Proturbo  Autodiagnoosi

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juupas

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #180 : 17.07.2020, 19:10:31 »
Eli sulla on mennyt vakio 1031 akseleita lukolla rikki ja yleistät kaikki 1031 akselit? Kyllä mullakin meni 300nm hujakoilla alkuperänen kitkalukko särki volvosta. Eihän ne alkujaan mitään kestä. Nyt on trutrack torsen Eaton alla. Saa myös Tenaci merkkistä torsenia. Tolla perällä ja 30 boorin vetarilla 1351Nm testattu ruotsin maalla bakaxeldelari puljusta saa ostettua osat. Hinta ei ollut keskustelussa merkityksellinen. Voisi mainita että vakio volvon akseli on hiacen akselia heikompi, ennen kuin yleistää 1031 akseleita... :) mutta kerron jos oma menee särki joskus.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #181 : 17.07.2020, 19:51:41 »
Eikö tässä vakioperiä pitäisi verrailla, kun kaikki mun akselit on ollut vakioita, sekä Toyotat, että Volvot.

Kävin katteleen tuola bakaxeldelarin sivuilla. Drifterissä näky olevan paikallaan, niin en nyt ihan lähtis vertaamaan varttimailivehkeisiin. Se on pikkusen eri rasitus kun lähdetään täydellä voimalla sutimatta vs mennään poikittain.
Näkyy kestävän jopa 1030 ku on tarpeeksi voimaa ja liian vähän pitoa. Ei muuta ku voimaa koneeseen ja Kauhavalle koeponnistamaan perän kestoa kunnon pitorenkaalla. Veikkaan että tulee pettymyksiä. Jostain syystä nuita rakennettuja Volvon periä ei myöskään näy Volvojen alla tuola varikoilla.  ;)

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #182 : 02.08.2020, 22:19:55 »
Eilen ajeltiin Kalajoella 11 lähtöä. Paras aika 10.586s ja 219.5km/h. 60ft yllättävän hyvä 1.572s. Rata oli kyllä hyvä, lähtöpaikka varsinkin. Kierroksia sai lisätä lähtöön pitkin päivää ja silti hyytyi pari kertaa. Puolen välin jälkeen tahtoi alkaa sutimaan, kun liima loppui.

Peränä edelleen Toyota. Välitys vaihtui 4.375:stä 4.1 ja lukkoa kiristin lisää. Mahdollisesti vaihdetaan takaisin välitys tuohon lyhempään, mutta pitää nyt vielä Pudasjärvellä testailla tätä. Lokia tänään katselin, niin liian aikasin olin vaihtanut, joten eipä tuosta oikeen eilisen perusteella osaa sanoa onko parempi vai huonompi. Cooleri näyttää toimivan nyt paremmin. 25 tais olla pihalla lämmintä ja ahtolämpö maalissa 63 astetta. Map pohjassa eli 410.5kpa. Vanhalla coolerilla samalla paineella muistaakseni 78astetta 15asteen ulkolämpötilassa.

Kannentiiviste taas vaihteeksi vaihtokunnossa. Neljännessä lähdössä alkoi hukkaamaan vettä korkin välistä ja viimeisissä jo kohtuullisen reilusti. Näkyy hyvin videoltakin. Tuohon pitäis nyt keksiä joku parempi tiiviste. Mites Cometic, kun mulla on lohkossa urat, lankoja ei varmaan voi tuon kanssa käyttää, mutta haittaakohan nuo urat tuossa? Muita vaihtoehtoja? Pudasjärvelle kuitenkin viikonloppuna, joten nyt varmaan uutta elringiä paikalleen ja enemmän momenttia pultteihin.

https://youtu.be/Lp--cIS6RDc

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #183 : 02.08.2020, 22:30:12 »
Komeesti loikkaa viivalta ::)

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #184 : 03.08.2020, 06:16:17 »
cometicci on pelannu hienosti vaikka alkuun olikin kaikenlaista, tosin painetta ei edelleenkään oo vielä tarttenu nostaa seon hiukan yli 2bar...onko sulla mitkä pultit siinä?
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Jjage

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #185 : 03.08.2020, 12:43:49 »
foordi mailmassa todettu hyväks athenan cooper ring irtoliekkirengas pahvi. eli irralliset renkaat ja massatiiviste. ei tarvii koneistaa uria. liekkirenkaissa pienet kynnet mitkä uppoo vähä kanteen. mulla semmonen cossussa eikä ongelmia. janicol myy niitä. sit ei välttämättä ois huono laittaa paineanturia vesitilaan ni näät logista nouseeks kansi?
-82 244 Turbo    -97 V70R awd
-90 240 GLT
-70 142
-67 Amazon

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #186 : 03.08.2020, 12:53:39 »
Oletko kokeillut ihan volvon A-ryhmän koneissa käytettyä kynsitiivistettä.. siinä on ohut, karkaistu teräsrengas joka uppoaa kanteen ja lohkoon..
Nämä tarttevat kovat pultit (ei venyvät)

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/skarkantspackning-b23-b230-b234-special-.html

Jos nopeasti tarttet niin mulla on nuita jokunen hyllyssä
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #187 : 03.08.2020, 13:14:15 »
Mulla Cossun koneessa Cometicin cooper-ring. Julian Godfrey käyttää noita omissa crossi-koneissaan ja oli puhetta että tuo on paras mahdollinen hänen mielestään. Omasta koneesta oli kuitenkin tarkoitus ottaa yli 250hv/sylinteri.

https://jasu80.kuvat.fi/kuvat/Sierra+RS+Cosworth/projektia/DSCN0637.JPG
Volvo S80 V8

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #188 : 03.08.2020, 14:09:11 »










Siinäpä kuvia. Nelonen oli taas vuotanut vesikanavaan. Kannenpultit oli taas suurin osa löysällä. Näyttää että jokainen rengas pikkusen venynyt, mutta venyykai ne jos ei pultit pysy kiinni. Pultit kovat. Momenttia laitoin 120nm ja kunnollisella avaimella. Jälkikiristetty myös.

Elringin tiiviste on muuttunut ja tuo uusin malli ei tunnu kestävän kuin puolet siitä mitä vanha. Vanhalla mallilla kuitenkin yleensä se 20-30 lähtöä kesti ottaa. Pitää koittaa metsästää tuo vanhemman mallin tiivari nyt varmaan viikonlopuksi. Mitään kallista tiivistettä ei viitsisi kokeilla, kun epäilyttää ettei toimi noiden lankojen tai urien kanssa, eikä tälle kesälle ole enään suunnitelmissa lohkoa vaihtaa.

Poissa opelvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #189 : 03.08.2020, 23:04:49 »
budjetti kokeiluun tee sille uudelle kansipahville semmonen homma että hinkkaat brakecliinerillä se kiilto pinnote pois sillä lailla että se on mattana sitte laitat tiiviste liimaa ohut kerros ei niin paljon etttä se liima näky mustana vaan että se kiiltää siinä päällä ja on tahmia kunnon kuivumiset sitte siihen.
ite kasannu aina tollee tosin omassa on tosin victor reinz paffi vai mikä se nyt olikaan ja ei ole kyllä painettakaa/voimaa  :)   
Opel Kadett c coupe b230 8v hyrrällä

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #190 : 04.08.2020, 16:56:10 »
Ei löytynyt vanhemman mallin tiivistettä mistään niin pistin samanlaisen ku aiemminkin. Tähän molemmin puolin tuo kupariliimaspray, kun sattui tallista löytymään. Kannenpulttien prikat uusittu, tässä tais olla syyllinen pulttien löystymiseen. Jokainen oli painunut keskeltä reilusti kuopalle. Kantta ei oiottu, eikä edes mitattu tällä kertaa. Pultit nyt kiinni 130nm.





Toivottavasti kestää lauantain ajot. Varalle otetaan kansipahvi ja vaihdellaan kentällä tarvittaessa. Seuraaviin ajoihin on sitten 3 viikkoa aikaa, niin saa ajan kanssa hommata paremman tiivisteen tarvittaessa.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #191 : 04.08.2020, 22:23:16 »
Vitti tää on harrastusta isolla hoolla peukut siitä :) ;D

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #192 : 04.08.2020, 22:43:50 »
Lainaus
Elringin tiiviste on muuttunut ja tuo uusin malli ei tunnu kestävän kuin puolet siitä mitä vanha.
Keväällä kun vaihtelin kansipahvia omaani niin huomasin kans että on pahvi näemmä uudistunut. Tai ensin luulin et onko joku vielä vanhempi malli eksynyt käsiin jostain.

Mutta joo hienoa harrastamista ja kyllä se hyvin liikahtaa. Ja pisteet siitä että on pysytty sitkeesti vinokoneessa!  O0
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #193 : 05.08.2020, 00:13:03 »
Keväällä kun vaihtelin kansipahvia omaani niin huomasin kans että on pahvi näemmä uudistunut. Tai ensin luulin et onko joku vielä vanhempi malli eksynyt käsiin jostain.
saman huomasin miekii ko vertasin vanhaan elrinkiin nii paskemmalle tuo uus vaikuttaa ja sylkäs se tuo oma moottorikii sen pihalle..

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #194 : 05.08.2020, 07:58:16 »
Yks tuttu ralliharrastaja tappeli välikoppaescortissa kansipahviongelmien kans vaparina ja loppujen lopuksi siinä vian aiheuttaja oli liian pehmeät prikat kannen mutterien alla. Pahimmat oli painunu melkeen 0,3 mm kasaan et melkoset voimat siellä on. Tais olla jotain nuorrutusterästä mistä sorvasin ison läjän sopivia prikkoja ja sitte alko pahvi pysymään välissä. Sille oli ehoteltu et teettää täyskuparinen tiiviste et se ei ainakaan karkaa välistä mut eipä sekään ois auttanu jos mutterit pääsee löysälle.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron