Tässä on nyt kaksi päinvastaista keskustelua aiheesta, mutta jos niissä ajovaloissa on "vakiona" korkea jännite, niin sen jännitteen alentaminen käy niin että laittaa vaan vastuksen siihen valoille tulevaan johtoon, ja vastuksen rinnalle releen, joka ohittaa sen kun halutaan täysi kirkkaus.
Kannattaa huomioida että ajovalopolttimon jännitteen alentaminen vastuksella edellyttää sitten melko tukevaa vastusta joka myös kuumenee reilusti.
Mä olen tehnyt joskus kytkennän jossa auton alkuperäisen johtosarjan sähkö meni vielä diodin läpi lampulle, jolloin käytössä oli "huomiovalot", mutta kojelaudan painikkeesta sai päälle "kirkkaat" valot. Ja koska se oli vain painike, niin kun valot sammutti, niin ne palautuivat takaisin "huomiovaloiksi". Muistaakseni se huomiovalojännite oli jotain 11V paikkeilla, kun kirkkaana releytettynä se oli 0,1 alle latausjännitteen, joka taisi olla tasan 14V. Silloiset Philipsin muistaakseni +70% extremevisionit kestivät jotain reilun 20tkm.