Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 240 "White Cream" Uusi omistaja

  • 784 Vastauksia
  • 268017 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream" Spoileri
« Vastaus #705 : 01.04.2017, 02:27:12 »
Siihenhän kuuluu alkuperäisesti. Öljynjäähyttimen letkut ois tiellä, mittariston anturi mahtuu juuri ja juuri olee letkujen välissä tällähetkellä. Siksi ryöstölaipalta otettu
Okei. Nii just. Nii joo ne öljyjäähyn letkut/ putket menee siitä ja sitä en hoksinut. Oliko sulla sitä  25° kulmanippa siinä välissä, että olisiko mahtunut sen kanssa, kun sillähän se öljynpainemittarin anturi pitäisi sijoittaa yläviistoon jonnekkin lohkon ja laturin välimaastoon ? Itekkin suunnitellut omaan volvoon öljynjäähdytintä, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi hommata ja itellä on vaan y-haaralla tarvikeanturi kiinni lohkossa.

Edit: kattelinkin tuossa muutaman sivun taaksepäin ja huomasin, että miten sulla on ne öljyjäähdyttimen letkut. Melko ahdasta näyttää olevan. Tuli mieleen, että olisiko tuossa mahtunut käyttämään sitä siirtojalkaa ja siirtänyt suodattimen tuonne pakosarjan alle ja siirtojalan kiinnityspulttiin kiinnittänyt sen öljynpainemittarin anturin. En nyt muista minkälainen tai oliko 240 siirtojalassa semmoista pulttia missä olisi ollut reikä keskellä anturille, mutta lisävarustekirjaa tutkiessa löysin, että 740 piirtää ainakin sellaisen eli tarkoitan osaa nro: 2 ja häilyvästi piirtää sen perään öljynpainemittarin anturin :)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2017, 03:50:30 kirjoittanut Dmies »

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Takavaloja ja Nokkaa
« Vastaus #706 : 02.04.2017, 02:43:52 »
Jar-ii toi tulijaisia Kiitos näistä -H-  8)

H nokkaa


Uudet takavalot jotka suunittelin Whiteen



Dmies
Ei ois mahtunnu menee vaikka kulma ois ollu, vaatinnut vielä jonkun Xcm jatkon kulman lisäksi. Alkuperäisessä anturissa ei ole kuin suora sovitenippa lohkon anturipaikkaan
Volvon omaa siirtojalkaa mikäli olisin käyttännyt, Letkut olisi pitänyt teetättää uusiksi, pituus ei ois riittänny. Tietysti ois riittännyt jos konehuoneesen lauhduttimen olisin sijoittannut

Pää-asia jotta kaikki pelaa ja mieluisassa paikassa jäähy  8)
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:06:19 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream" Takavaloja ja Nokkaa
« Vastaus #707 : 02.04.2017, 15:10:53 »

Dmies
Ei ois mahtunnu menee vaikka kulma ois ollu, vaatinnut vielä jonkun Xcm jatkon kulman lisäksi. Alkuperäisessä anturissa ei ole kuin suora sovitenippa lohkon anturipaikkaan
Volvon omaa siirtojalkaa mikäli olisin käyttännyt, Letkut olisi pitänyt teetättää uusiksi, pituus ei ois riittänny. Tietysti ois riittännyt jos konehuoneesen lauhduttimen olisin sijoittannut

Pää-asia jotta kaikki pelaa ja mieluisassa paikassa jäähy  8)
Pitäisi siinä alkuperäisessä anturissa olla myös se kulmakin. b200/b230 Asenna välilaite (1) ja uusi kuparialuslevy. Asenna 25° kulmanippa (2) ja anturi (3). HUOM! Nipan tulee osoittaa etuyläviistoon. http://www.240.se/litteratur/3-38-15a.pdf s.17.

Pääasia kuitenkin, että kaikki pelaa ajattelin vaan, että olisiko tuolla säästänyt työaikaa.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" Takavaloja ja Nokkaa
« Vastaus #708 : 02.04.2017, 21:23:40 »
Pitäisi siinä alkuperäisessä anturissa olla myös se kulmakin. b200/b230 Asenna välilaite (1) ja uusi kuparialuslevy. Asenna 25° kulmanippa (2) ja anturi (3). HUOM! Nipan tulee osoittaa etuyläviistoon. http://www.240.se/litteratur/3-38-15a.pdf s.17.

Pääasia kuitenkin, että kaikki pelaa ajattelin vaan, että olisiko tuolla säästänyt työaikaa.


Ei ollu tosiaan kuin suora sovitekappale. Työaikaa ei olisi sen koommin säästynny varmaan, uskoisin jalkaa olisi joutunnut käyttämään irti kulman saamiseksi paikoilleen ja siihen vielä suorajatko lisäksi, yksi liitos olisi tullut enemmän
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Takavaloja ja Nojaa
« Vastaus #709 : 10.04.2017, 22:11:57 »
Kirkaalla vilkulkuilla olevat uudet takavalot laittelin paikoilleen ja täytyy kyllä sanoa mitä pas*** tarvikevaloiksi. Ensinnäkin tiiviste yli iso, sai kavennella ku tursusi yli ja kaikkeen parhaaksi ovat miltei sentin matalemmat ja lyhyemmät vilkkujen puolelta mitä alkuperäiset Volvon valot.


Hyvin huomaa valopaneelista korkeuseron


Sitä kyynärnojan konsolinpuoleista telinettä ei koskaan kuulunnut, joten täytyi Hopeanuolesta purkaa rauta malliksi ja ukon kanssa siinä värkkäiltiin 4h jotta saatiin aikalailla samanlainen kuin alkuperäinenkin on. Hopeanuoli saa tämän tee se itse mallin, toki pitää vielä maalailla

« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:06:37 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Eristettä ja kyynärnoja
« Vastaus #710 : 13.04.2017, 22:07:46 »
Kyynärnojan laittelin paikoilleen ja siitä pimeä sumea kuva


Konehuoneeseen tuli uus eriste tulipeltiin, antoi heti parempaa ilmettä

« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:06:49 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream" Eristettä ja kyynärnoja
« Vastaus #711 : 14.04.2017, 07:25:40 »
Mistä noi takavalot on lähtösin?
Drop it, pop it and burn em!

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 240 "White Cream" Eristettä ja kyynärnoja
« Vastaus #712 : 14.04.2017, 07:32:22 »
Mistä noi takavalot on lähtösin?

Motonetista noita ainakin saa

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream" Eristettä ja kyynärnoja
« Vastaus #713 : 14.04.2017, 11:37:09 »
Mistä noi takavalot on lähtösin?

Taitaa jokaisesta varaosa puljusta näitä saada
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Karttalokeroa ja Ketjua
« Vastaus #714 : 22.04.2017, 20:55:53 »
240 Luona käyty ja matkaan häneltä tarttui Aika iskemätön Karttalokero ja Uudet Volvon alkuperäiset lumiketjut. Kiitos näistä -H-


« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:07:01 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: Volvo 240 "White Cream" Karttalokeroa ja Ketjua
« Vastaus #715 : 23.04.2017, 06:27:54 »
Meinasitko siperiaan lähteä reissuun kun ketjut pitää olla?   :D

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: Volvo 240 "White Cream" Karttalokeroa ja Ketjua
« Vastaus #716 : 23.04.2017, 12:38:24 »
Jos vaikka Sveitsiin ja Alpeille eksyy :nohnoh
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 240 "White Cream" Karttalokeroa ja Ketjua
« Vastaus #717 : 23.04.2017, 13:41:42 »
Jos vaikka Sveitsiin ja Alpeille eksyy :nohnoh
tai tekee jakopään ketjulla! :2funny:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Karttalokeroa ja Ketjua
« Vastaus #718 : 23.04.2017, 19:53:15 »
Täällähän on leukailua oikein urakalla  :D
Kokemus sinällänsä olisi tällä käydä Siperiassa ja Sveitsissä vallankin  :P

Paljon vielä uupuu varustuksesta, mitä haluasin saada tähän. Ajotietokone ois kiva, fiksua paikkaa en ole vielä sille keksinnyt. Alkaa kojelaudassa olla aika täyttä  :D

Karttalokeron asentelin paikoilleen. Pidikeraudan vaihdoin pikkasen erinlaiseen, joka tuli matkassa. Saranat myös asentelin oikeinpäin, oli väärälläpuolella lokeroa. Lokeron sivusta piti leikata muovia pois, olisi muutoin osunut keskikonsolin sivuposkeen. Ei hätää pussihousu porukka, lokeroon oli tätä varten tehtaalta merkitty valmis leikkuu viiva. Leikkasin noin sentin pienemmältä mitä tehdas sanoi ja sopivasti jäi 0.5cm rako poskeen

« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:07:16 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream" Karttalokeroa ja Ketjua
« Vastaus #719 : 23.04.2017, 22:05:45 »
Ai tuollaisiakin on saanut :o
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Carcom Oy  Ateho