Autoracing  KL-varaosat

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 428 Vastauksia
  • 155605 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #210 : 16.08.2020, 10:19:29 »
Onko sulla kuvaa miten tiiviste petti? Paljonko lankojen paksuudella eroa?
Ootko muuten käyttänyt liimaa massatiivisteessä?

Toki kiinnostaa myös että minkälainen pinta lohkossa?
« Viimeksi muokattu: 16.08.2020, 10:22:44 kirjoittanut Jasu80 »
Volvo S80 V8

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #211 : 16.08.2020, 10:34:07 »
Uudet langat 0.2mm yli. Vanhat 0.3-0.35. Lohkon pinta oikaistu. Viimeksi kasasin kupariliimalla. Ei vaikutusta kestoon.




Poissa Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #212 : 16.08.2020, 10:54:04 »
Okei. Näyttäis selvästi että ois päässy puhaltaan välistä. Onko kyseessä sitten se, että langan jatkos ollu just tuossa, tai tiivisteen renkaassa vikaa. Paljonko muuten jätät lankojen päihin väliä?
Mitä liimaa käytit? Aika vähän jääny tiivisteeseen kiinni? Juu varmasti lohkon pinta oikaistu, sitä en epäile, mutta kuinka sileäksi?
Monet jättää sen aika krouviksi, niin se ei vaan ole hyvä. Ite tappelin pitkään cossun kanssa, kunnes laitettiin pinta oikeasti sileäksi.
Volvo S80 V8

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #213 : 16.08.2020, 11:22:18 »
Langan päät yhdessä. Puhaltanut kaikkiin vesikanaviin
nelospytyssä. Permatexx copper spray. Viimekesänä samalla lohkolla ajettu +40 lähtöä näköjään samalla tiivisteellä ongelmitta, joten lohkossa tuskin vika. Ainoastaan tuo tiivisteen malli muuttunut viimekesästä.

Poissa Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #214 : 16.08.2020, 11:32:00 »
Aivan. Ootko mitannut pahvin paksuutta että miten puristunut väliin?
Voi tosiaan olla vika ihan vain pahvissakin, onneksi se on halpa sulake. Hyvin nafti rengas tuossa tiivisteessä, kun katsoo upotusta. Mites se on vanhemmissa ollut?
Volvo S80 V8

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #215 : 16.08.2020, 12:17:54 »
Paria b19/200 elringiä hypistellyt käsissä lähi kuukausina ja puristettu jopa kannen väliin niitä. Jotenkin tiivisteen pinta on näyttänyt että massaa ei ole tasaisesti joka kohdassa, reitetty alumiinirunko kuultaa reilusti läpi.

Yksi pahvi vaihdettiin juuri orastavien vuoto-oireiden takia, sille tuli loppu parin rataviikonlopun jälkeen ja pari penkki keikkaa. Painetta kuitenkin ajetaan vain 1.6bar maksimissaan. On sileät pinnat, liimana moparin gasket spray.

Jos nyt ahveniston vkl jälkeen alkaa oirehtia niin seuraavaksi kynsitiivistettä kokeiltava. Göetseä ei taida järkevästi enää saada, vuosia sitten yksi 2.3 göetse tuli jossakin tiivistesarjassa.

Lisäys vkl ajojen jälkeen että kyllä taas vaikuttais painetta tekevän liikaa järjestelmään...luultavasti kokeillaan cometicciä.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2020, 16:46:17 kirjoittanut Wompatti »

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #216 : 16.08.2020, 12:44:28 »
Kyllähän niitä saa, mutta tässä on lanka-urat lohkossa niin mahtaako tässä sellainen toimia? Lohkoa en ainakaan vaihda yhden päivän ajojen takia enään.

Nopealla tutkimuksella mls-tiiviste ei taitaisi oikein tykätä langoista (mutta toki sitä voisi kokeilla ilman lankoja) mutta kuparia taitavat monet käyttää nimenomaan lankojen kanssa. Ilmeisesti tuo kuparitiiviste + lanka toimisi parhaiten jos lanka olisi kannessa ja urat olisivat sekä kannessa että lohkossa, mutta pelkkä lohkoura + lankakin on esitetty ihan toimivana vaihtoehtona.



TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Jyllis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #217 : 16.08.2020, 21:03:48 »
Oot varmaan huomannu kun ton tiippari kuvan suurentaa niin se liekkirenkas on halki  aikas pitkälti.tiiä sit onko syy vai seuraus.mistään mitään minäkään tiiä.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #218 : 17.08.2020, 15:48:29 »
Miulki kerra naulas ja eilrinki paskana
Ja tuo vanha malli paljo vahvemma näköne
« Viimeksi muokattu: 17.08.2020, 15:51:24 kirjoittanut _hape »

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #219 : 17.08.2020, 21:47:44 »
justiin Peten kanssa jutusteltiin ja hän lupasi liittää muutaman valokuvan....löysin tallilta vuosia jemmassa olleen b230 elringin ja juuri ostetun b200 elringin. vanhassa tiivisteessä liekkirenkaat jatkuu pitemmälle kohti vesikanavia, tiivisteen pinta kiiltävä ja täyteläinen verrattuna uuteen b200 tiivisteeseen.

ei kellään sattus olemaan jemmassa b200/B19 kynsitiivistettä?








Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #220 : 31.08.2020, 21:26:34 »
Pari viikkoa sitten kasattiin tämä Elringillä taas vaihteeksi, mutta eilen alkoi tuntua, että vois sinne jotain parempaakin tiivistettä kokeilla. Pistin sitten iltapäivällä ostoilmoituksen pariin fb-ryhmään ja sopivasti Kalajoelta löytyikin uusi 1mm paksu kuparitiiviste. Tämän kävin hakemassa illalla ja nyppästiin kansi ylös. Tänään lämmiteltiin tiiviste ja kasattiin kansi takaisin. Alustavasti näyttää hyvältä. Vesi pysyy koneessa, eikä ainakaan lähtörajoittimella tule tippaakaan painetta.



Sliksit liimattu vanteelle kontaktiliimalla. Tätä oli vissiin jotku käyttänyt onnistuneesti. Vähän epäilyttää, mutta ei nyt jaksanut vielä alkaa niitä ruuvaamaankaan kiinni. Imusarja myös hitsautettu kuntoon.

Viikonloppuna ois tarkoitus ajaa viimeiset varttimailit Pudasjärvellä. Toivottavasti kaikki toimii ja kestää nyt paineistaa enemmänkin.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #221 : 31.08.2020, 21:36:12 »
Hienoa, nyt saadaan kokemuksia kuparistakin. Me tyrkättiin nyt cometic ja pinnapultit....

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #222 : 31.08.2020, 23:18:37 »
Etkö ole kokeillut cometicia, vai eikö pitänyt.
Niitä saa monina eri paksuuksisina, aina 0.9mm -> 2mm asti.

Ite laitan cometicin ja pinnapultit, vaikken aio ahtaa kuin 1.5 - 1.8 baria.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #223 : 24.10.2020, 12:35:24 »
Tämäkö lähti myyntiin?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #224 : 24.10.2020, 12:49:20 »


Kyllä. Kori on myynnissä rullaavana tuon Audin kasin kanssa. Ei kerkiä kahta autoa tekemään. Tekniikka siirtyy keveämpään koriin, josta lisää myöhemmin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi