Carcom Oy  Ateho

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 428 Vastauksia
  • 155607 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #195 : 05.08.2020, 09:36:33 »
Mitkä aluslevyt on ollu?
Jos jotku pulttiliikkeestä tms. hankitut "kovat aluslevyt" ni tahtoo nekin painua kasaan aika hyvin...
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #196 : 05.08.2020, 17:04:17 »
Kovat n.4mm paksut prikat ollut käytössä. Onhan noi jo sen verran useasti kiristetty, että kyllä ne alkaa antautumaan. Paikalleen meni nyt uudet rst prikat, kun ei muuta tähän hätään löytynyt. Pistin Hemimotorsilta uuden pulttisarjan ja prikat tilaukseen varalle, mutta luulen ettei kerkeä viikonlopuksi.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #197 : 05.08.2020, 17:48:24 »
Jotkin kovat ja paksut  aluslevyt ovat aika kuperiä/koveria. En ota kantaa tähän tapaukseen, mutta niitä käytettäessä kannattaa olla tarkkana ja tarvittaessa sorvata  suoraksi. Tai sorvata suoraan sopivat.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #198 : 05.08.2020, 18:58:04 »
Kovat n.4mm paksut prikat ollut käytössä. Onhan noi jo sen verran useasti kiristetty, että kyllä ne alkaa antautumaan. Paikalleen meni nyt uudet rst prikat, kun ei muuta tähän hätään löytynyt. Pistin Hemimotorsilta uuden pulttisarjan ja prikat tilaukseen varalle, mutta luulen ettei kerkeä viikonlopuksi.

Ovat lomalla tämän viikon  :-[
Eikös noita myynyt foorumillakin joku?

Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #199 : 06.08.2020, 07:08:47 »
Laita ARP prikat.
 
En muista kokoa mutta Jenkki puolelta jokin tuumanen kävi, joutu puol millii sorvaa keskireikää suuremmaksi.
Kannattaa olla vaan tarkkana ettei tule sellaiset liian pienellä ulkohalkaisijalla olevat, saattaa uppoo kanteen.
Noi nyt ainakin pitäs olla tuohon hommaan tarkoitettu.

120nm mitä olet aikaisemmin käyttäny on liian vähän momenttia.
https://www.ruuvihankinta.fi/images/pdf/HRHMomentit.pdf

 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #200 : 06.08.2020, 13:35:26 »
Laita ARP prikat.
 
En muista kokoa mutta Jenkki puolelta jokin tuumanen kävi, joutu puol millii sorvaa keskireikää suuremmaksi.
Kannattaa olla vaan tarkkana ettei tule sellaiset liian pienellä ulkohalkaisijalla olevat, saattaa uppoo kanteen.
Noi nyt ainakin pitäs olla tuohon hommaan tarkoitettu.

120nm mitä olet aikaisemmin käyttäny on liian vähän momenttia.
https://www.ruuvihankinta.fi/images/pdf/HRHMomentit.pdf

ARP:ja voisi löytyä sopivana millisenäkin.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #201 : 06.08.2020, 18:40:25 »
Hienosti jaksat painaa vastoinkäymisistä huolimatta.

Mä tapasin käyttää kovilla ruuveilla vinokoneessa 125Nm MOS2-rasvalla kevyesti voideltuna (sekä kierre että kannan alta). MOS2:n kanssa kitka on vähän pienempi ja saa suhteessa isomman osan voimasta pultin vetoon ja voi käyttää vähän pienempää momenttia. Brikat taisi olla vinokoneen vanhan mallin alkuperäiset. Pahveja tapas mennä aina välillä mutta vaan silloin kun oli jotain muutenkin vikana. Ruuvit ei olleet kuitenkaan koskaan löysällä vaikka olisikin ampunut pahvin välistä. Goezin vakuumiin pakattu pahvi oli mielestäni kestävin noista vakiopahveista mutta sitäkään ei taida enää saada. Dekissä oli millin langat 0.2mm dekin yli.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #202 : 08.08.2020, 17:15:41 »
Taas on käyty ajelemassa Pudasjärvellä. Volvo ei toiminut ihan toivotulla tavalla ja oli kuskissakin pientä moittimista ainakin yhdessä lähdössä, mutta kenttä oli kyllä kovassa kunnossa.  :)

Kannenpultteihin vaihdoin vielä eilen prikat. Sopivat löytyi Volkkarin dieselistä. Mitään ARP tai muutakaan uutta prikkaa ei saanut tähän hätään. Ensimmäinen ja toinen lähtö 10.6s. Kolmanteen hyytyi. Neljännessä lähdössä pienesti vettä lasille korkin välistä. Kannenpulttien momentti tarkistettiin tässä välissä. 135nm ja olivat pysyneet tiukalla, jatkettiin siis ajoja välittämättä tästä.  Ahtopaine nousussa ollut myös koko päivän moittimista. Ihmettelin tätä jo Kalajoella, kun paine ei pysy vaihdossa ylhäällä. Tänään ei noussut ennen nelosta yli 2bar ja nelosellakin vasta ylemmillä kierroksilla max.2.9 bar. Ahtoputket ja cooleri syynättiin läpi, eikä löytynyt mitään moittimista. Koska remontin tekeminen on mukavaa, otettiin seuraavaksi imusarja irti. Sieltähän se halkeama sitten löytyikin, keskeltä hitsaussaumaa imusarjan pohjasta n.10cm halki. Kokeiltiin vielä teipata tämä ympäriinsä, kun ei muuta keksitty, mutta eipä se auttanut. Lähtö 8 tai 9 burniksessa sitten tulikin vettä jo pihalle sen verran, että oli kotiin lähdön aika. Kansipahville kokeillaan seuraavaksi ohuempia lankoja, jos se sitten kestäisi.

Sliksitkin vissiin pyörii vanteella reilusti. Jokaisen lähdön jälkeen täristi enemmän ja viimeisessä vedossa jo tuntui että ei pysty ajamaan tärinän takia. Enskerralle pitää ruuvata renkaat kiinni vanteeseen. Tätä ollut ennenkin, ettei painotus pysy kohdallaan kuin muutaman lähdön.

Paras kuitenkin tältä päivältä 10.564s 220km/h. Pikkuhiljaa alkaa kyrpimään tämä harrastaminen, mutta 5.9 kokeillaan vielä parantaa. :-\

https://youtu.be/aDtbrJfrpAA

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #203 : 08.08.2020, 18:54:17 »
liimaa kumet vanteeseen nii rupiaa pyssyy....kyllähän tämä harrastaminen on just tätä, rappaa monta päivää ja aja pari lähtöä.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Jyllis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #204 : 10.08.2020, 10:33:36 »
Kevyttä teollisuus vakoilu, ei pakko vastaa kiinnostaa että mimmonen taka akselin tuenta tässä merikontissa on.ei varmaan vakio.toinen kyssäri mikä ei liity tähän autoon ,M90 perässä on semmonen kumi nivel.mikä mahtaisi olla se kriittinen tehon kesto.ja ei muuta kun tsemppiä kympin alitukseen .

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #205 : 10.08.2020, 11:16:22 »
mulla kesti noin 15-20 kiihdytystä alle 500hplla m90 vaihteisto ennenkö hävis 3 vaihde kokonaan...se kumi on edelleen ehjä :D :D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Jyllis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #206 : 10.08.2020, 22:03:59 »
Jaaha ei siis oo ensimmäinen osa mikä porsii.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #207 : 15.08.2020, 20:21:14 »
Kävin napsimassa parit kuvat takapään tuennasta, kun on näköjään hävinnyt. Kardaanissa ei oo mitään kumikiekkoja tässä.





Oliko tuohon renkaan liimaukseen olemassa joku oikea liima?

Kansi on irti ja nelospytyssä taas ongelma. Liekkirengas on pysynyt paikallaan, mutta massa renkaan vierestä on paennut vesikanaviin ja sen takia liekkirengas päästää painetta vesitilaan. Lohkossa nyt matalammat langat paikallaan, mutta taitaa nyt vika olla tuossa uudemman mallisessa tiivisteessä eikä kummene varmaan lankoja vaihtamalla. Löytyykö näihin mitään muuta vakiota vastaavaa tiivistettä enään? Alkuviikosta ois tarkotus heittää kansi paikalleen.




« Viimeksi muokattu: 15.08.2020, 21:09:35 kirjoittanut pete881 »

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #208 : 15.08.2020, 22:30:54 »
Minähän tiedän vinokoneista yhtä paljon kuin sika satelliitista, mutta onko jokin tietty syy ettet halua käyttää pelti- tai kuparipahvia? Eikös näihin kuitenkin sellaisia saa  ???
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #209 : 16.08.2020, 09:29:14 »
Kyllähän niitä saa, mutta tässä on lanka-urat lohkossa niin mahtaako tässä sellainen toimia? Lohkoa en ainakaan vaihda yhden päivän ajojen takia enään.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy