Carcom Oy  Ateho

Punainen 965 facelift

  • 39 Vastauksia
  • 14960 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #30 : 13.04.2016, 18:08:34 »
No eipä ollut "apua" noista vanhoista umpioista. Niissäkin oli samanlainen lampunvarjostin eli näissä on ollut aiemminkin tuo jenkkimallinen valokuvio, tarjotaan konttorille ja jos huomaavat niin täytyy vedota siihen että nämä siinä on olleetkin. Alla kuvasaastetta:







Sivuvilkkujen vaihto onnistuu pienellä uuden vilkun muokkauksella. Ylimääräiset muovikilkkeet mitkä tulee lokaria vasten pitää veistellä pois, samoin toinen noista kynsistä mitkä pitää vilkun paikallaan. Vanhan vilkun lampunkanta käy suoraan uuteen vilkkuun eli pistoketta ei tarvitse muuttaa tai muutenkaan sähkötöitä tehdä. Sitten vaan vilkku paikalleen.







Ensi viikolla sitten uudet vanteet ja kesäkumit alle ja konttorille.

Vääntynyt ilmastoinnin kenno pitää vaihtaa uuteen, jos samalla vaihtaisi kuivaimen ja onhan tässä kaikenlaista muutakin pientä ja isompaa laittamista vielä. Kuskin penkistä se sähköohjauksen muovi on rikki ja auto kaipaa muutamaa paikkamaalausta ja myllytystä.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 18:10:15 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #31 : 19.04.2016, 09:57:59 »
Kesärenkaat vaihdettu alle ja auto käyty läpi katsastusta varten, kaikki vaikuttaa toimivan kuten pitääkin. Tuli käytyä mudassa kokeilemassa miten lukko pitää ja hyvinhän se piti. Ilman lukkoa ois menny kyllä hinaushommiksi. :D



Tuli nuo enimmät kuratkin huuhdeltua pois autosta, pesuun en jaksanut ruveta kun autossa on niin paljon vanhaa vahaa sun muuta paskaa että varmaan vaatii liuotinpesun tai parikin ennen kun saa pinnan edes vanhoista roskista puhtaaksi. Kiillotushommia ja vahausta täytyy katsoa sitten kun on kesä ja kärpäsiä. Ajattelin ostaa itselle koneen ja tarpeet tuota varten kun on näitä autoja mitä kiillottaa. ::)



Tässä näkyy hyvin miten likaanen tämä on. :idiot2: Ja pääsihän turbokanttikin samalla kuvaan, tuo odottaa edelleen bensapumpun vaihtoa.



Ja huomenna aamulla tuomiolle:



edit: Otetaanpa vielä aikalisä kun tämä pitää rekisteröintikatsastaa koska auto oli liikennekäytöstä vaurioituneena poistettu eikä normaali määräaikaiskatsastus riitä. Täytyy tehdä ainakin epäilyttämään jäänyt käsijarruremontti pois alta ennen katsastusta. Käsijarrun asennussarjan arvioitu toimitusaika 2-14 vuorokautta, eli palataan asiaan kolmen viikon sisällä. Pffffft. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 19.04.2016, 18:22:29 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #32 : 28.04.2016, 18:37:57 »
Ensimmäinen katsastus takana. Hylky väljästä alapallonivelestä oikealla puolella. AVK:lta saadut kuvat auton vaurioista ja luovari unohtui myös niin ei olisi saanut rekisteröityä kuitenkaan vielä. Uusi alapallonivel jo varattu Mätänetiltä ja paperitkin löytyi kun vähän aikaa kaiveli arkistoja. Josko kävisi ensi viikolla joku aamu ennen töitä näyttämässä autoa uudestaan konttorilla niin saisi helatorstaiksi ajoon.

Onko muuten kokemuksia/suosituksia etupään madallusjousista näihin 960? Lievä madallus jäi kiehtomaan kun joku ajeli etupäästä madalletulla 940 vastaan tänään.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #33 : 28.04.2016, 19:23:31 »
940:sen vakio / madallus jouset vaan eteen ni tippuu.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #34 : 29.04.2016, 19:05:07 »
940:sen vakio / madallus jouset vaan eteen ni tippuu.

-H- löytyikin tuo topicci missä oli vertailua että miten paljon tippuu milläkin jousilla. Täytyy pohtia paljonko haluaa tiputusta ja laittaa hankintalistalle sopivat jouset.

Tänään vaihdettiin atan kanssa se hylyn aiheuttanut alapallonivel, maanantaina konttorille jälkitarkastukseen. Samalla tuli korjattua pari pientä mutta tärkeää asiaa autosta.



Tuo kuskin penkin muovi kiinnitettiin kunnolla paikalleen, vähän vaan maalia tuohon prikkaan ja ruuviin niin avot.



Ratiokin laitettiin paikalleen niin saa asiaohjelmat kuulumaan ajellessa. 1din soitin istuu muuten paljon paremmin tähän 960 kojelautaan kuin 940/740 kojelautaan. Ei tunge samaan tapaan ulos kojelaudasta. Pieniä juttuja mutta tykkään kovasti. S*
« Viimeksi muokattu: 29.04.2016, 19:06:59 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #35 : 03.05.2016, 11:11:42 »
Katsastuksesta selvittiin kunnialla.

Iskarit
   Vasen   Oikea
Etu   27%   29%
Taka   38%   31%

Jarrut
Etu   2,6KN   2,4KN
Taka   1,7KN   1,8KN
Käsi   1,8KN   1,9KN

Pakokaasut
   Tyhjäkäynnillä   Kierroksilla
co%   0,01      0,01
CO2   13,8      14,5
HC ppm   16      17
O2   1,48      0,53

Vaihdettujen osien määrä 02.05.2016 yhteensä 0,5%

Kardaani täristää ikävästi yli 50km/h vauhdissa. Syyksi selvisi kardaanin virheellinen asennus, kardaani on jossain vaiheessa ollut irti eikä ristikot ole kohdakkain. Täytyy käydä tiputtamassa kardaani jostain kohtaa irti ja vaihtaa ristikot kohdikkain, on siinä silti vielä 50/50 mahdollisuudet laittaa tuo väärin tasapainotuksen kannalta, mutta on sentään pieni homma korjata :D

Bensamittarin toimimattomuus tuli todettua eilen kun oltiin rouvan kanssa ajelulla, oli hyvä keli sentään niin ei harmittanut. Onpahan tullut nyt jokaisella autolla jäätyä ainakin kerran tien päälle ::) Vakkari ei myöskään toimi, pitää tutkia samalla kun tutkii bensamittaria.
edit: Ei kyllä raaskisi ostaa uutta anturia bensamittariin, on suht tyyris: http://www.skandix.de/a/1041001/
« Viimeksi muokattu: 03.05.2016, 13:22:03 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #36 : 05.05.2016, 17:41:44 »
Kardaanin kanssa sai taistella oikein kunnolla, eikä lukkomutteria saatu irti millään ilveellä. Kaksi 4mm kuusiokoloavainta tuhoutui eikä prikan ja mutterin hitsaamisella lukkomutteriin saatu lukkomutteria aukeamaan. Poraamallakaan ei saatu lukkomutteria pois. Laitettiin sitten kardaani vaan samanlaisena takaisin kuin olikin, eikä se edes mitään täristä ajossa kun asiaa kahdella persauksella tunnusteltiin. Koeajolla ata huomautti että kyllä se on toisen etupyörän laakeri mikä ääntää, molempien korvakuulolla ääni vaikutti tulevan vasemmasta etupyörästä, pitää vaihtaa tuo jossain vaiheessa.

Bensamittari saatiin toimimaan, purettiin koko anturi ja sieltä löytyi näinkin iso vikaantunut osa.



Kokeiltiin välissä toisellakin anturilla, mutta vara-anturissa olikin sopivasti mittaus väärinpäin, mittari näytti toisella anturilla siis tyhjänä täyttä ja päinvastoin. Vaihdettiin sitten vaan tuo kontaktilevy toisesta anturista autossa alunperin olleeseen ja nyt mittari toimii. Täytyy tutkia mistä tuo kontaktilevy on tehty ja tehdä noita muutama kappale varalle jos mahdollista.

Syylärin flektin laakeri piti pahaa ääntä niin vaihdettiin koko flekti toiseen.

Huomenna nelipyöräsuuntaukseen, tällä hetkellä ratti on suoraan mentäessä vinossa ja auto pyrkii karkaamaan ulospäin mutkasta jyrkissä kaarteissa. Ei kehtaa uusia renkaita pilata heti huonoilla aurauksilla niin parempi käyttää korjattavana ja onhan tuo nyt muutenkin ikävä ajaessa.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #37 : 20.05.2016, 19:43:33 »
Kuskinpuoleisen etupyörän laakeri eli koko napa vaihdettu uuteen, ujellus loppui siihen. Samalla vaihtui jarrukilpi ja jarrupalat, levyä oli vielä hyvin jäljellä. Tuntuu oudolta ajaa kun auto ei enää pidä tuota jurinaa/ujellusta kun siihen jo kerkes tottua. ??? Oikeanpuoleinen takajarrukin laahasi, tutkimuksien jälkeen huomattiin että mäntä on pilalla. Onneksi sai seuraavalle päivälle uuden männän, samalla laitettiin uusi tiiviste ja rasvat niin on sekin nyt kunnossa.

Seuraava huoltokohde on sitten ilmastoinnin kennon vaihto ehjään. Toimiihan tuo nytkin mutta mutkalla olevan kennon kestosta nyt ei voi mennä takuuseen niin parempi vaihtaa.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #38 : 28.06.2016, 07:47:01 »
Vasen etupyörä alkoi täristää ajossa yli 50km/h vauhdeissa niin käytin molemmat etupyörät tasapainotettavana, jotain sanomista toisen renkaan tasapainotuksesta löytyikin eikä täristä enää kun vanne tasapainotettiin uudelleen. Samaa täristystä oli myös jarruttaessa, vaihdoin eilen sitten tuolle puolelle jarrulevynkin.



Täytyy tehdä vielä tässä joku ilta töiden jälkeen sama homma apparin puolelle.

Muuten ei mitään ihmeitä, kohta 2000 km takana tämän auton kanssa, turbon vihellystähän sitä kaipaa. Satuin parkkiin viikonloppuna tämmösen viereen.



Niin joo, tulihan nuo maskin rivat maalattua mustiksi rubbercompilla, katsotaan mihin asti pysyy mukana. Huomattavasti paremman näkönen noin omasta mielestä. :o Hyvin näkyy kuvassa miten kulahtanut tuo konepellin maali on kun vertaa lokareihin, paikkamaalauksesta olikin puhetta eilen atan kanssa, jos sitä sen jälkeen suunnittelisi maalipinnan myllytystäkin.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #39 : 31.07.2016, 20:39:12 »
Etupuskuri tuli tuli maalattua atan kanssa, pääsi taas jokavuotiseen harjoitukseen pohjien teossa. Parina päivänä meni suunnilleen 22h kun hiottiin tämän etupuskuri ja atan PV544:n eri osia.

Kävin jo kertaalleen veljen kanssa laittamassa puskurin paikalleen mutta unohdin tuon styroksin sieltä sisältä. Tänään jumpattiin tuo irti ja pois ja laitettiin samalla sumuvalot.



Asennuskissat osaa jo hyvin hommansa.



Lampunpesureiden kolot muovihitsattiin umpeen ja tuo puskurin alempi lippa maalattiin myös korinväriseksi. Tuo musta lippa on ebaysta mallia universal. Nuo on niin halpoja että tekisi mieli tilata toinen ja laittaa se sivuilta paremmin, harmittaa vähän kun menin leikkelemään tuota nykyistä.



Kerkesipä sitä jo sattua vahinkokin heti tuoreeltaan, rouva kokeili miten puskuri kestää lähietäisyyttä lämmitystolpan kanssa. Täytyy korjata tuo myöhemmin.


 

Proturbo  Autodiagnoosi