Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?

  • 102 Vastauksia
  • 27817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #30 : 18.06.2015, 06:37:15 »
Niinpä. Näin siinä yhtäkkiä käy kun tuntuu että niitä pyörii tuossa jaloissa joka papalla ja mammalla. Ja kas,  muutaman vaivaisen vuoden jälkeen yhtäkkiä huomaat että tuollahan ne pyörii jo pojanpojalla liikkuvana projektina pitkin torin reunoja.

Minulle ja okinille aikoinaan naurettiin selän takana kun haimme pois kaikki näkemämme liikkuvat tai rullauskuntoiset 2,sarjan Volvot. Mitä noilla tekee kun on nuo hirveät puskuritkin, vm 80<.

Nyt niitä samoja puskureita haluttaisiin viedä väkisin ja oikein rahalla. :pomo:

Tästä naurusta on aikaa nyt n.15vuotta.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #31 : 18.06.2015, 09:13:30 »
No enemmänkin mitä nettiautoa selannut, niin ne ns. kovan hintapyynnin autot ovat kyllä siellä hamaan tappiin asti myynnissä. En minäkään todellakaan maksaisi semmosia hintoja jostain 940:stä, on siitä sen verran kyllä aika jäänyt jälkeen. Mutta huonoks autoks en siltikään sano ja itekkin semmosella ajan. Mutta tarpeeksi vahvuuksia ei tunnu omista volvolaseista löytyvän.

Toki alkaa ysisatasillekkin käymään se, että monet ovat niin loppuunpolettuja ja huonosti pidettyjä raatoja, tosin silti niistä pyydetään hirveitä hintoja.

Tosin itellekkin kelpaisi joku minimaalisesti ajettu loppupään 940 turbo, ei vaan oikein hyviä semmosia ole näkynyt :( Ja kyllä ne kilometrit tuntuu jopa volvoissakin, ite oon ajanut useampaa alle 200tkm ajettua ja vielä useampaa yli 400tkm ajettua ysisatasta, niin ei se enää niin priimakunnossa olekkaan ollut ykskään niistä paljon ajetuista, vähän alkaa jo olemaan penkit, ratit yms kulunuttua eikä siltä voi kyllä millään välttyä. Nautinto oli kun kävin koeajamassa joskus 120tkm ajettua 945 classicia, mutta sillon ei oikein ollut semmosia summia laittaa rahaa autoon mitä siitä autoliike halus. :(

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #32 : 18.06.2015, 09:20:29 »
No enemmänkin mitä nettiautoa selannut, niin ne ns. kovan hintapyynnin autot ovat kyllä siellä hamaan tappiin asti myynnissä.

Tämä lienee myös iso osa ilmiötä. Ja kertoo enemmän juuri siitä nettiauton kaupankäyntikulttuurista. Tai no, lienee väärin puhua kaupankäynnistäkään, sillä osalle tuo nettiauto tuntuu toimivan jonkinlaisena showroomina omalle autolleen, ilman että sitä ollaan oikeasti myymässäkään.

Mutta kyllä tämäkin ilmiö jossain määrin heijastuu todellisiin hintoihin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #33 : 18.06.2015, 09:42:23 »
No 2,7,9 sarjan vollet tuppaa oleen käyttötavaraa joten niitä on käytetty huolella. Laatu on ikään nähden ollut hyvä aikoinaan ja siks niihin on luotettu ja annettu monoo. Nyt vasta on alettu huomaan kuinka hyviä autoja ne oikeesti ovatkaan.

Suhteellisen helppo huoltaa mutta tän päivän turvallisuusvaatimukset ei oo parasta a-luokkaa kuitenkaan.
V70 TDI

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #34 : 18.06.2015, 09:56:12 »
Kyllä sen huomaa 960 ja ehkä enemmän S/V 90:ssäkin, paljonkin ajetuista pyydetään useimmin useampi tonni ja vähän ajetuista sitten reilusti, yli 10 000 näkyy nytkin olevan Royal siellä. Ruotsista saisi edullisemmin toki.

Näin sivunote, tuntuu moni harrastelija suosivan 940 mieluummin kuin 960/90. Ilmeisesti juuri turbon takia ja vaikuttaako jäykkä peräkin asiaan. Ei siinä, kyllähän itsellekin hyvässä kunnossa oleva takaveto turbo kelpaisi (760 turbo haaveena?) mutta tykkään kyllä kutoskoneesta paljon ja autona edustavamman oloinen, sisustus, lehtijousi jne.

Kyllä sen arvostuksen toisaalta ymmärtää, lajinsa viimeisiä ovat nämä 900-sarjalaiset ja lisää ei tule... :'( Usein tulee vieraidenkin ihmisten kanssa juttua ysikympistä, eipä samanlaista huomaa ajaessa V 70, niitä näkyy niin paljon. Eilenkin työpaikan pihassa oli monta ukkoa auton vieressä "tää on se ysikymppi, sehän on sama kuin 960" "siinähän on komea Volvo, onko se sinun?" "nämä on vielä niitä kestäviä pelejä, takavetokin" jne. Vaikka kyllä S 80 sitten lastentautien jälkeen oli varmasti arvoinen seuraaja pieneltä itsenäiseltä tehtaalta joistakin menetetyistä ominaisuuksia huolimatta.

Lisäksi siisti 900-sarjalainen eroaa massasta nykyisen pallomuotoilun aikana! Selkeät, suorastaan klassiset linjat.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 10:00:57 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #35 : 18.06.2015, 10:49:28 »
90 malli on jotain ihan muuta kuin 940 tai 960, varsinkin alkupään mallit 960...
Tosin aika kova pyynti niistäkin on (90) ehkä vähäisen tarjonnan takia.
Kyllähän 3.0 90 pesee tavallisen 940 turbon mutta kun niitä punalohkoturboja on niiiin helppo kutitella että osat vaihtuvat toisinpäin.
Meno ei ehkä ole niin sivistynyttä kuin kutosella mutta kuitenkin.

Tämä nyt ei kuitenkaan muuta sitä 940 turbojen päätöntä hinnoittelua miksikään.

Varmaankin monen vannoutuneen takavetofanin on mietittävä järkisyitä ja valittava joku etuveto, jota kyllä suosittelen voimakkaasti. Volvon omat vitos ja kutosmoottorit ovat varsin kestävää lajia normaalisti huollettuina.

Tässä toki yksi kovahintainen S90 joltain paimelan paronilta. En jaksanut lukea koko kehuskelua autosta kun ei osaa jakaa juttuaan kappaleisiin. http://www.nettiauto.com/volvo/s90/7106523
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 10:58:32 kirjoittanut rocktie »

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #36 : 18.06.2015, 11:01:56 »
Kyllä se niin on että markkinat määrää hinnan. Katsokaa hyväkuntoisten Corollien ja Civiccien hintoja jahka vielä ilmastoinnilla niin niissä sitä hintaa on. Ja maksaneet huomattavasti vähemmän kuin 940:set uutena. Ja kardaanikin uupuu..
Volvo S90 180 hv vs. täyspaine 940 B230FT moottorilla. Kyllä ne lie täysin tasaväkiset suorituskyvyltään vakiona.
Olettaen että molemmissa on manuaaliloota. Automaatti S90 vs 940 FT manuaali niin 940 FT vie voiton.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 18:55:59 kirjoittanut Eikka »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #37 : 18.06.2015, 11:10:07 »
Varmaankin monen vannoutuneen takavetofanin on mietittävä järkisyitä ja valittava joku etuveto, jota kyllä suosittelen voimakkaasti.
:2funny:

Kyllähän nämä on alunperin järkisyillä hommattu, eikä tähän päivään mennessä ole keksinyt yhtään "järkisyytä" miksi pitäisi mennä vaihtamaan mihinkään etuvetoiseen.

Joillekkin se vaan voi olla kokonaisuutena sopivin käyttölaitos, vaikka se kuinka sotisi omaa maailmankatsomusta vastaan. ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #38 : 18.06.2015, 11:30:41 »
Harrasteautossa, ratalelussa tms. takavetoa puoltaa montakin järkisyytä.

Sen sijaan jos puhutaan arkisesta käyttöautosta, niin aika vähässä on Volvo-merkin sisällä pysyttäessä ne järkisyyt, millä voi perustella takavetoa. Arkiautoilun näkökulmasta ajettavuus etuvetoisissa on selkeästi parempi. Toki rahalla saa 7/9 volvojen ajettavuuden samalle tasolle kuin mitä esim 850 on valmiiksi, 200-sarjan tapauksessa vaaditaan paljon rahaa ja vaivaa.

Toki jos tee-se-itse -asentaja kärsii pahasta elektroniikka-allergiasta, niin se voisi olla järkisyy 900-sarjan puolesta. Mutta tämäkään ei liity vetotapaan vaan siihen museotekniikkaan. 850 on tällä perusteella aivan yhtä hyvä vaihtoehto.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #39 : 18.06.2015, 11:45:37 »
Muistakaa LH!    :D

Tämä ei vaikuta hintaan eikä vetotapaan, mutta meille tärkein hankintakriteeri oli tuo iso tavaratila(farkku).

 :)  *kahvia->

No joo, bensaa menee, mutta sitä on saanut vielä kaupasta.
Niin ja ei ole ollut elektroniikkamurheita. Kohta alkaa olemaan 600 000 km mittarissa.
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #40 : 18.06.2015, 11:46:12 »
:2funny:

Kyllähän nämä on alunperin järkisyillä hommattu, eikä tähän päivään mennessä ole keksinyt yhtään "järkisyytä" miksi pitäisi mennä vaihtamaan mihinkään etuvetoiseen.

Joillekkin se vaan voi olla kokonaisuutena sopivin käyttölaitos, vaikka se kuinka sotisi omaa maailmankatsomusta vastaan. ::)
No, loppuu se ihanuus muutaman vuoden sisään jokatapauksessa, sitten ihmetellään että mistä niitä takavetoisia käyttöautoja saa...
Osoitehan sitten tiedetään noin suunnilleen olevan (länsi)saksa. Baijerin mahtava moottoritehdas...(BMW)
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 11:50:40 kirjoittanut rocktie »

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #41 : 18.06.2015, 11:50:30 »
Jos ja kun 850:sen ylivoimainen vertaansa vailla oleva ajettavuus jätetään laskuista niin kyllä takavetovolvollakin voi downshiftata. Remontit helpommin tehtävissä ja niihin voi asentaa myös vetokoukun jos tarvetta vetää kärryä. Varsinkin talvella jos vedettävää niin etuvedolla kypäräpakko..

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #42 : 18.06.2015, 11:52:31 »
No, loppuu se ihanuus muutaman vuoden sisään jokatapauksessa, sitten ihmetellään että mistä niitä takavetoisia käyttöautoja saa...
Osoitehan sitten tiedetään noin suunnilleen olevan (länsi)saksa. Baijerin mahtava moottoritehdas...(BMW)

Eihän takavetovolvot lopu pidettynä ikinä. M-B myös vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 21:35:40 kirjoittanut Eikka »

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #43 : 18.06.2015, 11:52:58 »
Jos ja kun 850:sen ylivoimainen vertaansa vailla oleva ajettavuus jätetään laskuista niin kyllä takavetovolvollakin voi downshiftata. Remontit helpommin tehtävissä ja niihin voi asentaa myös vetokoukun jos tarvetta vetää kärryä. Varsinkin talvella jos vedettävää niin etuvedolla kypäräpakko..
???  Mikä shaissejuttu tämä nyt on? Eikö etuvedolla voi vetää kärryä talvella? Olen varmaan sitten rikkonut lakia 15 vuotta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #44 : 18.06.2015, 11:56:30 »
Muistakaa LH!    :D

Kyllä, joistain 850 Volvoista löytyy täysin ylivertainen LH 3.2! :D

Jos ja kun 850:sen ylivoimainen vertaansa vailla oleva ajettavuus jätetään laskuista niin kyllä takavetovolvollakin voi downshiftata. Remontit helpommin tehtävissä ja niihin voi asentaa myös vetokoukun jos tarvetta vetää kärryä. Varsinkin talvella jos vedettävää niin etuvedolla kypäräpakko..

Onneksi 850 TDI:ssä koukku oli vakiona. Asuntovaunua sillä on tullut vedettyä muutama tuhat kilsaa, trailerilla Amazonia tässä hiljattain. Talvella toki vähemmän on tarvetta mitään vedellä, mutta pientä jarrutonta rakentajankärryä toki jonkin verran.

Toki myönnän mielelläni, että puhtaana vetoautona takavedossa on monia etuja ja jos paljon tarvii kärryä kiskoa, on tämä ihan selkeä järkisyy takavedon puolesta. Tosin neliveto on parempi tähänkin hommaan ja ylipaino on ylivoimaa, joten joku (oikea) maasturi tai paku olisi minun valintani tässäkin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

RallyBaron  Samppasport