Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #240 : 09.07.2019, 20:17:07 »
Tuollaista ruskeaa mönjää tulee suodattimen sakkakupin pohjalle jo parin vuoden käytölläkin samoilla suodattimilla. Valmeteissa on siinä pohjalla lisäksi vedenerotin samassa CAV-suodattimessa.

Ei mee varmasti kauas jos sanotaan että pari vuosi kymmentä tässä tapauksessa :facepalm:

Noh, ehjä tästä pitää saada, tehään vaikka koneremppa ihan harrastusmielessä :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #241 : 09.07.2019, 20:23:30 »
Ei mee varmasti kauas jos sanotaan että pari vuosi kymmentä tässä tapauksessa :facepalm:

Noh, ehjä tästä pitää saada, tehään vaikka koneremppa ihan harrastusmielessä :D

 :o no nyt..
Varmaan lähempänä alustamassaa mikä pyörii vaihdelaatikossa ja perässä.  :o :o :o

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #242 : 09.07.2019, 20:38:07 »
Saattaa siellä olla vettäkin pohjalla jonkin verran.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #243 : 10.07.2019, 09:02:47 »

 :o no nyt..
Varmaan lähempänä alustamassaa mikä pyörii vaihdelaatikossa ja perässä.  :o :o :o

Multitrak siellä nyt pyörii pääosin. Oli nimittäin hetki ettei siellä pyörinyt mitään (paitsi ehkä se jankki ja mainittu vesi). Tuossahan ei ole mittatikkua vaan tason tarkastusproppu, joka on tappi. Sen kastuessa ilmeisesti määrä on ok (n.25 litraa). Sielläkin menossa tietynlainen huuhtelu tällä hetkellä, x ajan jälkeen pitäis laskee ölpät pois ja huuhtoa pohja esim löpöllä. Senkin vois varmaan kaataa suoraan tankkiin :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #244 : 10.07.2019, 19:32:59 »
Kylläpä olikin sahaaminen että sai käymään suodattimen vaihdon jäljiltä. Latasin akun eilen illalla ,sillä eilen tuli jo koitettua huonolla onnella ja sahattua akku sen verran tyhjäksi, ettei niillä kierroksilla ja tuolla käyntiin lähdöllä olisi ollut mitään järkeä kihnuttaa. Pumppasin ensin siirto pumpulla käsipelissä niin, että suodattimen ilmausruuvista lensi ainetta. Sitten koitin pumpusta pelkkää kolmosen putkea avaamalla ilmaten ja käynnistys yritys, ei lähtenyt. Akku laturiin tunniksi, netin selausta apuja etsien. Avasin suodattimen ja pumpun välisen putken ja uusi pumppaus käsipumpulla. Sitten pumpusta suuttimien putket yksi kerrallaan ja starttia niin, että alkoi pärskyä. 1 pytyn liitoksesta sai odotella tovin aikaa, kun taas kolmosen ampui heti. Sitten putket kiinni ja kiihkeää sahausta, vähän avitin pilotilla ja lähti käymään. Annoin käydä korotettua (1800rpm?) Ja läksin ajamaan tonttia ympäri :D Pihassa olevan montun pohjalla koko paska sammui, eikä meinannut lähteä käymään. :buck2: hetki odottelua ja lopulta käynnistyi. Annoin koneelle kierroksia ja ensi kertaa sain tulemaan vähän mustaakin putkesta, eli joku siellä pumpussa on tukossa ollut ja vieläkin (ihme? :D).  Pidin käynnissä pihamaalla pari tuntia kierroksia vaihdellen välillä siinä muuta puuhastellessa. Siirtäessä sammui uudestaan. Taas hetki odottelua ja käynnistyi. Annoin käydä taas jonkun aikaa ja sammutin mitatakseni akun jännitteen sammutettuna. Koitin käymään ja lähti niinkuin kuuluukin. Huomenna näkee miten lähtee kylmänä... On tossa tota pilottia, mutta sain ennen suotimen vaihtoa käymään ilmankin :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #245 : 10.07.2019, 19:52:01 »
Jos tuossa on käsitoiminen siirtopumppu niin se helpottaa ilmaamista aika paljon. Ei tarvitse startilla pyöritellä silloin ollenkaan.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #246 : 10.07.2019, 19:58:07 »
Jos tuossa on käsitoiminen siirtopumppu niin se helpottaa ilmaamista aika paljon. Ei tarvitse startilla pyöritellä silloin ollenkaan.

Sillä sitä tuli lutkutettua, niinkun kirjoitinkin :) Ihan siinä ei jerkku riittänyt suutin putkille asti, ajattelin että siellä on vehkeet siinä asennosta, että ei varmaan tulekkaan ainetta ellei siellä ole joku tukos?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #247 : 10.07.2019, 21:13:26 »
Tai sitten on moottoria avustettu liikaa pilotilla ja mennyt siitä väljäksi. Ei tuota casea ole tarvinnut pitkään startata ikinä suodattimenkaan vaihdon jälkeen, eikä ole koskaan pilotilla käynnistetty. Aika helpolla käynnistynyt. Kai tuossa oli pumpustakin ilmausruuvi tai ruuvit auki ja sekin kunnolla ilmattu ?....Yksi vaihtoehto että tankista meni roska polttoainelinjaan ja sammui siitä syystä tai siirtopumppu hajoamassa. Tuo case sammui roskan takia yhtenä talvena kesken ajon. Yksi vaihtoehto ettei myös käynnisty on, että pumpussa ei ennakko ole kohdallaan.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2019, 21:17:02 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #248 : 10.07.2019, 22:59:01 »
Sillä sitä tuli lutkutettua, niinkun kirjoitinkin :) Ihan siinä ei jerkku riittänyt suutin putkille asti, ajattelin että siellä on vehkeet siinä asennosta, että ei varmaan tulekkaan ainetta ellei siellä ole joku tukos?
Vanhat suodatinkupit on tosi hankalia saada pitämään niin hyvin ettei vedä jostakin ilmaa järjestelmään. Eikä tarvii paljon fuskata, kun siirtopumppu ei nosta. Sehän ei varsinaisesti ime nimensä mukaisesti vaan ikään kuin työntää polttoainetta. Pari ilmakuplaa siirtopumpun ja tankin välissä niin ei lähde käyntiin vaikka sahaa kuinka.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #249 : 11.07.2019, 08:01:47 »
Tai sitten on moottoria avustettu liikaa pilotilla ja mennyt siitä väljäksi. Ei tuota casea ole tarvinnut pitkään startata ikinä suodattimenkaan vaihdon jälkeen, eikä ole koskaan pilotilla käynnistetty. Aika helpolla käynnistynyt. Kai tuossa oli pumpustakin ilmausruuvi tai ruuvit auki ja sekin kunnolla ilmattu ?....Yksi vaihtoehto että tankista meni roska polttoainelinjaan ja sammui siitä syystä tai siirtopumppu hajoamassa. Tuo case sammui roskan takia yhtenä talvena kesken ajon. Yksi vaihtoehto ettei myös käynnisty on, että pumpussa ei ennakko ole kohdallaan.

Tähän ei vissiin pilottia ole käytetty kun kesän ekassa startissa muutama vuosi tähän asti. Lähti se tähän asti ilman. Ite epäilen että siellä on roskaa jotka lähti liikkeelle kun pitkästä aikaa sinne mentiin ropamaan.

Siirtopumppu ei kallis kyllä ole. Katellaan ja kuulostellaan. Savua toi ei päästä, että ei se nyt ihan horo ole?

Vanhat suodatinkupit on tosi hankalia saada pitämään niin hyvin ettei vedä jostakin ilmaa järjestelmään. Eikä tarvii paljon fuskata, kun siirtopumppu ei nosta. Sehän ei varsinaisesti ime nimensä mukaisesti vaan ikään kuin työntää polttoainetta. Pari ilmakuplaa siirtopumpun ja tankin välissä niin ei lähde käyntiin vaikka sahaa kuinka.

Meinaat sitä pohjaa ja yläosaa? ??? Nythän sinne tuli se väliin laitettava patruuna
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #250 : 11.07.2019, 08:16:30 »
Puuttuuko jostain nyt tiivisteet?
Valmetissa on tiivisteet molemmin puolin kuppia.
Onko tankista pumpulle menevä letku vai putki?
Tiedän tapauksen missä punoksella päällystetty letku painui kasaan kaasutettaessa.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #251 : 11.07.2019, 08:32:00 »
Puuttuuko jostain nyt tiivisteet?
Valmetissa on tiivisteet molemmin puolin kuppia.
Onko tankista pumpulle menevä letku vai putki?
Tiedän tapauksen missä punoksella päällystetty letku painui kasaan kaasutettaessa.

On tiivisteet molemmin puolin ja sisällä myös. Pumpulle menevä letku on vaihto kunnossa päälle päin. Ei mehi tai vuoda muuten mutta voi olla huono sisältä...
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #252 : 11.07.2019, 10:05:29 »
Vanhat suodatinkupit on tosi hankalia saada pitämään niin hyvin ettei vedä jostakin ilmaa järjestelmään. Eikä tarvii paljon fuskata, kun siirtopumppu ei nosta. Sehän ei varsinaisesti ime nimensä mukaisesti vaan ikään kuin työntää polttoainetta. Pari ilmakuplaa siirtopumpun ja tankin välissä niin ei lähde käyntiin vaikka sahaa kuinka.
Tämä tuli todettua 1102:n kanssa tässä kevät talvella >:(
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #253 : 11.07.2019, 20:40:21 »
Samanlainen tiivistys se tuossa Casenkin CAV-suodattimissa, että 2 isompaa O-rengasta ja siinä keskiosassakin on myös O-renkaat. Yksi vuotopaikka voi olla siinä suodattimen päällä se reikä, mistä se keskipultti menee läpi. Itse laittanut siihen pulttiin paksumman O-renkaan että pitää paremmin. Myös päällä oleva ilmaruuvi saattaa vuotaa. Noita suodattimia ei myöskään saa kiristää liikaa.

Tässä näkyy rakenne aika hyvin.


Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #254 : 12.07.2019, 08:26:12 »
Näyttäis sakanpoisto ruuvi, "vesityspiste" vähän kostuvan. Tankilta tuleva letku siirtopumpulle oli märkä. Kiristin letkuliittimen  ja adapterin siirtopumpusta, näytti asettuvan. Vähän oli vielä semmonen sahattava kylmänä.

Lomalla olis kyllä aikaa perehtyä ajoitukseen. Pitää varmaan joku kunnon kirja hommata pikkuhiljaa kaveriks

E: mites näissä tuo hehku? Kannattaako korjata/onko hyötyä? Tässä ilmeisesti ns. Liekki hehku.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2019, 09:04:19 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autoracing  KL-varaosat