Ateho  Elekma

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 94795 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #105 : 15.09.2015, 07:19:05 »
200tkm tai 250tkm on kuluttajariitalautakunnan mukaan auton "kesto", riippuen moottorikoosta tuo jako.

Onko faktaa/linkkiä tuohon? Koska tuon mukaan kovin moni autoliike ei myisi yli tuon ajettuja autoja.

Tiettyjen osien kesto on tuota luokkaa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Paikalla TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6028
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #106 : 15.09.2015, 10:43:06 »
Onko faktaa/linkkiä tuohon? Koska tuon mukaan kovin moni autoliike ei myisi yli tuon ajettuja autoja.

Tiettyjen osien kesto on tuota luokkaa.
Sen jälkeiset on normaalin kuluman piirissä, mikä ostajan pitäisi tietää ostettaessa jeesuksen vanhaa kulunutta kalustoa :)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #107 : 15.09.2015, 10:51:35 »
Sen jälkeiset on normaalin kuluman piirissä, mikä ostajan pitäisi tietää ostettaessa jeesuksen vanhaa kulunutta kalustoa :)

Juuri näin. Eli jos "huoltovapaaksi" / eliniän kestäväksi tarkoitettu osa tai osakokonaisuus laukeaa alle 200 000 km:n, on se virhe ja myyjä/tehdas korvaa kokonaan tai ainakin osittain. Tai ainakin pitäisi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #108 : 11.11.2015, 16:57:45 »
Voi olla yksittäis tapaus, mutta aika hintavaa hommaa tuo VAG-autojen laatikko rempat  :o
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14886.msg364357#msg364357

DSG on kallis ilmankin olympiarenkaita.. Tässä tapauksessa kyseessä joku ihme asiakasversio. Hieman eri kuin normi VAG. Olen itse nähnyt yhden kustannusarvion ja se tosiaan oli tuota luokkaa. Netti muutenkin pullollaan ao. merkin järkyttävän kalliista laatikkovaihdoista. ylittää itse koslan arvon..

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=11&t=278805
« Viimeksi muokattu: 11.11.2015, 17:00:05 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #109 : 11.11.2015, 19:37:26 »
DSG on kallis ilmankin olympiarenkaita.. Tässä tapauksessa kyseessä joku ihme asiakasversio. Hieman eri kuin normi VAG. Olen itse nähnyt yhden kustannusarvion ja se tosiaan oli tuota luokkaa. Netti muutenkin pullollaan ao. merkin järkyttävän kalliista laatikkovaihdoista. ylittää itse koslan arvon..

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=11&t=278805

En mä tiedä onko volvo geatronic sen ihmeellisempi. 130tkm ajettussa volvossa meni tuo aski tutulla, niin 7600 euroa olisivat olleet vaille uudesta askista marmorilla. Eli noin puolet auton hinnasta...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #110 : 11.11.2015, 21:31:44 »
Onhan 7600Eur aika paljon edullisempi kuin 14000Eur. suorastaan halpa ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #111 : 12.11.2015, 19:25:25 »
Onhan 7600Eur aika paljon edullisempi kuin 14000Eur. suorastaan halpa ;D
Taitaa myös esiintymistiheys olla huomattavasti pienempi mitä DSG:n tapauksessa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #112 : 12.11.2015, 21:13:12 »
Taitaa myös esiintymistiheys olla huomattavasti pienempi mitä DSG:n tapauksessa.

Totta tuokin, mutta...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #113 : 13.11.2015, 07:29:10 »
En mä tiedä onko volvo geatronic sen ihmeellisempi. 130tkm ajettussa volvossa meni tuo aski tutulla, niin 7600 euroa olisivat olleet vaille uudesta askista marmorilla. Eli noin puolet auton hinnasta...

Tuossa keskustelussa joku mainitsi, että Dodgen kaksoiskytky olisikin Getragin tekemä. Väitettä ei kumottu eikä vahvistettu. Eli onkohan se nyt sitten samaa kamaa kuin Volvo/Ford -powershiftit?  :-\

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #114 : 16.11.2015, 23:20:54 »
Tuossa keskustelussa joku mainitsi, että Dodgen kaksoiskytky olisikin Getragin tekemä. Väitettä ei kumottu eikä vahvistettu. Eli onkohan se nyt sitten samaa kamaa kuin Volvo/Ford -powershiftit?  :-\

Kyllä se pitäisi getragin olla. Chrysler ja Getrag ovat näköjään käräjöineetkin jostain usa valmistuskuviosta

http://www.thetruthaboutcars.com/2008/10/chrysler-sues-getrag-over-us-dsg-production/

Edit: eikö dsg ole muutenkin kohta katoavaa kansanperinnettä. "North American and Chinese consumers appear to dislike the DSG’s operational characteristics.". Onhan se vähän halvan oloinen verrattuna momentinmuuntimeen joka mukavasti heti nostaa kierroksia kun painaa kaasua. Ja väittävät tuossa että erot kulutuksissakin pienentyneet dramaattisesti. Miten lie oikeasti. No arvokkaan oloinen kyyti on arvokasta ;)

http://paultan.org/2013/10/11/volkswagen-drop-dsg/

Ja kyllä, samaa getrag dct boksia pikkuvolvoissakin http://europe.autonews.com/article/20070917/ANE/70914051/getrag’s-dual-clutch-transmissions-to-take-off

« Viimeksi muokattu: 16.11.2015, 23:42:37 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #115 : 17.11.2015, 02:54:03 »
Hondalta tulee kaksoiskytkinvaihteisto, missä on turbiini, mikä mahdollistaa sulavat lähdöt ja ryömimisen mihin muut kaksoiskytkinlaatikot eivät pysty. Katsotaan miten ovat tuon toteuttaneet ja kenen laatikko on vai onko Hondan tekemä...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #116 : 17.11.2015, 08:37:44 »
ZF esitteli jo toisen sukupolvn 8-vaihteisesta automaatista, jossa on integroituna sähkömoottori. Nyt momentinmuunnin on jätetty pois ja auto lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä. Kuulemma tulee ekana BMW X5:een, mutta tulossa on versioita pienempiinkin autoihin. Ehkäpä tähän suuntaan ollaan menossa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #117 : 17.11.2015, 18:26:54 »
Hondalta tulee kaksoiskytkinvaihteisto, missä on turbiini, mikä mahdollistaa sulavat lähdöt ja ryömimisen mihin muut kaksoiskytkinlaatikot eivät pysty. Katsotaan miten ovat tuon toteuttaneet ja kenen laatikko on vai onko Hondan tekemä...

Omaa tuotantoa. Honda on paljolti itse tehnyt aina laatikkonsa. Opin tämän juuri;-)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #118 : 17.11.2015, 18:30:32 »
ZF esitteli jo toisen sukupolvn 8-vaihteisesta automaatista, jossa on integroituna sähkömoottori. Nyt momentinmuunnin on jätetty pois ja auto lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä. Kuulemma tulee ekana BMW X5:een, mutta tulossa on versioita pienempiinkin autoihin. Ehkäpä tähän suuntaan ollaan menossa.

Sähkömoottoriko on käytössä vain lähdössä?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #119 : 18.11.2015, 07:29:17 »
Sähkömoottoriko on käytössä vain lähdössä?

Ei, ihan tarpeen mukaan sitä käytetään kuten missä tahansa hybridissä. Kaivoin alkuperäisen tiedotteen: http://www.zf.com/corporate/en_de/press/press_releases/products_press/products_detail.jsp?newsId=22127528

 

Autoracing  KL-varaosat