Se, ettei autosssani ole valomuistia, ilostuttaa minua aina kun käynnistän auton. En haluaisi, että polttimot olisivat heti käytössä mahdollisten jännitevaihteluiden takia. Tämän vuoksi odotan aina hetken käynnistyksen jälkeen ennenkuin käännän valot päälle. Toinen on sitten tilanteet kun siirrän autoa omalla pihalla, miksi suotta kaikkien valojen pitäisi siinäkin olla mukana päällä, varsinkin jos kyseessä aurinkoinen kesäpäivä. Kolmas syyni miksi en innostu automatiikasta, niin mielestäni minulla kuljettajana pitää olla ylin valta autossa ja määrätä laitteiden toiminnasta. Jos vaikka latausjärjestelmään tulee häiriö, niin on hyvä jos pystyn pudottamaan virrankulutuksen minimiin tarvittaessa. Mitä tulee muuten valojen kyttöön, niin pidän ehdottomasti tarpeellisena että ne takavalotkin palaisivat aina jos edessä valot päällä. Valojen käytöstä kun puhutaan, niin voidaan myös puhua vilkun käytöstä. Monesti vaan näkee että monilla se tuppaa unohtumaan tai sitten sitä käytetän liian myöhän tai vilkutetaan pari kertaa. Vilkun käyttö on niin perusasia joka on autokouluissa opetettu, pieni käden liike, jolla kerrotaan toisille mitä aijotaan tehdä.