Elekma  Autoracing

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #225 : 17.02.2013, 20:41:07 »
95 ja uudemmissa ainakin tuntuisi olevan yleisempi tuo lukollinen taka-akseli. Numerostahan sen näkee: 1031 ei ole lukolla ja 1041 on lukollinen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa antoniof

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #226 : 17.02.2013, 20:54:14 »
 =
95 ja uudemmissa ainakin tuntuisi olevan yleisempi tuo lukollinen taka-akseli. Numerostahan sen näkee: 1031 ei ole lukolla ja 1041 on lukollinen.

mistäs noi numerot näkee?
Volvo 940 D24TIC vm-93

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #227 : 17.02.2013, 21:17:31 »
Auton takaa kattoo vasenta akseli putkea niin siinä pitäs olla tarra missä lukee peräntyyppi ja välitys.
Tosin voi olla että tarra karannut ajan saatossa.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #228 : 19.02.2013, 07:26:11 »
Eikös se perän tyyppi lue myös ihan siinä murikan valussa vai olenko ihan hukassa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #229 : 19.02.2013, 08:56:56 »
Eikös se perän tyyppi lue myös ihan siinä murikan valussa vai olenko ihan hukassa?

1030 ja 1031:ssä on ainakin valussa, tuosta 1041:stä en löytänyt kuin tarran.
Voi olla silti siinäkin jossain paskan alla piilossa.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #230 : 05.03.2013, 10:29:07 »
Renkaan koko 195/65R15 ja näin ollen halkaisija 634,5 mm, kehä 1993,3 mm. Perävälitys 3,73 ja välitykset:

M90Hvs.M90L2
1.3,54:1vs.3,91:1
2.2,05:1vs.2,2:1
3.1,38:1vs.1,38:1
4.1:1vs.1:1
5.0,81:1vs.0,7:1

Ensinnäkin (Turbobricksin mukaan) 'L2 on pääasiassa FK-koneiden perässä ja 'H2 vain ja ainoastaan tinakoneiden perässä mutta ei nyt välitetä siitä vaan lasketaan nopeudet välityksillä.

Tuolla renkaan ulkokehällä yksi koneen kierros 1:1 välityksellä (lue: nelosella) on 1993,3 mm / 3,73 eli 534,4 mm, tuhat kierrosta on 534400 mm eli 534,4 m ja nopeus koneen käydessä 1000 rpm siis 534,4 / 60 eli 8,907 m/s ja se kertaa 3,6 eli 32,064 km/h.

M90H:20 km/h30 km/h40 km/h50 km/h60 km/h70 km/h80 km/h90 km/h100 km/h
1.3,54:12210 rpm3310 rpm4420 rpm5520 rpm---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm
2.2,05:11280 rpm1920 rpm2560 rpm3200 rpm3840 rpm4480 rpm5110 rpm5750 rpm---- rpm
3.1,38:1---- rpm1290 rpm1720 rpm2150 rpm2580 rpm3010 rpm3440 rpm3870 rpm4300 rpm
4.1:1---- rpm---- rpm1250 rpm1560 rpm1870 rpm2180 rpm2500 rpm2810 rpm3120 rpm
5.0,81:1---- rpm---- rpm---- rpm1260 rpm1515 rpm1770 rpm2020 rpm2270 rpm2530 rpm

M90L2:20 km/h30 km/h40 km/h50 km/h60 km/h70 km/h80 km/h90 km/h100 km/h
1.3,91:12440 rpm3660 rpm4880 rpm6100 rpm---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm
2.2,2:11370 rpm2060 rpm2740 rpm3430 rpm4120 rpm4800 rpm5490 rpm6180 rpm---- rpm
3.1,38:1---- rpm1290 rpm1720 rpm2150 rpm2580 rpm3010 rpm3440 rpm3870 rpm4300 rpm
4.1:1---- rpm---- rpm1250 rpm1560 rpm1870 rpm2180 rpm2500 rpm2810 rpm3120 rpm
5.0,7:1---- rpm---- rpm---- rpm---- rpm1310 rpm1530 rpm1750 rpm1960 rpm2180 rpm

Minulla kiertää kolmosella viidessäkympissä vähän reilun 2100 rpm, kuudessakympissä nelosella vajaan 1900 rpm ja satasen vauhdissa vitosella vähän reilun 2500 rpm joten edellä mainituista tiedoista laskettuna laatikko on M90H. :pomo:

MUAH!
Kiitos paljon, pitää käydä kokeilemassa. Toisaalta ajattelin joka tapauksessa kytkinrempan yhteydessä avata laatikon ja kurkata sisään.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #231 : 06.05.2013, 21:05:21 »
http://www.nettiauto.com/volvo/960/5461489

Tuommoseen tuli vaihtoehdotus mitäs olette mieltä? Ainut mikä hirvittää nuo kilometrit mutta kuulemma kone vaihdettu ruotsissa ja kyseessä on tuonti auto!
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #232 : 02.06.2013, 20:11:27 »
http://www.nettiauto.com/volvo/960/5461489

Tuommoseen tuli vaihtoehdotus mitäs olette mieltä? Ainut mikä hirvittää nuo kilometrit mutta kuulemma kone vaihdettu ruotsissa ja kyseessä on tuonti auto!
varsin kohtuulliselta vaikuttaa

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #233 : 11.06.2013, 21:00:04 »
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5468419

Miltäs tämä vaikuttaa? Kilometrejä nyt on jo jonkin verran  ???
Paperilla ja kuvissa nyt kohtalaisessa kunnossa mutta onko jollain tarkempaa kokemusta kyseisestä laitteesta?

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #234 : 11.06.2013, 21:29:35 »
http://www.nettiauto.com/volvo/940/5468419

Miltäs tämä vaikuttaa? Kilometrejä nyt on jo jonkin verran  ???
Paperilla ja kuvissa nyt kohtalaisessa kunnossa mutta onko jollain tarkempaa kokemusta kyseisestä laitteesta?

Siistin näköinen. Ei ajetuilla kilometreillä ole merkitystä, se on eriasia paljonko niitä on edessä  ;)
Ei noissa kannata kilometrejä säikähtää.

Vanteet nostaa kyllä arvoa aika kovasti, mut 5000 kuulostaa paljolta.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #235 : 11.06.2013, 21:35:23 »
Siistin näköinen. Ei ajetuilla kilometreillä ole merkitystä, se on eriasia paljonko niitä on edessä  ;)
Ei noissa kannata kilometrejä säikähtää.

Vanteet nostaa kyllä arvoa aika kovasti, mut 5000 kuulostaa paljolta.

Ihan samaa mietin, mutta saa olla kyllä aika auton kipeä, jos tuosta meinaa 5 donaa maksaa.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #236 : 11.06.2013, 21:50:15 »
Joo-o.
Ensimmäinen varmaan pariin kuukauteen vaan mistä löytyy ne varusteet mitkä tarvitaan.
Missäs arvossa te tuota pitäisitte?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #237 : 11.06.2013, 21:56:41 »
Joo-o.
Ensimmäinen varmaan pariin kuukauteen vaan mistä löytyy ne varusteet mitkä tarvitaan.
Missäs arvossa te tuota pitäisitte?

Auto maksimissaan 3000e ja siihen sitten vanteiden hinta päälle.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #238 : 11.06.2013, 22:56:05 »
Joo-o.
Ensimmäinen varmaan pariin kuukauteen vaan mistä löytyy ne varusteet mitkä tarvitaan.

Onhan noita siistejä 2,3 TIC AUT + AC nettiautossa hurumycket...
vanteitahan aina saa, mutta mitäs siinä, osta pois vaan, jos mieli kerran tekee, hinnoistakin yleensä pystyy neuvottelemaan.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #239 : 11.06.2013, 23:05:22 »
Sedan,B230FT,M90,ilmastointi,vakkari,sähköikkunat.

Eipä tuolla todellakaan liikaa, ja jos jostain joku löytyy niin on jossain peräseinäjoilla (ei herneitä  ;))

 

Futurez  Kulkukoira