Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #150 : 04.06.2012, 16:18:56 »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #151 : 04.06.2012, 17:06:59 »
Vau, kiitos linkistä! 960:n esitteestä bongattua:

"The headlamp wipers and washers are standard on all models."

Eipähän ole enää.
a car you can believe in

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #152 : 04.06.2012, 21:24:32 »
Venttiilinnostimet voi ääntää. Moottorin öljyvuotoja kandee syynätä.
En oo kuullut, et tuossa motissa olis normaalia enempää kansipahvivaivoja.
Nivot näissä kans vanhemmiten menee, jos sellaiset on.-> kalliit vaihtaa. Ne voi kyl korvata tavallisillakin, kunhan vaihtaa jouset myös.

Omasta vuosi venttiilin kumit-> venttiili paloi ja pala pois ja on nyt telakalla. Ajettu tuolla on abt. 250tkm, tosin on vanhempaa vuosikertaa ja 3 litrainen kone.
Joistain on sylinterit menneet soikeaksi.
Sit näis tulee ns. "liimaventtiili" ongelmia.
Kansipajan äijän kans tuosta just rupattelin, niin hänen näkemys oli, että ei se venttiili mihinkään voi liimata, kyllä jousi sen kiinni painaisi, vaan tuo ilmiö johtuisi hydraulisten nostajien oudosta käytöksestä, kun moottoria käytetään vain pienen hetken.

Vahvoja vehkeitä nää on muuten, kunhan jaksaa huoltaa.

Jotkut on aiemmin sanoneet, että osta suoraan 3 litranen, tuo 2,5l on tuhnu pannu tuohon koppaan.
Mene ja tiedä, kun en ole 2,5 litrasta kokeillut, mutta aika tuhnu tuon ikäinen 3 litrainenkin on, vaikka siinä on 204hp. Johtuneeko käsitykseni sit siitä, että vertaan sitä T5:een.

Mutta käy testaamassa tuo yksilö, niin tiedät. Hinta on kyllä mielestäni reilusti ylkanttiin.

tarkotus olis et vaihtaisin sen tohon mun prätkään..mikä olis "oikee" hinta ton ikäsestä autosta?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #153 : 05.06.2012, 00:28:29 »
Sieltä kattelee nettiautosta muita vastaavia samoilla kilometreillä, niin hinnat on tonnin puoltoista halvempia.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #154 : 01.07.2012, 09:06:09 »
Onkos noissa kaikissa 940 lukkoperä?

Niin ja onkos näissä minkäänlaisia ruosteongelmia?
« Viimeksi muokattu: 01.07.2012, 09:25:53 kirjoittanut sale »
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #155 : 01.07.2012, 16:36:52 »
Harvemmin se lukko löytyy. Liikkeellelähtölukko löytynee loppupään autoista. Ruostepaikkoja kannattaa tarkistaa esim sedanissa takaluukun reuna, takaluukon pohja/läpivienti tankille, akun ja ilmanputsarin alla... Ja kromikaaret jon on  :buck2: Mahdolliset ruosteet riippuu aika pitkälti siitä miten hyvin autoa on pidetty. E: yleensähän nää on aika vähäruosteisia, mutta poikkeuksia oon nähny.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #156 : 02.07.2012, 17:45:45 »
Mistäs tiedän millä laatikolla se on? -93 2.3 turbo
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #157 : 02.07.2012, 17:48:41 »
Mistäs tiedän millä laatikolla se on? -93 2.3 turbo
Vaihdelaatikon tyyppikilvestä.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #158 : 02.07.2012, 18:13:00 »
Mistäs tiedän millä laatikolla se on? -93 2.3 turbo
Jos se on manuaali niin M46, automaatti tod.näk AW71L.
Jäitä housuun!

Poissa Dillinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #159 : 03.07.2012, 17:35:20 »
Onko näissä 900 ollu sekä Garretin? että mitsun ahtimia ja mistä tietää mikä ahdin sieltä löytyy vai huomaako vaan ahtimen kylestä? Muuten varmaa aika samantyyppinen auto kuin 700 ja mitäs paikkoja erityisesti kannataa tarkistaa 900-sarjan farmarista ?
Jetta Mk2 -89

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #160 : 03.07.2012, 18:10:45 »
Etujarrut laahaa.
Öljy- ja nestevuotoja.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #161 : 08.07.2012, 19:27:49 »
Olikos näissä kaikissa jo ne vahvat kanget?
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

hevonen

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #162 : 08.07.2012, 20:29:21 »
Olikos näissä kaikissa jo ne vahvat kanget?
-91-92 vaihtui, varmaa kuukautta ei voi sanoa mutta jos sulla on -93 malli, pitäisi olla 13mm kanget. Siis ne "vahvat".

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #163 : 08.07.2012, 20:35:06 »
-91-92 vaihtui, varmaa kuukautta ei voi sanoa mutta jos sulla on -93 malli, pitäisi olla 13mm kanget. Siis ne "vahvat".
Niin no toi taitaa olla 92 joulukuussa.
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

hevonen

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #164 : 08.07.2012, 21:34:15 »
Niin no toi taitaa olla 92 joulukuussa.
Niinno, jos mulla olis auto mallia -93 tammikuu, en uskaltais luottaa tuohon. Ei ne heikot kanget loppuneet hyllystä samontein.
Jos auto on selkeesti-93 kesä eteenpäin, vois sanoa olevan paksuilla.

Jos oot kerta noin varma niin mitä sitä kyseleen. ;)

 

Autoracing  KL-varaosat