RallyBaron  Samppasport

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246080 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #165 : 08.07.2012, 21:47:51 »
Niinno, jos mulla olis auto mallia -93 tammikuu, en uskaltais luottaa tuohon. Ei ne heikot kanget loppuneet hyllystä samontein.
Jos auto on selkeesti-93 kesä eteenpäin, vois sanoa olevan paksuilla.

Jos oot kerta noin varma niin mitä sitä kyseleen. ;)
En oo sanonu että siellä on ne paksut.

Kahtomallahan se kait selviäis mutta en mä sitä meinannu ruveta virittelemään kait. Kartotan vaan tilannetta
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

hevonen

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #166 : 08.07.2012, 21:53:52 »
Kestäähän se ohuillakin sen lastuvirin, joku 215-220 hp jos ei vääntöö hirveesti ota. Ahdot max 1 bar niin menee hyvin.

Ymmärsin että tarkoitit paksujen kankien tulleen joulukuussa -92 mutta taisit tarkoittaa autosi mallia...

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #167 : 08.07.2012, 21:56:54 »
Kestäähän se ohuillakin sen lastuvirin, joku 215-220 hp jos ei vääntöö hirveesti ota. Ahdot max 1 bar niin menee hyvin.

Ymmärsin että tarkoitit paksujen kankien tulleen joulukuussa -92 mutta taisit tarkoittaa autosi mallia...
Joo siis autoa tarkotin  :)
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #168 : 09.07.2012, 15:43:18 »
Niinno, jos mulla olis auto mallia -93 tammikuu, en uskaltais luottaa tuohon. Ei ne heikot kanget loppuneet hyllystä samontein.
Jos auto on selkeesti-93 kesä eteenpäin, vois sanoa olevan paksuilla.

Jos oot kerta noin varma niin mitä sitä kyseleen. ;)
oma on -92 ja on vahvoilla kangilla, muistaakseni vielä jopa rekisteröity 1.1 1992
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #169 : 13.09.2012, 11:52:44 »
Tervehdys kaikki. Olis tällänen menopeli tulossa vaihtoon http://www.nettiauto.com/volvo/940/5059373 <--- Tunnistaako kukaan omistaneensa? Vikaa oli kuskin ovessa, josta ei mee nappula alas tai kaukosäätimestäkään lukkoon. Elikkäs sinne pääsee ovipahvin irrottamalla käsiks. Nappivitonen vaihdettu kovaksi vitoseksi ja samalla pidempi kardaani laitettu. Onko auto hintansa veronen? Vanteet ny näyttää kamalilta mutta niitä saa uusia. Ei pitäs olla maalipinnassa tai muutenkaan mitään feelua.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #170 : 04.10.2012, 19:56:27 »
No niin, nyt ois eka takapotku volvo hankinnassa ton etuvedon kaveriks. Toinen diisseli saa lähteä (bmw merkkinen). Siis kakkosauton hankinta ja volvo pittää olla. (taitaa vaan tulla mulle ykkösautoks ja jää emännälle toi etuveto  :D ).
940/960 sedan tai farkku, ei niin väliä ja bensana. Jotai jo lueskelinki näistä. Ajoltaan kiinnostas noi 960:t ku joskus kokeillu ja aika mukavaa kyytiä on ollu. Mut jotenki vaa toi vinokone kiehtoo enemmän ku noi alumiinimotit :P

Paria 940 oon katellu ja toinen ainaki vois tulla vaihdossa.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5125695
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5114871

Noi nyt ei oo halvimmasta päästä mut vaikuttas ihan siisteiltä vai onko pyynnit ihan perseellään? Toi sedani on ft koneella sen verran kysäsin ja ilmeisesti aw laatikolla. Farkussa ois m90 loota. Noi sedanin kilsat on maileina eli joku 250000 vajaa ois kilsoja.
Mitähän noista kannattas kattoo noin yleisesti ettei ihan pommiin polkase?

Oishan tuolla jokunen 960 alle neljän tonnin, joka ois vähän niinku kipuraja hinnan suhteen.
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa sale

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #171 : 04.10.2012, 23:24:43 »
Ihan siistejä pelejä on kyllä. Tossa sedanissa vaan toi perse näyttää olevan aika alaalla? Mut onko siinä sit nivomat?

Ja ainakin vähän ajettuja

Ite ottaisin ton farkun mielummin.

Lähinnä ittee harmittaa ku tossa 940:issä minkä ostin ei oo lukkoperää. Erittäin vaarallinen jos innostuu luisua heittämään


Muoks. Joku lommo näytti tossa farkun apukuskin puolella takaoven kohdalla olevan
« Viimeksi muokattu: 04.10.2012, 23:29:45 kirjoittanut sale »
"Ja nyrkkisääntönä näissä hommissa kannattaa aina muistaa, että budjetti ja aikataulu on aina kerrottava kolmella"

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #172 : 12.10.2012, 13:22:19 »
No niin, nyt ois eka takapotku volvo hankinnassa ton etuvedon kaveriks. Toinen diisseli saa lähteä (bmw merkkinen). Siis kakkosauton hankinta ja volvo pittää olla. (taitaa vaan tulla mulle ykkösautoks ja jää emännälle toi etuveto  :D ).
940/960 sedan tai farkku, ei niin väliä ja bensana. Jotai jo lueskelinki näistä. Ajoltaan kiinnostas noi 960:t ku joskus kokeillu ja aika mukavaa kyytiä on ollu. Mut jotenki vaa toi vinokone kiehtoo enemmän ku noi alumiinimotit :P

Paria 940 oon katellu ja toinen ainaki vois tulla vaihdossa.
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5125695
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5114871

Noi nyt ei oo halvimmasta päästä mut vaikuttas ihan siisteiltä vai onko pyynnit ihan perseellään? Toi sedani on ft koneella sen verran kysäsin ja ilmeisesti aw laatikolla. Farkussa ois m90 loota. Noi sedanin kilsat on maileina eli joku 250000 vajaa ois kilsoja.
Mitähän noista kannattas kattoo noin yleisesti ettei ihan pommiin polkase?

Oishan tuolla jokunen 960 alle neljän tonnin, joka ois vähän niinku kipuraja hinnan suhteen.

960:ssä pehmeämpi kyyti ja kuutoskone käy nätimmin. Lisäksi mm. sisusta on hienostuneempi :) Mutta kyllähän itsellekin joku siisti 940 turbo kelpaisi :P
a car you can believe in

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #173 : 16.10.2012, 13:46:43 »
Näyttäs et 940 puolelle kallistun ::) Tossa ois tällä hetkellä vaihtoehdot. FK koneisia ja kahessa M90 loota ja tossa punasessa automaagi. En saanu selvyyttä laatikon tyypistä. Katoin VIN koodilla ja jos ihan oikein tulkitsin ni ois AW-72 ja volvolta kysyin ni eivät saaneet koneelta muuta ku AW-ML ???

http://www.nettiauto.com/volvo/940/5114871

http://www.nettiauto.com/volvo/940/5144744

http://www.nettiauto.com/volvo/940/5153080

Halvimmassa ei ilmastointia ja tossa punasessa ilmeisesti lauhdutin sökö, mut ois merkkiliikkeen täys huoltokirja :) Jotain apuja valintaan jos sais.

Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #174 : 17.10.2012, 23:24:43 »
No nyt sit tuli hommattua ( ei mikään noista ed.mainituista) 945 B230FT -98 automaatti, ku vielä samalta kylältä löyty :P Laitellaan kuvia jossain vaiheessa toiseen topiciin.
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #175 : 18.10.2012, 09:28:15 »
Pakko ihan kysyä että miksi mieluummin 940 kuin 960? Moottorin takia? Moni tuntuu mieluummin suosivan ensiksi mainittua :P
a car you can believe in

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #176 : 18.10.2012, 09:39:15 »
Ehkä se tuo turbokone vaan kiehto enemmän ja ylläpito ehkä aavistuksen edullisempaa, en tiedä. Nää on näitä missä ei välttämättä tunne ja järki kohtaa :D
Kyllähän 960 ois myös kelvannu jos ois sopiva kohalle osunu. Onhan se kieltämättä vähän hienostuneempi ainakin sisustan osalta 8)
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #177 : 24.10.2012, 15:49:24 »
Joo elikkä kysyn nyt täältä kun on sama aihe päällä. Eli kannattaako ostaa Volvo v90 Vuosimallia 1997, ajettu 306 000km

Tossa linkki autoon http://www.nettiauto.com/volvo/v90/5114419
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #178 : 24.10.2012, 16:18:19 »
Joo elikkä kysyn nyt täältä kun on sama aihe päällä. Eli kannattaako ostaa Volvo v90 Vuosimallia 1997, ajettu 306 000km

Tossa linkki autoon http://www.nettiauto.com/volvo/v90/5114419

Siistiltä näyttää, vaikkakin.
Aika kova pyynti näissä viimeisissä oikeissa Volvoissa.
Tosin on tossa jotain varusteitakin.

Kandee sit henkisesti varautua venttiilinkumirempaan tän verta ajetuissa.
En väitä, että ne ei vois kestää enmmänkin, mutta omastani, tosin muutaman vuoden vanhemmasta ja vähemmän ajetusta oli kumit ihan riekaleina.
On niitä muitakin foorumilla tullut vastaan.

En nyt halua mitenkään pelotella, mutta kandee kattoo ettei kylmäkäynnistyksessä pölläytä sinistä.
Sit myös kuunnella venttiilinnostimien ääntäkin, ne näissä on myös heikko lenkki.
Jossei naputus vaimene sanotaanko nyt vaikka minuutin kuluttua käynnistyksestä, niin se tietää sit nostajien vaihtoa, joka taas maksaa muutaman satasen.
Mutta kyllä tämmöseen kannattaa vaikka kansiremppakin tehdä. Sit tämmösellä taas pitäis ajella pitkät tovit.
Se tosin maksaa aika lailla, teki sitten ite, tai teettäen jossain nyrkkipajassa (ei volvoalla).
Ei tosta sit tosiaan paljon palkoille ite tehden pääse, jumalaton vaiva kuiteskin, mutta harrastukset maksaa...

Vaihtaisin kyl oman 960:n tuohon, jos olis ylimääräistä tuohta.
Vaikkakin tuo on väärän värinen omaan silmääni, mutta eihän näissä oikein väriä pääse valkkaamaan, kun valikoima on tosi niukka.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #179 : 24.10.2012, 17:51:41 »
Kertokaahan vähän 940:n kanssa elämisestä.

Käyttis / lelu  samassa paketissa  :P 
Eli kiikaroinut tollasta tdic koneella olevaa farkkua m90 laatikolla alle 400tkm ajettua.

Ikäni kasvanu takavetosten keskellä, mutta onhan noille tullu jo kunnioitettavasti ikää, joten olisi kiinnostava kuulla millaista remppaa noissa nykyään on? Tietysti historia vaikuttaa jonkinverran, mutta en muista pentu ajoilta jotta meijjän autot ois isoissa remmonteissa ollu, venttiilien säätö, kytkin sylinteriä ja laatikko vaihettu muistaakseni yhteen taloutemme 940:seen aikoinaan sillä kuitenkin ajettiin vajaa 900tkm pelkällä öljyn ja laakereiden vaihdolla...

Niin ja millainen kulutus lukema noilla on, jos lasketan että 60% reipasta matkaajoa 100-120km/h 40% kaupunkia ja tietysti pientä leikkimistä, muttei punarajalla räävyttämistä :)


 

Carcom Oy  Ateho