Futurez  Kulkukoira

Volvo 240 "White Cream" Uusi omistaja

  • 784 Vastauksia
  • 268167 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #120 : 09.07.2012, 15:11:19 »
Erikseen hommata tuo käyttönokka. Saapi pysyä nykyinen motti ihan rauhassa läjässä kunnes 230 on valmis alakerraltaan
Eiku apuakseli. Tosin sen vaihto on vajaan tunnin homma tupakointeineen, eli menee siinä koneenvaihdon yhteydessä näppärästi. Vaikka jos ei muuta niin itse teurastan tuon B200K:n tässä loppuvuoden aikana, siitä joutaa...
Jäitä housuun!

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #121 : 09.07.2012, 15:18:57 »
Eiku apuakseli. Tosin sen vaihto on vajaan tunnin homma tupakointeineen, eli menee siinä koneenvaihdon yhteydessä näppärästi. Vaikka jos ei muuta niin itse teurastan tuon B200K:n tässä loppuvuoden aikana, siitä joutaa...

Mikä ettei. Ensin kun saan sopivan hintaisen alakerran ja alle 350tkm ajettu
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Piikki
« Vastaus #122 : 22.07.2012, 14:33:34 »

Tuossa tuli eillen käytyä kahtomassa yhtä 240 mutta oli ihan lohuttomassa kunnossa ja 1000€ vielä oli vailla  :buck2:

6 maissa illasta kun olin kotona tuon kahtomisen seurauksena sain kauhian inspiraation

kuskinpuolen helmoista listan reijät hitsasin umpeen, hijoin ja massasin 2x
Kuskin etulokarin purin irti. ja kuskin oven saranat. pintakukkaa oli saranoitten olevassa pellissä, sen sai nätisti hiomalla pois
epäkeskolla reunat rajattomaksi hijoin, paketointi + pesu ja happo niskaan

Etulokarista hijoin listan alla olevan ruosteen pois ja piti oikoakkin ku oli kuprulla kaaren hännästä sekä sieltä listan alta vähäsen
Ympäryksen saumattomaksi epäkeskolla
pesu ja metallikittiä, hionta, oikoa sai vähä vieläkin, pesu, kittiä ja hionta

Joku fiksu oli sitten massaa laittannut kaaren levennykseen (en nyt muista oikeeta nimeä, Kuitenkin mikä on renkaa vasten)
Sitä hingata thinnerillä pois. Sieltä paljastui suhteellisen hyvä päällimaali, parissa kohtaa oli pientä kupan alkua mutta ne pois hijoin

Sitten mattasin karhunkielellä koko lokarin
puhallin, paketoin + pesu 2x ja happoa niskaan parisen kertaa

puoli neljä oli aamulla kello kun kotona vasta olin tallilta


Tosiaan tuollahan on osto ilmoitus toisesta 240 tarjoilkaa vain
vaikka tämän saan valmiiksi joskus tarkoitus olisi toinenkin kakkosnelonen laittaa

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Vain vähän valmis
« Vastaus #123 : 24.07.2012, 13:08:40 »


Eillen illasta laittelin loput kuskinpuoleista kuntoon. takaoven saranat ym irrottelin. Pinta korroosiot olit pois ja hapottelin
Kuskinpuolen kylki Valmis periaatteessa maalua varten  *taavih->
Vain mattaus ja etulokarin kiinni laittaminen



940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Hitsuuta
« Vastaus #124 : 24.07.2012, 22:53:08 »

Tänäpäivä meni hitsatessa. Peräkoukun purin pois sen käyn hiekkapuhaltaa lähi aikoina
Tosiaan siitä peräkoukun yläpuolelta. missä on tasainen peltiuloko jonka yläpuolelle muovilistat tulevat kiinni (kait ymmärsitte. En tiedä oikeaa nimeä sille) Kuitenkin hiomakoneella rupesin sorkkimaan pintaruosteita pois paljastui pari 5cm kapeeta reikää. Vasaralla napsuttelin ja tuntui aika ohkaisen makuiselta joten kerran kun on ruettu tekemään se tehdään Huolella. Siitä sitten lähti huomaamatta 60cm pitkä ja 4cm levee palanen pois. alta laikalla ja pirralla hijoin ruosteet pois. Puhaltelin pölyt, pesin, Hapon nakkasin, mattasin, pesin ja maalia niskaan.
Sitten värkkäilin/muotoilin uuden pellin palan jonka hitsasin noin 99% saumalla kiinni. lamellilla hijoin pellin tasoon saumat.
puhallus ja pesu sekä happo niskaan, mattaus, maali ja alustamassa kilikalina päälle

Kuvia otan ja laitan huomenissa
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Puhallusta
« Vastaus #125 : 26.07.2012, 23:35:36 »
Aamusta poistelin tuossa vähäiset massat peräkousta ja takalipan kiinittimistä
sitten kohti alakylän tallia ja hiekkapuhaltaa
Komiahan siitä tuli. Eikä vaihteeksi kuvablogi toimi...
Hapon laitoin osien päälle. Mustaa pitää huomenissa käydä ostamassa samalla kun käypi muita pieniä juttuja hakemassa...
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Tarvikepuolta Vol.2
« Vastaus #126 : 27.07.2012, 15:29:11 »

Juuri tuli kaikkea kivaa kotia  S*
pikakiinnitys hiomalaikat k40,k60 ja k80 muutamia paketteja. Kuitulaikkoja, teroituslaikka. Pikakiinnitys pidike. pikaliitoksia ja mutkia + veden eroitin. 60kg imukuppi nostimet. Mirkan p1000 200kpl rulla. happoa ja mustaa

Kyllä näillä alkuun taas pääsee  :P
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #127 : 27.07.2012, 20:04:09 »

Tuossa tuli peräkoukku matattua, pestyä ja mustalla maalattua samontein takalipan kiinittimet  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" peräpuoli
« Vastaus #128 : 31.07.2012, 03:05:17 »

Olo on kuin voittajalla jälleen
illasta 7 maissa aloittelin parin pikku kohdan laittoa niin homma vähä karkasi suoranaisesti lapasesta  ;D

Homma alkoi Kompuraan laittamalla tilaamani vedenpoistimen/eroittimen ja lisälähtöjä

takapuskurin pidikkeet hijoin kirkkaaksi, pesua, happoa, mattaus, pesu, maali jne kuten tähänkin asti homma menny  :)

Tarkoitus oli takalistan alapuoli laittaa mutta aikasakku hiomakoneella heilu vähä tuolta, otetaan nyt tuosta vielä jaha, tämä koko perä on "auki"
Kilven ruuvien reikien ympärillä oli toisessa ylöspäin oleva kupru ja toisessa pieni painautuma
Kirkkaalla pellillä kun tuli hiottua niin oikaisu toiselle kiitos jälleen peltisepän vehken.  pesu ja metallikittiä levittää
hiomatuen kanssa hiomaan 120 aloittaen tuonne 400 asti mutta välissä piti lisätä kittiä. nuukuspäissä liika vähä latoin ja pesu tottahan toki ennen laittoa jotta epäpuhtaudetkin saadan pois ja näin varmistettua kitin pitävyyden

Nämä osuudet saatuan valmiiksi alkoi ääretön hiominen 240- 800 ja loppu vetästiin vielä 1000 softilla. Pinnasta tuli aivan mahtavan oloinen näpäille
Pölyt kartanolle puhallellen paineilmalla, Pesu, paketoin ja pesu vielä kahteen kertaan kun tuntui irtoovaan likaa
Happo niskaan ja avot

Kuvia ei pysty vieläkään laittamaan pahoitteluni kun kuvablogi ei toimi


940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Kaaren aloittelu
« Vastaus #129 : 01.08.2012, 22:44:13 »

Aloittelin vänkärin takakaarta korjaamaan
sai leikellä takaosasta hapraat rälläkällä pois. Peräkontinpuolelle asti oikein sain reijän tulemaan
lamellilla kiiltävälle pellille ympäriltä ja uutta peltiä hitsillä kiinni
Jäi sitten kesken kun pilvet näyttivät niin uhkaavilta jonkun ajanpäästä sitä vettä sitten tuli ja nyt on ilma niin kosteä ettei kehtaa
peräkontinpuolelta jäi pellit hitsaamatta. kaarenpuolelta hitsattu. Vielä pitää tehdä 20cm matkalle uutta peltiä kaareen
Näkyyhän tuo ruoste kupristellu kaaren alaosasta joten pääseepähän vasara työhän
Se sitten kun saan hitsattua ensin loppuu
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Kaari valmis
« Vastaus #130 : 05.08.2012, 01:30:55 »
Toissa päivänä hitsailin kaaren takaosan kuosiin nooh vähä sai korivasaraa näytellä, metallikittiä ja happoa (toki paljon muutakin noitten välissä kuten tavallisesti)

Eillissä päivänä silpasin ottaa vänkärinpuolen saranat kaikki irti ja hijasin saranoiten alla olevat ruosteet pois
lähti nätisti pelkällä epäkeskolla, putsaus, paketointi ja happo päälle

Tänään rupesin etunmaista puolta takakaaresta tekemään siinä ruostetta rupesin ajamaan pois niin eipä kauvaakaan reikiä pamahti kaareen renkaan puoleiseen lätkään (en muista jälleen nimeä) kuitenkin pala pois 12cm matkalta ja uutta peltiä tilalle
kauniisti muodot sai hiomalla ja vasaralla
Elonmaisen puolen hijoin pientä kuprua oli joten ne oikasin vasaran kera pikku hiljaa naputtaen
epäkerkolla saumattomaksi maalipinta, pesu ja metallikittiäkin piti pariin kertaan laittaa. Välissä piti vasaroita, pelti tuppasi pikkiriikkisen pullistelemaan pinnalle muuten ei oois saanu yli kitattua. Ois jääny hölmöt harjanteet
eihän siinä muuta kuin pesua, suojaus, pesu ja happoa päälle

Tälläistä tällä kertaa
Kuvia olis kamerassa mutta valitan jälleen tuon blogin suhteen kun ei toimi
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 240 "White Cream"
« Vastaus #131 : 06.08.2012, 10:03:41 »
Suosittelen vaihtamista Photobucket.com:iin, se ainakin toimii.  ;)

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Ruosteet pois
« Vastaus #132 : 10.08.2012, 01:34:06 »

Tuossa illasta/yöstä purin vänkärin etuloksun pois
etuoven saranan pidike pällistä hijasin ruosteet veks, reunat hijoin saumattomaksi jotta kaikki kertuudet näkyy
pesu, suojaus, pesu ja happoa päälle

Etulokasuoja pitäs vielä katsella läpi siinä ois pari kohtaa pintakorroosiota iskenny
Sittenpä ei jää muuta kuin takalasin ja etulasin pois otto
niistä ruosteen poisto suorittaa

Sitten pohjamaali töihin pääseepi  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Lokari
« Vastaus #133 : 18.08.2012, 16:56:00 »
Muuvan tunti tuli aherrettua vänkärin etulokarin kanssa. saipahan hapolle laitettua
Mattausta vielä ennen maaluuta saapi harrastaa reilusti

Konepeltiä yritin oikoa van eihän siitä tullu kalua
Joten jostain uutta peltiä etsiä. Saapi tarjoilla sellasta. Ihana olis jos saisi värikoodilla 603-3
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Volvo 240 "White Cream" Korityöt nipussa
« Vastaus #134 : 22.08.2012, 23:48:48 »


Etulasi tuli poistettua jo muutama päivä sitten
Tänään emäntä nappasi liimat veke
a-pilarissa nuppineulan mentävä reikä. Sen putsailin ruosteesta ja hitsasin umpeen. hijasin yms happo päälle

Enää ei ole yhtään ruostekorjausta korissa. Kaikki on tehty  *taavih->
Mattaamista riittäs kyllä vaikka muille jakaa ja se konepelti

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Kulkukoira  Proturbo