KL-varaosat  Race.fi

evry

  • 30 Vastauksia
  • 22828 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: evry
« Vastaus #15 : 19.11.2011, 09:00:45 »
Kulmamiehen pohdintaan vastailua:
2.5 TDI:ssä ei huijata lämpötila-anturia vaan määränsäädintä.
PD-koneissa huijataan lämpötilaa, enkä niistä osaa paremmin sanoa.
Toiseksi ahtomodista.
Bleedaaminen MAP-anturille menevästä letkusta tuottaa saman lopputuloksen.
Vastuksen läpi bleedataan signaalia maihin ja mekaanisella venttiilillä painetta ulkoilmaan = likimain sama asia eri lailla toteutettuna.

Rynkytys johtunee jonkinlaisesta erimielisyydestä määränsäätimen signaalin, joutokäyntinopeuden ja ECU:n ajatusmaailman kanssa.
Liian pieni vastus EVRY:ssä->ECU näkee alarajan alittavan signaalin ja pyytää lisää ruiskutusta->joutok.nopeus nousee->ECU pyytää hidastamaan vauhtia... piiri pieni pyörii...

 -H- Harvinaisen tyhjentävä vastaus. Emme siis ala keksimään pyörää uudelleen...

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: evry
« Vastaus #16 : 19.11.2011, 12:57:45 »
tuosta rynkytyksestä vielä niin mites se sitten on kun hiljaa auton liikkuessa painat kytkimen pohjaan ja annat olla tyhjäkäynnillä ni alkaa se rynkytys ja sitten kun painat jarrua niin loppuu.

ite oon huomennu sen välillä että tyhjäkäynnillä pyöriessä tahtoo vähän rynkyttää ja kun painaa jarrua nii loppuu mutta mitenkä alipaineella voi olla osviittaa tuohon rynkytykseen

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: evry
« Vastaus #17 : 19.11.2011, 13:11:59 »
Rynkytykseen löytyy lääke ainakin museon puolelta hakusanoilla
anti hammermod.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3190
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Re: evry
« Vastaus #18 : 19.11.2011, 13:33:04 »
Rynkytykseen löytyy lääke ainakin museon puolelta hakusanoilla
anti hammermod.

mutta miksi se pitää hammeroida pois, hakee vastuksilla rynkytyksen rajalle. Jotenkin hoopoa tee evry rynkyttää, moukaroi kantta sen verran että syötönmäärä laskee (vähennetään evryn vaikutusta) Vai onko Volvoissa tuo hammerointi eri asia ko VAGeissa.

Onko kukaan huomannut Volvon kanssa pitkässä vedossa evryllä ongelmaa että auto menisi vikatilaan ? (sarjassamme puoli minuuttia putkeen pedaalipohjassa tms.)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: evry
« Vastaus #19 : 22.11.2011, 07:19:20 »
ooon ite huomannu tuo saman onkelman että kun antaa liipasimen olla lattiassa tarpeeks pitkään ni loppuu kakku kesken mutta kun maltillisesti kengittää menemään nii ei onkelmaa...
pitää tuota moukarointi juttua tuossa koitella että jos sais tuo rynkytyksen pois, en ole lukenut sen kummemmin juttua mutta eikös se vähene kun naputtaa tuota kantta niin pumpun hihnaa päin?

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Re: evry
« Vastaus #20 : 22.11.2011, 14:31:20 »
mutta miksi se pitää hammeroida pois, hakee vastuksilla rynkytyksen rajalle...
Siksi hammeroidaan takaisinpäin että saadaan autosta ainakin osa ikävistä tärinöistä pois.
EVRY diodeilla höystettynä ei aiheuta lainkaan rynkytystä tyhjäkäynnillä vaikka vastusta kuinka pienentäisi.  ;)

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: evry
« Vastaus #21 : 23.11.2011, 09:18:39 »
jaippi. itellä on ilmennyt sitä rynkytystä molemmilla evryilla vaikka o ollu diodit  :-\ tosin tästä toisesta jäteöljypolttimosta en tiiä että onko entine omistaja hammeroinu tuota kantta..etellisessä ei ainakaan ollu

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Vs: evry
« Vastaus #22 : 23.11.2011, 09:32:22 »
jaippi. itellä on ilmennyt sitä rynkytystä molemmilla evryilla vaikka o ollu diodit  :-
Ai jopa noilla 1N4148 - diodeilla?
Aika herkkä laitos sulla sitten on.
Voisi johtua juurikin tuosta hammeroinnista tuommoinen yliherkkyys.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3190
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Re: evry
« Vastaus #23 : 23.11.2011, 09:34:03 »
Siksi hammeroidaan takaisinpäin että saadaan autosta ainakin osa ikävistä tärinöistä pois.
EVRY diodeilla höystettynä ei aiheuta lainkaan rynkytystä tyhjäkäynnillä vaikka vastusta kuinka pienentäisi.  ;)

Itsellä on tuossa vääräuskoisessa kytketty vastukset ja kytkin ilman diodeja. Suunnittelin tosin että jos vag-comilla ruukkaas IQ arvoa nii pääsis hammeroimatta rynkytys ongelmasta (ehkä). Tässä on vaan aina se ongelma että pakopaineet varmaan tuolla vakiomandariinilla (tai viinirypäleellä) on oletettavasti aika kovat. Vaatisi kohta ahdin upgradeia ja sitten softaa ilman evry-kikkailua.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: evry
« Vastaus #24 : 23.11.2011, 09:35:33 »
IQ arvon muuttaminen vastaa täysin hammerointia. Tuli aikoinaan eräässä vaggilaisessa testattua.

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: evry
« Vastaus #25 : 23.11.2011, 20:52:45 »
en tiiä voi olla, ylhäältä päin katottuna oikee ylä reina nii ol ihan normi kantaseen pulttiin vaihdettu

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: evry
« Vastaus #26 : 01.10.2013, 19:12:51 »
Liittynee tähän ketjuun minunkin aiheeni, joten en viitsi uutta keskustelua aloittaa turhaan. :)

Kyseessä Volvo V70 2.5TDI vuodelta 1998. Tarkempia tietoja: LW72/266

Tähän kulkineeseen on edellisen omistaja toimesta asennettu jonkun näköinen EVRY.
Boxissa on kaksi potikkaa, toinen syötölle ja toinen jollekkin... ahdoille?

Tuohan toimii ihan hyvin ja voimasavua pukkaa putkesta ja auto on ripeä liikkeissään. Boxille on kytketty muutama piuha enemmän, kuin normaalisti olen nähnyt....
mutta ilmeisesti syöttöpumpun johdot ovat kaksi mustaa ohutta johtoa jotka sieltä syöttöpumpun suunnasta boxille tulevat (boxi killuu konehuoneessa, apukuskin puolella ylälaidassa). Toinen oletettavasti syöttöpumpulta tuleva ja toinen sinne takaisin menevä.

Mikä johto pitää kierrättää kabiinin kautta ja laittaa kytkin väliin, jotta evryn saa päälle ja pois silloin kun haluaa?

Kummallisintahan tuossa on se että siinä boxissa on kaksi potikkaa.... ja siihen boxiin menee johtoja liittimestä joka sen boxin vieressä on. Voisiko siinä olla silloin jokin omatekoinen ahtopaineen säädin myös tms?

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: evry
« Vastaus #27 : 01.10.2013, 19:55:19 »
Jos sinne boksille menee ne 4 johtoa, niin yhet on syöttöä hämäävälle potikalle ja toiset ahtopaineita hämäävälle potikalle.
Kytkin tulisi jompaankumpaan syöttöpumpun tienoilla käyvään johtoon.

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: evry
« Vastaus #28 : 01.10.2013, 20:11:22 »
Jos sinne boksille menee ne 4 johtoa, niin yhet on syöttöä hämäävälle potikalle ja toiset ahtopaineita hämäävälle potikalle.
Kytkin tulisi jompaankumpaan syöttöpumpun tienoilla käyvään johtoon.

Ok. Näin mä vähän arvailinkin....

Onko sillä väliä että kumpaan johtoon kytkimen laittaa? Siis niistä kahdesta mitkä tulee/menee syöttöpumpulle.... Eikös siis kumminkin sieltä syöttöpumpunliittimestä yhdestä johdosta kytketä rosvojohto joka menee potikalle ja toinen tulee takas sinne liittimeen. Oisko ollu nyt sit ne 2 ja 3 johtopaikat. Mutt just se että kumpaan johtoon laitan sen kytkimen?

Ja miten sit se ahtopaineen säädin? Kannattaako tehdä mitään nappia siihen vai antaa olla sellaisenaan?
« Viimeksi muokattu: 01.10.2013, 20:13:01 kirjoittanut Irual »

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: evry
« Vastaus #29 : 01.10.2013, 20:46:09 »
...Onko sillä väliä että kumpaan johtoon kytkimen laittaa?...
...Oisko ollu nyt sit ne 2 ja 3 johtopaikat...

Ei ole väliä kumpaanko laittaa kytkimen väliin.

EVRY-piirihän kiertää kakkosesta potikan läpi kolmoselle (tai toisinpäin) ja
kytkin vain katkaisee tämän piirin jolloin auto toimii kuten tehtaalla on suunniteltu.

Ahtosäätimelle ei tarvi katkaisijaa.

 

Kulkukoira  Proturbo