Kulkukoira  Proturbo

940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?

  • 102 Vastauksia
  • 27818 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #15 : 17.06.2015, 17:35:43 »
Hyvä ja huolettomasta autosta jossa on edulliset korjauskulut kannattaa ainakin omasta mielestä vähän maksaakin. Eikä ne viimeisimmät nyt loppujen lopuksi ole edes kovin vanhoja autoja? Maksoin mä tuosta nykyisestä TDI:stäkin 425tkm ajettuna 2400e. Paljon mieluummin ajaisin vuotta vanhemmalla FT+AW ysisatasella classicilla jos siinä nykyisillä kilometrisuoritteilla ja polttoaineen hinnoilla olisi pienintäkään järjen hiventä, mutta kun ei ole. Oikeasti siistejä ja hyvillä herkuilla olevia (turbo)ysejäkään kun ei enää ihan joka nurkalla ole.

Miten sitä vain tuntee vaikka mk1 70:n puikoissa ajavansa paljon tuoreempaa autoa kuin ysisatku, vaikka todellisuudessa ne voi olla ihan saman ikäisiä laitteita... :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 17.06.2015, 17:37:56 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #16 : 17.06.2015, 17:38:05 »
Jostain autoista syntyy klassikoita ja niitä halutaan kovaankin hintaan, arvon vaan noustessa vuosien mittaan. Syntyykö 240 Volvosta sellaista, jää nähtäväksi.

Yleensähän vaaditaan jokin ilmiö joka synnyttää himon tai sitten auton historiassa muuten pitää olla sitä jotain. Ei 80-luvun Mitsubishi Lancerit herätä kenessäkään mitään intohimoja, mutta 80-luvun Ladat herättävät. Ja molemmilla jonkun verran ajaneena valitsisin silmää räpäyttämättä sen mitsun. :D

Kyse on myös siitä, herättääkö auto mielikuvia tai intohimoja sen vannoutuneen faniporukan ulkopuolella. Ja luulen että tämä on 240 Volvon kompastuskivi.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #17 : 17.06.2015, 17:40:25 »
Meikäläisen -98, tai ''-99'' v70 maksoi 305tkm ajettuna talvella 2100€. Jos tuohon hintaan olisi ollut vaikka vähän alle 350tkm ajettuja alkuperäiskuntoisia turbo ysejä tarjolla samaan rahaan niin olisin ostanut vaikka kotiväkeä ko. korimalli ei miellyttänytkään   :D

E: tai olihan niitä, mutta taisi varustukset olla aika minimissä
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #18 : 17.06.2015, 17:46:24 »
Veikkaan kyllä et 200-sarjasta tulee klassikko vielä jossain vaiheessa ellei ole jo. Jopa valmistusmäärän takia. 900-satkuja ei ole niin pitkään valmistettu kun 2-satkuja vaikka tietty ovat modernimpia.

Oon kans kattellu nettiautoo välillä ja tuppaa oleen pilvissä nuo takavetosten hinnat. 7-satkua saa kohtuu hintaan karvalakkimallina mut muuten on hinnat pompannu pilviin.

Taitaa olla nykyää myyjän markkinat varsinkin hyvin varustelluilla ja vähänkin erikoisemmilla malleilla.
V70 TDI

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #19 : 17.06.2015, 18:25:01 »
Miten sitä vain tuntee vaikka mk1 70:n puikoissa ajavansa paljon tuoreempaa autoa kuin ysisatku, vaikka todellisuudessa ne voi olla ihan saman ikäisiä laitteita... :idiot2:

Täytyyhän tuohon jotain elinkaariajattelua soveltaa, 940 on monilta osin 80-luvun alkupuolen tuote (toki päivitetty mutta perusratakaisuiltaan kumminkin) kun mk1 v70 90-luvun alkupuolen auto. Eli vajaa kymmenen vuotta vois ajatella teoreettista ikäeroo olevan samanikäsillä autoilla? ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #20 : 17.06.2015, 18:33:21 »
Volvo 240 -93 ja Volvo 850 93. Ikäeroa ei ole mutta juuri tuota teoreettista  ;D

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #21 : 17.06.2015, 18:54:54 »
Volvo 240 -93 ja Volvo 850 93. Ikäeroa ei ole mutta juuri tuota teoreettista  ;D

Silti ajettavuus ja varustelu on täysin eri tasoa.
V70 TDI

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #22 : 17.06.2015, 19:52:27 »
On pistänyt silmään miksi myyjät pyytävät lähes puoli miljoonaa ajetuista 940 turboista mielettömiä hintoja?
Nytkin nettiautossa on muutama paljon ajettu automaatti 1-2 tuhannen hintaan ja loput on jotain aivan hirmuhintoja.
Lähinnä ne kovat pyynnöt tulevat -95 eteenpäin jos on M90 laatikko.

Ensimmäinen manuaali on tämä http://www.nettiauto.com/volvo/940/7299035
Onko nämä pyynnit nyt ihan kohdillaan kun ajatellaan ettei tuollaisella lähes puoli miljoonaa ajetulla ainakaan mitään viritysvirkaa ole, muuta kuin aihioksi?

Käyttöautona voi mennä jonkun vuoden jos ei paljoa aja.
Toki tajuan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan..

En aio itse ostaa mutta olen joskus noita omistanut ja vuosia sitten halvemmalla myynyt että saa kaupaksikin.

Tuolla hinnalla saa uudempia etuvetoisia turboja vähemmillä maileilla. Mikä tässä se juju on? :)

Eikä sitten mitään taka-etuvetovertailua kiitos.

Jos saat oikeasti siistin ja hyväkuntoisen, hyvillä varusteilla (manuaali on hyvä varuste) olevan 940 parilla tonnilla niin älä mieti hetkeäkään, se on löytö. Neljä tuhatta euroa ei ole paljon hyvästä 940. Ei etuveto vertailua, ei niin. Eihän niitä voi edes verrata keskenään.
they're boxy but they're good
-164e

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #23 : 17.06.2015, 19:59:17 »
Silti ajettavuus ja varustelu on täysin eri tasoa.

Juuri näin. Ja kun jokunen vuosi sitten puolivakavissani ostohousut jalassa kävin koeajamassa yhden 940 dieselin (olisiko ollut -94 tai -95) niin täytyy sanoa että oma about samanikäinen 850 tdi oli lähes kaikilta ominaisuuksiltaan edellä selkeästi tuota ysisatkua. Ja mun kriteerit on nimenomaan käyttöauto/työkalupainotteiset.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #24 : 17.06.2015, 20:23:24 »
Juuri näin. Ja kun jokunen vuosi sitten puolivakavissani ostohousut jalassa kävin koeajamassa yhden 940 dieselin (olisiko ollut -94 tai -95) niin täytyy sanoa että oma about samanikäinen 850 tdi oli lähes kaikilta ominaisuuksiltaan edellä selkeästi tuota ysisatkua. Ja mun kriteerit on nimenomaan käyttöauto/työkalupainotteiset.
Mutta nuo diisselin paskxt kuuluu eri kategoriaan. ;)
Heittolukollinen 940 turbo / 960 on ajoltaan sellainen kuin minä tykkään autosta: mutkassa ajajan kontrollissa (ainakin mulla)
(ei sitten sanallakaan nelivedoista, ne on eri kategoriassa ;)) Varsinkin retkuperät.
Siksi ymmärrän että vanhoilla paskoilla on "korkea" hinta-taso.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #25 : 17.06.2015, 21:03:15 »
Jos saat oikeasti siistin ja hyväkuntoisen, hyvillä varusteilla (manuaali on hyvä varuste) olevan 940 parilla tonnilla niin älä mieti hetkeäkään, se on löytö. Neljä tuhatta euroa ei ole paljon hyvästä 940. Ei etuveto vertailua, ei niin. Eihän niitä voi edes verrata keskenään.

Kyllä se neljä tonnia on liikaa ja 850 on valovuoden edellä ajettavuudessa, vaikka kuinka on etuveto.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #26 : 17.06.2015, 22:42:27 »
Sama nouseva hintakehitys on itelläkin tullut huomattua, tosin ilmastoituja turbo 740/760:iä pitäny silmällä. Mutta ei ne ainakaan laskusuhdanteessa ole.

Muutaman vuoden takaa tulee kansanvaunuista mieleen vw caddy mk1. Hinnat oli ihan tolkuttomia, pommeissakin, nyt noita saa taas taskurahalla. Joku halpaveroisen pakun villitys kai se oli menossa. Ikinä oo moista himoinnut, mutta hintoja tuli kateltua ko huomas paljoko ihmiset niihin rahaa laitto.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #27 : 17.06.2015, 22:47:09 »
Mä mietin puolivakavissani s80:n vaihtamista 940 classiciin kun mittasin tankatessa 745:stä alle ysin kulutuksen. Sitten kytkin kärryn perään, mittasin kulutuksen uudestaan ja heräsin unelmistani. :D

Ihan näin katsomatta, saako samalla rahalla turbo-etuvetoja kun 940:jä? Ei kai siinä ole ihmeteltävää että classic-varusteltu turbo on kalliimpi kuin karvalakki vapari, vaikka toinen olisikin uudempi. Myös pelkkä takaveto nostaa tuossa hintaluokassa arvoa, ja luulen että löytyy yllättävän paljon niitä takavetopuritaaneja jotka eivät halua (vielä) seota saksalaisten monimutkaisempiin tekniikoihin ja rakenteisiin.

Ja onhan se nyt vaan hieno auto! :hello:
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #28 : 17.06.2015, 23:33:00 »
Kun tosta omasta 945 eroan, niin siinä loppuu vuonna 1982 Amazonilla alkanut punakonetaival. En ole keksinyt autoa jonka oikeasti haluaisin. Ehkä palaan Amazoniin?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #29 : 18.06.2015, 05:53:39 »
Mä mietin puolivakavissani s80:n vaihtamista 940 classiciin kun mittasin tankatessa 745:stä alle ysin kulutuksen. Sitten kytkin kärryn perään, mittasin kulutuksen uudestaan ja heräsin unelmistani. :D

Ihan näin katsomatta, saako samalla rahalla turbo-etuvetoja kun 940:jä? Ei kai siinä ole ihmeteltävää että classic-varusteltu turbo on kalliimpi kuin karvalakki vapari, vaikka toinen olisikin uudempi. Myös pelkkä takaveto nostaa tuossa hintaluokassa arvoa, ja luulen että löytyy yllättävän paljon niitä takavetopuritaaneja jotka eivät halua (vielä) seota saksalaisten monimutkaisempiin tekniikoihin ja rakenteisiin.

Ja onhan se nyt vaan hieno auto! :hello:

Ainakin minä sain, ja samoilla varusteilla kun 940 classicit on  ;D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autoracing  KL-varaosat