Samppasport  Futurez

Payen tiivisteet

  • 9 Vastauksia
  • 4583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sutku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Payen tiivisteet
« : 16.12.2014, 16:46:57 »
Otsikon mukaisesta tiiviste merkistä kyselisin. Onko minkalaisia kokemuksia teillä payen tiivisteistä. Ostin tuossa kampiakselin taka stefan. Kannattaako olla laittamatta vai hakea siniseltä orkkis? Mitä suosittelette

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #1 : 16.12.2014, 16:49:09 »
Stefojen kanssa kannattaa hakea siniseltä. Niistä on useammalla käyttökokemusta täällä.

Minulla on nyt ELRING -takastefa kampiakselilla pitänyt reilun vuoden, mutta olenkin varmaan se yksi kymmenestä, jolla se ei ala 20tkm sisällä vuotamaan.

Poissa Sutku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #2 : 16.12.2014, 17:26:51 »
Stefojen kanssa kannattaa hakea siniseltä. Niistä on useammalla käyttökokemusta täällä.

Minulla on nyt ELRING -takastefa kampiakselilla pitänyt reilun vuoden, mutta olenkin varmaan se yksi kymmenestä, jolla se ei ala 20tkm sisällä vuotamaan.
Eli eli, kannattako tuota edes harkita laittaa?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7593
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #3 : 16.12.2014, 17:29:17 »
Vanha laatumerkki kuten moni muukin ja ns. samaa tavaraa jota saa tiskiltäkin. Ei ole koskaan ollut tiivisteestä johtuvia ongelmia Payenin, Elringin tai Victor Reinzin kanssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #4 : 16.12.2014, 17:33:33 »
Eli eli, kannattako tuota edes harkita laittaa?
Kuten sanoin, niin toisilla kestää, toisilla ei. Monessa paikkaa täällä on kehoitettu hakemaan stefat siniseltä, mutta muut tiivisteet (pakosarja, imusarja, kansi jne jne...) ovat olleet ihan kelvollisia tarvikkeenakin.

Omalla vastuulla. Minulla on tarvike-kampiakselin takastefa kestänyt reippaan vuoden ja jotain 20-30tkm eikä vielä vuoda. Kampiakselin etustefat ovat kans tarvikkeita, eivät vielä vuoda mutta joku 15tkm vasta takana. Nokka-akselin etustefan olen nyt kahdesti jo vaihtanut, molemmilla kerroilla uusi tarvike eikä pidä vieläkään. >:(

Eli jos ei jää siitä hintaerosta kiinni, niin suosittelen sinistä. Tarvikkeissa on hajontaa senverran. Tai sitten jos ostaa tarvikkeen, niin ehdottomasti jostain oikeasta varaosaliikkeestä (ei motonet). Varaosaliikkeet tilaavat osat tukkurilta, motonetillä saattaa olla "vuosikertavarastoa" jota myyvät halvalla (tiivisteet kovettuneita jne). Itse saanut yleensä vielä varaosaliikkeestä (fixus, ad) jyväskylässä halvemmalla/samaan hintaan samat osat mitä motonetissä. ::)

s73

  • Vieras
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #5 : 16.12.2014, 18:42:52 »
Omaankin on tullut muutamia stefoja ja viimeistään pakkasella on hajonnut, haettu ad:tä tai fixukselta.
Nokan tiivisteen hain siniseltä joskus kun tarviketiiviste petti, ei ole tarvinnut vaihtaa.
 :(

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #6 : 16.12.2014, 18:45:48 »
Ja kannattaa akselin pinta katsoa aina tarkasti.

Minulla on hirveät urat nokka-akselin päässä, mutta siinä on reilusti myös ns. puhdasta pintaa. Kaksi tarvikestefaa on nyt kokeiltu, molemmat pitäneet noin kuukaden, kunnes ovat alkaneet vuotamaan (puhtaalla pinnalla).

Niko_S

  • Vieras
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #7 : 19.12.2014, 21:57:35 »
Minullakin kokemusta Payenin tiivisteitä.
En huonoiksi kuitenkaan sanoisi.

Kesällä 2013 tein tiivisteremppaa, niin nokan etustefa ja öljypumpun akselin stefan ostin silloin Payen merkkisiä.

Nokan etustefa oli paikallaan noin 20 tkm, ja puoli talvea (Vaihtui nokka ja siihen Volvolainen tiiviste).
Ei ainakaan siinä välissä vuotanut tuo Payen.
Eikä apuakselin (öljypumpun) tiivistekään ole kyllä vuotanut öljyjä ulos tähän päivään tultaessa.



Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #8 : 25.01.2015, 11:04:35 »
Jos ja kun tiivistepinta on esim. nokassa huono niin kätevä kaveri tekee pienen koroterenkaan stefan pesään, jolla stefa  jää hieman eri kohtaan kuin aikaisemmin ja tiivistyspinta on taasen terve. Samaten moni unohtaa sipaista tiivistyshuuleen vaseliinia tms. jos ei sipaise niin stefa voipi "palaa" ja taas vuoteleepi.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Payen tiivisteet
« Vastaus #9 : 25.01.2015, 11:17:29 »
Justiinsa näin, se stefan huuli kannattaa voidella vaseliinilla. Ei oo itelläkään ollu ikinä payenin kanssa ongelmia, eikä victor reinzin. Payeniä motonettikin näytti myyvän kun B20:seen viimeks hain stefat, en ois muuta kyllä huolinutkaan. Ja toi on tosiaan kans yks ongelma, että monesti ne stefat on hieroneet uran siihen akseliin, ja uus stefa kun osuu samalle kohtaa, niin ei pidä, tai alkaa vähänpäästä vuotaan. Eli kannattaa sekin kokeilla, että osuuko just samaan kohtaan kuin vanha. Ja tietty huolellisuus on avainasia tässäkin niinkuin missä tahansa rakentelussa, hosumalla ei tuu hyvää.
Volvo PV&Duett

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy