Carcom Oy  Ateho

240 B230 8v turbo projekti

  • 33 Vastauksia
  • 21001 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
240 B230 8v turbo projekti
« : 12.09.2013, 14:33:34 »
Tervehdys!

Tuli tuossa hommattua tommonen kohtuu hyväkorinen -85 240 jossa tekniikkana B200K ja M45 jonka muutama foorumilainen tunnistaa varmasti aika tutuksi.
Ajatuksenahan aluksi oli hommata joku hieman ehostettu niin tekniikaltaan kuin koriltaankin oleva 200-sarjan auto mutta sitten hieman
asiaa mietittyä tulikin ostettua täysin originelli kunnossa oleva jotta saa aloittaa puhtaalta pöydältä ja tehdä kaikki muutoksen oman maun mukaan.
Autoa etsiessä edellytyksiä oli jonkun verran: 200sarja,max vm-86, kaasari sekä väritykseltään jonkin sortin sininen tai punainen.
Ko yksilö löytyi suht pitkän etsimisen jälkeen ja eikun kauppoja hieromaan.





Tekniikaksi tulee B230 lohko 8v kannella E85 bensalla ja föönillä.
Osia on vielä pitkä lista hankkimatta mutta eiköhän niitäkin pikkuhiljaa rupea aina hyllyyn kerääntymään.

Moottori:
230FT lohko joka porataan
530 (531?) hattu 46/38 venat? ja porttauksella ym.
Nokka (?)
Nuke säädettävä nokkapyörä
H-kanget
Vakio kampura
Pakosarja (?) self made
HX40 super
Männät mallia Wiseco?
Suuttimet ~1000-2000
Nuke bensakisko
FT-imusarja(?)

Kori:
Turvakaaret Self made
Kuppipenkit 2kpl  (Sparco)
4-pistevyöt  (Sparco)
Turvatankki (Jaz)
Taakse "tulipelti"
Munapussit veks
Ruosteet veks
Kirkkaat takavalot= 3punasta 3 kirkasta
USA-etuvilkut
kirkkaat kylkivilkut
Koukku veks
Group A-hiilikuitu spoileri

Alusta:
Korkeus säädettävä/jäykkyys
Säädettävät tukivarret/ panhard
Jarrut (?)
Reikälevyt
Vanteet: Mk18??

Tuossa vähän listaa tulevasta mitä on ollut suunnitteilla mutta varmasti osia tulee vaihtumaan mutta ko listaa muokataan sitten sen mukaan.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2013, 02:20:12 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 240 8v turbo
« Vastaus #1 : 12.09.2013, 17:05:08 »
Kattelin samaa nettiautossa, mutta onneksi kerkesit ensin. Ethän ota tarraa pois jooko?

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8v turbo
« Vastaus #2 : 12.09.2013, 18:00:58 »
Kattelin samaa nettiautossa, mutta onneksi kerkesit ensin. Ethän ota tarraa pois jooko?

En aikonut ottaa sillä aika härski tarra kyllä on 8)

-P
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8v turbo
« Vastaus #3 : 12.09.2013, 18:09:24 »
Hyvä peltiseltä näyttää ja on vissii aika vähä ajettukin. Paljonkos tälle on tehotavoite?
Varmaan 531 kansi lähtökohtana olis parempi isommille tehoille.
Tais tulla tää vastaan eilen illalla Lapualla päin vai oonko nähny aivan omia.
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8v turbo
« Vastaus #4 : 12.09.2013, 18:23:02 »
seurantaan  ;)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8v turbo
« Vastaus #5 : 12.09.2013, 18:33:17 »
Jepjep. Sepon vanhahan tuo on. Onhan se ihan kohtuu kuntonen mutta ainakin ovet on aika happamat ja on sinne pohjaankin jouduttu useampi paikka leimalle tekemään.. Muistaakseni.. Työnlaadusta en tiedä kun itse en ollut kyseisessä toimenpiteessä paikalla  ;D

Volvohuumassahan kaveri ton osti kuin muillakin oli mutta päätyi sitten rakentamaan avk:lta hommaamaansa seittensatasta. Ihan hyvä vaan että löys uuden kodin tämä kun onhan noita turbokaksatasia meiän porukassa jo "riittävästi"  :hello:
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8v turbo
« Vastaus #6 : 12.09.2013, 23:37:08 »
Hyvä peltiseltä näyttää ja on vissii aika vähä ajettukin. Paljonkos tälle on tehotavoite?
Varmaan 531 kansi lähtökohtana olis parempi isommille tehoille.
Tais tulla tää vastaan eilen illalla Lapualla päin vai oonko nähny aivan omia.

Teho tavoite menee nyt ensimmäisellä setupilla ~350++ pyöriltä ja sitten katsotaan mitä parannettavaa on.
Kansivalintakin on hieman auki ja sitä kerkeää mietiskellä tuossa koritöiden ym osien haalinnan aikana. Joo varmasti sama auto sillä ajettiin juuri sieltäpäin kotia.

Onhan se ihan kohtuu kuntonen mutta ainakin ovet on aika happamat ja on sinne pohjaankin jouduttu useampi paikka leimalle tekemään.. Muistaakseni.. Työnlaadusta en tiedä kun itse en ollut kyseisessä toimenpiteessä paikalla  ;D

Volvohuumassahan kaveri ton osti kuin muillakin oli mutta päätyi sitten rakentamaan avk:lta hommaamaansa seittensatasta. Ihan hyvä vaan että löys uuden kodin tämä kun onhan noita turbokaksatasia meiän porukassa jo "riittävästi"  :hello:

kuskin ovessa oli pieni ikävä yllätys sillä pieni pala puuttui ulko-alareunasta mutta eiköhän siihen jonkinlainen korjus paikka saada aikaan.
muut ruosteet ovatkin sitten enimmäkseen pinnassa mutta ei anneta pikkuvikojen haitata menoa ja ne on kumminkin kohtuuhelppo fiksata.

Joo kyllähän siinä tuli kauppojen yhteydessä hyvä tovi rupateltua teidän projekteista ym ja entuudestaan tiedänkin 3KPL 200-sarjalaista turboa teidän
porukasta mutta en tiedä sitten onko niitä jossakin tallissa lisää :D

-P
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8v turbo projekti
« Vastaus #7 : 07.10.2013, 22:30:23 »
Tervehdys!

Kai sitä vois tätäkin välillä hieman päivittää vaikka hirveesti autolle ei vielä ole tapahtunut vaikka ostosta onjo tovi :facepalm:
Eli USA 945 tekniikanluovuttaja lähti viimeviikolla kohti uutta kotia ja sen seurauksena päässyt siivoomaan tallia uuden projektin aloittamista varten.

Tässä on nyt tuota koria ruvettu ehostamaan niin ulkoa kuin sisältäkin.
Aluksi lähtivät samaan kaatopaikka kuormaan kaikki sisustan osat kuskinpenkkiä lukuunottamatta (auton siirtämistä varten) kun niillä kumminkaan mitään tulevaisuudessa tee.
Sisustaa hiottu,äänieristeet poistettu ja hieman koria hitsailtu mutta vielä on hieman töitä että kori on valmis.
Ensiviikolla pitäisi sitten kaaret tulla jota ruvetaan istuttelemaan paikalleen ennen sisustan maalausta.
Ja toki kuppipenkitkin pitäisi tilata muttakun ei tiedä oiken vielä että minkälaiset.

-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8v turbo projekti
« Vastaus #8 : 03.11.2013, 22:05:27 »
Tervehdys!

Tätäkin voisi välillä hieman päivittää vaikka hieman hiljaista on välillä ollut tuola tallinsuunnalla.
Mutta hieman jo tehtyjä asioita:

-Kojelaudan irroitus
-Kaarien vääntämistä
-Munapussien poistoa
-Lisää vahvikehitsauksia
-Ovien korjausta
-Lukkosokat konepeltiin
-Konepellin vaijeri avausmekanismi poistettu.
ja helmojen korjausta

Sisusta rupee oleen sillä mallilla että vähän näyttää vielä kemppiä ja rälläkkää niin saa heittää kaaret paikalleen.
Toki ennen sitä joutuu hakea ~5m lisää putkea ja hieman vielä muokkailla kaaria ennenkuin ovat valmiit. Tuli viimme torstaina käytyä Kalajoella tarvikemotissa hakemassa
kaverin mersuun hieman palikkaa ja siinä samalla tarttui itselle mukaan pari pakettia Sparcon lukkosokkia jotka tuli eilen laitettua konepeltiin paikalleen.
Tosin alunperin piti pakosarjan laippaa lähteä hakemaan mutta niitä ei hyllyssä ollutkaan niin se homma sitten siirtyy hieman myöhemmälle.


-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8v turbo projekti
« Vastaus #9 : 07.11.2013, 20:57:04 »
Jatketaas yksin puhumista :D

Tässä on taas paripäivää väännetty tuon sisustan ja kaarien kanssa ja nyt hommat on sillä mallilla että pääsi ensimmäisiä putkia maalaamaan.
Pohjaan tuli ensin vedettyä kerros ruostesuoja maalia korroosion estämiseksi.
Eli väritys on aika simppeli ja kliini niinkuin suunnitelmissa oli joten pohjasta tulee musta ei tosin mallia tummin mitä värikartoissa oli vaan astetta vaaleampi
ja kaaret saavat taas pintaansa korin värin tosin ehkä hieman astetta vaaleamman.
Hieman kiiltoahan sisälle antaa 2 osanen tulipelti taakse sekä ovipahvit jotka tulevat ohuesta alupellistä.

Huomenna pitää lähteä putkiostoksille hakemaan holkkiputket sekä ~5m kaariputkea lisää.


-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Niko_S

  • Vieras
Vs: 240 B230 8v turbo projekti
« Vastaus #10 : 11.11.2013, 18:14:43 »
Vanhoja turbo Volvoja ei voi koskaan olla liikaa.  :)

Eli seurantaan. 

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230 8v turbo projekti
« Vastaus #11 : 13.11.2013, 20:36:53 »
tsekkasitko tämän , jos nuista putkista mietit jotain

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33844.msg607955#msg607955

Poissa taikuriz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230 8v turbo projekti
« Vastaus #12 : 13.11.2013, 20:59:23 »
Kyllä siitä vielä hyvä tulee! Seurantaan! =)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 240 B230 8v turbo projekti
« Vastaus #13 : 14.11.2013, 16:08:48 »
Seuraillaan ! :) Mulla ois jouten yks B230FT + 530 jos kiinnostaa ^^
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 B230 8v turbo projekti
« Vastaus #14 : 15.11.2013, 13:36:32 »
tsekkasitko tämän , jos nuista putkista mietit jotain

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33844.msg607955#msg607955

En, mutta AKK sivuja olen aikasemmin selaillut eli kaaret on hyväksyttyä mallia.

Seuraillaan ! :) Mulla ois jouten yks B230FT + 530 jos kiinnostaa ^^

Mosa löytyypi jo tallista :pomo:

Hyvää koitetaan tehdä mutta priimaa pukkaa tulla vai miten oli :idiot2:

Ei vaitiskaan. Tänään tupsahti penkki matkahuoltoon ja sen kävin heti aamusta noutamassa pois. Otin tälläkertaa vain yhden kappaleen malliksi että kaaret tulevat oikeille
paikoille ja hyvin istu paikalleen ja liikkuma varaakin on sillä kiskoiksi tulee alkuperäiset tosin muokattuna.
Tosin ajoasento tulee olemaan vakiota huomattavasti alempana ja ratin yläosa tulee hieman näkökentän kohalle luultavati kun kojelauta lyödään paikalleen.
Tuli oikein kilpa-auto fiilis kun penkkiin istui ;D

Viikonloppuna olis tarkotus saada kaaret suurinpiirtein valmiiksi ja maaleihin.
Näillä mennään.


-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

 

Autoracing  KL-varaosat