Vuoden välein vaihtuu moottoriöljyt + suodatin (10tkm) ja kaikki muutkin suodattimet (ilma, r-ilma, p-a), sekä re-käsittely kotelosuoja-aineella(massaa kannattaa käyttää vain pienillä rajatuilla alueilla).
Kahden vuoden välein vaihtuu vaihteistoöljyt (max 40tkm), jarrunesteet, ohjaustehostimen öljyt, jäähdytinnesteet + ilmastoinnin huolto.
Kolmen vuoden välein tulpat(hehku/sytytys).
Kahdesti vuodessa vahaus kunnollisella vahalla (useimmiten Collinite), tuulilasin pinnoitus, sekä kiveniskemien paikkaus.
Pahimmat sudenkuopat autonhuollossa sokea luotto korjaamoihin(sisältäen merkkikorjaamot) ja huoltokirjaan. Huoltokirjan merkitystä korostetaan aina autokauppojen yhteydessä, mutta pyyhkimiseen soveltuva dokumenttihan se on, jos siinä ei ole eritelty tehtyjä töitä ja käytettyjä osia. Korjaamojen työnjälki on välillä vai useimmiten alle kaiken arvostelun. Jakohihna remontin yhteydessä jätetään vesipumppuja ja kiristimiä vaihtamatta syystä, jota en ymmärrä. Selitykset on aina jotain, että kuunneltiin poikien kanssa, että vesipumppu on kunnossa
. Vaihtakaa aina kaikki hilppeet jakopäärempan yhteydessä. Aikanaan, kun oli yksi auto, jota ei saanut itse rempata vaan piti käyttää merkkihuollossa niin tuli nähtyä kyllä semmoista vilunkia, että oksat pois. Vaihteistoöljyjen huuhtelu tarkoitti pelkkää pohjapropusta laskemista, väärien moottoriöljyjen käyttöä (öljynsuodatinta ei myöskään aina vaihdettu), laskutusta tekemättömistä töistä jne.
Ei ollut tarkoitus näin pitkää sepustusta kirjoittaa ja menihän tämä pikkusen aiheen ohikin. Unohtuikohan tuolta huoltolistauksestakin jotakin. Joka tapauksessa suosin filosofiaa, jonka mukaan ylihuoltaminenkin on korjaamista helpompaa ja edullisempaa.