Carcom Oy  Ateho

GT3582-14 onko kukaan käyttänyt vastaavaa turboa

  • 7 Vastauksia
  • 4290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Tässä lisää infoa:

horsepower:400-500hp
Compressor details
Black A/R.70 compressor anti-surge
air inlet 4" air outlet 2.5"
inducer 61.40mm exducer 82.00mm

Turbine details
a/r 0.82
turbine housing flange:T3 flange
Exhaust outlet diameter: 4 bolts
inducer 68.00mm exducer 62.30mm
Warranty:24 months.

Lisäksi tarvitsisin infoa tuosta vesijäähdytyksestä.

Ja tuota saa sisäisellä hukkaportilla, liekö tuo toimiva, joillain 0.8bar ahdoilla.
Kierroksia on tarkoitus ottaa 7500 ja maksimiteho tulee nokan mukaan 7200 rpm:llä.

Aluksi on tarkoitus ottaa kaasuttimilla tuo 0.8bar ahdot ja myöhemmin megaruutalla jotkut 1.5 ahdot.
Siksi kansityötkin tehdään ja vaihdetaan isompaa pakosta ja annetaan ammattimiehelle pakopuoli, imupuoli on itse tehty ja ihan hyvä.
Imupuolelle on tehty lähinnä siistiminen ja lievät venttiilimaljan avarrukset.

Tätä saa myös 1.06 a/r turbiinilla, olisiko tuo näille kierroksille, kierroslukualue 3000-7500 sopivampi, ettei mene lopussa tukkoon.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2018, 13:29:21 kirjoittanut Jopas_Jotakin »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: GT3582-14 onko kukaan käyttänyt vastaavaa turboa
« Vastaus #1 : 01.10.2018, 15:00:59 »
Pakopesäksi tuo isompi malli jos haluat ottaa enemmän voimaa. Ei tunnu vinokoneessa ainakaan holseteilla kärsivän herääminen pesäkokoa muuttamalla. Vinomoottorin ve, eli terminen hyötysuhde on huono läpi alueen. Vaati siksi reilua pakopuolta jos meinaat voimaa saada muutakin kuin essonbaari heppoja. Pakopesän kannattaa olla jaettu ja pakosarjaksi jaettu simppeli sarja.

Vesijäähdytyksen voi värkätä käyttöön muttei ole pakollinen. Muistaa vaan käyttää pidempään käytön jälkeen ennen sammutusta. Omassa autossa ei ole käytössä vesijäähdytystä vaikka ahtimessa sellainen on. Ei ole ongelmia tuottanut.

Ja mitä tuohon kaasarijuttuun niin sinua jättäisin väliin ja suosiolla ruiskulla. Vaikka saisitkin seokset kaasarilla pelaamaa niin silti sytytys on ongelma. Helpoin tapa särkeä ahdettu kone on spedeillä sytkän kanssa. Ruiskulla säästät rahaa aikaa ja vaivaa. Ennekaikkea saat koko paketin niin paljo helpommin ja varmemmin toimivaksi.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: GT3582-14 onko kukaan käyttänyt vastaavaa turboa
« Vastaus #2 : 01.10.2018, 18:40:23 »
Ei säästä ruiskulla rahaa, jos kaasarit on jo ja imusarja ostettuna 22€:lla!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: GT3582-14 onko kukaan käyttänyt vastaavaa turboa
« Vastaus #3 : 01.10.2018, 20:27:56 »
Ei säästä ruiskulla rahaa, jos kaasarit on jo ja imusarja ostettuna 22€:lla!

Sulaneiden mäntien/kierojen veivien uusiminen on hieman kalliimpaa. ;)

Jokainen toki tyylillään, mutta itse jättäisin suosiolla väliin. Nykypäivänä kuitenkin hinnat on moottorinohjaimissa varsin kohtuulliset ja tietoa löytyy tältä foorumiltakin paljon. Pitkässä juoksussa luulisin olevan edullisempi ja vähemmän hermoja raastava vaihtoehto lähteä ruiskulla liikenteeseen.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2018, 20:31:48 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: GT3582-14 onko kukaan käyttänyt vastaavaa turboa
« Vastaus #4 : 03.10.2018, 09:51:53 »
On mulla laajakaistalambda.  ::)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: GT3582-14 onko kukaan käyttänyt vastaavaa turboa
« Vastaus #5 : 03.10.2018, 10:18:20 »
On mulla laajakaistalambda.  ::)

Ja kaasareilla odotettavissa sille pitkää ikää  ::)

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: GT3582-14 onko kukaan käyttänyt vastaavaa turboa
« Vastaus #6 : 07.10.2018, 05:06:24 »
Hajoaako se muuten se sondi? Jos tulee vaikkapa kovinkin rikasta seosta, pitäisiköhän säätää ensin normilambdalla sillain että fmi:n1.2:nen pitäis jotain 0.85lambda -arvoa talla pohjassa ja aikalailla yköstä muussa ajossa.

Kyllä mä sain yhden kaasuttimen säädetyksi sillain että moottorista saatiin aikalailla max teho ja kulutus ei silti ollut ku kahdeksaisen litraa satasen vauhdissa. Silloin säädin jo tuommosella fmi:n normimittarilla.

Tarviikohaan kiloon ahtoja olla säädöt niin 0,1 lambda-arvon mittaustoleransseilla vai riittääkö että tietää onko siellä se 0.85 tai 1.25, Nakutushan ainakin voimakkaana kuuluu kyllä naapurikylälle asti mikäli semmoista ilmenee, mutta olisihan se vähän kahjo viritys, jos saisi mittaristoon nakutustunnistimen, samalla joku sähkösäätöinen tms bleed valve, niin voisi, jos ja kun ,ainakin alussa, kone nakuttaisi, niin voisi silpasta 0.2 baria ahtoja veke...

Miten nuo nakutustunnistimet toimii, tiedän että se yksikkö myöhäistää syttyä ja/tai laskee ahtoja niissä autoissa, joissa moottorinohjaimina on jotkut muut kun 40v vanhat kaasuttimet ja kärkijakaja.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: GT3582-14 onko kukaan käyttänyt vastaavaa turboa
« Vastaus #7 : 24.10.2018, 17:29:46 »
Joo, mulle tuleekin tuplaweberit paineistettuna ja noilla ajelen jollaiin 1.2bar ahdoilla, penkissä vois kokeilla 1.5bar ahtojakin.
Kansi onkin molemmilta kanaviltaan ammattilaisen tekemä ja nokkana modattu H.
Mitä luulisitte 1.5bar ahdoilla tulevan tehoa tuolla ahtimella, ajattelin kuitenkin sen turbon vähän herkempää spoolaamista ja mietin että ostaisin tällaisilla mitoilla olevan ahtimen:

Compressor
A/R : 0.70    inlet: 4"
out: 2.5"       In: 61.4mm
EX: 82mm

Turbine
A/R : 0.82     IN: 68mm
EX: 62.3mm Flange:T3
Out:4bolt

Eli pakopuolells olisi tuommoinen 0.82 a/r suhde, tuskin menee pakopesä tukkoon seittämänkään tuhannen kierroksen hujakoilla, kone tulee sen kiertämään. Ahdot varmaan 1.2bar pinnassa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo