RallyBaron  Samppasport

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #195 : 01.11.2012, 19:19:55 »
Jahhans, mahtaako olla tietoa millä vuosimallilla oli saatavilla hydr.nostimet ja parempi jakopää? Oisko vm.96 lähtien vaikos jo 94 alkaen,,,(perskuta tiedä näistä tiisselin vaihteista,,, :-\)olikse kaasareista,, :idiot2:

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #196 : 01.11.2012, 19:57:35 »
Jahhans, mahtaako olla tietoa millä vuosimallilla oli saatavilla hydr.nostimet ja parempi jakopää? Oisko vm.96 lähtien vaikos jo 94 alkaen,,,(perskuta tiedä näistä tiisselin vaihteista,,, :-\)olikse kaasareista,, :idiot2:
Mulla oli -93 ja siinä oli uudempi jakopää ja hydr.nostimet.

Poissa kaasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #197 : 01.11.2012, 20:40:35 »
kiitos kiitooooos jo näistäkin, mutta lissee, lisää, enämpi, more  -H- -H- 

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #198 : 03.11.2012, 11:48:52 »
Mulla oli -93 ja siinä oli uudempi jakopää ja hydr.nostimet.
Tarina kertoo, että malliin -93 tuli uusi jakopää ja hydraulipainimet, mulla myös -93 on uudella jakopäällä ja hytikkapainajilla. -92 rekatun olen nähnyt vanhalla versiolla, mutta en kyllä tiedä koneen alkuperäsyyttä tai edes auton mallivuotta (voihan se olla myöhään myyty -91?), oletan silti että 92 oli vanhoilla. En sitten tiedä, tekeekö oikeasti eroa muuten kun venttiiliensäädön tarpeen puuttumisena, uudempi jakopää on vähän kalliimpi laittaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #199 : 31.12.2012, 22:46:04 »
Olen harkinnut volvo 940 ostoa. Yksi viallinen olisi mahdollisesta ostettavissa edullisesti. Vm 1991 stw     kw 121   Vaiheteistoista en tiedä. Joku sen varmaa tietää alustanumerostakin YV1945872M1009744. Hyytyy kun lämpenee eikä lähde käyntiin enään. Ajettu 360tkm. Osaako joku sanoa mikä voisi olla vikana ja kannattaako tommoisesta jotain maksaa?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #200 : 03.01.2013, 17:07:50 »
500-1000 on realistinen hintahaitari, allekkin jos on laitettavaa, nestevuotoja yms.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

s73

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #201 : 03.01.2013, 18:02:40 »
Olen harkinnut volvo 940 ostoa. Yksi viallinen olisi mahdollisesta ostettavissa edullisesti. Vm 1991 stw     kw 121   Vaiheteistoista en tiedä. Joku sen varmaa tietää alustanumerostakin YV1945872M1009744. Hyytyy kun lämpenee eikä lähde käyntiin enään. Ajettu 360tkm. Osaako joku sanoa mikä voisi olla vikana ja kannattaako tommoisesta jotain maksaa?
yleensä sytkävika tekee tuollaista ja vikakoodit voisit lukea.

Poissa kepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #202 : 04.01.2013, 18:50:03 »
Onko 940 farkuissa jotain erityisiä paikkoja josta rupee ruostumaan? Koitan vähän kartoittaa mitä tarkastelen autosta ennenkuin teen ostopäätöksen.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #203 : 04.01.2013, 22:33:01 »
no takaluukusta ei ainakaan ruostu kun se on alumiinia, mutta maali niistä voi lohkeilla. On kyllä aika vaikea kysymys kun ei oo tullut ruosteista 940 farkkua ikinä vastaan ;)
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

EVO8

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #204 : 04.01.2013, 22:39:05 »
Onko 940 farkuissa jotain erityisiä paikkoja josta rupee ruostumaan? Koitan vähän kartoittaa mitä tarkastelen autosta ennenkuin teen ostopäätöksen.

Helmat ja akun/pesunestesäiliön alta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #205 : 04.01.2013, 22:41:10 »
Helmat ja akun/pesunestesäiliön alta.

juuri näin  :)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #206 : 04.01.2013, 22:46:55 »
Helmat ja akun/pesunestesäiliön alta.
Tunkinkorvakoiden ja lattiapellien saumat vallankin edestä, takapyöräholvien takanurkka alhaalta ja etunurkka helman kohdilta, kuskinpuolella tankin etupuolinen poikkipalkki nyt isoimpia lisätäkseni.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mopo56

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • DisplayedMake
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #207 : 06.01.2013, 02:29:35 »
Helmat ja akun/pesunestesäiliön alta.

Itsellä on päässyt kertymään ainostaan akun alle ruostetta, mutta saa ens kesänä kovaa kyytiä, kun pääsee hiomaan ne pois   8). Edellinen kuski olikin käyny hiekkapuhalluttamassa pohjan tuosta, eli sielä ei ole yhtään ruostetta, kun itse tarkistin.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-
Käytössä: 945 GLT 2.3l turbo 1995 B230FK, Projekti: Volvo 245 GL  2.0l 1984

Poissa el6

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #208 : 27.01.2013, 12:26:41 »
Ostin joulukuussa 940 GL farkun automaatilla ja 2.3 koneella(96Kw). Ajettu 186000km, nahkapenkit, automaatti-ilmastointi, sähkölasit edessä ja sähköpeilit.
Tullut jossain vaiheessa Ruotsista muuttoautona.
Helavatan mukava auto ajaa ja kaikin puolin hyvässä kunnossa, ei ruostetta
mutta vähän naarmuja ja kiveniskemää maalipinnassa.

Pitäisiköhän laatikon öljyt vaihtaa, kun ei ole mitään tietoa koska on viimeksi vaihdettu?
Entäs nokkahihna? Mitä muuta?
Neuvokaa hyvät ihmiset, meitsi kun ei tiedä autoista mitään.
Mitä maksoin? 1500€ + 700€ että sain katsastettua. Mm.takajarrulevyt ja palat
Etujarruletku, jarrupääsylinteri, uusi akku, takavaloja ja muuta pientä sälää.
Oliko kallis?

Auton on hieno, enkä luovu siitä ikinä.
.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #209 : 27.01.2013, 19:18:46 »
Ostin joulukuussa 940 GL farkun automaatilla ja 2.3 koneella(96Kw). Ajettu 186000km, nahkapenkit, automaatti-ilmastointi, sähkölasit edessä ja sähköpeilit.
Tullut jossain vaiheessa Ruotsista muuttoautona.
Helavatan mukava auto ajaa ja kaikin puolin hyvässä kunnossa, ei ruostetta
mutta vähän naarmuja ja kiveniskemää maalipinnassa.

Pitäisiköhän laatikon öljyt vaihtaa, kun ei ole mitään tietoa koska on viimeksi vaihdettu?
Entäs nokkahihna? Mitä muuta?
Neuvokaa hyvät ihmiset, meitsi kun ei tiedä autoista mitään.
Mitä maksoin? 1500€ + 700€ että sain katsastettua. Mm.takajarrulevyt ja palat
Etujarruletku, jarrupääsylinteri, uusi akku, takavaloja ja muuta pientä sälää.
Oliko kallis?

Auton on hieno, enkä luovu siitä ikinä.

Kannataa vaihtaa ne laatikkoöljyt, samoin nokkahihna, jos  kerran ei oo mitään tietoa koska on vaihdettu.

jaa että oliko kallis, riippuu pitkälti siitä mikä vuosimalli on kyseessä?

 

Autoracing  KL-varaosat