Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: rocktie - 17.06.2015, 11:52:08

Otsikko: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 17.06.2015, 11:52:08
On pistänyt silmään miksi myyjät pyytävät lähes puoli miljoonaa ajetuista 940 turboista mielettömiä hintoja?
Nytkin nettiautossa on muutama paljon ajettu automaatti 1-2 tuhannen hintaan ja loput on jotain aivan hirmuhintoja.
Lähinnä ne kovat pyynnöt tulevat -95 eteenpäin jos on M90 laatikko.

Ensimmäinen manuaali on tämä http://www.nettiauto.com/volvo/940/7299035
Onko nämä pyynnit nyt ihan kohdillaan kun ajatellaan ettei tuollaisella lähes puoli miljoonaa ajetulla ainakaan mitään viritysvirkaa ole, muuta kuin aihioksi?

Käyttöautona voi mennä jonkun vuoden jos ei paljoa aja.
Toki tajuan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan..

En aio itse ostaa mutta olen joskus noita omistanut ja vuosia sitten halvemmalla myynyt että saa kaupaksikin.

Tuolla hinnalla saa uudempia etuvetoisia turboja vähemmillä maileilla. Mikä tässä se juju on? :)

Eikä sitten mitään taka-etuvetovertailua kiitos.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kupru - 17.06.2015, 11:55:53
Sitä kutsutaan kysynnän ja tarjonnan laiksi. ;)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 17.06.2015, 11:58:34
Niin, eihän noita paljoa enää liiku, niinkuin ei nappisilmäladoja eikä -72 corollojakaan.
Ehkä kuitenkin tarjonta on vielä liian kovaa kun ei tahdo noilla hinnoilla mennä kaupaksi.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: jogiin - 17.06.2015, 11:59:15
Kyllä sitä joutu tuosta omasta classicistakin vajaa 3vuotta sitten köyhtymään 2100e vaikka olikin ajettu 438tkm  ::)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 17.06.2015, 12:00:13
Se oli kolme vuotta sitten... Pakottiko joku ? ;)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: jogiin - 17.06.2015, 12:04:32
Se oli kolme vuotta sitten... Pakottiko joku ? ;)
Ei.... Täytti vaatimukset  :pomo: Ja en oo katunu  S*

Ei ollu muuten edes kallein :D  Saati halvin yksilö
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Chall - 17.06.2015, 12:11:00
Ja mikäs vika siinä puolmiljoonaa ajetussa on?

Oma oli jtn 450tkm ja maksoin 2k€ 2,5v sitten. Tosin täysi historia tiedossa ja 4 omistaja.. + autoa oli ennen minulle siirtymistä huollettu aika reippaasti.
Ainoa vika mikä tais tulla kilometreistä taitaa olla kansipahvin pettäminen..
Siitä se lähti, nyt takana vajaa 30tkm e85 ja 19T ahtimella, enkä voi haukkua.

Kaiken saa rikki jos haluaa

E: tosin omasta tarjottiin 4k€ viime syksynä.. Taidan olla sairas kun en myynyt ;D enpä halua myydä, varsinkin autoon kun laittanut aikaa ja vaivaa niin vaikea korvata. Toisilla se tuntuu kyllä kuuluvan auton arvoon paljon tunteja mennyt..
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 17.06.2015, 12:11:27
Ei.... Täytti vaatimukset  :pomo: Ja en oo katunu  S*
Kyllähän ne hyviä autoja on kunhan vain löytää hyvin pidetyn, sitä en toki kiellä mutta tuo hinnoittelu vähän ihmetyttää.
Kolme vuotta sitten -95 mallin m90 laatikolla ja 300-400tkm ajettuna sai n 1700€ ja siinä oli jo paljon uutta osaa+ lastua ja cooleria+ 2x alut.
Nyt pyydetään ilman viriosia ja peltivalsseilla 2300€ enemmän ajetusta, viritykset saa mukaan lisähintaan...

Harva näin tuore automalli vuosittain nostaa arvoaan 15% vaikka kilometrit lisääntyy.

Ei pidä nyt kenenkään loukkaantua tästä jutusta, kysymys on vain hinnoittelusta, siis miksi arvo muka nousee parissa vuodessa kilometrien lisääntyessä.
Korostan että itsekin olen noita kolme omistanut ja olivat hyviä autoja. Parissa petti tosin perä noin 390tkm paikkeilla(G80) ja yhdessä laatikko antautui(M90).
Autot eivät tosin olleet aivan vakioita.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Dave - 17.06.2015, 16:03:20
Eipä näitä laatikoita lisää enää tule :/
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 17.06.2015, 16:22:25
Kysyntää on lisännyt se, että takavetovolvot ovat parin viime vuoden aikana nostaneet suosiotaan autoilevan nuorison parissa. :)

Jotenkin vielä ymmärrän viimeisten 940 turbojen olevan hinnoissaan, mutta sama ilmiö on näkynyt 240 karvalakkien  hinnoissa.

Toki osin on kyse tästä nettiautoon pesiytyneestä hinnoittelutavasta, jossa aina pistetään reippaasti extraa pyyntiin ja sitten aloitetaan huutokauppa.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: puppet - 17.06.2015, 16:51:49
Kysyntää on lisännyt se, että takavetovolvot ovat parin viime vuoden aikana nostaneet suosiotaan autoilevan nuorison parissa. :)

Jotenkin vielä ymmärrän viimeisten 940 turbojen olevan hinnoissaan, mutta sama ilmiö on näkynyt 240 karvalakkien  hinnoissa.
 

...esimerkkinä oma 240 josta maksoin 800€, nyt tarjottiin 2500€  :idiot2:
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: HammerDown - 17.06.2015, 17:02:08
Kyllä sitä joutu tuosta omasta classicistakin vajaa 3vuotta sitten köyhtymään 2100e vaikka olikin ajettu 438tkm  ::)
Ja halvalla olet päässyt... ::)

Itekkään en ole euroakaan katunut. Tärkeämpää on saada näitä hyväkuntoisia talteen ennenkuin luontainen poistuma korjaa tai nuoriso rällää kaikki paskaksi. ;)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kalamies - 17.06.2015, 17:10:56
Samaa on ihmetelty täälläkin. Pari vuotta sitten ostettiin kaverille 945 1996 ilmastoinnilla ja manuaalilootalla. Ei ollut rävelletty juuri nimeksi ja hintapyyntönä 1200e orkkisvanteilla. Ajokilometrejä jotain 220tkm ja kuittia niin maan pirusti. Napattiin siihen lippavanteet mukaan, niin hinta sitten nousi muutamalla satasella.

Yhdestä Saksantuonti classicista ns. kaikilla herkuilla ja pienillä kilsoilla tarjosin samoihin aikoihin 4000e ja kaupat sovittiinkin jo alustavasti. Tuli sitten seuraavana päivän ilmoitus ettei myy kun on niin hyvä auto. Omistaja aikoo sen ajaa loppuun ja hyvin siihen on kilometrejä kertynytkin.

Tällä hetkellä chättiautossa ei ole yhtään mun kriteerejä täyttävää ysikantikasta. Muutenkin jos sellainen tulisi ostetua, niin katselisin mielummin Ruotsin suuntaan. Suomen hinnoittelulla ostaa paljon mielenkiintoisempiakin laitteita tai rakentaa itselle mieleisen. Karvalakki 240 hinnoittelussa en kyllä huomaa muutosta? Ei noilla tunnu arvoa olevan vieläkään.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 17.06.2015, 17:28:05
Äkkiä nettiautoa selailemalla sieltä tuntuu löytyvän useampikin 240 perusvarustein, 300-500 tkm ajettu, 80-luvulta ja pyynnit 1500-2000€...
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: HammerDown - 17.06.2015, 17:30:19
Ennustan ja tunnustan, että vielä se lankuillekkin hinta löytyy.

Esimerkkinä, kun nyt Latukat mainittiin, yhtenä maailmanaikana niitä sai hakea isänniltä ladon takaa kossupullolla. Nyt jos jostain löytää saa maksaa itsensä kipeäksi. Tuonkin pakollisen harha-askeleen ottaneena en maksaisi euroakaan, mutta ymmärrän niitä joille se on se juttu.

Tai Pappa-Tunturit, raadostakin saa kohta maksaa toista tonttua. Uusia kun ei mistään synny.

Uskon kyllä, että markkinat sen hinnan ajan oloon määrittää. Jos romut ei ala lähteä nurkista, pitää hintaa tarkistaa alaspäin, jos oikeasti haluaa saada kaupaksi.

Ja aina parempi pari tonnia ylihintaa Volvosta, kuin kymmeniä tuhansia uusista kiuluista. :2funny: ;)

Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: 8-pätkä - 17.06.2015, 17:35:43
Hyvä ja huolettomasta autosta jossa on edulliset korjauskulut kannattaa ainakin omasta mielestä vähän maksaakin. Eikä ne viimeisimmät nyt loppujen lopuksi ole edes kovin vanhoja autoja? Maksoin mä tuosta nykyisestä TDI:stäkin 425tkm ajettuna 2400e. Paljon mieluummin ajaisin vuotta vanhemmalla FT+AW ysisatasella classicilla jos siinä nykyisillä kilometrisuoritteilla ja polttoaineen hinnoilla olisi pienintäkään järjen hiventä, mutta kun ei ole. Oikeasti siistejä ja hyvillä herkuilla olevia (turbo)ysejäkään kun ei enää ihan joka nurkalla ole.

Miten sitä vain tuntee vaikka mk1 70:n puikoissa ajavansa paljon tuoreempaa autoa kuin ysisatku, vaikka todellisuudessa ne voi olla ihan saman ikäisiä laitteita... :idiot2:
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 17.06.2015, 17:38:05
Jostain autoista syntyy klassikoita ja niitä halutaan kovaankin hintaan, arvon vaan noustessa vuosien mittaan. Syntyykö 240 Volvosta sellaista, jää nähtäväksi.

Yleensähän vaaditaan jokin ilmiö joka synnyttää himon tai sitten auton historiassa muuten pitää olla sitä jotain. Ei 80-luvun Mitsubishi Lancerit herätä kenessäkään mitään intohimoja, mutta 80-luvun Ladat herättävät. Ja molemmilla jonkun verran ajaneena valitsisin silmää räpäyttämättä sen mitsun. :D

Kyse on myös siitä, herättääkö auto mielikuvia tai intohimoja sen vannoutuneen faniporukan ulkopuolella. Ja luulen että tämä on 240 Volvon kompastuskivi.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: puppet - 17.06.2015, 17:40:25
Meikäläisen -98, tai ''-99'' v70 maksoi 305tkm ajettuna talvella 2100€. Jos tuohon hintaan olisi ollut vaikka vähän alle 350tkm ajettuja alkuperäiskuntoisia turbo ysejä tarjolla samaan rahaan niin olisin ostanut vaikka kotiväkeä ko. korimalli ei miellyttänytkään   :D

E: tai olihan niitä, mutta taisi varustukset olla aika minimissä
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: lassii - 17.06.2015, 17:46:24
Veikkaan kyllä et 200-sarjasta tulee klassikko vielä jossain vaiheessa ellei ole jo. Jopa valmistusmäärän takia. 900-satkuja ei ole niin pitkään valmistettu kun 2-satkuja vaikka tietty ovat modernimpia.

Oon kans kattellu nettiautoo välillä ja tuppaa oleen pilvissä nuo takavetosten hinnat. 7-satkua saa kohtuu hintaan karvalakkimallina mut muuten on hinnat pompannu pilviin.

Taitaa olla nykyää myyjän markkinat varsinkin hyvin varustelluilla ja vähänkin erikoisemmilla malleilla.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: o_j - 17.06.2015, 18:25:01
Miten sitä vain tuntee vaikka mk1 70:n puikoissa ajavansa paljon tuoreempaa autoa kuin ysisatku, vaikka todellisuudessa ne voi olla ihan saman ikäisiä laitteita... :idiot2:

Täytyyhän tuohon jotain elinkaariajattelua soveltaa, 940 on monilta osin 80-luvun alkupuolen tuote (toki päivitetty mutta perusratakaisuiltaan kumminkin) kun mk1 v70 90-luvun alkupuolen auto. Eli vajaa kymmenen vuotta vois ajatella teoreettista ikäeroo olevan samanikäsillä autoilla? ;D
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Panssarivaunu - 17.06.2015, 18:33:21
Volvo 240 -93 ja Volvo 850 93. Ikäeroa ei ole mutta juuri tuota teoreettista  ;D
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: lassii - 17.06.2015, 18:54:54
Volvo 240 -93 ja Volvo 850 93. Ikäeroa ei ole mutta juuri tuota teoreettista  ;D

Silti ajettavuus ja varustelu on täysin eri tasoa.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: juuso-t - 17.06.2015, 19:52:27
On pistänyt silmään miksi myyjät pyytävät lähes puoli miljoonaa ajetuista 940 turboista mielettömiä hintoja?
Nytkin nettiautossa on muutama paljon ajettu automaatti 1-2 tuhannen hintaan ja loput on jotain aivan hirmuhintoja.
Lähinnä ne kovat pyynnöt tulevat -95 eteenpäin jos on M90 laatikko.

Ensimmäinen manuaali on tämä http://www.nettiauto.com/volvo/940/7299035
Onko nämä pyynnit nyt ihan kohdillaan kun ajatellaan ettei tuollaisella lähes puoli miljoonaa ajetulla ainakaan mitään viritysvirkaa ole, muuta kuin aihioksi?

Käyttöautona voi mennä jonkun vuoden jos ei paljoa aja.
Toki tajuan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan..

En aio itse ostaa mutta olen joskus noita omistanut ja vuosia sitten halvemmalla myynyt että saa kaupaksikin.

Tuolla hinnalla saa uudempia etuvetoisia turboja vähemmillä maileilla. Mikä tässä se juju on? :)

Eikä sitten mitään taka-etuvetovertailua kiitos.

Jos saat oikeasti siistin ja hyväkuntoisen, hyvillä varusteilla (manuaali on hyvä varuste) olevan 940 parilla tonnilla niin älä mieti hetkeäkään, se on löytö. Neljä tuhatta euroa ei ole paljon hyvästä 940. Ei etuveto vertailua, ei niin. Eihän niitä voi edes verrata keskenään.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 17.06.2015, 19:59:17
Silti ajettavuus ja varustelu on täysin eri tasoa.

Juuri näin. Ja kun jokunen vuosi sitten puolivakavissani ostohousut jalassa kävin koeajamassa yhden 940 dieselin (olisiko ollut -94 tai -95) niin täytyy sanoa että oma about samanikäinen 850 tdi oli lähes kaikilta ominaisuuksiltaan edellä selkeästi tuota ysisatkua. Ja mun kriteerit on nimenomaan käyttöauto/työkalupainotteiset.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kupru - 17.06.2015, 20:23:24
Juuri näin. Ja kun jokunen vuosi sitten puolivakavissani ostohousut jalassa kävin koeajamassa yhden 940 dieselin (olisiko ollut -94 tai -95) niin täytyy sanoa että oma about samanikäinen 850 tdi oli lähes kaikilta ominaisuuksiltaan edellä selkeästi tuota ysisatkua. Ja mun kriteerit on nimenomaan käyttöauto/työkalupainotteiset.
Mutta nuo diisselin paskxt kuuluu eri kategoriaan. ;)
Heittolukollinen 940 turbo / 960 on ajoltaan sellainen kuin minä tykkään autosta: mutkassa ajajan kontrollissa (ainakin mulla)
(ei sitten sanallakaan nelivedoista, ne on eri kategoriassa ;)) Varsinkin retkuperät.
Siksi ymmärrän että vanhoilla paskoilla on "korkea" hinta-taso.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: kempula - 17.06.2015, 21:03:15
Jos saat oikeasti siistin ja hyväkuntoisen, hyvillä varusteilla (manuaali on hyvä varuste) olevan 940 parilla tonnilla niin älä mieti hetkeäkään, se on löytö. Neljä tuhatta euroa ei ole paljon hyvästä 940. Ei etuveto vertailua, ei niin. Eihän niitä voi edes verrata keskenään.

Kyllä se neljä tonnia on liikaa ja 850 on valovuoden edellä ajettavuudessa, vaikka kuinka on etuveto.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: macro - 17.06.2015, 22:42:27
Sama nouseva hintakehitys on itelläkin tullut huomattua, tosin ilmastoituja turbo 740/760:iä pitäny silmällä. Mutta ei ne ainakaan laskusuhdanteessa ole.

Muutaman vuoden takaa tulee kansanvaunuista mieleen vw caddy mk1. Hinnat oli ihan tolkuttomia, pommeissakin, nyt noita saa taas taskurahalla. Joku halpaveroisen pakun villitys kai se oli menossa. Ikinä oo moista himoinnut, mutta hintoja tuli kateltua ko huomas paljoko ihmiset niihin rahaa laitto.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: o_j - 17.06.2015, 22:47:09
Mä mietin puolivakavissani s80:n vaihtamista 940 classiciin kun mittasin tankatessa 745:stä alle ysin kulutuksen. Sitten kytkin kärryn perään, mittasin kulutuksen uudestaan ja heräsin unelmistani. :D

Ihan näin katsomatta, saako samalla rahalla turbo-etuvetoja kun 940:jä? Ei kai siinä ole ihmeteltävää että classic-varusteltu turbo on kalliimpi kuin karvalakki vapari, vaikka toinen olisikin uudempi. Myös pelkkä takaveto nostaa tuossa hintaluokassa arvoa, ja luulen että löytyy yllättävän paljon niitä takavetopuritaaneja jotka eivät halua (vielä) seota saksalaisten monimutkaisempiin tekniikoihin ja rakenteisiin.

Ja onhan se nyt vaan hieno auto! :hello:
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: The_OttoB - 17.06.2015, 23:33:00
Kun tosta omasta 945 eroan, niin siinä loppuu vuonna 1982 Amazonilla alkanut punakonetaival. En ole keksinyt autoa jonka oikeasti haluaisin. Ehkä palaan Amazoniin?
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: puppet - 18.06.2015, 05:53:39
Mä mietin puolivakavissani s80:n vaihtamista 940 classiciin kun mittasin tankatessa 745:stä alle ysin kulutuksen. Sitten kytkin kärryn perään, mittasin kulutuksen uudestaan ja heräsin unelmistani. :D

Ihan näin katsomatta, saako samalla rahalla turbo-etuvetoja kun 940:jä? Ei kai siinä ole ihmeteltävää että classic-varusteltu turbo on kalliimpi kuin karvalakki vapari, vaikka toinen olisikin uudempi. Myös pelkkä takaveto nostaa tuossa hintaluokassa arvoa, ja luulen että löytyy yllättävän paljon niitä takavetopuritaaneja jotka eivät halua (vielä) seota saksalaisten monimutkaisempiin tekniikoihin ja rakenteisiin.

Ja onhan se nyt vaan hieno auto! :hello:

Ainakin minä sain, ja samoilla varusteilla kun 940 classicit on  ;D
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: WEBERMAN - 18.06.2015, 06:37:15
Niinpä. Näin siinä yhtäkkiä käy kun tuntuu että niitä pyörii tuossa jaloissa joka papalla ja mammalla. Ja kas,  muutaman vaivaisen vuoden jälkeen yhtäkkiä huomaat että tuollahan ne pyörii jo pojanpojalla liikkuvana projektina pitkin torin reunoja.

Minulle ja okinille aikoinaan naurettiin selän takana kun haimme pois kaikki näkemämme liikkuvat tai rullauskuntoiset 2,sarjan Volvot. Mitä noilla tekee kun on nuo hirveät puskuritkin, vm 80<.

Nyt niitä samoja puskureita haluttaisiin viedä väkisin ja oikein rahalla. :pomo:

Tästä naurusta on aikaa nyt n.15vuotta.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: sekokupu - 18.06.2015, 09:13:30
No enemmänkin mitä nettiautoa selannut, niin ne ns. kovan hintapyynnin autot ovat kyllä siellä hamaan tappiin asti myynnissä. En minäkään todellakaan maksaisi semmosia hintoja jostain 940:stä, on siitä sen verran kyllä aika jäänyt jälkeen. Mutta huonoks autoks en siltikään sano ja itekkin semmosella ajan. Mutta tarpeeksi vahvuuksia ei tunnu omista volvolaseista löytyvän.

Toki alkaa ysisatasillekkin käymään se, että monet ovat niin loppuunpolettuja ja huonosti pidettyjä raatoja, tosin silti niistä pyydetään hirveitä hintoja.

Tosin itellekkin kelpaisi joku minimaalisesti ajettu loppupään 940 turbo, ei vaan oikein hyviä semmosia ole näkynyt :( Ja kyllä ne kilometrit tuntuu jopa volvoissakin, ite oon ajanut useampaa alle 200tkm ajettua ja vielä useampaa yli 400tkm ajettua ysisatasta, niin ei se enää niin priimakunnossa olekkaan ollut ykskään niistä paljon ajetuista, vähän alkaa jo olemaan penkit, ratit yms kulunuttua eikä siltä voi kyllä millään välttyä. Nautinto oli kun kävin koeajamassa joskus 120tkm ajettua 945 classicia, mutta sillon ei oikein ollut semmosia summia laittaa rahaa autoon mitä siitä autoliike halus. :(
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 18.06.2015, 09:20:29
No enemmänkin mitä nettiautoa selannut, niin ne ns. kovan hintapyynnin autot ovat kyllä siellä hamaan tappiin asti myynnissä.

Tämä lienee myös iso osa ilmiötä. Ja kertoo enemmän juuri siitä nettiauton kaupankäyntikulttuurista. Tai no, lienee väärin puhua kaupankäynnistäkään, sillä osalle tuo nettiauto tuntuu toimivan jonkinlaisena showroomina omalle autolleen, ilman että sitä ollaan oikeasti myymässäkään.

Mutta kyllä tämäkin ilmiö jossain määrin heijastuu todellisiin hintoihin.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: lassii - 18.06.2015, 09:42:23
No 2,7,9 sarjan vollet tuppaa oleen käyttötavaraa joten niitä on käytetty huolella. Laatu on ikään nähden ollut hyvä aikoinaan ja siks niihin on luotettu ja annettu monoo. Nyt vasta on alettu huomaan kuinka hyviä autoja ne oikeesti ovatkaan.

Suhteellisen helppo huoltaa mutta tän päivän turvallisuusvaatimukset ei oo parasta a-luokkaa kuitenkaan.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Dave - 18.06.2015, 09:56:12
Kyllä sen huomaa 960 ja ehkä enemmän S/V 90:ssäkin, paljonkin ajetuista pyydetään useimmin useampi tonni ja vähän ajetuista sitten reilusti, yli 10 000 näkyy nytkin olevan Royal siellä. Ruotsista saisi edullisemmin toki.

Näin sivunote, tuntuu moni harrastelija suosivan 940 mieluummin kuin 960/90. Ilmeisesti juuri turbon takia ja vaikuttaako jäykkä peräkin asiaan. Ei siinä, kyllähän itsellekin hyvässä kunnossa oleva takaveto turbo kelpaisi (760 turbo haaveena?) mutta tykkään kyllä kutoskoneesta paljon ja autona edustavamman oloinen, sisustus, lehtijousi jne.

Kyllä sen arvostuksen toisaalta ymmärtää, lajinsa viimeisiä ovat nämä 900-sarjalaiset ja lisää ei tule... :'( Usein tulee vieraidenkin ihmisten kanssa juttua ysikympistä, eipä samanlaista huomaa ajaessa V 70, niitä näkyy niin paljon. Eilenkin työpaikan pihassa oli monta ukkoa auton vieressä "tää on se ysikymppi, sehän on sama kuin 960" "siinähän on komea Volvo, onko se sinun?" "nämä on vielä niitä kestäviä pelejä, takavetokin" jne. Vaikka kyllä S 80 sitten lastentautien jälkeen oli varmasti arvoinen seuraaja pieneltä itsenäiseltä tehtaalta joistakin menetetyistä ominaisuuksia huolimatta.

Lisäksi siisti 900-sarjalainen eroaa massasta nykyisen pallomuotoilun aikana! Selkeät, suorastaan klassiset linjat.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 18.06.2015, 10:49:28
90 malli on jotain ihan muuta kuin 940 tai 960, varsinkin alkupään mallit 960...
Tosin aika kova pyynti niistäkin on (90) ehkä vähäisen tarjonnan takia.
Kyllähän 3.0 90 pesee tavallisen 940 turbon mutta kun niitä punalohkoturboja on niiiin helppo kutitella että osat vaihtuvat toisinpäin.
Meno ei ehkä ole niin sivistynyttä kuin kutosella mutta kuitenkin.

Tämä nyt ei kuitenkaan muuta sitä 940 turbojen päätöntä hinnoittelua miksikään.

Varmaankin monen vannoutuneen takavetofanin on mietittävä järkisyitä ja valittava joku etuveto, jota kyllä suosittelen voimakkaasti. Volvon omat vitos ja kutosmoottorit ovat varsin kestävää lajia normaalisti huollettuina.

Tässä toki yksi kovahintainen S90 joltain paimelan paronilta. En jaksanut lukea koko kehuskelua autosta kun ei osaa jakaa juttuaan kappaleisiin. http://www.nettiauto.com/volvo/s90/7106523
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 11:01:56
Kyllä se niin on että markkinat määrää hinnan. Katsokaa hyväkuntoisten Corollien ja Civiccien hintoja jahka vielä ilmastoinnilla niin niissä sitä hintaa on. Ja maksaneet huomattavasti vähemmän kuin 940:set uutena. Ja kardaanikin uupuu..
Volvo S90 180 hv vs. täyspaine 940 B230FT moottorilla. Kyllä ne lie täysin tasaväkiset suorituskyvyltään vakiona.
Olettaen että molemmissa on manuaaliloota. Automaatti S90 vs 940 FT manuaali niin 940 FT vie voiton.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: HammerDown - 18.06.2015, 11:10:07
Varmaankin monen vannoutuneen takavetofanin on mietittävä järkisyitä ja valittava joku etuveto, jota kyllä suosittelen voimakkaasti.
:2funny:

Kyllähän nämä on alunperin järkisyillä hommattu, eikä tähän päivään mennessä ole keksinyt yhtään "järkisyytä" miksi pitäisi mennä vaihtamaan mihinkään etuvetoiseen.

Joillekkin se vaan voi olla kokonaisuutena sopivin käyttölaitos, vaikka se kuinka sotisi omaa maailmankatsomusta vastaan. ::)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 18.06.2015, 11:30:41
Harrasteautossa, ratalelussa tms. takavetoa puoltaa montakin järkisyytä.

Sen sijaan jos puhutaan arkisesta käyttöautosta, niin aika vähässä on Volvo-merkin sisällä pysyttäessä ne järkisyyt, millä voi perustella takavetoa. Arkiautoilun näkökulmasta ajettavuus etuvetoisissa on selkeästi parempi. Toki rahalla saa 7/9 volvojen ajettavuuden samalle tasolle kuin mitä esim 850 on valmiiksi, 200-sarjan tapauksessa vaaditaan paljon rahaa ja vaivaa.

Toki jos tee-se-itse -asentaja kärsii pahasta elektroniikka-allergiasta, niin se voisi olla järkisyy 900-sarjan puolesta. Mutta tämäkään ei liity vetotapaan vaan siihen museotekniikkaan. 850 on tällä perusteella aivan yhtä hyvä vaihtoehto.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Aukki - 18.06.2015, 11:45:37
Muistakaa LH!    :D

Tämä ei vaikuta hintaan eikä vetotapaan, mutta meille tärkein hankintakriteeri oli tuo iso tavaratila(farkku).

 :)  *kahvia->

No joo, bensaa menee, mutta sitä on saanut vielä kaupasta.
Niin ja ei ole ollut elektroniikkamurheita. Kohta alkaa olemaan 600 000 km mittarissa.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 18.06.2015, 11:46:12
:2funny:

Kyllähän nämä on alunperin järkisyillä hommattu, eikä tähän päivään mennessä ole keksinyt yhtään "järkisyytä" miksi pitäisi mennä vaihtamaan mihinkään etuvetoiseen.

Joillekkin se vaan voi olla kokonaisuutena sopivin käyttölaitos, vaikka se kuinka sotisi omaa maailmankatsomusta vastaan. ::)
No, loppuu se ihanuus muutaman vuoden sisään jokatapauksessa, sitten ihmetellään että mistä niitä takavetoisia käyttöautoja saa...
Osoitehan sitten tiedetään noin suunnilleen olevan (länsi)saksa. Baijerin mahtava moottoritehdas...(BMW)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 11:50:30
Jos ja kun 850:sen ylivoimainen vertaansa vailla oleva ajettavuus jätetään laskuista niin kyllä takavetovolvollakin voi downshiftata. Remontit helpommin tehtävissä ja niihin voi asentaa myös vetokoukun jos tarvetta vetää kärryä. Varsinkin talvella jos vedettävää niin etuvedolla kypäräpakko..
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 11:52:31
No, loppuu se ihanuus muutaman vuoden sisään jokatapauksessa, sitten ihmetellään että mistä niitä takavetoisia käyttöautoja saa...
Osoitehan sitten tiedetään noin suunnilleen olevan (länsi)saksa. Baijerin mahtava moottoritehdas...(BMW)

Eihän takavetovolvot lopu pidettynä ikinä. M-B myös vaihtoehto.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 18.06.2015, 11:52:58
Jos ja kun 850:sen ylivoimainen vertaansa vailla oleva ajettavuus jätetään laskuista niin kyllä takavetovolvollakin voi downshiftata. Remontit helpommin tehtävissä ja niihin voi asentaa myös vetokoukun jos tarvetta vetää kärryä. Varsinkin talvella jos vedettävää niin etuvedolla kypäräpakko..
???  Mikä shaissejuttu tämä nyt on? Eikö etuvedolla voi vetää kärryä talvella? Olen varmaan sitten rikkonut lakia 15 vuotta.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 18.06.2015, 11:56:30
Muistakaa LH!    :D

Kyllä, joistain 850 Volvoista löytyy täysin ylivertainen LH 3.2! :D

Jos ja kun 850:sen ylivoimainen vertaansa vailla oleva ajettavuus jätetään laskuista niin kyllä takavetovolvollakin voi downshiftata. Remontit helpommin tehtävissä ja niihin voi asentaa myös vetokoukun jos tarvetta vetää kärryä. Varsinkin talvella jos vedettävää niin etuvedolla kypäräpakko..

Onneksi 850 TDI:ssä koukku oli vakiona. Asuntovaunua sillä on tullut vedettyä muutama tuhat kilsaa, trailerilla Amazonia tässä hiljattain. Talvella toki vähemmän on tarvetta mitään vedellä, mutta pientä jarrutonta rakentajankärryä toki jonkin verran.

Toki myönnän mielelläni, että puhtaana vetoautona takavedossa on monia etuja ja jos paljon tarvii kärryä kiskoa, on tämä ihan selkeä järkisyy takavedon puolesta. Tosin neliveto on parempi tähänkin hommaan ja ylipaino on ylivoimaa, joten joku (oikea) maasturi tai paku olisi minun valintani tässäkin.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 11:57:49
???  Mikä shaissejuttu tämä nyt on? Eikö etuvedolla voi vetää kärryä talvella? Olen varmaan sitten rikkonut lakia 15 vuotta.

Jos sinne perävaunuun laitetaan muutakin kun terveisiä tai palaneita tulitikkuja kyytiin eli oikeasti painoa niin kyllä takavedolla sitten lähdetään. Etuvedolla ei lähdetä kun suolatulta tasamaalta.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 18.06.2015, 12:02:07
Jos sinne perävaunuun laitetaan muutakin kun terveisiä tai palaneita tulitikkuja kyytiin eli oikeasti painoa niin kyllä takavedolla sitten lähdetään. Etuvedolla ei lähdetä kun suolatulta tasamaalta.
No riippuu siitä aisapainosta, eikä tämä nyt kyllä liity mitenkään mielestäni 940 turbojen korkeaan hinnoitteluun.
En ollut tässä nyt vetämässä etuvedolla ylipainoista halkokuormaa yksiakselisella kärrillä.
Kiitos toki huolellisesta paneutumisesta asian viereen.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Aukki - 18.06.2015, 12:04:33
... jos tarvetta vetää kärryä. Varsinkin talvella jos vedettävää niin etuvedolla kypäräpakko..

Yhdytään tässä vetohommiin. Talvellakin 900 menee kuormatun kärryn kanssa kuin juna. Myös pysähtymismatka olisi tosin ollut samaa luokkaa, mutta onneksi ei ylläreitä eteen tullut.  :)
Mutta siis helkutin vakaa ja hyvä oli/on vedellä.

Tämäkään nyt ei tuohon hintaan vaikuttanut, mutta näin.  8)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 18.06.2015, 12:12:46
Kyllähän auton ominaisuuksista keskustelu liittyy olennaisesti siihen, millaisia hintoja niistä pyydetään. :)

Mutta kainona toiveena toki, että koetetaan kaikki pysyttäytyä asialinjalla keskusteltaessa vetotavoista. :)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: JuHaU - 18.06.2015, 12:18:06
Samaa mieltä aloittajan kanssa, että kovia pyyntejä näissä 940 sarjalaisissa on (vakiokuntoisissakin).
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 12:18:21
Nyt keksin syyn.
Etuvedoista pyydetään liian vähän.
Nostakaa hintapyyntöjänne niistä.
Näin kaikki voittavat.
 :)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: jen - 18.06.2015, 12:23:38
kaivoinpa tossa oman vanhan ikkunalapun ajalta mummo ja kana

(http://i1.aijaa.com/t/00522/13873385.t.jpg) (http://aijaa.com/jEyPHU)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kupru - 18.06.2015, 12:27:28
kaivoinpa tossa oman vanhan ikkunalapun ajalta mummo ja kana

(http://i1.aijaa.com/t/00522/13873385.t.jpg) (http://aijaa.com/jEyPHU)
No, nykyäänhän ne on oikeasti alihinnoiteltuja :D
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Aukki - 18.06.2015, 12:34:01
Tämä meidän lulla maksoi 5k ja nyt sillä ei ole kuin käyttöarvoa jäljellä.  :D

200tkm rullailtu meitin toimesta, montako 8xx yksilöä olisi pitänyt samaan matkaan olla alla?   *taavih->
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 18.06.2015, 12:41:57
Tämä meidän lulla maksoi 5k ja nyt sillä ei ole kuin käyttöarvoa jäljellä.  :D

200tkm rullailtu meitin toimesta, montako 8xx yksilöä olisi pitänyt samaan matkaan olla alla?   *taavih->

Yksi. Noin 250 tkm omasta toimesta. Yhteensä kilsoja hieman reilu 600 tkm. :smoke:
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 18.06.2015, 12:45:02
Tämä meidän lulla maksoi 5k ja nyt sillä ei ole kuin käyttöarvoa jäljellä.  :D

200tkm rullailtu meitin toimesta, montako 8xx yksilöä olisi pitänyt samaan matkaan olla alla?   *taavih->
En tiedä kokonaiskilometreistäsi mutta meillä on nyt 4kpl vanhaa etuvetoa, yksi turbolla.
Vähiten ajettu on -97 20v, alle 300tkm. Seuraava on -98 70, ajettu 368tkm. Seuraava 70-98, ajettu 445tkm, sitten turbo on -96, ajettu n.410tkm ja kone avaamaton.
Yhdestäkään ei ole tarvinnut kantta edes nostaa pois.
Liekö sitten huollon tai käytön vääryyttä jos jotain sanomista tulee? Auto pitää ajaa varovasti käyttölämpöön ja päinvastoin jäähdyttää myös varovasti, eikä esim. sammuttaa juuri kun flekti lähtee päälle...

Taaskin ne 940 turbot ovat kalliita...
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 12:49:57

Ensimmäinen manuaali on tämä http://www.nettiauto.com/volvo/940/7299035
Onko nämä pyynnit nyt ihan kohdillaan kun ajatellaan ettei tuollaisella lähes puoli miljoonaa ajetulla ainakaan mitään viritysvirkaa ole, muuta kuin aihioksi?

Käyttöautona voi mennä jonkun vuoden jos ei paljoa aja.
Toki tajuan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan..

En aio itse ostaa mutta olen joskus noita omistanut ja vuosia sitten halvemmalla myynyt että saa kaupaksikin.


Onko sitten yli 400 tkm ajettu bensaturbo 850 jotenkin potentiaalisempi virityskohde?? Ei ole.
Kun ei niitä tahdo oikeen enää olla liikenteessäkään niin paljon ajettuina.
Kumma juttu.
Ostajan markkinat..  ;)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: jogiin - 18.06.2015, 13:09:46
Kun tosta omasta 945 eroan, niin siinä loppuu vuonna 1982 Amazonilla alkanut punakonetaival. En ole keksinyt autoa jonka oikeasti haluaisin. Ehkä palaan Amazoniin?
TIedän tunteesi  ::) Miettiny välillä ysistä luopumista mutta kun... Mitä tilalle  :o
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: lassii - 18.06.2015, 13:29:28
Onko sitten yli 400 tkm ajettu bensaturbo 850 jotenkin potentiaalisempi virityskohde?? Ei ole.


Kukaan ei nyt ole vissii puhunu virittämisestä mitään? Kyse lienee hinnoista nyt.

Joillekin riittää se et auto toimii niinkun kuuluukin ja toiset haluaa kusikalvot ja levipellit.

Kyllähän tosijuttu on et hyväkuntosesta joutuu nykyään köyhtyyn törkeesti auton todelliseen arvoon nähden. Muistan yhden jutun ku lähettiin tre-hki reitille kaverin kans kattoon ihan perus DL 2-satkua ja se pyys sillon jotain 1500e kun sillä oli oli tunne arvoo. 10 vuotta sitten. Sillon noita sai muutamalla satasella senkun haki pois tai jopa muutamalla kympillä.

No kaveri halus sen välttämttä vaikka sanoin et säästä rahas kun saat halvemmalla muualta. No kansiremppahan siihen piti tehä seuraavana kesänä....
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: HammerDown - 18.06.2015, 13:37:39
Taaskin ne 940 turbot ovat kalliita...
Onneks köyhille on tarjolla halpoja ja hirmu hyviä hevoskärryjä.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 13:40:03
Kukaan ei nyt ole vissii puhunu virittämisestä mitään? Kyse lienee hinnoista nyt.

Joillekin riittää se et auto toimii niinkun kuuluukin ja toiset haluaa kusikalvot ja levipellit.

Kyllähän tosijuttu on et hyväkuntosesta joutuu nykyään köyhtyyn törkeesti auton todelliseen arvoon nähden. Muistan yhden jutun ku lähettiin tre-hki reitille kaverin kans kattoon ihan perus DL 2-satkua ja se pyys sillon jotain 1500e kun sillä oli oli tunne arvoo. 10 vuotta sitten. Sillon noita sai muutamalla satasella senkun haki pois tai jopa muutamalla kympillä.

No kaveri halus sen välttämttä vaikka sanoin et säästä rahas kun saat halvemmalla muualta. No kansiremppahan siihen piti tehä seuraavana kesänä....

Ei millään pahalla mutta älä puhu pa*kaa.. Siis todella ehjiä 2-satkuja sai muutamalla sadalla eurolla tai muutamalla kympillä vuonna 2005. Höpöhöpö. Lues nyt tuon aloittajan ensimmäinen viesti huolella.
"Ei ole viritysvirkaa" 9-satkuilla mainitaan tekstissä.
Tinakoneisiinkin usko tai älä on tehty kansiremppoja. Kyllä.
Allekirjoituksen perusteella olet kuitenkin tyytyväinen 850:seen.
850 murheenkryyni.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Slerbahuuli - 18.06.2015, 14:44:18
Minun vaakakupissa volvoa hankkiessa painoi ylläpidon edullisuus. Tuolloin loppuviivalle selvisi 940 ja 850. Näistä 940 vei ylivoimaisen voiton ylläpidon helppoudessa ja hinnassa. 850 TDI olisi ollut toki "sitä jotain", mutta moiseen ei rahaa ollut (ja huollot vieläkin kalliimpia).
Mutta tuokaan ei selitä classicien älyttömiä hintoja, kuten ei vetotapakaan. 850 on modernimpi ja vielä "volvo" (laatikko sisältä ja päältä).
Yksi selitys voisi olla lama. Tullut huomattua että laman aikaan ihmiset esim. kirpputoreilla hinnoittelevat tuotteet kuten olisivat kullasta tehtyjä. Toki yli 400tkm ajettu, mutta täydellisesti huollettu ysi (kuitit yms) joka on todella siistissä kunnossa ja kaksilla alkuperäisvanteilla (alumiinisilla siis) on arvokas, mutta en minä siitä ihan neljää tonnia maksaisi. Tonni lisää niin saa vaikka V8 mersun kaikilla herkuilla...

Eikä se vinokonekkaan ole ikuinen. Oma oli ajettu jotain 417tkm kun sen ostin. Noin 430tkm kohdalla vaihdettiin kannentiiviste (legendaarinen vinokoneen "neljänsadantonnin" tiivisteremppa). Toisen kerran tehtiin täydellinen yläkerran remontti 435tkm kohdilla kun kävi pieni vahinko (väärä vaihde ja jako morjens).
Tosin tuossa "täysremontissa" jäi kaikki kulut (itse tein työt, eli pelkät osat ja öljyt) alle 170e:n. Eli kahdeksan venttiiliä, jakopään osia, kansityöt yms.

Ei ihan esimerkiksi se 850 päästä samalla hinnalla samanlaisesta remontista....
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: kempula - 18.06.2015, 15:27:37

Ei ihan esimerkiksi se 850 päästä samalla hinnalla samanlaisesta remontista....

Näkyyhän noita 850:n kansia myynnissä reilulla satasella. En tiedä paljonko tiivistesarja maksaa sitten siihen päälle.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: pukema - 18.06.2015, 15:35:59
940 hintoja ei ole tullu paljoa seurattua, mutta yli viiden tonnin S90:set viihtyy nettiautossa monta kuukautta. Ei autot vaihda omistajaa niillä hintapyynnöillä.

Harrasteautoina 900-sarjan Volvot ihan ok. Polttoainekulut niin merkittävä tekijä, että vaikka takavetoisen huoltaminen olis halvempaa(onko?) niin taloudellisesti vaikea perustella sellaisen hankintaa.

Kaverille haettiin eilen V70n, hinta 2200e. Laskeskeltiin että se tulee halvemmaksi kuin pihalla olevan 245 katsastaminen ja ajoon ottaminen... Jonkulaista kehitystä tapahtunu Volvollaki 20-30 vuodessa ku vertaa noita kahta, muuallakin kuin kulutuksessa  ::)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Wompatti - 18.06.2015, 17:06:32
tällaisissa perusvarmoissa ja suht huoltovapaissa/ti-huollettavissa autoissa joihin 900-sarjalainen kuuluu ei ole raha hukassa. jos hyvän yksilön löytää niin kyllähän sellaisesta kannattaa maksaa, ja lopulta pyynti/myyntihinta on aina tapauskohtainen. mitään niin ylivertaista ajettavuuteen ei ole tullut viimeiseen 30-vuoteen etteikö tällaista voi pitää käyttiksenä!

kulutuksesta kun puhutaan niin mun työkaverit on ostelleet uusia autoja hintaluokassa 40-60te, kulutuslukemat vääristelty laboratoriossa ja pakoputkesta ei tulekkaan pelkkiä päiväkakkaroita....lisäksi kun tällaisista autoista lasketaan pääoma- ja huoltokulut niin aika äkkiä esim.900-sarjan kulutus menettääkin merkityksensä....mutta joillakin on niin suuri ego että se ei mahdu enää 90-luvun autoon.

vaimo oli tässä taannoin työkaverinsa kyydissä jossakin uudehkossa volvossa, kysyin että oliko tuntuma jotenkin erilainen ja parempi kuin hänen -97 laadukkaassa japsivaunussa puhumattakaan vanhasta volvosta. sanoi että hän kuvitteli että tuntemukset olisi olleet jotenkin paremmat, ei kuulemma mitään eroa!!
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kaziganth - 18.06.2015, 17:12:25
eikä ne polttoainekulutkaan ainakaan omassa 240:ssä oo mahdottomat, kun kesällä mennään kahdeksan-yhdeksän väliin satasella. Vakuutukset ja verot yhteensä alle 500€/v ja ~15tkm sillä tulee rullailtua. Toki siihen on nyt tullut laitettua tunteja ja euroja hieman ylimääräistäkin, mutta kun hankintahinta on pyörinyt joissain satasissa niin en valita. Ei ole turbokontti mutta perustekniikka kuitenkin sama ja tämäkin myt tuntuu kääntyneen vanhat vs. uudet autot vääntöön :D
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Aukki - 18.06.2015, 17:27:42
9satkuun jakopää remppa itsetehtynä kaiketi semmosen satkun edullisempi kuin vastaava bensa 85x.
Sekään ei vielä selitä näiden vankkureiden hintapolitiikkaa. Eikä vaikuta bensan kulutukseen.

Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 18.06.2015, 17:52:12
Toki se kannattaa huomata, että vaparikoneellisia 940 malleja saa ihan järkihintoihin. 500-1000€ haarukkaan saa jo valkkaillakin parasta päältä pois. Ja turbon tekniikanhan noihin voi vaihtaa vaikka vähäpäästöisiä ovatkin, pitää vain dokumentoida että tekniikka on vähäpäästöisestä peräisin. ;) Toki prosessissa palaa aikaa ja rahaa, mutta vaihtoehto tuokin, ei tosin taloudellisesti järkevä ratkaisu käyttöautoa etsiessä. (onko muuten bensaturbo-Volvo IKINÄ taloudellisesti järkevä valinta... :D )

Mutta tuossa vähän katselin hintatasoja nettiautosta. Jos käytettävissä olisi 2000-2500€, niin isoista Volvoista valittavissa olisi esim. 940 turbo, S/V70I T5 tai S60/V70II 170hv vapari. Kaikkia noita löytää nettiautosta tuohon haarukkaan suunnilleen samanlaisilla spekseillä muuten. Jos perheen käyttöautosta olisi puhe, niin ehdottomasti vaaka kallistuisi tuonne viimeiseen vaihtoehtoon tai tehoa halutessaan T5 malleihin. Kyllä nuo pullaposket (vaikka jo 10-15 vuotta vanhoja ovat nekin) ovat kuitenkin jo modernin auton tuntuisia, 940 tuntuu 80-luvun autolle, ei voi mitään...
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: lassii - 18.06.2015, 17:53:01
Ei millään pahalla mutta älä puhu pa*kaa.. Siis todella ehjiä 2-satkuja sai muutamalla sadalla eurolla tai muutamalla kympillä vuonna 2005. Höpöhöpö. Lues nyt tuon aloittajan ensimmäinen viesti huolella.
"Ei ole viritysvirkaa" 9-satkuilla mainitaan tekstissä.
Tinakoneisiinkin usko tai älä on tehty kansiremppoja. Kyllä.
Allekirjoituksen perusteella olet kuitenkin tyytyväinen 850:seen.
850 murheenkryyni.

No kakkaa tai ei mut kannattaa kattoo mitä ostaa ja millä hinnalla. Olen tyytyväinen 850 farkun ajo-ominaisuuksiin verrattuna 2-satkuun. Ainoo et kasiin joutu tekeen aika lailla  remppaa mikä oli tiedossa ja nyt kasvaa horsmaa pihalla kun ei mielenkiinto riitä enää laittaa kuntoon.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Aukki - 18.06.2015, 18:00:15
 ;D

Täälläkin 850 kerää hometta hallissa ja 9satkulla ajetaan.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 18.06.2015, 18:31:17
Juhannus lähestyy ja nämä kirjoitukset alkavat mennä sinne tunnepohjalle vaikka siitä varoittelinkin.
940 turbot ovat hinnoiltaan mitä ovat, kalliita tekniikkaansa nähden eikä se punakone tosiaankaan ole mikään ikuinen.

Sillä saa ajaa millä haluaa mutta annetaan turhien vääntöjen olla, eikös? :)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 18:43:23
Juhannus lähestyy ja nämä kirjoitukset alkavat mennä sinne tunnepohjalle vaikka siitä varoittelinkin.
940 turbot ovat hinnoiltaan mitä ovat, kalliita tekniikkaansa nähden eikä se punakone tosiaankaan ole mikään ikuinen.

Sillä saa ajaa millä haluaa mutta annetaan turhien vääntöjen olla, eikös? :)

Peace.  ::)
Tinakonekaan ei ole ikuinen.
Ei edes Mersun dieselkone.
Mutta pakilla ajettaessa 850:kin on takavetoinen.
Kiusallisen lyhyt toki maantiellä matka-ajoon pelkkä pakki..  ;)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Aukki - 18.06.2015, 19:06:06
Otetaan vapari 900, turbotetaan se. Paljonko meni valuuttaa?
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: HammerDown - 18.06.2015, 19:28:00
Juhannus lähestyy ja nämä kirjoitukset alkavat mennä sinne tunnepohjalle vaikka siitä varoittelinkin.
940 turbot ovat hinnoiltaan mitä ovat, kalliita tekniikkaansa nähden eikä se punakone tosiaankaan ole mikään ikuinen.

Sillä saa ajaa millä haluaa mutta annetaan turhien vääntöjen olla, eikös? :)
Mitä näistä vääntämään. Alkoi vaan vähän tuntumaan että jutut kiertää kehää, joka viesti päättyy märinään ysisatkujen kalleudesta ja samaan hengenvetoon ylistetään samanikäisiä tai uudempia etuvetoja ja suositellaan muitakin vaihtamaan muinaisjäänteensä kyseisiin kikottimiin.

Eli mikä tässä loppujen lopuksi on se ongelma?  ::)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 18.06.2015, 19:33:11
Mitä näistä vääntämään. Alkoi vaan vähän tuntumaan että jutut kiertää kehää, joka viesti päättyy märinään ysisatkujen kalleudesta ja samaan hengenvetoon ylistetään samanikäisiä tai uudempia etuvetoja ja suositellaan muitakin vaihtamaan muinaisjäänteensä kyseisiin kikottimiin.

Eli mikä tässä loppujen lopuksi on se ongelma?  ::)
Vaikkapa tämä
Mutta pakilla ajettaessa 850:kin on takavetoinen.
Kiusallisen lyhyt toki maantiellä matka-ajoon pelkkä pakki..  ;)
Ei liity aiheeseen mitenkään.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Taavi.H - 18.06.2015, 20:37:24
Mitä näistä vääntämään. Alkoi vaan vähän tuntumaan että jutut kiertää kehää, joka viesti päättyy märinään etuvedon huonoudesta ja samaan hengenvetoon ylistetään samanikäisiä tai vanhempia takavetoja ja suositellaan muitakin vaihtamaan toimivat autonsa kyseisiin kikottimiin.

Eli mikä tässä loppujen lopuksi on se ongelma?  ::)

Niin, tämähän on vaan näkökulmasta kiinni. :D
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: HammerDown - 18.06.2015, 21:17:26
Niin, tämähän on vaan näkökulmasta kiinni. :D
Miten vain, ei oikeastaan vaikuta omaan ohjaukseen tai mieltymyksiin mitenkään.

Eikun hyvää Jussia kaikille. :hello:
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: kempula - 18.06.2015, 21:42:35
Jos saat oikeasti siistin ja hyväkuntoisen, hyvillä varusteilla (manuaali on hyvä varuste) olevan 940 parilla tonnilla niin älä mieti hetkeäkään, se on löytö. Neljä tuhatta euroa ei ole paljon hyvästä 940. Ei etuveto vertailua, ei niin. Eihän niitä voi edes verrata keskenään.

Kunhan ei olisi oma lehmä ojassa :D

http://www.nettiauto.com/volvo/940/7283949
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: sgaga - 18.06.2015, 21:59:17
Aika hiano on kyllä.. ja ennenkaikkea hyvät vänkööt  ;)
Kunhan ei olisi oma lehmä ojassa :D

http://www.nettiauto.com/volvo/940/7283949
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kuppi_kahvia - 18.06.2015, 22:01:53
Aika monessa yli kahden tonnin 940 näyttäisi olevan tuuninki ja viritys lisä. Sitten tuleekin se että kumpi on todennäköisesti kestävämpi tonnin virittelemätön vai yli 2000e viritetty. Jos ajomäärä sama.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Slerbahuuli - 18.06.2015, 22:04:21
Mutta onkos hinnat yleisesti kaikkialla korkealla?

Nettiauto on niin paska paikka myydä mitään, että itse en sitäkautta myy mitään. Tuossakin voi olla yksi syy miksi hinta on korkea (pysyy älyttömät vaihtotarjoukset loitolla).
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Eikka - 18.06.2015, 22:24:21
Yleisesti ottaen auto myy itsensä lopulta oikealla hinnallaan oli se sitten etu -tai takaveto. Mutta jos ja kun(??) etuvetoisen uudemman modernimman huippuajo-ominaisuuksilla varustetun Oikean Volvon saa halvemmalla kuin takavetoisen niin hommaa semmoisen. Voi sitten naureskella että tulihan ostettua oikea järkiostos..
Ja säästettyä. Vai mikä tässä nyt kiikastaa? Ei kukaan pakota ostamaan mitään ylihintaan.

Mielipiteitähän nämä vain ovat.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: sgaga - 18.06.2015, 22:57:08
Onko Eikka ottanu jo hiukan riitawiinaa  :D ei vaan itellä kyllä sama etten tiä täytyykö lopettaa autoilu ja siirtyä polkupyörään kun kartaanivolvoilla
 ajaminen kielletään lailla, sillontällöin tulee töissä vastaan vähän ajettu tai hyvin pidetty 2/7/9 satanen niin kyllä se vaan heti tuntuu autolle hanurissa
ja vähän ylempänäkin  ;)

Anteeksi aiheen sotkeminen..
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: sekokupu - 18.06.2015, 23:27:38
En kyllä tiedä onko 940 ollut milläänlailla edullinen ylläpitää. Olisi jos vaan ajaisi ja patentoisi ja työntäisi harakiriosaa kiinni. Mutta täytyy sanoa että ihan hemmetin paljon kalliimmaksi on tullut varmana itelläni kuin joku vastaava vähän uudempi etuvetoinen auto. Se että on saanut ns. fiksun omastakin lintasta, on vaatinut aika siivun rahaa alustaan, äänenvaimennukseen, äänentoistoon yms, mitkä on aika kivasti kohdillaan monessa monessa muussa autossa. Saati sitten mitä ns. "huolto-osia" saanut laittaa, mm. IMM, lambda, bensapumppua, bensapumpun relettä jnejne saanut vaihdella. Toki kaikki on kuluvaa osaa enemmän ja vähemmän.

Halvaksi ehkä olisi tullut jos antaisi ulkokuoren kauhtua, alustan olla läpeensä p*ska yms.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Greycap - 18.06.2015, 23:44:11
Harrasteautoina 900-sarjan Volvot ihan ok. Polttoainekulut niin merkittävä tekijä, että vaikka takavetoisen huoltaminen olis halvempaa(onko?) niin taloudellisesti vaikea perustella sellaisen hankintaa.

Manuaalivaihteinen 940 Turbo '98, vakiona 165 hv, kaupunkipainotteinen keskikulutus 9,5 litraa. Myöskin manuaali V70I 2.4 '00, vakiona 140 hv, kaupunkipainotteinen keskikulutus 10,3 litraa. Itse ajoin molemmat luvut ja V70:lla jopa yritin pihistellä mutta ei vaan onnistunut.

Onhan se V70 "modernimman" oloinen - pirun paksut A-pilarit joiden takaa joutuu kuikuilemaan, ohjaus josta puuttuu tietunto ja ohjaamossa jo vähän sellaista avaruuslaivafiilistä. Sanoinkin sellaisella jonkun aikaa laina-autona ajettuani että sinänsä ihan kiva vehje mutta omaan verrattuna tästä ei näe ulos, tämä ei kulje mihinkään ja tähän ei mahdu mitään.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: o_j - 19.06.2015, 01:25:27
Eiköhän sen hinnoittelupolitiikan perusteet ole tulleet tässä keskustelussa hyvin esille. On niitä jotka arvostaa 940:n ominaisuuksia enemmän kuin uudempien ja toisin päin. Hintaa ysisatkuissa nostaa osittainen siirtyminen harrasteautoiksi ja se, että vanhemmissa valinnan varaa on vähemmän luontaisen poistuman myötä. Etuvetojen osalta ihmiset pyrkivät  (ja pystyvät) taas siirtymään jo uudempiin autoihin joka aiheuttanee hintapainetta.

Semmosia arvovalintakysymyksiähän nämä ovat, toiset tykkää äideistä ja toiset isoäideistä. Tyttäriä tähän keskusteluun ei ole vielä onneksi vedetty. ; D
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: jen - 19.06.2015, 10:05:01
kaivoinpa tossa oman vanhan ikkunalapun ajalta mummo ja kana

(http://i1.aijaa.com/t/00522/13873385.t.jpg) (http://aijaa.com/jEyPHU)
tää oli muuten vuodelta 02, tota en itse siitä maksanut,silloin henkilökunta sai ostaa auton sisäänostohintaan +jotain prosentteja päälle,mutta vaikeeta oli osto koska olisivat myyneet mielummin ulkopuoliselle ja vielä rahotuksella,henkilökunnalle tarjottiin vanhoja romuja mitä ei uskallettu myydä kuin jobbareille köntässä,edellinen omistaja kävi huolloissa uuden 70sen kanssa meillä ja kertoi polttoaine kustannusten tippuvan rajusti mutta vastaavasti oli paljon muita murheita uuden kanssa mitä 940sessä ei koskaan ollut,tämäkin kaveri vierasti etuvetoja viimiseen asti mutta loppu vaihtoehdot ja volvossa halusi pysyä,mutta se on mielestäni selvää jos ikänsä on ajanut takavetovolvoilla niin eka etuvetovolvo tuntuu aluksi vieraalta mutta kaikkeen tottuu. ;)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kupru - 19.06.2015, 10:32:37
tää oli muuten vuodelta 02, tota en itse siitä maksanut,silloin henkilökunta sai ostaa auton sisäänostohintaan +jotain prosentteja päälle,mutta vaikeeta oli osto koska olisivat myyneet mielummin ulkopuoliselle ja vielä rahotuksella,henkilökunnalle tarjottiin vanhoja romuja mitä ei uskallettu myydä kuin jobbareille köntässä,edellinen omistaja kävi huolloissa uuden 70sen kanssa meillä ja kertoi polttoaine kustannusten tippuvan rajusti mutta vastaavasti oli paljon muita murheita uuden kanssa mitä 940sessä ei koskaan ollut,tämäkin kaveri vierasti etuvetoja viimiseen asti mutta loppu vaihtoehdot ja volvossa halusi pysyä,mutta se on mielestäni selvää jos ikänsä on ajanut takavetovolvoilla niin eka etuvetovolvo tuntuu aluksi vieraalta mutta kaikkeen tottuu. ;)
Samana vuonna (-02) ostin -91 turbon reilut 200 ajettu, hyvillä varusteilla (no, ei kattoluukua) täydellinen huoltohistoria, erittäin hyväsäs kunnossa. Lopullinen hinta 8tonnia.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kuppi_kahvia - 19.06.2015, 11:56:02
Uutena hinnaston mukaan 3/94 turbo 940 ohjehinta  oli 224900mk ja tuohon päälle mahdolliset lisävarusteet. Hinta eroa ei ollut seda/farmari. Samassa hinnastossa 850 t5 sedan 289900mk ja farmari 297900mk.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 19.06.2015, 12:53:37
Manuaalivaihteinen 940 Turbo '98, vakiona 165 hv, kaupunkipainotteinen keskikulutus 9,5 litraa. Myöskin manuaali V70I 2.4 '00, vakiona 140 hv, kaupunkipainotteinen keskikulutus 10,3 litraa. Itse ajoin molemmat luvut ja V70:lla jopa yritin pihistellä mutta ei vaan onnistunut.
Älä vertaa mopoimman etuvedon ja takatuuppari turbon kulkua tai kulutusta.
Eihän tuo 10V mihinkään menekään. Suorakylkisistä etuvedoista paras polttoainetalous on 20V vaparilla ja liikkuu jo sen verran että vakio FT:llä tekee kyllä tiukkaa.
20V matkakulutus 7 litraa ja yhdistetty 9 litraa. Meillä 20 V menee rouvan ajossa tietokoneen mukaan n. 8.4 litran keskikulutuksella.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Greycap - 19.06.2015, 13:18:19
Eihän tuo 10V mihinkään menekään. Suorakylkisistä etuvedoista paras polttoainetalous on 20V vaparilla ja liikkuu jo sen verran että vakio FT:llä tekee kyllä tiukkaa.

Luepas tarkemmin, mainittu olevan '00 eli 20V vieläpä sillä uudella sähköisellä kaasuläpällä mutta silti 140 hv versio. Ja ei todellakaan tee FT:llä tiukkaa, sataseen kiihdytyksessä on mitatusti kolmen sekunnin ero.

Tehottomuus ei selitä edes kulutuksen kasvua koska 140 ja 170 hv mallit sähkökaasulla on suorituskyvyltään samat kunnes tehottomamman läppää ei enää avata täysin noin 3500 rpm paikkeilla ja tuon yli harvoin normaaliajossa tarvitsee mennä, se on yksinkertaisesti se alaväännön puute joka aiheuttaa sen että jos haluaa kulkua on pakko antaa kenkää tai jos haluaa ajaa pienellä kulutuksella niin sitten ei vaan liiku. Mutta mikäs siinä jos se teillä toimii ja olet sen parhaaksi päättänyt niin eihän siinä, meillä täällä liikennevalojen luvatussa maassa jossa tasakaasulla ajot mitataan kymmenissä sekunneissa se ei toimi yhtään.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: WEBERMAN - 19.06.2015, 13:34:58
Eiköhän sen hinnoittelupolitiikan perusteet ole tulleet tässä keskustelussa hyvin esille. On niitä jotka arvostaa 940:n ominaisuuksia enemmän kuin uudempien ja toisin päin. Hintaa ysisatkuissa nostaa osittainen siirtyminen harrasteautoiksi ja se, että vanhemmissa valinnan varaa on vähemmän luontaisen poistuman myötä. Etuvetojen osalta ihmiset pyrkivät  (ja pystyvät) taas siirtymään jo uudempiin autoihin joka aiheuttanee hintapainetta.

Semmosia arvovalintakysymyksiähän nämä ovat, toiset tykkää äideistä ja toiset isoäideistä. Tyttäriä tähän keskusteluun ei ole vielä onneksi vedetty. ; D

Kuten sanoit, harrasteaihioiden hinnat alkavat hiljalleen näkyä 7/9 sarjassa harvinaisten mallien kohdalla. Sitä vanhemmissa ne jo ovat olleet kauan näkyvissä etenkin osissa ja lisävarusteissa. Mistäpä niitä mobiileita muuten tulisikaan merkistä riippumatta.  Sitten sitä itketään, minä mukaanlukien että miksen taltioinut sitä ja sitä aihiota kun hinnat on pilvissä niissä raadoissakin. :pomo:  Pyörivää Juhannusta kaikille, vielä kun muistan toivottaa.:)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Slerbahuuli - 19.06.2015, 13:51:02
Sekokupu mainitsi ettei ysi ole edullinen ylläpitää. Näin sekokuvun tapauksessa varmasti onkin, mutta periaatteessa samat asiat pitäisi tehdä myös siihen 850:iin.

Jos taas haluaa vain pomminvarman käyttöauton jota huolletaan senverran kuin pakko, niin ei ysisatkutodellakaan huono vaihtoehto ole.

Mutta tuo hinnoittelu. Kaitpa se on kysynnän ja tarjonnan laki.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: rocktie - 19.06.2015, 13:55:11
Luepas tarkemmin, mainittu olevan '00 eli 20V vieläpä sillä uudella sähköisellä kaasuläpällä mutta silti 140 hv versio. Ja ei todellakaan tee FT:llä tiukkaa, sataseen kiihdytyksessä on mitatusti kolmen sekunnin ero.


Oukei, se on sähköläpällä mutta 140hp versio, ei sitä silti voi vertailla vaikka venttiilejä olisi miljoona kun tehot on kuristettu.
Edelleenkin se on mopoin etuveto kokoluokassaan, 2.0 mallit poisluettuna.
En minä mitään ole päättänyt, hae tekniset tiedot ja lukemat jos kiinnostaa.
Ei mitään kolmen sekunnin eroja ole normaalin 20V ja 940 FT:n välillä.
Nyt puhutaan 1gen moottoreista

850 20V 0-100 farkku  9,5 sek
Sedan                           8,9 sek
940 FT farkku ja sedan9,1-9,0 sek 
Eli hyvä kepittäjä voittaa 850 mallin ellei siinä satu olemaan tankki lähes tyhjä. 

En viitsi enempää osallistua koska ihmettelyni aihe oli vain tuo hinnoittelu, en kaivannut mitään vertailuja.
     
           


Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Ribbe - 20.06.2015, 21:28:39
Tulipa tämä topicci mieleen kun kävin setäni navetassa tänään. Siellä on -91 vuoden 940 Volvo. Ihan perus vapari malli kylläkin, ei ole kylmä konetta. Mutta orkkis cruise näytti olevan hattuhyllyllä oli aurinkoverhoa ja muutenkin orkkis soittimesta lähtien. Kolaroimaton ruosteeton yksilö ja toinen omistaja, niin ja mittarissa 340tkm. Ainoa vain ettei auton käynti ongelmille ole löytynyt syytä. Käytetty pajalla monesti, mutta ei apua. Siinä sitten mietittiin auton arvoa. Varmasti menisi heittämällä leimasta kun laittais vain ilmat renkaisiin, mutta käyntivikaisena ei ole kummoista arvoa tuolla. Leimattuna ja toimivana todettiin että reilun tonnin voisi saada.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Dave - 20.06.2015, 21:40:21
Tulipa tämä topicci mieleen kun kävin setäni navetassa tänään. Siellä on -91 vuoden 940 Volvo. Ihan perus vapari malli kylläkin, ei ole kylmä konetta. Mutta orkkis cruise näytti olevan hattuhyllyllä oli aurinkoverhoa ja muutenkin orkkis soittimesta lähtien. Kolaroimaton ruosteeton yksilö ja toinen omistaja, niin ja mittarissa 340tkm. Ainoa vain ettei auton käynti ongelmille ole löytynyt syytä. Käytetty pajalla monesti, mutta ei apua. Siinä sitten mietittiin auton arvoa. Varmasti menisi heittämällä leimasta kun laittais vain ilmat renkaisiin, mutta käyntivikaisena ei ole kummoista arvoa tuolla. Leimattuna ja toimivana todettiin että reilun tonnin voisi saada.

Onko ollut omistuksessa vuosia tai ihan uudesta asti? Raaskiiko sitä edes myydä, jos on muistoja autossa... Ihmiskohtaista toki. Kaikki eivät niin autoon kiinny.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Ribbe - 20.06.2015, 22:28:59
Onko ollut omistuksessa vuosia tai ihan uudesta asti? Raaskiiko sitä edes myydä, jos on muistoja autossa... Ihmiskohtaista toki. Kaikki eivät niin autoon kiinny.
Tuo on toisessa perheessä ollu uudesta lähtien. Ekana miehellä työsuhdeautona ja sen jälkeen vaimon autona. Setä osti sen niitä muutama vuosi sitten työajoja varten. Eli ei ole mikään perhekalleus.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kupru - 21.06.2015, 16:45:42
Tulipa tämä topicci mieleen kun kävin setäni navetassa tänään. Siellä on -91 vuoden 940 Volvo. Ihan perus vapari malli kylläkin, ei ole kylmä konetta. Mutta orkkis cruise näytti olevan hattuhyllyllä oli aurinkoverhoa ja muutenkin orkkis soittimesta lähtien. Kolaroimaton ruosteeton yksilö ja toinen omistaja, niin ja mittarissa 340tkm. Ainoa vain ettei auton käynti ongelmille ole löytynyt syytä. Käytetty pajalla monesti, mutta ei apua. Siinä sitten mietittiin auton arvoa. Varmasti menisi heittämällä leimasta kun laittais vain ilmat renkaisiin, mutta käyntivikaisena ei ole kummoista arvoa tuolla. Leimattuna ja toimivana todettiin että reilun tonnin voisi saada.
Mutta sama kikotin turbolla, toinen tonni paukahtais myyntihintaan. Eli kaikenkaikkiaan turbo matkan varrella pudottanut enemmän arvoa.. Mutta todennäköisesti helpompi myytävä.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Kalamies - 21.06.2015, 16:54:10
Pihalla nököttää uutena taloon ostettu 745 SE 1992, mittarissa 259XXX. Arvoa varmaan joku 400-500e, mutta tuonkin jos olis aikoinaan ottanut turbolla niin voisi nyt huudella nelinumeroisia.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: bertti - 24.06.2015, 13:29:04
Tulipa tämä topicci mieleen kun kävin setäni navetassa tänään. Siellä on -91 vuoden 940 Volvo. Ihan perus vapari malli kylläkin, ei ole kylmä konetta. Mutta orkkis cruise näytti olevan hattuhyllyllä oli aurinkoverhoa ja muutenkin orkkis soittimesta lähtien. Kolaroimaton ruosteeton yksilö ja toinen omistaja, niin ja mittarissa 340tkm. Ainoa vain ettei auton käynti ongelmille ole löytynyt syytä. Käytetty pajalla monesti, mutta ei apua. Siinä sitten mietittiin auton arvoa. Varmasti menisi heittämällä leimasta kun laittais vain ilmat renkaisiin, mutta käyntivikaisena ei ole kummoista arvoa tuolla. Leimattuna ja toimivana todettiin että reilun tonnin voisi saada.
Ribbe,oisko tämä mahd myynissä??.pistä yv;tä!! ;)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: WEBERMAN - 24.06.2015, 15:56:01
Tuo on toisessa perheessä ollu uudesta lähtien. Ekana miehellä työsuhdeautona ja sen jälkeen vaimon autona. Setä osti sen niitä muutama vuosi sitten työajoja varten. Eli ei ole mikään perhekalleus.

Kannattaa korjata se käyntihäiriö, eli viedä se aivan oikeaan korjaamoon/henkilölle joka osaa paikallistaa sen todennäköisen sähköpuolen vian. On vaikea sanoa ilman lisätietoja mitään tarkempaa. ;)
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Fanders - 24.06.2015, 23:48:10

Käykää katsomassa saksalaista autosivustoa mobile.de ja katsokaa 940:n hintoja. Siellä se vasta kallis on! Ja heillä kun on kuitenkin omia laatumerkkejä mistä valita. Ja niin on myös 240:n kallis siellä.

Oma 945 vm 1997 tuli hankittua sieltä pari vuotta sitten, ajettu 149 tkm. Ja oli kyllä hyvässä kunnossa.
Otsikko: Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
Kirjoitti: Snook- - 12.07.2015, 12:13:18
Kattelin aikoinaan ihan samaa että saksassa pyytää ihan kivasti noista hyväkuntosista ja suht vähänajetuista 940:stä
linkki ohessa missä kyllä viimesen päälle ysisatanen nahkapenkkien kera.... 8)
ja konehuone on kyllä sen näkönen että pitää omasta hioo kyllä samanäkönen viikonloppuna :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=211238767&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&airbag=&emissionClass=&usedCarSeals=&adLimitation=&isSearchRequest=true&climatisation=&emissionsSticker=&doorCount=&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR&vatable=&categories=EstateCar&fuels=PETROL&zipcode=&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=20&pageNumber=2