Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Sharedoc - 16.11.2014, 13:55:32
-
Tuli tilattua eBaystä
Description Unit price Qty Amount
Turbocharger Upgrade VOLVO 460 740 940 TD04H-19T / New Core & Actuator & Bypass
Item# 271658018035 $749.00 AUD 1 $749.00 AUD
Shipping and handling $20.00 AUD
Insurance - not offered ----
Total $769.00 AUD
Payment $769.00 AUD
This charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *KAMAKDYNAMI"
Payment sent to kandodynamic@hotmail.com
From amount €561.34 EUR
To amount $769.00 AUD
Exchange rate: 1 Euro = 1.36993 Australian Dollars
Tarkoitus on tässä ketjussa kertoa miten tässä käy.
Eli kyseessä on tehdaskunnostettu Mitsubishi-klooni TD04H-19T, joka on tehty Taiwanissa KAMAKin tehtailla japanilaisen Kinugawan brandillä ja oli myynnissä Kinugawan australialaisella eBay-sivustolla. KAMAK on taiwanilainen turbotehdas joka tekee suurille autovalmistajille mm. Huyndain autoihin turboja.
Näitä Kinugawan turboja on eBayssä myynnissä useammassa maassa. Muut myynnissä oleet 19T olivat hieman kalliimpia koska niitä myytiin uusina, ei tehdaskunnostettuina.
Myynnissä oli myös 20T-turbo jota hieman harkitsin mutta korkeamman hinnan 949AUD vuoksi valinta päättyi tähän edullisempaan.
Vaikka ilmoituksessa luvattiin ilmainen rahti kuitenkin laskuun ilmestyi 20 AUD rahtia, mutta ei se ole paha hinta rahdista. Saa nähdä paljonko tullimaksuja tulee vielä päälle.
-
Jälkiviisautena vois tietty huudella, että Briteistä olis saanut samaisen ilman tullia mun muistaakseeni. Tuo on ilmeisesti se suoraan takavetoon sopiva malli kun on "Upgrade 740 940". 20T olis sitten vaatinut vähän sovitusta, kun siitähän on ilmeisesti toistaiseksi vain "etuvetomalli" myynnissä.
Eiköhän tuo ole ihan hintansa väärti ahdin. :)
-
alv 24% + vero noin 5%. Tämä siksi kun tulee eu:n ulkopuolelta.
-
Katselin ja vertasin ilmoituksia niin myös Lontoon eBayn Kinugawa-turbot tulee Japanista, joten tulli on sama.
-
20T turbon kuvaus on tälläinen
Product Information
PART NO.
321-02054-012
Item Name
Kinugawa VOLVO 740 / 940 TD04HL-20T Turbocharger with Upgrade 7cm Turbine Housing and External Gate BOV
Product
Situation
- Brand new cartridge
-Complete CHRA was balanced by SCHENCK MBRS 110 Germany
- Adjustable Brand new Actuator
- Adjustable New Blow Off Kit
Application
Replace and Upgrade VOLVO 460 / 740 / 940 / 960 with Stock TD04H-13C-6 Turbocharger.
Wheel Spec
Comp. Wheel : 47 / 58 mm (Billet TD04-20T Billet Wheel )
Turbine Wheel: 45.6/52mm (TD04HL 11 Blade High Flow)
CHRA
TD04HL-19T
Bearing system
Journal Bearing
Cooling System
Oil and Water-Cooled
Turbine Housing
7cm
Made By
Kinugawa Turbo
Warranty
One year
Mikäli oikein ymmärsin tämä pitäisi mennä myös takavetoisiin.
-
Pesiä kääntämällä sopii etuveto/takaveto. Mikähän tämä "etuveto malli" mahtaa olla? :2funny:
-
"Etuveto malli" on varmaankin semmonen puhallin mikä passaa etuveto Volleroon ilman muokkauksia. Kinugawalla kun on valmiiksi näitä valmiiksi käännettyjäkin valikoimissa, mutta mun silmään ei 20T:tä äkkiseltään löytynyt ainakaan heidän kotisivuiltaan. Itseasiassa sieltä puuttuu kokonaan 020 loppuinen tuotenumero, eli ei siis kai vaan ole päivitetty sivua.
Molemmat ahtimet 19T-mallisia. Huomaatko eron? ::)
(http://shopping.kinugawaturbo.com/images/products/detail/DSC_0393.2.jpg)
(http://shopping.kinugawaturbo.com/images/products/detail/30102054003TD04HL19TD.jpg)
Voithan tosta alemmasta pesiä käännellä minne haluat, mutta kivahan se hukkiksen kellokin on johonkin kiinnittää?
-
Jos osaat ahtimen vaihtaa, niin ei luulisi olevan paha rasti tehdä nopeasti 3mm levystä hukkaportin kellolle teline? Laitoin omaan takavetoon "etuveto mallin" 13t mitsun, pelkkää pakopesää kääntämällä ja hukkaportin kellon telineen väkertelemällä se sopi paikalleensa. Eipä jäis omat 20t kinut ostamatta vaikka olis etuveto malli.
-
Eipä tuosta ahtimesta mitään huonoa sanottavaa ole, halvemmaksi tuli tilata keskiö + kompura ja sitten pakopesä erikseen. + Silloin ei ollut suoraan pakettia suoralla pakopesällä. Mutta yli 10tkm ajettu tänä vuonna ainoa ongelma on ollut bypassin kanssa, koppa sen verran heiveröä ettei kalvo tahdo pysyä enään paikallaan. Kuulostaa sorsapilliltä kun pullotta kopasta pihalle :buck2:
ps. Ja oma tuli uutena, hinta verojen jälkeen paketille jäi ~600e
-
Jos osaat ahtimen vaihtaa, niin ei luulisi olevan paha rasti tehdä nopeasti 3mm levystä hukkaportin kellolle teline? Laitoin omaan takavetoon "etuveto mallin" 13t mitsun, pelkkää pakopesää kääntämällä ja hukkaportin kellon telineen väkertelemällä se sopi paikalleensa. Eipä jäis omat 20t kinut ostamatta vaikka olis etuveto malli.
Ei se paha rasti olekkaan, mutta tätä ajoin just takaa. Nykyään kun on näitä valmis sovitteita olemassa, niin siksi käytin lainausmerkeissä ollutta termiä "etuveto mallin". :)
EDIT: Valmiiksi takavetoon sovitetussa taitaa myös olla suora pesä kartioliitoksella, eli lienee käypänen vakio DP:hen?
-
Eikös se suora pesä ole pienempi kuin vinopesä? Mulla ainakin 13Teessä vinopesä ja 3" lähtö pakopesässä.
-
Eikös se suora pesä ole pienempi kuin vinopesä? Mulla ainakin 13Teessä vinopesä ja 3" lähtö pakopesässä.
Taitaa olla, mutta mielummin otan tuon suoraan menevän kun alan muokkaamaan rosteri DP:tä muokkaamaan. Sellanen kun löyty autosta jo ennen ahtimen vaihtoa
-
eBay Australia
"Turbocharger Upgrade VOLVO 460 740 940 TD04H-19T / New Core & Actuator & Bypass"
Kinugawa 19T Wheel Spec
Comp. Wheel : 46 / 58 mm (Inducer/Exducer)
Turbine Wheel: 44.2/52mm (Exducer/Inducer)
Tämä on sama kuin Mitsun alkuperäisessä?
eBay Australia
"Kinugawa Monster Turbocharger VOLVO 740 940 TD04HL-20T w/ 7cm Housing 300+ HP"
Wheel Spec
Comp. Wheel : 47 / 58 mm (Billet TD04-20T Billet Wheel )
Turbine Wheel: 45.6/52mm (TD04HL 11 Blade High Flow)
"Kinugawa Monster Turbocharger Upgrade VOLVO 740 940 TD04HL-19T w/ 7cm Housing"
Wheel Spec
Comp. Wheel : 46 / 58 mm (Inducer/Exducer )
Turbine Wheel: 45.6/52mm (TD04HL 11 Blade High Flow)
eBay UK
"Kinugawa Turbocharger Upgrade VOLVO 740 940 TD04HL-19T w/ 7cm Housing"
- CHRA Size : TD04HL-19T
- Compressor Wheel : 46 / 58mm
- Turbine Wheel : 45.6 / 52mm
- Turbine Housing AR : 7cm^2
Näitä näyttää olevan kolmea sorttia. Tämä minkä tilasin (ylin) on alkuperäisissä mitoissa ja halvin. Ota nyt näistäkin selvää...
-
Ei se niin vaikeaa.
19T on pienemmällä imusiivellä kuin 20T, molempia saa myös billettinä
Pakosiipiä on: vakio, 11-siipinen ja 9-siipinen.
-
Ei se niin vaikeaa.
19T on pienemmällä imusiivellä kuin 20T, molempia saa myös billettinä
Pakosiipiä on: vakio, 11-siipinen ja 9-siipinen.
Imusiipiä saa eri profiileilla(esim. 6+6 ja 11+0), ja pakosiipiä löytyy myös 12 lapasia(Juurikin se vakio :facepalm:)
-
Imusiipiä saa eri profiileilla(esim. 6+6 ja 11+0), ja pakosiipiä löytyy myös 12 lapasia(Juurikin se vakio :facepalm:)
Billettejä saa eri profiileilla, mutta "Mitsun" vakiot mun mielestä vaan yhdellä siipiprofiililla?
(mitsun kirjainhan sen profiilin kertoo esim. 13c, 13t?)
-
Tavara tuli Taiwanista ja tullia piti maksaa 149,40 eur. Tullauksen hoidin netin kautta. Paketti pitäisi saapua parin päivän sisään.
-
Tuli jo myytyä tuo tilaamani 19T Kinugawa-turbo toiselle palstalaiselle kun olin tilapäisesti ilman sopivaa autoa jossa kokeilla.
Nyt on taas sopiva auto ja turbon tarve taas. Tällä kertaa selvittelen 19T turbon hankintaa Kiinasta Alibaban kautta.
http://www.alibaba.com/product-detail/turbo-TD04HL-19T-49189-05411-8601693_1437945405.html
Tämä näyttäisi olevan suoralla lähdöllä tuhruisen kuvan perusteella.
-
Nyt on taas sopiva auto ja turbon tarve taas. Tällä kertaa selvittelen 19T turbon hankintaa Kiinasta Alibaban kautta.
Kato tuolta Aliexpressin puolelta niin saa hinnatkin näkyviin:
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20150402075821&SearchText=TD04HL-19T (http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20150402075821&SearchText=TD04HL-19T)
Oon käsittäny että toi Alibaban puoli olisi ns tukkukauppa, yrityksiä yms varten, sen vuoksi siellä ei näy edes hinnat.
Aliexpressin "huono" puoli on ettei käy Paypal, eli tarvii luottokortin ostoja varten.
-
Aliexpressin kautta näyttää hintaa joka on uskomattoman alhainen. Pyysin hintatarjousta yhdelle kappaleelle ja rahti Suomeen, maksu aliexpressin kautta.
Kuvissa näkyy valurungossa Volvon merkit ja niitattu kilpi!
-
Aliexpressin kautta näyttää hintaa joka on uskomattoman alhainen. Pyysin hintatarjousta yhdelle kappaleelle ja rahti Suomeen, maksu aliexpressin kautta.
Kuvissa näkyy valurungossa Volvon merkit ja niitattu kilpi!
Mitenköhän tuo mahtaa vinokoneen kanssa toimia kun ilmoituksen mukaan diesel-koneen turbo :idiot2:
E: Olikin tuo alibaban linkki :facepalm:
-
Joillekin myyjille käy maksu paypalin kautta kun kysyy erikseen vaikka ei tuolla mainitakaan....
-
Ei kai diesel ja bensakoneen turboissa pitäisi olla muuta eroa kuin kello on yleensä dieseleissä asetettu korkeammalle ahtopaineelle.
-
Mitenköhän tuo mahtaa vinokoneen kanssa toimia kun ilmoituksen mukaan diesel-koneen turbo :idiot2:
E: Olikin tuo alibaban linkki :facepalm:
Miksi diisseliin tarkotetussa olis jotain eroa? Noita cumminsin viritykseen tarkotettuja holsetteja on ainakin näkyny aika paljon vinokoneiden kyljessä ::) Sisäisellä hukkiksellahan nuo on yleensä, siis esim. holset hx35w, ja jaetussa pakopesässä läppä vain toisessa nielussa=paineita aika vaikea rajata kovin alas.
-
Khyyl sinne käy vaikkapa visa electron, pitää tietty olla verkkomaksu ominaisuudet käytössä.
297€ näkyy olevan halvin 19T, dhl Express toimituksineen. Siihen sitten tullin ja kuriirin maksut päälle. Tiedä sitten mikä uudenvuoden tinavalu tuo on ;)
-
TD04HL-16T löytyy myös jossa jopa sanotaan että sopii Volvo B200FT.
Pyysin tästäkin tarjousta.
http://gaidite.en.alibaba.com/product/60009456587-218813922/Hot_Sale_Turbocharger_TD04HL_16T_49189_01360.html
-
pitäs löytää 850-96 b5204t 155kw halpa turbo.joku "mitsu" 16t tai 19t .tekeekö näillä mitään ja miten nuo tullimaksut vaikka ois halpa.oisko ehdotuksia?
-
http://www.ahtoja.com/product/99/volvo-t5-r-td04hl-16t
Tuossä vinolla lähdöllä. Maahan tuotu kinuskiahdin
-
Itse kyllä ottaisin jonkun missä on edes jonkun valmistajan leima, noissa kun ei ole mitään.
Kinugawallakin oli jonkun näköset takuut noiden kanssa, osissa tulleineen taisi 19T 7pesällä maksaa n 540e
-
16T turboa ei saatavilla "out of stock"
-
Bongasin tälläisen "etuveto" Volvo Kinugawa 20T monsterin "rakennussarjan" australian ebaystä. Pystyykö tämän kytkemään takavetoisen 13C-turbon pakopesään?
http://www.ebay.com/itm/Kinugawa-Turbo-Billet-CHRA-Upgrade-Kit-VOLVO-T5-850-S60-S70-V70-TD04HL-20T-350HP-/271815076610?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item3f4970eb02&vxp=mtr
-
Bongasin tälläisen "etuveto" Volvo Kinugawa 20T monsterin "rakennussarjan" australian ebaystä. Pystyykö tämän kytkemään takavetoisen 13C-turbon pakopesään?
http://www.ebay.com/itm/Kinugawa-Turbo-Billet-CHRA-Upgrade-Kit-VOLVO-T5-850-S60-S70-V70-TD04HL-20T-350HP-/271815076610?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item3f4970eb02&vxp=mtr
pystyy mutta järkeä siinä ei ole, ahdistaa toi 6 pesä todella paljon. Tuntuu että toi 7 pesä kairattuna ahdistaa ton 19T kanssa
-
Tässä olisi hieman halvempi (400 eur) Kinugawa 19T rakennusssarja Lontoon ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-CHRA-Cartridge-Core-VOLVO-S70-850-TD04HL-19T-11-Blade-Turbine-Quick-Spool-/120898819312?pt=LH_DefaultDomain_205&hash=item1c262194f0
Ja vielä halvempi kinugawa 19T rakennusssarja löytyi australian ebay, tämä tekee rahteineen 375 eur
http://www.ebay.com.au/itm/Turbo-CHRA-Upgrade-Kit-VOLVO-S70-850-TD04HL-19T-Replace-13G-15G-16T-18T-/281643593440
-
Tuli tilattua tuo halvin noista rakennussarjoista 1.0 bar kellolla
Description Unit price Qty Amount
Turbo CHRA Upgrade Kit VOLVO S70 850 TD04HL-19T / Replace 13G 15G 16T 18T
Item# 281643593440 $474.05 AUD 1 $474.05 AUD
Shipping and handling $35.00 AUD
Insurance - not offered ----
Total $509.05 AUD
Payment $509.05 AUD
This charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *KAMAKDYNAMI"
Payment sent to kandodynamic@hotmail.com
From amount €374.42 EUR
To amount $509.05 AUD
Exchange rate: 1 Euro = 1.35957 Australian Dollars
-
toi ei sitten mene suoraan ysiin, joudut kääntämään kompurapesää ja rakentamaan kannakkeen hukkaportille, kinugawalta ois saanu suoraan paketin mikä sopii takavetoiseen
-
Täytyy purkaa kellon kannake jostain tuolta autotallin nurkassa olevasta turbon raadosta...
-
Täytyy purkaa kellon kannake jostain tuolta autotallin nurkassa olevasta turbon raadosta...
Ei sovi vanha, eri kohdissa kiinnikkeet etuvedossa.
-
Täytyy purkaa kellon kannake jostain tuolta autotallin nurkassa olevasta turbon raadosta...
Ei sen tuen rakentaminen ole ylivoimaista, kunhan kerralla vääntää kunnollisen. Nimim. Etuvedon T19:n minullakin. :)
#Tommi
-
Onnistuuko tuommosen CHRA-palikan paikalleen asennus irroittamatta vanhan turbon pakopesää pakosarjasta ja downpipestä?
-
Onnistuuko tuommosen CHRA-palikan paikalleen asennus irroittamatta vanhan turbon pakopesää pakosarjasta ja downpipestä?
Periaatteessa juu, mutta käytännössä sitten.. Mahdollisesti siitä ainakin tulee kunnon sawotta. :D Irrallaan tietysti oletettavasti helpoin, nopeimmasta en osaa sanoa. Huomioon vielä, että uudet siivet mahtuvat pyörimään pesissä jne. c13-->t19? Risteytystä?
#Tommi
-
Voi olla mielenkiintonen tapaus rakentaa se kannake hukkaportin kellolle jos jätä pakopesän paikalleen
-
Valitsin tuon halvimman T19-CHRA-palikan paitsi hinnan myös sen vuoksi että tässä pakopuolen siivet on sama kuin mitsun alkuperäinen 12, joten todennäköisimmin mahtuu pakopesään kairaamatta.
Tästä tulee "diesel"-tyyppinen ahtaminen, eli kovat ahtopaineet heti alhaisilta kierroksilta mutta kovilla kierroksilla turbo alkaa ahdistaa. Ei haittaa minun tapauksessa kun ajan automaatilla. Voin löysätä kickdown vaijeria melkoisesti. Kaasupoljinkin tulee tunnokkaammaksi kun AW71-kickdown vaijerin jousikuorma ja kitka pienenee.
Tarkoitus on viritellä kaasuvivustoon n. puoliväliin kaasupolkimen asentoa mikrokytkin jolla ohjaan turbon bleediä ilmaventtiili-solenoidilla. Ajatus on että max ahtopaine on about 0.8 kaasupolkimen puoliväliin asti ja täysi siitä eteenpäin. Talvella voi pudottaa 0.8 -> 0.5 niin helpompi ajaa ettei ole perä kokoajan irti.
-
Luinko jossain kohtaa väärin mutta tuolla myyntitiedoissa lukee että ostamasi chran turbiinisiipi on 45,6mm ja sinulla on 13C jonka pakopesään se pitäisi mennä heittämälläkö? 13c siipi on 44mm.
-
Voin löysätä kickdown vaijeria melkoisesti.
Jättäisin tekemättä, tietysti jos niitä kitkalevyjä tykkää vaihdella ::)
-
Luinko jossain kohtaa väärin mutta tuolla myyntitiedoissa lukee että ostamasi chran turbiinisiipi on 45,6mm ja sinulla on 13C jonka pakopesään se pitäisi mennä heittämälläkö? 13c siipi on 44mm.
http://www.turbomoto.com/images/td04_application_list.pdf
Mitsun speksidokumentissa sivulla 22/39 sanoo mitat tdo4hl turboissa mitat 45.6/52
Tässä uskossa tilasin CHRAn.
-
Jättäisin tekemättä, tietysti jos niitä kitkalevyjä tykkää vaihdella ::)
En näe yhteyttä kickdown vaijerin säädön välillä ja kitkalevyjen kestolla. Voisitko valistaa?
-
Alhaiset paineet, jolloin loota luistaa. Muutenkin menee pelkästään öljyn vatkaamiseksi. Itsellä on vaijeri poikki, vkonloppuna täytyy vaihtaa. Ilman kickdown vaikutusta lootalla ei tee oikeastaan mitään, rauhallista lipumista lukuunottamatta.
-
Alhaiset paineet, jolloin loota luistaa. Muutenkin menee pelkästään öljyn vatkaamiseksi. Itsellä on vaijeri poikki, vkonloppuna täytyy vaihtaa. Ilman kickdown vaikutusta lootalla ei tee oikeastaan mitään, rauhallista lipumista lukuunottamatta.
Jos laatikko on kunnossa ei se luista kuin lyhyen ajan vaihteen vaihdon yhteydessä. Vaihtamisen terävöittämiseen on modi olemassa. En edelleenkään ymmärrä miten kickdown vaikuttaa asiaan. sehän vaan säätää kierrosnopeutta jolloin aski vaihtaa ylöspäin...
-
. En edelleenkään ymmärrä miten kickdown vaikuttaa asiaan. sehän vaan säätää kierrosnopeutta jolloin aski vaihtaa ylöspäin...
Kyllä se vaikuttaa myös ainakin siihen kuinka kovin pitää kaasua painaa ennenkun vaihtaa pienemmälle
-
Kyllä se vaikuttaa myös ainakin siihen kuinka kovin pitää kaasua painaa ennenkun vaihtaa pienemmälle
Tämä on aivan eri asia kuin pakan levyjen luistaminen ja niiden tiuhentunut vaihtotarve.
Automaattilaatikon on kestettävä luistamatta maksimi vääntömomentti kaikillla vaihteilla kaikilla kierrosluvuilla muuten ei ole mitään toivoa että aski kestäisi. Varmasti palaa levyt jos näin ei ole.
Eli jos aski luistaa niin aski on se joko epäkunnossa tai sitten alimitoitettu. AW71 pitäisi kunnossa olessaan kestää melkoiset väännöt koska sitä käytetään mm. Toyota Landcruisereissa, jossa on melkoiset alaväännöt.
-
Tämä on aivan eri asia kuin pakan levyjen luistaminen ja niiden tiuhentunut vaihtotarve.
Automaattilaatikon on kestettävä luistamatta maksimi vääntömomentti kaikillla vaihteilla kaikilla kierrosluvuilla muuten ei ole mitään toivoa että aski kestäisi. Varmasti palaa levyt jos näin ei ole.
Eli jos aski luistaa niin aski on se joko epäkunnossa tai sitten alimitoitettu. AW71 pitäisi kunnossa olessaan kestää melkoiset väännöt koska sitä käytetään mm. Toyota Landcruisereissa, jossa on melkoiset alaväännöt.
Oli niin tai näin, KD-vaijerin kireys vaikuttaa askin linjapaineeseen ja siten pitokykyyn.
-
http://www.turbomoto.com/images/td04_application_list.pdf
Mitsun speksidokumentissa sivulla 22/39 sanoo mitat tdo4hl turboissa mitat 45.6/52
Tässä uskossa tilasin CHRAn.
Seo sit sorvaushommia tiedossa tai vaihtaa toisen pesän jossa on valmis reikä isolle akselille.
-
Seo sit sorvaushommia tiedossa tai vaihtaa toisen pesän jossa on valmis reikä isolle akselille.
Akselille? Eikö tässä ole tähän asti puhuttu siipipyörän mitoista? Ne osoitin identtisiksi juuri äsken. Laakerointi ei ole pesässä mitenkään kiinni.
-
Oli niin tai näin, KD-vaijerin kireys vaikuttaa askin linjapaineeseen ja siten pitokykyyn.
Oletteko huomanneet että kun olette nostaneet ahtopainetta Volvon turbokoneessa niin kaasuläpän asennon merkitys muuttuu lyhyemmälle osalle liikerataa siten että ahtopaineet ja tehot nousee täyteen jo noin 15% kaasu alhaalla. Tämä tarkoittaa että täydet väännöt on päällä jo ilman kickdown vaijerin vaikutustakin. Eli kickdown-vaijerin pitäminen kireällä ei mitenkään suojele teidän automaattilaatikkoa luistolta.
-
Akselille? Eikö tässä ole tähän asti puhuttu siipipyörän mitoista? Ne osoitin identtisiksi juuri äsken. Laakerointi ei ole pesässä mitenkään kiinni.
Oletin että olit yhdistämässä tuota 19t keskiosaa 13c turbiinikoteloon joka on ihan eri mitoilla jolloin sorvaushommia on tiedossa. Akseli on yhtä kuin shaft&wheel joka on inertiahitsattu pakosiipi/akseliyhdistelmä jota ei voi purkaa.
-
Oletin että olit yhdistämässä tuota 19t keskiosaa 13c turbiinikoteloon joka on ihan eri mitoilla jolloin sorvaushommia on tiedossa. Akseli on yhtä kuin shaft&wheel joka on inertiahitsattu pakosiipi/akseliyhdistelmä jota ei voi purkaa.
Minulle on edelleen epäselvää mikä on eri mitoilla?
-
Minulle on edelleen epäselvää mikä on eri mitoilla?
19t siipi on 45,6mm ja 13c on 44mm. Lukeeko kyltissä td04h-13c ?
-
Ok, nyt tajuan. Aaargh, luin mitsun speksiä väärin. No hyvä uutinen on ettei tule niin tukkoinen yläkierroksilla kun pesä isonee. Pystyyköhän tuota kairaamista tekemään itse vai onko pakko viedä pajalle?
-
Helpompi kun vaihtaa 15G pesän tai sitten kuskaa vanhan pesän asiansa osaavalle.
-
Helpompi kun vaihtaa 15G pesän tai sitten kuskaa vanhan pesän asiansa osaavalle.
miksi 15G pesä?
7 pesiä saa uutena tilaamalla, myös suorana mikä on täysin suoraan vanhan tilalle menevä
-
Osaakko sanoa mistä löytyy 7-pesä suorana?
-
miksi 15G pesä?
7 pesiä saa uutena tilaamalla, myös suorana mikä on täysin suoraan vanhan tilalle menevä
Voi sellasen uudenkin tilata, samanlaiset lähdöt niissä on.
http://shopping.kinugawaturbo.com/images/products/detail/40702014008850T5RA.jpg
http://m0.i.pbase.com/g6/05/317005/2/71610900.0etEUdcf.jpg
-
Voi sellasen uudenkin tilata, samanlaiset lähdöt niissä on.
Eipä ole, 15g on poikkeuksetta vino, ja tiivistys pinta eri.
Osaakko sanoa mistä löytyy 7-pesä suorana?
Sama mistä tilasit, ebay/alibaba
-
^Minkä numeron 15G tarkoitat jossa on vino lähtö?
Esim tämä 15g on suoralla kartiolähdöllä
http://en.turbolader.net/pic/img/999/878/49189-01300.jpg
-
Meni sekaisin 16T kanssa. Niitä tuli kateltua ennen kun ton oman hommas
-
Pikaisesti googlaamalla tämä näyttäisi edullisimmalta
http://www.ebay.com.au/itm/Turbo-Turbine-Housing-Volvo-850-T5-93-96-TD04HL-7cm-89-11800-TD04HL-15G-/271807706367
Lähetin Ebayn kautta spostin CHRAn tilauksen vahvistaneelle kandodynamicsin tyypille saako samaan toimitukseen tuon yllä olevan pakopesän.
Myös Amerikan eBayssä on tuollainen puntahinnoiteltu pesä about 165 eur rahteineen.
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Turbine-Housing-Volvo-850-T5-93-96-TD04HL-7cm-TD04HL-15G-89-11800-/121104173517
-
Kandodynamics oli jo lähettänyt CHRAn
Jouduin tilaamaan pakopesä, hintaa tuli rahteineen 155 eur.
Description Unit price Qty Amount
Turbo Turbine Housing Volvo 850 T5 93~96 TD04HL 7cm / 89-11800 / TD04HL-15G
Item# 271807706367 $171.00 AUD 1 $171.00 AUD
Shipping and handling $35.00 AUD
Insurance - not offered ----
Total $206.00 AUD
Payment $206.00 AUD
This charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *KAMAKDYNAMI"
Payment sent to kandodynamic@hotmail.com
From amount €155.27 EUR
To amount $206.00 AUD
Exchange rate: 1 Euro = 1.32676 Australian Dollars
-
Euron kurssi ehti heikentyä 22 tunnin sisään
1 Euro = 1.35957 -> 1.32676
-
Sellainenkin reitti on että ostaa Alibaban kautta suoraan kiinasta etuvetoisen kinuski 19T turbon ja purkaa siitä pakopesän pois ja ostaa siihen takavetoiseen sopivan 15G-suoran pakopesän. Nyt ei enää itsellä tarvetta mutta ideaa saa käyttää vapaasti.
-
Sellainenkin reitti on että ostaa Alibaban kautta suoraan kiinasta etuvetoisen kinuski 19T turbon ja purkaa siitä pakopesän pois ja ostaa siihen takavetoiseen sopivan 15G-suoran pakopesän. Nyt ei enää itsellä tarvetta mutta ideaa saa käyttää vapaasti.
Mutta miksi? Saa suoraan 940/740 sopivalla kompuralla ilman pakopesää, ja ostaa vaan pakopesän siihen. Ei ainakaan omasta mielestä ole järkeä ostaa ylimääräisiä osia kun kerralla saa sopivat
-
Saattaapi tulla noin vielä halvemmaksi
-
Taitaapi useimmat 19T mitkä on myynnissä olla 7 pesällä valmiiksi, niin kunhan katsoo millä lähdöllä haluaa.
Oma 19T keskiöllä ja 7 suora pakopesä Kinugawalta makso yhteensä 560e tulleineen, Keskiö/kompura paketissa ja siihen erikseen pakopesä.
Eri asia sit jos hommaa vaan jonku todella halpiksen, ilman minkään firman leimaa ja ilman takuita oleva parin sadan ahdin. Tuskinpa sellasesta hirveitä odotuksia ole.
-
Nuo tilaamani palikat tekee n. 520 eur ja siihen tullit päälle niin menee yli 650. Euron heikentyminen nostaa hintaa.
-
Uppista eli mitenkäs teillä on tehoon nähden toiminu nuo kinugawat eli onko suuri ero 13c esimerkiksi ja pistäkääs linkit mistä nyt sit sai halvimmalla jonku 19 tai 20t ahtimen ysiin?
-
Uppista eli mitenkäs teillä on tehoon nähden toiminu nuo kinugawat eli onko suuri ero 13c esimerkiksi ja pistäkääs linkit mistä nyt sit sai halvimmalla jonku 19 tai 20t ahtimen ysiin?
Edelleen www.ebay.com
-
Onko noilla kinugawan 19t ja 20t huomattava ero, että kannataisi maksaa se nelisenkymppiä enemmä 20t ahtimesta? Onko kellään uusia kokemuksia noista?
-
Onko kukaan tilaillut tuolta blocket.se kautta ahtimia? Ihmetyttää nuo hinnat kun ovat 1000-2000kr ja hyviä kertovat olevan. Miksi suomessa hinnat ovat 300-400e enemmän? Kuinkas sopisi tommosen vinolähtösen sovittaminen takavetoseen?
-
Suurin osa tossa hintaluokassa kai käytettyjä kopioita. Vinolla pesällä DPn lähtö on päin lokaria vakiopakosarjalla. Ahtaalta on näyttänyt kuvissa.
-
Suurin osa tossa hintaluokassa kai käytettyjä kopioita. Vinolla pesällä DPn lähtö on päin lokaria vakiopakosarjalla. Ahtaalta on näyttänyt kuvissa.
Tossa ainakin yks oli t5-r peräsin oleva 25tkm ajettu 1500kr hintaan, kuvissa ainakin näky kompurassa lukevan VOLVO ja tyyppikyltissä td04hl-19t. Jospa siihen hitsais vaikka v bandin ja sais sillä sopimaan?
-
Tämä varmaan (http://www.blocket.se/orebro/Trim_Volvo_19t_Alu_IC_3_downpipe_wallbro_65736869.htm?ca=23&w=3). "Arviolta" 25-30tkm ja "löytyy vähän klappia". Mä en ehkä ostaisi näkemättä...
V-bandilla mahtuu varmaan vähän hempommin, mallia TB (http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=298344). Eikä se kulma ollut niin paha kuin muistin, tuossahan on lähinnä ilmastoinnin kamat tiellä.
-
Joo mut eikai tossa kovin korkeelta tipu jos sais tuohon hintaan. Jep ilmastoinnista ei kyllä kehtais luopua, saatikka ruveta dptä muokkaamaan sillä vasta ostin tommosen kl racingin kalliin downpipen. Mites sit tommoset saappi aero ahtimet? Eikös niissä ole suora lähtö, meneekö suoraan paikalleen toki joutuu pari kiinnityspistettä kääntämään. Niitä näyttää tuolla olevan pilvin pimein..
-
Niissä on kai yleensä #6 pakopesä, jää pieneksi. Sun tarttis sit löytää sellainen jossa on #7 pakopesä kartiolähdöllä jos et halua vaihtaa DPtä. Ja näitä ei tainnut olla tehtaalta 19T kompurapuolella. Aikaiset 15G kyllä. Googlella lisää esimerkkejä.
-
Niissä on kai yleensä #6 pakopesä, jää pieneksi. Sun tarttis sit löytää sellainen jossa on #7 pakopesä kartiolähdöllä jos et halua vaihtaa DPtä. Ja näitä ei tainnut olla tehtaalta 19T kompurapuolella. Aikaiset 15G kyllä. Googlella lisää esimerkkejä.
Selvä kiitoksia, täytyy jatkaa etsimistä.
-
Mites sit tommoset saappi aero ahtimet?
15T #5 pesällä ei oikein toimi 8v Volvon kannen kanssa hyvin.
-
Mistä 19t sopiva tiivistesarja ja downpipen laippa?
-
Mistä 19t sopiva tiivistesarja ja downpipen laippa?
ebay ja hakuun "TD04HL laippa" englanniksi.
TA-DAA (http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xtd04hl+flange.TRS0&_nkw=td04hl+flange&_sacat=0)
-
Vähä alkaa haiskahtaa siltä että meni 19T hankinnassa rahat kankkulan kaivoon..
-
Vähä alkaa haiskahtaa siltä että meni 19T hankinnassa rahat kankkulan kaivoon..
No kerro nyt kokemuksia.
-
Oon pitkään jo ihmetellyt tätä vinopesä kammottelua. Ite laitoin vinon pesän ja sahasin dp aihion vähän vinoon että se lähtee suoraan perään päin ja hitsasin kiinni. Ei ollut sen vaikeampi operaatio. Miksi kärpäsestä tehdä härkänen?
Edit: Vai onko tässä nyt joku nasan tuulitunnelissa testattu juttu mitä en tiedä/ymmärrä? Miksi se dp pitäisi pistää lähtemään suoraan laipan suuntaisesti lokaria kohden?
-
Joko näitä ahtimia/osia hankkineilla olisi antaa kokemuksia ihan käytännössä? Kinugawa tuntuu ainakin tähän mennessä saaneen kiitosta. Lupaavat takuunkin. Onko joku joutunut tätä takuuta käyttämään ja miten asiaan on sielä päässä suhtauduttu?
-
Itse sain Kinulta väärän laakerisarjan. Lähettivät oikean ilman mitään mutinoita.
-
Joko näitä ahtimia/osia hankkineilla olisi antaa kokemuksia ihan käytännössä? Kinugawa tuntuu ainakin tähän mennessä saaneen kiitosta. Lupaavat takuunkin. Onko joku joutunut tätä takuuta käyttämään ja miten asiaan on sielä päässä suhtauduttu?
Reilu 20k ajettu kinugawan 19T:llä. Ahtopiikki 1.3-1.5 bar ja tippuu 0.9 rajottimelle. On saanu sikaa huolella ja toiminut moitteetta. Ero selkeä vanhaan 16T mitsuun.
-
Kellään kokemusta Kinugawan 19T:n huoltamisesta? Ajatuksena että jos nyt tekniikkaa korista toiseen swäpätessä remppais tuon ahtimenkin nyt varmuuden vuoksi. Löytyykö jostain hyvälaatuisia keskiöitä siipineen?
-
Kellään kokemusta Kinugawan 19T:n huoltamisesta? Ajatuksena että jos nyt tekniikkaa korista toiseen swäpätessä remppais tuon ahtimenkin nyt varmuuden vuoksi. Löytyykö jostain hyvälaatuisia keskiöitä siipineen?
Kinugawa myy ittekkin niitä keskiöitä jos sellasen haluaa