppinut silmille joten alkanut japskitkin vähän kiinnostamaan.

Vanhempi EVO tai Impreza pyörinyt mielessä, etenkin kun noita jälkimmäisiä saa melko edukkaasti (GT:t ja WRX:t).
Foorumilaisilla kokemuksia? EVO 1 - 4 kärsii crank walkingista, uudemmissa on AYC jne. vikoja.
Laakerivikoja taitaa olla kanssa  ???

Imppujen bokseritkaan ei mitenkään liian kestävän maineessa ole. Ja jonkun verran taitaa voimansiirron vikoja olla niissäkin?
Mitähän kaikkea muuta pitäis näistä tietää? Jotain tiettyjä vuosimalleja tms. mitä kannattaa välttää?

Hakusessa olis lähinä 5 - 7k€ yksilöt kotimaasta
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #1 : 18.04.2019, 11:08:22 »
Ei liity noihin edellä mainittuihin, mutta kaverilla olisi erikoisempi Toyota myynnissä. Ei ihan joka päivä tule samanlaista vastaan.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 505
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #2 : 18.04.2019, 13:14:45 »
Jokusen subarun omistaneena voin sanoa että ratin ja penkin välistä löytyy yleensä se mikä auton hajottaa.

Boxerin kun antaa lämmetä ennen kun alkaa antamaan runtua ja vaihtaa öljyt säännöllisesti niin aika kestäviä moottoreita kaikin puolin.
Renkaat linkkuun ja kumit katuun hajottaa voimansiirtoa.
Briteissä käyneet subarut kannattaa jättää ostamatta. Jos on mailimittari niin heti EI.
Melko varmaa mätävikaa löytyy ja muutenkin imppujen takakaaret on sellaset mitkä tykkää ruostumaan.


Mitsuista en osaa sanoa mitään kun olen ne jättänyt hommaamatta.

Toyotat on aika pomminvarmoja. Tollanen caldina on ollut itsellä aikoinaan ja kiva "260hp avensis" ajella. Automaattivaihteisena oli että jäi se leikkiminen vähemmälle vaikka ratista saikin naputella vaihteita mutta ei se ole sama kun manuaali. Sama kone kun esim: gt-four celicassa.
Manuaaleina caldinaa löytyy välillä myynnissä.
Samanlaisia on gt-b legacyt kun caldinat hyvin pitkälti.

Celica kannattaa katsoa jos esim: imppua tai mitsua tekee mieli.

Toyotan blade master olisi hieno peli. Auris mutta 3.5L v6 koneella 280hp  :o  https://www.nettiauto.com/toyota/blade/9993425




Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #3 : 18.04.2019, 13:37:30 »
Hakusessa on ehdottomasti manuaali, taka- tai neliveto mieluten 90-luvun vehjes. Mutta kiitokset vastauksista, hyvä että saa näkemyksiä ja mielipiteitä kehiin  :)

Mikä mahtaa olla nounou noissa Britti-Impuissa/mailimittarissa  ???

Ja tosiaan tiedossa että noi ei ole autoja joidenka öljytikkua katsellaan aina 15tkm välein öljynvaihdossa, tai muutoin kestäis huonoa huoltoa. Toki sen on kestettävä kaasujalkaa, koska se ei ole kivaa (eikä ollenkaan mun juttu) että tollasta pidetään kuin kipeetä p**lua  :D

Tossa eilen kanssa pari 90-luvun Subarujen ja Lancereiden kanssa puljannutta kaveria kyllä suositteli jättämään välistä, vanhemmissa 4G63:ssa on tyypilliseen tapaan vähän kehnosti suunniteltu öljynkierto. Tuppaa kuulemma nelosen veivinlaakeri ilmoittelemaan ensimmäisenä mm. pitkistä kaarteista kun pääsee ilmeisesti pumppu hörimään ilmaa öljyn pakkaantuessa toiseen reunaan. Kertojalla oli tullut veivi lohkosta läpi moottoritien rampissa.

Impuista oli sitä mieltä että alle 50tkm jos on koneremontista niin tietyin varauksin.
Ruostehan tuon ikäisiä japseja osaa kiusata.

Toyotat olis tietysti varmaa tekniikkaa, MR2 tai Celica menis budjettiin. Noi isommat, luxus-Aristot ja Soarerit taas ei muuten innosta ja mielekkäät ei mahdu budjettiin.
CA- ja RB-koneiset Nissanit on ihan nounou
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #4 : 18.04.2019, 13:53:38 »
Toyotan blade master olisi hieno peli. Auris mutta 3.5L v6 koneella 280hp  :o  https://www.nettiauto.com/toyota/blade/9993425
Mä taisin tänään ajelle ton perässä.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 505
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #5 : 18.04.2019, 14:18:46 »
Noi mailimittarilliset on just niitä brittiromuja mitä tänne rahdataan urakalla. Vetisessä oloissa ympäri vuoden uinut auto ei voi kestää.
Itsellä oli yksi bug eye imppu mikä oli briteistä rahdattu ja maalin alta ei meinanut oikein enään peltiä löytyä.
Vajaan vuoden ajelin sillä ja sitten vaihtoon.
Vuosi siitä katselin trafin sivuilta vanhoja autoja et mitä niille kuuluu niin tämä imppu oli saanut eutanasia tuomion katsurilta.
Etupalkki, takapalkki, kummankin puolen helmat ja taisi olla vielä takaluukun pohja mistä oli hylky tullu.
~10tkm välein jos on öljyt vaihdettu koneeseen subarussa ja jätetty kylmänä rääkkäämättä niin kyllä se ihan toimiva kone on vaikka olisikin ajettu rempan jälkeen enemmän kun 50tkm.
Vaparina subarun konehan on yks oikea ikiliikkuja. Mulla varaosia subaruihin ja yksi kävi legacyyn hakemassa jotain nippeleitä ja rupateltiin siinä niitä näitä ja mies mainitsi että puolimiljoonaa vasta ajettu konetta avaamatta.
Uudemmissa turbo ej20x koneissa on niitä öljysihtejä mitkä tukkii turbon oljyputkia ja syö ahtimia ihan urakalla kun öljy ei pääse kiertämään.
Itselle teetin yhden koneen mikä koneistettiin, tiivisteet, h-veivit, paremmat kansipahvit, uus käytetty kampura, jakopää tarvikkeineen ja vielä säädettiin viinalle lopuks tuli maksamaan alle 2k€.
Et vaikka löytäisit hyvän korin edullisesti missä kone ei enään ihan tikissä niin ei kannata jännittää että maksaa hunajaa ja mansikoita.

Nyt on taas oikea hetki ostaa subaruja kun talvi ohi ja hinnat törkeän halpoja.
Sellanen mikä on mahdollisimman alkuperänen kannattaa katsoa. Siitä tietää että lippavinojonnet ei ole päässyt raiskaamaan kyseistä yksilöä.
Käy koittaa celicaa oikeasti. Niissä tuppaa vaihdelaatikko rusahtelemaan mutta jos löytyy sellanen mihin on syncrot laitettu niin kestää isompaakin rääkkiä.


Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #6 : 18.04.2019, 19:31:59 »
Olen ajanut muutamallakin eri neliveto subarulla ja gt-b legacylläkin. Mielestäni aika kankeita kääntymään ja tuo 2.0 twinturbo kone alhaalta aika hengetön. Alkaa vetämään vasta 3500rpm jälkeen kunnolla. 280hv koneella kiihtyi ihan ok.

edit: korjattu oikea moottoriteho
« Viimeksi muokattu: 20.04.2019, 19:14:38 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #7 : 18.04.2019, 20:02:07 »
Olen ajanut muutamallakin eri neliveto subarulla ja gt-b legacylläkin. Mielestäni aika kankeita kääntymään ja tuo 2.0 twinturbo kone alhaalta aika hengetön. Alkaa vetämään vasta 3500rpm jälkeen kunnolla. 260hv koneella kiihtyi ihan ok.

Kyllä se puheista päätellen mk2 V70:lle pärjää kääntösäteessä  ::)
Tosiaan on noissa boxereissa ongelmana tuo alaväännön puute...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #8 : 18.04.2019, 20:06:32 »
Pärjää ehkä mutta kömpelömpi/kankeampi mielestäni kuin 240, 940, 850 tai V70 mk1. Saattaisi tuollainen subaru olla vähän vääntävämpi, jos kone olisi 2.5 litrainen.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua JDM-autoista
« Vastaus #9 : 18.04.2019, 21:35:25 »
Pahoittelen sekaantumistani tähänkin, mutta en voinut vastustaa kun ketjussa mainittu UK. Sieltä auton tuominen tosiaankin sillä varauksella että mätää varmasti löytyy kun teiden (talvi)hoito sielläpäin perustuu yksinomaan suolaukseen. Siihen lisäksi kostea meri-ilmasto... on muuten mätiä vehkeitä aika tuoreitakin kun pari vuotta sikäläistä kalustoa kattelin. +sekin että eivät ole niin köyhiä kuin me että kaikenmaailman tavisvehkeitä hitsataan moneen kertaan. Uutta suoleen kun vanha kuolee, tai myydään se tänne takapajulaan.  :2funny:
Mulla oli auto Prestwickissä, eli ihan rannassa. Kun oli sopivan kova tuuli mereltä niin auto oli sellaisessa suola-hiekkatahmassa kesälläkin.

Tokihan tuollakin on mint vehkeitä kuten missätahansa muualla, mutta ilmasto/teiden himosuolaus kurittaa peltiä. Sekä ne oikeasti surkeat tiet, saa alusta kyytiä. Meidän tiet ei pääosin tunnu enää ollenkaan huonoilta pl. älyttömät urat.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy