Ei huono. Tuossa on lähivalot helkkarin hyvät. Harmi ettei pitkiä voi parantaa ilman lisävaloja, edes laittomasti.
Näyttäis kuin nuo lisävalojen valo olisi sinertävämpää?
Uusista malleista puuttuvan H7 lisäkaukovalon vuoksi kaukovalon lisääminen on tosiaan vähän työlästä, etenkin kun autosta ei löydy mistään +12 voltin signaalia, jolla voisi ohjata lisävalorelettä. Sen releen ohjauksen joutuu lisäämään CAN-väylälle lisättävällä uudella kontrollerilla. Tuosta on kyllä se hyvä puoli, että lopputulos on todella elegantti. ILS valoautomatiikka jää kaikilta osin toimintaan ja ainoastaan kaukovalojen sinisen merkkivalon syttyessä eteen lävähtää hieman tavallista isommat kaukovalot.
Ensimmäinen kuva on auton omat pitkät, sitten NBB H1-polttimoin ja viimeinen samoilla NBB valoilla D1S xenoneilla. Lisävalojen xenonit ovat samaa 4300 K värilämpötilaa kuin auton omatkin, ovat itse asiassa auton ajovaloista talteen poimimani Osramit kun vaihdoin auton valoihin vakioiden tilalle Night Breaker xenonit. Laitoin aiemmin Ceehen auton omien 4300 K bi-xenonien rinnalle H7 konversiosarjan 5000 K polttimoin ja minusta lopputulos oli hieman outo. Näkihän niillä, mutta sateisen metsän vihreästä väristä tuli ihan surrealistisen näköinen sinertävä. Toinen syy on sama väri kaikissa polttimoissa, 4300 ja 5000 K erottuu jo selvästi.
Lähivalot ovat aika hyvät, mutta normaaliin tapaan bi-xenonit suunnitellaan lähivalojen ehdoilla, joten kaukovalot eivät ole parhaiden halogeenien tasolla. Siksi tykkäsin Mersun aiemmasta tyylistä, jossa oli Volvon tavoin halogeenikaukovalot myös.