Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 240 "White Cream" Uusi omistaja

  • 784 Vastauksia
  • 268132 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Alusta kasassa
« Vastaus #90 : 02.06.2012, 22:23:28 »
Iltapäivästä pistin jarrut taakse. Enkä aluksi meinannu kirveelläkään saada käsijarrua nooh... Olin sitten unohtannu laittaa haarukka mallisen raudan palan kenkien väliin   :D Tulihan ne sieltä hett sitt
Jarrukilvet puhdistin ja alustamassasin



Etujarruillekkin sain laitettua asennusarjan. Ei perhana mene mutterit etupalloille  >:(
Pitää ilmeisesti ostaa uudet pallot niin menee ja kestääpähän
Huomenna jarrujen ilmaus
« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:54:57 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Ilmaa
« Vastaus #91 : 04.06.2012, 01:04:42 »
Jarrut Ilmattiin Äiteen kanssa onnistuneesti. Pientä ajua pihassakin tein. Olin khyll ihan fiiliksissä. Harmi kun ei olleet passelit nuo raidetangon mutterit päivemmällä niitä käydä Kainuun Pultista metästelemässä, eikä ne ulommat raidetangot lähde irti jos ei löydy pulttia niin pitää ostaa koko lysti uusi  >:( Noita päitäkin on kolmella kierteellä itellä Millinen kierre, 1.25 ja sitten nämä mitä on tässä kiinni tuntematon? kaitoin yheltä varaosia myyvältä firmalta noita päitä ja siellä luki kierteeksi 1.5 pitää tuota yrittää metsästää ja ottaa muitakin varalle

Konehuoneen valon sain uuden kun entinen levahti käsiin.
Konepellin hakanen/lukko salpa pinnotettyna ja asennettuna

« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:55:05 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Fiilistelyä
« Vastaus #92 : 04.06.2012, 23:01:43 »
Nyt sain oikeet mutterit 1.5 kierteellä olivat passelit Raidetangolle
Vähä pihassakin pörräilin. Lukkoa kaipais kovasti   S*



« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:55:15 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #93 : 04.06.2012, 23:16:38 »
Siisti pirssi tulossa :)

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #94 : 04.06.2012, 23:32:27 »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Ovia
« Vastaus #95 : 06.06.2012, 00:04:11 »
Päivällä hijoin ovet epäkeskolla 320 ja 400 kontrollijauheen kanssa sitten vielä käsin 600 ja karhunkielellä
Pesu, paperointi ja pesu
Maalasin kaikki ovet uudestaan ja uunitin. Olin jonkin sortin ajatuskatkolla VS4 pohjan laittannu 3 oveen vaikka piti 2 pohja olla

Huono kuva hämärässä
« Viimeksi muokattu: 31.10.2017, 23:55:31 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Viety ja Aloiteltu
« Vastaus #96 : 14.06.2012, 21:40:28 »

Eillen sain trailerilla kuletettua Creamin Duunipaikalle. Etulippa kärsi pois ajaessa mutta siitä olikin jo pääty pidikkeet valmiiksi rikki joten ei haittaa

Tänään Rupesin työstämään. Katossa oleva lälläri puhelimen antennin tynkä lens huitsin kuikkaan. Ympäriltä hiotiin 80, 180 ja 320 niin että jokainen kerros näkyypi. Katon sisäuolta karhennettiin ja kumpikin puoli pestiin rasvanpoistolla + kuivaus puhallus.
Sopiva pellinpala leikattiin 1.5mm paksusesta pellistä. Suoja maali hiottiin kirkkaalle pellille + rasvanpoistolla pesu (tämä pellinpalasta)
Sitten liimaus alkoi. Liimaksi tuli MulriBondHard-3 (Metyylimetakrylaattiliima). Liimapeltiin ja pari minuuttia pidellä se oli siinä
30min odottelun jälkeen Päällipuolen liimat pois 80 paprulla mitkä tuli reijän ulkopuolelle + pesu
Päälle Metallikittiä (Robelo NS-96) odotella 20min kuivumista ja hiomaan. Hiomisen jälestä ei saatu mieluista tuntumaa näpeille oli antelli heilumisellaan nostannut harjannetta. Vasara kauniiseen käteen ja naputtelemaan alas päin terävällä kärellä varovasti
Uudestaan pesu, kuivaus ja metallikitti päälle sekä odottelua. Ei muuta kuin työstämään eikä vieläkään työstämisen jälestä näyttännyt hyvältä. Vastinta pitelemään alle ja kaveria pyytämään naputtelemaan kun ei kädet veny ihan joka paikkaan  :D
Naputtelun jälestä ympäriltä 180 hiontaa + pesu.
Polyuretaani kittiä pidemmältä matkaa päälle. kuivahtamisen jälestä päästiin työntämään jälleen eikä mieluista vieläkään  >:(
Lisää vasaraa varovasti + pesu ja happo päälle odottomaan jatkotoimenpiteitä...

Saman tein peräkontin antennin päälle, jäi tosin pelkälle metallikitille + happo päälle kun koti olot painoi päälle...

Irrotin myös takapuskurin alumiini rungon, takalipan, roiskeläpät ja puhdistin merkkien liimat pois

Huomenna lisää... Pahoittelen ettei pysty kuvia laittamaan koska Kuvablogi ei tunnu pelaavan  :(
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Vauhtia ja Vaarallisia tilanteita
« Vastaus #97 : 16.06.2012, 01:28:19 »
Aamupäivästä menin tekemään taka-antennin paikan loppuun.
Happo poikkeen hijasin. pientä harjannetta oli reijän ympärille jääny napsutella ne ales päin, Pesua, Metalli kittiä, hionta, pesu, teippas/paketointi, pesu ja happo

siinä sivussa vänkärin keskipilarin alalaidan hijoin pintakukasta ja samalla idealla tein kuten edellisetkin paitsi ei tarvinnut kittailla

Siinä tuli innostuttua ja kokeiltua soratien pätkää. Todellinen vauhti hirmu tuntui. olevan persettä tahtoi suoralla tiellä kolmosella nakata luisuun ja samassa otti petti konepellin pidike päräytti pällin pystyyn  >:(
saranat poikki, konepellin hännät väänty sekä parit lommot tuulilasin alapuoleiseen peltiin...

Kyllähän se jyrpi... Volle talliin ja kotia muutamaksi tunniksi levolle.
Illasta takaisin tallille menin. Emännän kanssa konepelti pois, saranat kuikkaan ja työstämään ikkunan alapeltiin tulleita painautumia
80 hiontaa ja vasaralla oikomaan harjanteet. Ei onneksi isot vauriot 1-2mm syvät painautumat kummallakin puolella noin 4cm matkalta
Pesua ja metallikittiä päälle sekä kovaa työstämistä. Neljättä kertaa piti kitata ja välissä vasaraa näyttää jotta priimaa saatiin aikaiseksi
ei onneksi huomaa että siinä olisi jotain painautumaa ollu   8)
pesua ja happo niskaan

Pitää nyt kattoa ostaako uuden pellin vai oikooko nuo hännät
Varasaranat löytyy hyllystä muistaakseni

Tästä jatketaan
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012, 01:30:23 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" roiskeita
« Vastaus #98 : 26.06.2012, 00:25:17 »

Pitkästä aikaa jotakin tehty
Roiskeläpät ja takalipan kotia haalasin huikasin pestä. Olihan siellä massaakin seassa pääsi tinnerillä ja puukolla raaputtamaan
Koko läppää en maalaa vaan näkyvän puolen joka jääpi taakse ja säilyy kivenhakkautumilta.
Sitten hiomaan 80 - 120 - 180 - 240 - 320 - 600. Pesu. Yksi läppä jäi vaiheeseen koska oli pari syvempää uraa jotka jäi kitille asti
Muut saivat niskaan 800R ja pohjamaalin. Maalaan sitten kaikki Silkinmustaksi kerralla kun saan tuo yhden uupuvan valmiiksi

Etupuskurin listat pesin, mattasin karhunkielellä ja maalasin suoraan silkinmustan päälle. saman tein takalistojen sivuosille. Yhtään ehjää keskiosaa en löytännyt kotoa. Kuskin oven kylkilistaakaan ehjää ei löytynnyt  :-\
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Kotitalli
« Vastaus #99 : 27.06.2012, 00:11:31 »
Kävin Dreamin hakemassa kotitalliin takaisin kun työpaikalla (ex sellainen) pelaa mikään.
Venyä pitäs joka paikkaan ja aikaan. Ylimittaisia työpäiviä jne... :peetu: Täyttä kusetusta suoraan sanottuna.
Koko harrastuksen rakentelu kusi sen takia mutta ei enää. Paljon paljon helpottuneempi olo eikä tunnu pakkopullalta ja jaksaa henkisesti paremmin

Toinen maaluu paikka onneksi on  :)
Maalit ja lakat ostettu

Ostin päivällä myös Fundon vanteet 14" talvipyörille. Pitää vielä entisöidä
Kunnon kasari tyyliä  ;)
Sanovat että olisivat jotkut Volvon 80-luvun Reblica malli?

(kuva lainattu)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Tarvikepuolta
« Vastaus #100 : 27.06.2012, 23:00:38 »

Tänään kävin ostamassa metalli ja hionokittiä + lastat. papruja 240-800 asti. Happoa ja helmamassaa
Tallia järkkäilin siistimmäksi. etunmaiset roiskeläpät tein valmiiksi. Hionta 400 ja karhunkielellä puhallus/pesu ja silkinmusta päälle
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #101 : 28.06.2012, 00:01:08 »
Isällä oli 80- luvulla 244:ssa tuollaiset kromiset vanteet. Maksoi silloin hunajaisia mansikoita mutta ei ollu muilla samanlaisia :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Helemat paukkuu
« Vastaus #102 : 28.06.2012, 22:57:20 »
Hitsasin illasta vänkärinpuolen helemassa olevat listan reijät umpee.
lamellilla pellille, Hitsiä, Lisää lamellia + pyöröharjaa, pesu, paketointi, happo, mattaus, pesu, kilikali maalia, mattaus ja helmamassa kilikalina.
Takinmainen helman pääty joka on kaaren alapuolella piti pellistä tehä kokonaan uusi oli korroosio päässy iskemään

Tällästä pientä nyt  ;)

Isällä oli 80- luvulla 244:ssa tuollaiset kromiset vanteet. Maksoi silloin hunajaisia mansikoita mutta ei ollu muilla samanlaisia :D

Ei ole ikinä minulle aikaisemmin saman näköisiä vastaan tullut
Miellyttää omaa silmääni kyllä  :) Oisi näppärät kesävalsit kun 16" olisivat   8)

« Viimeksi muokattu: 28.06.2012, 23:03:00 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Helemat paukkuu 1.5
« Vastaus #103 : 29.06.2012, 22:33:58 »

Kuskinpuolen helman kimppuun illasta rupesin värkkäämään. Siinä päällisin puolin silmäilyn huomasin pienen reijän alun takapäässä
Vasaralla kopautin pikkasen kitit,massat ja näppylähanskan sijasta koritulpalla oli paikkailtu  :facepalm:
Soppa oli valmis. Ei muuta kuin rälläköimään koko takaosa 10-12cm matkalta pois kuten myös kynnyspeltiäkin sai ottaa 2x3cm palasen oli pehkun makuinen.
1.5mm peltiä tallista ettimään ja karkeesti muotoilu aloittaa helman päällä takomalla samaan muottiin noin mitalla
Lamellilla reinat kiiltävälle pellille sekä ruosteet pois helman päästä. Hitsiä,vasaraa, hitsiä, vasaraa, lamellia, hitsiä jne kunnes tulos alkoi miellyttämään silmääni
kynnys pellinpalan jätin/hitsasin tarkoituksella 2mm alemmaksi. Maalin rajat hijasin käsin 240 "rajattomaksi" eli pohjamaalit ym näkyy kerros kerrokselta. Sitten pesu ja metallikittiä päälle. Kitti kun oli kuivunnu hujautin pika suojauksen ja happoa päälle. Huomenna hiojoa kitti oikeeseen tasoon/muotoon jne... Siitä huomenna

Kunnolliset peltisepän vehkeetkin pistin tilaukseen tätä rojektia silmällä pitäen noh ei jäänny ihan pelkkiin vasaroihin ja vastimiin se tilaus...  :D
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Kaareutta
« Vastaus #104 : 02.07.2012, 23:01:25 »

Reippaana yritin torottaa ja näpräsin tehä kynnyskotelon päällisen/kulman loppuun
Metallikitin hionta, pesu, kittaus, hionta 120-320. Pesu
Samalla aloitin kaaren pintaruosteen poiston. Pellille hijoin pirralla ja paprulla. Pientä epätasaisuutta oli pellissä. Onneksi sain uudet lelut teki näppärän tuosta oikaisemisesta.
vasaraa, pesu, kittiä, hionta, vasaraa, pesu, kittiä, hionta, pesu ja koko homma pakettiin sitten happo päälle

Vielä olisi kaaren yläosasta taakse päin tekemistä

Kiitokset MattiK :lle pohjaanmis/pohjaanlyöti kumista taka-akselille
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

KL-varaosat  Race.fi