Samppasport  Futurez

Polestar 2

  • 150 Vastauksia
  • 46026 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Polestar 2
« Vastaus #105 : 05.09.2021, 20:25:56 »
Mietin että olisiko käynyt kokeilemassa, mutta ei vain herätä mitään haluja tämä topicin auto. Vaatisi kovan madalluksen ja helmojen madalluksen että näyttäisi kohtuulliselta
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #106 : 06.09.2021, 11:01:20 »
tuota C40 kauppaa tehdessä tuli juteltua usean volvomyyjän kanssa ja kaikki olivat sitä mieltä kuten minäkin, että poleja pitäisi myydä volvo myymiöissä eli saattaisi mennä huomattavan paremmin kaupaksi.

tämä P2 oli harkinnassa meilläkin, tai siis ainoa toinen vaihtoehto mutta päädyttiin kuiten C40.
suurin syy oli että volvo ostettiin on juurikin että tutulta kauppiaalta sai ostettua ja vaihdossa oma kivuttomasti sekä polessa se perinteinen takaluukun kynnys, ilman sitä helpompi dogin kanssa.

muutoin kyllä tuo P2 oikein kiva peli, tuli pikainen 15min. koeajo tehtyä. perustuntuma että kuin ajaisi vielä raskaampaa S60 T8:sia ja tosiaan kyllä hiukan parempi ja hiljaisempi kuin XC40 P8, tietty varmasti pesee tulevan C40 jossa 30mm matalampi alusta joka sitten ehkä istuu mutkissa hiukan XC:tä paremmin.

uskaltaisin kyllä tuota polea suositella vannoutuneellekin volvomiehelle, perustuntuma kyllä niin vollea jos SPA vehkeitä ajellut. tuossa meidän koeajamassa ei ollut performance packia, jos se nyt oleellista.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #107 : 02.11.2021, 16:08:58 »
Polestarin Länsi- Suomen myynti Keskusautohallille. Auto tilataan netistä ja luovutus huollot Keskusautohallilla.

Poissa KaiKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #108 : 03.11.2021, 08:30:56 »
Tuossa tutkaillut varustelistoja ja huomasin että 2022:n Plus-paketissa mainitaan lämpöpumppu, mutta 2021:n listauksessa sitä ei ole. Eli onko näin että alkupään autoissa on vain lämmitys sähköllä?





Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #109 : 03.11.2021, 12:56:52 »
Alkupään Launch edition autoissa oli plus ja pilot paketit vakiona, myös lämpöpumppu. Näin ainakin esittelijän mukaan Oulun koeajolla.

Uusimmassa TMssä muuten oli Polestar 2 koeajo, ei juuri moitittavaa löytynyt.

Koeajoin viikko sitten Audi Q5 etron Sportbackin. Hyvä sekin, kova haastaja Polestarille.

Poissa KaiKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #110 : 08.11.2021, 09:22:24 »
Alkupään Launch edition autoissa oli plus ja pilot paketit vakiona, myös lämpöpumppu. Näin ainakin esittelijän mukaan Oulun koeajolla.

Uusimmassa TMssä muuten oli Polestar 2 koeajo, ei juuri moitittavaa löytynyt.

Koeajoin viikko sitten Audi Q5 etron Sportbackin. Hyvä sekin, kova haastaja Polestarille.
Jossain myynti-ilmoissa Launch Editioneissa on tosiaan tuo lämpöpumppu mainittu, kun taas Polestarin chat-asiakaspalvelija väitti että lämpöpumppu on ensimmäisen kerran vasta 2022 autoissa, ehkei tiennyt noiden Launch Edition-autojen varustelusta.

Eikö Q5 ole hybridi? Q4 tais olla täyssähkö.

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #111 : 08.11.2021, 15:18:35 »
Oulussa esittelijä sanoi lämpöpumpun olevan koeajoautossa (Launch) vakiona, kun asiaa kysyin.

Juu, Q4 siis tarkoitin.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 369
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Polestar 2
« Vastaus #112 : 15.03.2022, 18:30:30 »
Kävinpäs tuossa S40 huollon yhteydessä vähän potkimassa renkaita ja oli sekä etuveto että neliveto Polestar 2 näytillä merkkiliikkeessä. Oli aika suuri järkytys tai ainakin yllätys, kuinka olemattomat takatilat näissä uusissa sähköautomalleissa voi olla... Olen 180cm Hesarin päällä ja minulla osui melkein pää kattoon takapenkillä. Ei jatkoon ainakaan omalta osaltani, vaikka tuota olin jo vähän ajan kuolannut... Hyvä noita on välillä käydä patsastelemassa, niin tulee oston realiteetit aika äkkiä esiin  :nohnoh

1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Polestar 2
« Vastaus #113 : 03.06.2022, 09:47:19 »
Speciaali mallia pukkaa
https://www.is.fi/autot/art-2000008860124.html

Vähän tehoakin lisää, jospa tulisi samat tehot muihinkin CMA alustaisiin sähköautoihin. Tuo malli näyttää hyvältä kun auton korkeus normaali eikä ole XC-look helmoja.

Edit: näköjään tuo teho lisä ollut saatavilla jo kauan
https://www.is.fi/autot/art-2000008466154.html

Eli ei mitään uutta tuossa mallissa ???
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Polestar 2
« Vastaus #114 : 22.07.2022, 11:33:51 »
Hyvin kulkee Polestar 2 radalla https://www.youtube.com/watch?v=tOgS46o2Pv8
Misha tuon jälkeen vielä päivittänyt autoon virisoftan.

Edit: videolla näkyy että välillä putoaa luistonesto pois päältä
« Viimeksi muokattu: 22.07.2022, 11:35:31 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #115 : 11.09.2022, 06:22:20 »
Jossain myynti-ilmoissa Launch Editioneissa on tosiaan tuo lämpöpumppu mainittu, kun taas Polestarin chat-asiakaspalvelija väitti että lämpöpumppu on ensimmäisen kerran vasta 2022 autoissa, ehkei tiennyt noiden Launch Edition-autojen varustelusta.

Eikö Q5 ole hybridi? Q4 tais olla täyssähkö.

Toisin päin. -21 myyty  Launch Edition- malleja ja niissä ei ole ILPtä.
https://keskustelu.tekniikanmaailma.fi/discussion/924680/laempoepumppu-vs-vastus-kulutus
https://autotoday.fi/polestarin-myynti-kaynnistyy-ja-mallistoon-edullisempi-versio/

-22 maaliskuusta alkaen pulus- malleista pudotettu pixel- led valot pois euroopan malleista.

Tuo ILPn sisältyminen Plus- pakettiin on käytettyjen autojen myyjille myös hepreaa ja itsekin sen sain kokea kantapään kautta.
Uskoin Rintajoupin myyjää, joka myi pilot-/plus- paketilla -21 joulukuussa rekistöröityä autoa. Oston jälkeen selvisi ettei ILP sisältynyt autoon.

Nyt Saksan Volvolta ostettu -22 Polestar Performance- malli kaikilla herkuilla, myös pixel led - valoilla.
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #116 : 17.09.2022, 21:06:49 »
Oulussa on Wetterillä Polestar 2 koeajettavana. Koeajon voi varata netissä tai liikkeessä. Nyt pääsi koeajolle ilman päällystakkia (toisin kuin esittelykiertueella), joten sai ajan kanssa tutustua ominaisuuksiin vähän paremmin.

C40:n koeajotuntemuksista kirjoittelinkin ao. ketjuun. Kyllä Polestar on ajettavuudeltaan ja olemukseltaan omaan mieleeni selvästi sopivampi, vaikka samaan tekniikkaan ja pohjalevyyn perustuvatkin. C40 tuntui nyökkivältä, korkealta ja maasturimaiselta. Polestar on toista maata. Reilusta maavarasta huolimatta se tuntuu henkilöautolta, tukevalta ja hyvältä. Auto oli Pilot- ja Plus-paketeilla, mutta vakioiskareilla ja 19" vanteilla. C40 on mukavampi, mutta ei Polestar epämukava ole. Sanoisin jousitusta kuitenkin hieman mukavammaksi kuin oman vm. 2016 S60:n pintakova jousitus. Ohjaustuntuma on kunnossa ja jarrutuntuma (joka tuntuu olevan hybridien ja sähköautojen akilleen kantapää) myös. Sen sijaan kaasun kanssa en oikein päässyt sinuiksi. Poljinta pitää painaa aika syvään, että auto lähtee edes liikkeelle (sama oli C40:ssä). Eikä omassa S60:ssäkään mitenkään herkkä kaasu ole, toisin kuin vaimon Powershift-Fiestassa joka lähtee kuin jänis makuulta kun kaasua vähänkin hipaisee. Lähteehän Polestar sitten kun lappua runttaa syvempään. Niin kuin 300 kW pitääkin...

Android-käyttöliittymä tuntui äkkiseltään vähän oudolta, enkä jaksa olla motkottamatta siitä, että lämmityslaitteelle ei ole manuaalisia säätimiä, tai istuinlämmitykselle. Vaikka audiolle on. Käsittämätön moka pohjoismaiselta brandiltä. Eikä se ole mikään puolustus, että ei monessakaan sähköautossa ole. Entä sitten, pitäisi olla. Plus-paketin istuinverhoilun pitäisi olla vakiomallia laadukkaampi, mutta mielestäni ohjaamon laatuvaikutelma ei kyllä ole ihan hinnan tasalla. Toki skandinaavisen pelkistetty tyyli vähän hämää, mutta silti. Onhan se valovuoden Tesla 3:sta parempi, mutta esim. Lexus UX, Audi Q4 tai M-B EQA antavat kyllä materiaalien osalta selvästi laadukkaamman mielikuvan. Varsinkin istuinveroilu on Polestarissa halvan oloista kangasta, eivätkä pehmusteet vaikuta kovin laadukkailta. Kuskin penkin istuinosan sivuttaistukeen oli jo jäänyt pysyviä ryppyjä, vaikkei ajokilometrejä vielä paljon ollut. Oman 132 tkm ajetun Volvoni Kinetic -kangasveroilu ja istuinten toppaukset ovat edelleen paremmassa kunnossa ja ryhdissä. Lexuksen alcantara (?) oli laadultaan ihan omaa luokkaansa, vaikka auto on Polestaria halvempi.

Kokonaisuutena Polestar 2 on edelleen sähköautomalleista selvästi parhaiten omaan käteeni sopiva, mutta täydellinen se ei ole, parannettavaa olisi monessakin kohdassa. Audi Q4 e-tron ei jää kauas. Laatuvaikutelma ja ajettavuus on kunnossa, mutta luotettavuus iso kysymysmerkki (omien entisten ja lankomiehen nykyisen perusteella). Ja kyllä Q4 e-tron on samoilla varusteilla selvästi Polestaria kalliimpi.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 788
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #117 : 19.09.2022, 10:53:22 »
enkä jaksa olla motkottamatta siitä, että lämmityslaitteelle ei ole manuaalisia säätimiä, tai istuinlämmitykselle.

Kuskin penkin istuinosan sivuttaistukeen oli jo jäänyt pysyviä ryppyjä, vaikkei ajokilometrejä vielä paljon ollut. Oman 132 tkm ajetun Volvoni Kinetic -kangasveroilu ja istuinten toppaukset ovat edelleen paremmassa kunnossa ja ryhdissä.
Polestarin säätimistä ei ole käytännön kokemuksia, mutta Volvosta sitäkin enemmän. En muista, koska olisin viimeksi koskenut lämmön säätöön. Ei ole tarvinnut, auto antaa, mitä pyytää. Jos sitä lämpöä pitää koko ajan säätää, normaalilla oppimiskäyrällä kosketusnäyttökin tullee tutuksi muutamassa viikossa? Sama istuinlämmityksessä, automaatti toimii ja jos pukamat hikoavat, näytön täpän tökkääminen ei poikkea oleellisesti fyysisen nappulan painamisesta. "Kytkin" on kuitenkin selkeä ja hyvin esillä. Oletko jo ottanut kosketusnäyttöisen puhelimen käyttöösi..? Audion iso säätönuppi lienee osittain muotoilijan kikkailua, kuskillahan on nappulat ratissa. Toki asia erikseen, jos kuski istuu vieressä ja mies vain ohjaa :).

Verhoiluissa ja viimeistelyssä on otettu monin paikoin takapakkia, siitä olen samaa mieltä. Ehkä samalla autolla ei ole tarkoituskaan ajaa neljännesvuosisataa, mutta toisaalta se tapa lienee "ekologisia kierrätysmateriaaleja" vaikuttavampaa maapallon pelastamista? Sama pätee esimerkiksi korien korroosionkestoon. 90-sarja ruskettuu alapuolelta kovaa vauhtia ELK.

Poissa -mek-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #118 : 19.09.2022, 17:37:13 »
Kosketysnäytöstä jaksan kyllä urputtaa. Yritäpä osua vaikka siihen istuinlämmittimen kuvakkeeseen katsomatta sitä. Tai paksut talvikintaat kädessä. Esim. navigointiin losketusnäyttö on hyvä, mutta tärkeimmille ajon aikana tarvittaville säädöille pitää olla fyysinen nappi, jonka sijainnin oppii ulkoa ja jonka tuntee sormen alla katsomatta sitä. Ja joka toimii talvikintaillakin. Joku muu voi olla eri mieltä, mutta minä olen tuota mieltä ja perustelen sitä liikenneturvallisuudella.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar 2
« Vastaus #119 : 19.09.2022, 19:20:20 »
Mihin tarvitsee talvikintaat nykypäivän autossa?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo